Epson EH-TW3600 - kolejny bubel Epsona...

meszrum

Member
załóżmy ok 6 tyś, liczę pierwszą piątke

przeczytaj cały review - podsumowanie jest takie:

The Epson Home Cinema 8350 is a wonderful new home theater projector that brings big-money performance home for less than $1300. Its bright image has dynamic range to spare and color that will make you swear you're looking out a window. Even head to head against the Panasonic AE4000 it manages to hold its own--no small accomplishment considering the AE4000 was one of the best projector values of 2009. But the $700 price advantage in the Home Cinema 8350's favor makes it all the more impressive. At this year's CEDIA convention, the expensive 1080p 3D projectors attracted a lot of attention, so the Home Cinema 8350 was lost in the shuffle somewhat. It isn't 3D and it doesn't have some of the bells and whistles of pricier models. But it delivers a superb, high-quality home theater picture at a price that's tough to beat. The Home Cinema 8350 is one of the finest values in projectors we've ever seen, and we are enthused to give it our Editor's Choice Award.

generalnie musiałbyś porównać go z AE4000 i PLV-Z800 - wówczas z tej trójki wybrać najlepszy dla Twego oka. to najlepsza trójka na dzień dzisiejszy do 6000 PLN.
 

brun

Member
dzięki meszrum, pozostaje jeszcze jedna kwestia, tv czy projektor, to będzie ciężki orzech do zgryzienia bo z projem konkuruje 65vt20 panasa.
 

meszrum

Member
dzięki meszrum, pozostaje jeszcze jedna kwestia, tv czy projektor, to będzie ciężki orzech do zgryzienia bo z projem konkuruje 65vt20 panasa.

to zależy od tego czy oglądasz telewizję - projektor do oglądania telewizji na co dzień zupełnie się nie nadaje. projektor, moim zdaniem, służy przede wszystkim do oglądania filmów.

w ogóle nie posiadam telewizora [od 12 lat], gdyż jestem uczulony na telewizję.
projektor używam tylko do filmów [średnio 2 w tygodniu bez względu na ilość czasu - więcej jakoś nie chce wyjść :)].
 

brun

Member
jestem również zwolennikiem filmów, tv mnie drażni i unikam, ale żona i jej seriale.... ech, kwestia rozmiaru ma tu znaczenie, zastanawiam się czy 65 wystarczy
 

grzegorzp

New member
u mnie w tw-700 to wygląda tak jak na zdjęciu, oczywiście tło powinno być białe, a przechodzi z czerwonego w niebieskie
oddałem do serwisu, po tygodniu nie dość, że nic nie było ruszone, projektor wrócił do mnie okurzony, i na dodatek obtarty w okolicach obiektywu.
strasznie mnie to rozdrażniło,
Na dokumencie oddania projektora mi napisali, że serwis we Francji odesłał projektor jako całkowicie sprawny i nie widzą problemu w tym, że są przebarwienia.

więc tego samego dnia odwiozłem projektor z powrotem do serwisu w wwa.
i nie odpuszczę bo nie dość, że nie naprawili tych przebarwień to udają głupich, że niby nie widzą tych przebarwień to jeszcze mi obtarli projektor.

jak u was wyglądały przeprawy z reklamowaniem tej przypadłości?

jak na razie powiedzieli, że zajmą się sprawą ale co z tego będzie to nie wiem.
 

Attachments

  • epson color.JPG
    epson color.JPG
    27,3 KB · Wyś: 615
  • projektor obtarcie2.jpg
    projektor obtarcie2.jpg
    272,5 KB · Wyś: 73
Ostatnia edycja:

Juchy

New member
ja slalem ostatnio panasonica ax200, podobna historia, to co dla mnie oznaczalo ze obraz nie spelnia moich oczekiwan oni odpisali ze jest w normie i nic nie zrobili
ja mialem znow problem z ostroscia i rozbieznoscia kolorow nie mowiac juz o migotaniu lampy, ale minelo 6msc i maja w d. to migotanie bo na lampe gwary brak, wzialem napisalem pismo o niezgodnosci towaru z umowa i poslalem do sklepu gdzie byl zakup, oczywiscie glownie reklamujac to migotanie, i czekam co bedzie, jestem tak wkurzony na to wszystko jak nie naprawia w tym sklepie tej lampy na wlasny koszt to pie. sprawa zakonczy sie w sadzie bo to juz zaczyna byc smieszne, mamy prawo jako klienci, a tak naprawde jak przychodzi do reklamacji to maja to sklepy i wszelkie serwisy w d.
szkoda ze w takich sprawach nie ma tzw. sadu 24h skoro sprawy sa oczywiste, produkt jest niezgodny z umowa, sklepy migaja sie od odpowiedzialnosci myslac ze nikomu do sadu nie bedzie sie chcialo isc do tego licza na to ze sprawy moga trwac wieki i sie odechce klientowi, i to jeszcze zakupy u tzw AUTORYZOWANYCH SPRZEDAWCOW danej marki...

moge tylko doradzic, reklamuj produkt w sklepie gdzie byl zakup na niezgodnosc towaru z umowa, gwarancje producenta sa o kant d., masz gwarancje ale warunki gwarancji nie sa scisle okreslone dla danego produktu, gwarant moze sobie je dowolnie interpretowac co dla niego jest w normie a co jest wada czy awaria i nic im nie zrobisz bo gwarancja producenta to ich dowolnosc i tak naprawde prawnie moga sobie je dowolnie formulowac, dla nas najwazniejsza jest niezgodnosc towaru z umowa sprzedawcy i tego najlepiej sie trzymac przy najmniejszym prolemie jaki robia w serwisie gwarancyjny....

generalnie musiałbyś porównać go z AE4000 i PLV-Z800 - wówczas z tej trójki wybrać najlepszy dla Twego oka. to najlepsza trójka na dzień dzisiejszy do 6000 PLN.

zapodaj gdzie AE4000 kosztuje do 6000zl. to inna pólka cenowa....
 
Ostatnia edycja:

grzegorzp

New member
ja niestety muszę korzystać z gwarancji bo projektor ma już dwa i pół roku więc tylko gwarancja obowiązuje,
reklamuję z autoryzowanym serwisie epsona w Warszawie.
mocno na ich niekorzyść będzie działało, że uszkodzili projektor w czasie "naprawy" no i to przebarwienie dość wyraźnie widać.
 

grzegorzp

New member
No i stało się ,
projektor do mnie wrócił, obudowa nie wymieniona,
podobno coś w układzie optycznym wymienione, i przeczyszczone, tak czy inaczej przebarwienie wciąż jest,
już tracę do nich cierpliwość ale nie popuszczę, będę wysyłał aż naprawią - przebarwienie i wymienią uszkodzoną obudowę.
Jestem strasznie zirytowany, że próbują się wykpić i narażają mnie na jeżdżenie już piąty raz do serwisu.
Chyba myślą że mnie przetrzymają...
ja w ramach dobrej woli podwoziłem im sprzęt, nie wiem czy zacząć korzystać z kurierów żeby zaczęli ponosić koszta, czy jednak lepiej osobiście, bo zaraz zaczną zwalać uszkodzenie na kuriera i będzie kłopot...

jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o rady bo napotykam na straszny opór materii i już od miesiąca nie mam projektora.
 

FunkyKoval

New member
Bez reklam
No i stało się ,
projektor do mnie wrócił, obudowa nie wymieniona,
podobno coś w układzie optycznym wymienione, i przeczyszczone, tak czy inaczej przebarwienie wciąż jest,
już tracę do nich cierpliwość ale nie popuszczę, będę wysyłał aż naprawią - przebarwienie i wymienią uszkodzoną obudowę.
Jestem strasznie zirytowany, że próbują się wykpić i narażają mnie na jeżdżenie już piąty raz do serwisu.
Chyba myślą że mnie przetrzymają...
ja w ramach dobrej woli podwoziłem im sprzęt, nie wiem czy zacząć korzystać z kurierów żeby zaczęli ponosić koszta, czy jednak lepiej osobiście, bo zaraz zaczną zwalać uszkodzenie na kuriera i będzie kłopot...

jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o rady bo napotykam na straszny opór materii i już od miesiąca nie mam projektora.

Mozesz im powiedziec, ze chcesz zwrotu pieniedzy poniewaz projektor nie zostal naprawiony. Jesli oddajesz sprzet na gwaracje(po 10 dniach od zakupu) koszta transportu spadaja na Ciebie. Jednak, jesli odeslano Ci sprzet ktory dalej jest wadliwy mozesz:
- odeslac do ponownej naprawy(tu koszta powinni poniesc oni, bo nie naprawili sprzetu i odeslali wadliwy)
- zadac zwrotu pieniedzy, lub nowego sprzetu(tu koszta ponosisz Ty)

Pamietaj, ze to Ty decydujesz czy chcesz nowy sprzet, czy zwrot pieniedzy. Tak to dziala w UK, wiec w Polsce tez powinno, bo reguluja to przepisy UE. Jesli nie beda chcieli dac Ci nowego sprzetu(lub oddac pieniedzy), skontaktuj sie z Rzecznikiem Praw Konsumenta, lub ich nim postrasz.
Troszke w tym wszystkim sie orientuje, bo sam mialem podobne problemy i odbylem dluga rozmowe w Trading Standarts(cos jak Rzecznik Praw Konsumenta w PL).
Osobiscie radze odzyskac kase i kupic u kogos innego, bo skoro sklep robi problemy to po co sie z nimi szarpac teraz i w przyszlosci...

Edit:
I jeszcze jedno... To, ze odeslano Ci wadliwy sprzet juz jest podstawa do tego by zadac nowego sprzetu, lub zwrotu pieniedzy. Tzn. Nie moga Ci powiedziec " Dobrze, prosze przeslac projektor do kolejnej naprawy" -chyba, ze sie sam na to zgodzisz.
 
Ostatnia edycja:

meszrum

Member
No i stało się ,
projektor do mnie wrócił, obudowa nie wymieniona,
podobno coś w układzie optycznym wymienione, i przeczyszczone, tak czy inaczej przebarwienie wciąż jest,
już tracę do nich cierpliwość ale nie popuszczę, będę wysyłał aż naprawią - przebarwienie i wymienią uszkodzoną obudowę.
Jestem strasznie zirytowany, że próbują się wykpić i narażają mnie na jeżdżenie już piąty raz do serwisu.
Chyba myślą że mnie przetrzymają...
ja w ramach dobrej woli podwoziłem im sprzęt, nie wiem czy zacząć korzystać z kurierów żeby zaczęli ponosić koszta, czy jednak lepiej osobiście, bo zaraz zaczną zwalać uszkodzenie na kuriera i będzie kłopot...

jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o rady bo napotykam na straszny opór materii i już od miesiąca nie mam projektora.

napisz proszę, czy kupiłeś projektor jako konsument [paragon/faktura VAT na osobę fizyczną], czy też w celach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej [tzw. faktura VAT na firmę].

jest nieco inaczej aniżeli wskazał FunkyKoval, ale żebym cokolwiek Ci wytłumaczył, to muszę wiedzieć powyższe.
 

FunkyKoval

New member
Bez reklam
napisz proszę, czy kupiłeś projektor jako konsument [paragon/faktura VAT na osobę fizyczną], czy też w celach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej [tzw. faktura VAT na firmę].

jest nieco inaczej aniżeli wskazał FunkyKoval, ale żebym cokolwiek Ci wytłumaczył, to muszę wiedzieć powyższe.

No z tego co ja wiem(z doswiadczenia) to jest tak jak napisalem wczesniej, a to czy dokonales zakupu jako osoba fizyczna, czy w celach zwiazanych z prowadzeniem dzialalnosci, nie ma znaczenia.
W przepisach regulujacych to wszysto, w UE, jest tylko rozroznienie na sprzedaz towarow(i tego tyczyl sie moj poprzedni post i tego tez dotyczy ten problem), oraz uslug(np. wyremontowanie domu, itd...), przy ktorych, faktycznie wyglada to troche inaczej.
Jeszcze jedno. W tym przypadku kolega oddaje towar na gwarancje udzielona od producenta, a nie od sklepu. O tym tez nalezy pamietac...
 
Ostatnia edycja:

meszrum

Member
No z tego co ja wiem(z doswiadczenia) to jest tak jak napisalem wczesniej, a to czy dokonales zakupu jako osoba fizyczna, czy w celach zwiazanych z prowadzeniem dzialalnosci, nie ma znaczenia.
W przepisach regulujacych to wszysto, w UE, jest tylko rozroznienie na sprzedaz towarow(i tego tyczyl sie moj poprzedni post i tego tez dotyczy ten problem), oraz uslug(np. wyremontowanie domu, itd...), przy ktorych, faktycznie wyglada to troche inaczej.
Jeszcze jedno. W tym przypadku kolega oddaje towar na gwarancje udzielona od producenta, a nie od sklepu. O tym tez nalezy pamietac...

FunkyKoval, możesz mi zaufać - w PL jest inaczej.
jestem radcą prawnym i prowadzę własną kancelarię - w PL obowiązują w tym zakresie 2 ustawy:
- Kodeks cywilny;
- Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o zmianie kodeksu cywilnego.

w zależności od statusu nabywcy stosujemy różne regulacje, czego skutkiem są nieco inne uprawnienia po stronie kupujących [mamy 4 różne reżimy].
Wspólnota Europejska nie wydała w tym zakresie rozporządzenia, wydała jedynie dyrektywę [1999/44/WE], która oddziaływuje w stosunkach wertykalnych - innymi słowy: nie ma bezpośredniego zastosowania w PL pomiędzy uczestnikami obrotu gospodarczego, a każde z państw członkowskich musiało zaimplementować tę dyrektywę do swojego porządku prawnego. na podstawie tej dyrektywy uchwalono w PL ustawę, o której wspomniałem powyżej [Ustawa o szczególnych...].

;-)
 

FunkyKoval

New member
Bez reklam
FunkyKoval, możesz mi zaufać - w PL jest inaczej.
jestem radcą prawnym i prowadzę własną kancelarię - w PL obowiązują w tym zakresie 2 ustawy:
- Kodeks cywilny;
- Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o zmianie kodeksu cywilnego.

w zależności od statusu nabywcy stosujemy różne regulacje, czego skutkiem są nieco inne uprawnienia po stronie kupujących [mamy 4 różne reżimy].
Wspólnota Europejska nie wydała w tym zakresie rozporządzenia, wydała jedynie dyrektywę [1999/44/WE], która oddziaływuje w stosunkach wertykalnych - innymi słowy: nie ma bezpośredniego zastosowania w PL pomiędzy uczestnikami obrotu gospodarczego, a każde z państw członkowskich musiało zaimplementować tę dyrektywę do swojego porządku prawnego. na podstawie tej dyrektywy uchwalono w PL ustawę, o której wspomniałem powyżej [Ustawa o szczególnych...].

;-)

Jak tak to zwracam honor :)
Swoja droga to o czym pisalem tyczylo sie to sprzedazy wysylkowej(przez internet), co zapomnialem dodac i spowodowalo nieporozumienie, bo zalozylem ze kolego ktory ma problem z tym sklepem kupil projektor przez siec. I tu chyba sie ze mna zgodzisz, ze przepisy co to tego typu sprzedazy obowiazuja w UK, jak i calej UE - wiec w Polsce tez.
Kiedy ja mialem podobny problem ze swoim projektoremw UK, okazalo sie, ze tak na prawde sklep nie ma nic do gadania co do gwarancji czy naprawy, wszystkim tym zajmuje sie producent bo to on daje gwarancje. Jedyne co, to sklep musial dostac autoryzacje dla dystrybutora na wymiane, lub zwrot pieniedzy za projektor od producenta. I tutaj moglem oddac projektor do sklepu, a ten przeslalby to do producenta, ktory by sprawdzil projektor i ewentualnie wydal autoryzacje, lub moglem sam skontaktowac sie z producentem i dostac od nich wymagana autoryzacje. Wybralem ten drogi wariant. Zadzwonilem do Epsona, opisalem co i jak. Poprosili mnie o wyslanie im meila z numerem seryjnym projektora, opisem wady i zdjeciami prezentujacymi ta wade. Nastepnego dnia dostalem autoryzacje. Przekazalem ja do sklepu wraz z projektorem i po tygodniu mialem kase na koncie. Oczywiscie koszta za dostarczenie projektora do sklepu byly "na moich barkach"...
 

brun

Member
No z tego co ja wiem(z doswiadczenia) to jest tak jak napisalem wczesniej, a to czy dokonales zakupu jako osoba fizyczna, czy w celach zwiazanych z prowadzeniem dzialalnosci, nie ma znaczenia.
W przepisach regulujacych to wszysto, w UE, jest tylko rozroznienie na sprzedaz towarow(i tego tyczyl sie moj poprzedni post i tego tez dotyczy ten problem), oraz uslug(np. wyremontowanie domu, itd...), przy ktorych, faktycznie wyglada to troche inaczej.
Jeszcze jedno. W tym przypadku kolega oddaje towar na gwarancje udzielona od producenta, a nie od sklepu. O tym tez nalezy pamietac...


oczywiście to nieprawda co prawisz FunkyKoval, rację ma oczywiście meszrum, ponieważ pracuję w sieci RTV-AGD mogę coś doradzić, jeśli nie skutkuje naprawa z tytułu gwarancji producenta tj. karty gwarancyjnej, zawsze możesz zareklamować sprzęt u sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową - sprzedawcy tego nie lubią ale mają obowiązek przyjąć, warunkiem jest zakup na paragon, nie na fakturę.
Jeśli masz paragon idziesz do sklepu i mówisz, że chcesz zareklamować sprzęt z tytułu niezgodności towaru z umową, powinni dać ci do wypełnienia kwit w którym podasz swoje dane i co najważniejsze wpisujesz kiedy stwierdziłeś niezgodność, moja rada jest taka żebyś wskazał datę nie dłuższą niż 6 miesięcy od daty zakupu, ten bowiem okes czasu warunkuje czy reklamacja będzie rozpatrywana, wiem że mojej firmie jeśli klient świadomie lub nie wpisał okres dłuży niż 6 miesięcy firma nie uznawała takiej reklamacji za zasadną, o szczegóły zapytaj meszruma.
Oczywiście na kwicie musi być data złożenia dokumentu i jedna kopia dla Ciebie, sprzedawca ma 14 dni na odpowiedz, jeśli tego nie zrobi, zgadza się na twoje warunki tj, zwrot kasy lub wymiana na nowy sprzęt wolny od wad.
powodzenia!
 

FunkyKoval

New member
Bez reklam
oczywiście to nieprawda co prawisz FunkyKoval, rację ma oczywiście meszrum, ponieważ pracuję w sieci RTV-AGD mogę coś doradzić, jeśli nie skutkuje naprawa z tytułu gwarancji producenta tj. karty gwarancyjnej, zawsze możesz zareklamować sprzęt u sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową - sprzedawcy tego nie lubią ale mają obowiązek przyjąć, warunkiem jest zakup na paragon, nie na fakturę.
Jeśli masz paragon idziesz do sklepu i mówisz, że chcesz zareklamować sprzęt z tytułu niezgodności towaru z umową, powinni dać ci do wypełnienia kwit w którym podasz swoje dane i co najważniejsze wpisujesz kiedy stwierdziłeś niezgodność, moja rada jest taka żebyś wskazał datę nie dłuższą niż 6 miesięcy od daty zakupu, ten bowiem okes czasu warunkuje czy reklamacja będzie rozpatrywana, wiem że mojej firmie jeśli klient świadomie lub nie wpisał okres dłuży niż 6 miesięcy firma nie uznawała takiej reklamacji za zasadną, o szczegóły zapytaj meszruma.
Oczywiście na kwicie musi być data złożenia dokumentu i jedna kopia dla Ciebie, sprzedawca ma 14 dni na odpowiedz, jeśli tego nie zrobi, zgadza się na twoje warunki tj, zwrot kasy lub wymiana na nowy sprzęt wolny od wad.
powodzenia!
No tak, ale w tym przypadku chodzi chyba o wade a nie o niezgodnosc towaru z umowa, a to co innego. No i nie rozumiem co z tymi 6 miesiacami od zakupu.... Jesli producent daje gwarancje na 2 lata i projektor skopie sie po 15 miesiacach to co wtedy? sklep nie uzna tego? Przeciez gwarancja nie jest od sklepu tylko od producenta. troche nie rozumiem jak by to mialo dzialac...
Ja bym skontaktowal sie z Epsonem w Polsce i zapytal czy moga wyslac do mnie serwisanta w ramach gwarancji. Jesli ów serwisant nie naprawi projektora to na bank otrzymasz nowy projektor lub kase. No chyba ze w Polsce naprawde jest inaczej.. ale zadzwonic i zapytac zawsze mozna.
 
Ostatnia edycja:

grzegorzp

New member
Projektor kupiłem na firmę (działalność jednoosobowa) niecałe 3 lata temu, więc korzystam z gwaranci- dostałem gwarancję na 3 lata.
zakup był na fakturę
podczas pierwszej naprawy napisali że wszystko z projektorem ok i odesłali, ale w trakcie naprawy uszkodzili obudowę.

- podczas drugiej naprawy wymienili podobno coś w optyce, ale nic się nie zmieniło, i obudowa wciąż uszkodzona, nie naprawili, tego.

będę wdzięczny za dalsze rady
będę walczył:) ale z tego co się rozeznaje to po ponad 24miesiącach, to już tylko roszczenie z GWARANCJI-PRODUCENTA mi zostaje.
a to o ile dobrze rozumiem to "sprawa cywilna" i żadne przepisy konsumenckie mi nie pomogą...
gwarancja door-to-door
tak czy inaczej w poniedziałek odwiozę go z powrotem do serwisu.
i chyba założę dodatkowy temat i zacznę upowszechniać informacje o moich przeprawach z EPSONem.


ps.
o ile dobrze pamiętam to mogę skorzystać z takiego kruczka, że nie muszę teraz reklamować samego projektora na podstawie gwarancji, ale mogę zareklamować usługę naprawy gwarancyjnej (jako przeprowadzoną niezgodnie z umową i powodującą uszkodzenie obudowy) w ramach jakiś innych przepisów.
 
Ostatnia edycja:

brun

Member
No tak, ale w tym przypadku chodzi chyba o wade a nie o niezgodnosc towaru z umowa, a to co innego. No i nie rozumiem co z tymi 6 miesiacami od zakupu.... Jesli producent daje gwarancje na 2 lata i projektor skopie sie po 15 miesiacach to co wtedy? sklep nie uzna tego? Przeciez gwarancja nie jest od sklepu tylko od producenta. troche nie rozumiem jak by to mialo dzialac...

no właśnie nie rozumiesz, dlatego piszesz bzdury.

wada -jak to ująłeś jest właśnie niezgodnością towaru z umową, wyobraź sobie tak: kupujesz tv w sklepie to znaczy zawierasz umowę kupna-sprzedaży ze sprzedawcą, ty mu płacisz kasę należną za sprzęt a on daje ci tv, umawiasz się z nim że tv jest i będzie ok a w ciągu 2 lat on ewentualnie odpowiada za ten sprzęt, jeśli tv się skopał to znaczy że nie jest zgodny z umową tak?
 
Do góry