Projektor kupiłem na firmę (działalność jednoosobowa) niecałe 3 lata temu, więc korzystam z gwaranci- dostałem gwarancję na 3 lata.
zakup był na fakturę
podczas pierwszej naprawy napisali że wszystko z projektorem ok i odesłali, ale w trakcie naprawy uszkodzili obudowę.
- podczas drugiej naprawy wymienili podobno coś w optyce, ale nic się nie zmieniło, i obudowa wciąż uszkodzona, nie naprawili, tego.
będę wdzięczny za dalsze rady
będę walczył ale z tego co się rozeznaje to po ponad 24miesiącach, to już tylko roszczenie z GWARANCJI-PRODUCENTA mi zostaje.
a to o ile dobrze rozumiem to "sprawa cywilna" i żadne przepisy konsumenckie mi nie pomogą...
gwarancja door-to-door
tak czy inaczej w poniedziałek odwiozę go z powrotem do serwisu.
i chyba założę dodatkowy temat i zacznę upowszechniać informacje o moich przeprawach z EPSONem.
ps.
o ile dobrze pamiętam to mogę skorzystać z takiego kruczka, że nie muszę teraz reklamować samego projektora na podstawie gwarancji, ale mogę zareklamować usługę naprawy gwarancyjnej (jako przeprowadzoną niezgodnie z umową i powodującą uszkodzenie obudowy) w ramach jakiś innych przepisów.
skoro kupiłeś projektor w celach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, to:
- stosujemy przepisy Kodeksu cywilnego w zakresie rękojmi wynoszącej 1 rok [tutaj jednak termin ten upłynął, a zatem o rękojmi zapominamy];
- stosujemy przepisy Kodeksu cywilnego o gwarancji oraz postanowienia wynikające z karty gwarancyjnej wydanej przez oddział EPSONa na PL.
gwarancja EPSONa nie przewiduje możliwości odstąpienia od umowy [zwrotu projektora i odebrania pieniędzy], gdyż z prawnego punktu widzenia byłoby to niemożliwe [brak tożsamości podmiotowej sprzedawcy i gwaranta] - gwarancja mówi tylko, że:
EPSON EUROPE B.V. Oddział w Polsce, ul. Bokserska 66, 02-960 Warszawa, zwana dalej EPSON, udziela gwarancji świadczonej w serwisie w
odniesieniu do produktu wymienionego na niniejszej Karcie Gwarancyjnej.
1.0 Zakres gwarancji
Gwarancja obejmuje produkt EPSON oraz wszystkie komponenty EPSON (poza lampą projekcyjną i wyposażeniem dodatkowym). Na warunkach niniejszej gwarancji EPSON gwarantuje, że produkt jest wolny od wad konstrukcyjnych i materiałowych, które mogłyby zagrozić lub naruszyć funkcjonalności produktu, o ile przestrzegana była instrukcja obsługi dostarczona wraz z produktem, oraz jeżeli nieprzekroczona została przewidziana żywotność podzespołów urządzenia (w szczególności lampy projekcyjnej) lub maksymalne obciążenie produktu. Gwarancja nie obejmuje multimedialnych projektorów EPSON, funkcjonujących 24 godziny na dobę. Gwarancja nie obejmuje również części podlegających normalnemu zużyciu oraz ich wymiany (np. lamp w projektorach) jak i jakiegokolwiek używania wykraczającego poza opis zakresu pracy produktu. Gwarancja obejmuje naprawę urządzenia w razie wystąpienia usterek lub zakłóceń tkwiących w produkcie objętym gwarancją, powstałych w okresie obowiązywania gwarancji. Wymienione komponenty pozostają własnością EPSON. Koszty materiałów, nakładu pracy oraz koszty przekazania produktu do EPSON oraz jego ponownego wydania klientowi ponosi EPSON. Gwarancja nie obejmuje udostępnienia projektora zastępczego na czas naprawy. Niniejsza gwarancja obowiązuje na terytorium Wspólnoty Europejskiej oraz państw Europy Wschodniej.
zatem:
- gwarantem jest EPSON EUROPE B.V. [który posiada Oddział w Polsce];
- serwisem jest Centrum Serwisowe EPSON: COMP S.A..
zgłaszasz usterkę i zostawiasz w serwisie [wysyłasz na koszt EPSON albo zawozisz samodzielnie]. jeżeli serwis nie usunie usterki, to prosisz o pisemne wskazanie dlaczego nie usunięto usterki. następnie sporządzasz pismo adresowane do EPSON EUROPE B.V. Oddział w Polsce, do którego załączasz pismo z serwisu z prośbą o interwencję z zaznaczenie, że w przypadku braku odpowiedzi wystąpisz na drogę sądową.
jeżeli reakcja ze strony EPSON EUROPE B.V. Oddział w Polsce będzie żadna, to pozywasz EPSON EUROPE B.V. [nie oddział w PL, tylko macierzystą spółkę w NL]:
Epson Europe B.V.
Atlas ArenA, Asia Building
Hoogoorddreef 5
1101 BA Amsterdan Zuidoost
The Netherlands
doręczenia pism mogą być dokonywane wobec EPSON EUROPE B.V. Oddział w Polsce [na Bokserskiej] - nie trzeba na szczęście korespondencji wysyłać do NL [wynika to z orzecznictwa ETS].
sądem właściwym do rozpoznania takiej sprawy będzie sąd PL na podstawie Rozporządzenia 44/2001/WE - art. 5 pkt. 1 ust a).
jak widać, nie jest to do końca proste, a zatem jeżeli doszłoby do procesu to skorzystaj z pomocy prawnika, który będzie mieć pojęcie o prawie wspólnotowym [wykorzystaj to co napisałem, by go sprawdzić].
Ostatnia edycja: