Epson EH-TW3600 - kolejny bubel Epsona...

meszrum

Member
Projektor kupiłem na firmę (działalność jednoosobowa) niecałe 3 lata temu, więc korzystam z gwaranci- dostałem gwarancję na 3 lata.
zakup był na fakturę
podczas pierwszej naprawy napisali że wszystko z projektorem ok i odesłali, ale w trakcie naprawy uszkodzili obudowę.

- podczas drugiej naprawy wymienili podobno coś w optyce, ale nic się nie zmieniło, i obudowa wciąż uszkodzona, nie naprawili, tego.

będę wdzięczny za dalsze rady
będę walczył:) ale z tego co się rozeznaje to po ponad 24miesiącach, to już tylko roszczenie z GWARANCJI-PRODUCENTA mi zostaje.
a to o ile dobrze rozumiem to "sprawa cywilna" i żadne przepisy konsumenckie mi nie pomogą...
gwarancja door-to-door
tak czy inaczej w poniedziałek odwiozę go z powrotem do serwisu.
i chyba założę dodatkowy temat i zacznę upowszechniać informacje o moich przeprawach z EPSONem.


ps.
o ile dobrze pamiętam to mogę skorzystać z takiego kruczka, że nie muszę teraz reklamować samego projektora na podstawie gwarancji, ale mogę zareklamować usługę naprawy gwarancyjnej (jako przeprowadzoną niezgodnie z umową i powodującą uszkodzenie obudowy) w ramach jakiś innych przepisów.

skoro kupiłeś projektor w celach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, to:
- stosujemy przepisy Kodeksu cywilnego w zakresie rękojmi wynoszącej 1 rok [tutaj jednak termin ten upłynął, a zatem o rękojmi zapominamy];
- stosujemy przepisy Kodeksu cywilnego o gwarancji oraz postanowienia wynikające z karty gwarancyjnej wydanej przez oddział EPSONa na PL.

gwarancja EPSONa nie przewiduje możliwości odstąpienia od umowy [zwrotu projektora i odebrania pieniędzy], gdyż z prawnego punktu widzenia byłoby to niemożliwe [brak tożsamości podmiotowej sprzedawcy i gwaranta] - gwarancja mówi tylko, że:

EPSON EUROPE B.V. Oddział w Polsce, ul. Bokserska 66, 02-960 Warszawa, zwana dalej EPSON, udziela gwarancji świadczonej w serwisie w
odniesieniu do produktu wymienionego na niniejszej Karcie Gwarancyjnej.
1.0 Zakres gwarancji
Gwarancja obejmuje produkt EPSON oraz wszystkie komponenty EPSON (poza lampą projekcyjną i wyposażeniem dodatkowym). Na warunkach niniejszej gwarancji EPSON gwarantuje, że produkt jest wolny od wad konstrukcyjnych i materiałowych, które mogłyby zagrozić lub naruszyć funkcjonalności produktu, o ile przestrzegana była instrukcja obsługi dostarczona wraz z produktem, oraz jeżeli nieprzekroczona została przewidziana żywotność podzespołów urządzenia (w szczególności lampy projekcyjnej) lub maksymalne obciążenie produktu. Gwarancja nie obejmuje multimedialnych projektorów EPSON, funkcjonujących 24 godziny na dobę. Gwarancja nie obejmuje również części podlegających normalnemu zużyciu oraz ich wymiany (np. lamp w projektorach) jak i jakiegokolwiek używania wykraczającego poza opis zakresu pracy produktu. Gwarancja obejmuje naprawę urządzenia w razie wystąpienia usterek lub zakłóceń tkwiących w produkcie objętym gwarancją, powstałych w okresie obowiązywania gwarancji. Wymienione komponenty pozostają własnością EPSON. Koszty materiałów, nakładu pracy oraz koszty przekazania produktu do EPSON oraz jego ponownego wydania klientowi ponosi EPSON. Gwarancja nie obejmuje udostępnienia projektora zastępczego na czas naprawy. Niniejsza gwarancja obowiązuje na terytorium Wspólnoty Europejskiej oraz państw Europy Wschodniej.

zatem:
- gwarantem jest EPSON EUROPE B.V. [który posiada Oddział w Polsce];
- serwisem jest Centrum Serwisowe EPSON: COMP S.A..

zgłaszasz usterkę i zostawiasz w serwisie [wysyłasz na koszt EPSON albo zawozisz samodzielnie]. jeżeli serwis nie usunie usterki, to prosisz o pisemne wskazanie dlaczego nie usunięto usterki. następnie sporządzasz pismo adresowane do EPSON EUROPE B.V. Oddział w Polsce, do którego załączasz pismo z serwisu z prośbą o interwencję z zaznaczenie, że w przypadku braku odpowiedzi wystąpisz na drogę sądową.
jeżeli reakcja ze strony EPSON EUROPE B.V. Oddział w Polsce będzie żadna, to pozywasz EPSON EUROPE B.V. [nie oddział w PL, tylko macierzystą spółkę w NL]:
Epson Europe B.V.
Atlas ArenA, Asia Building
Hoogoorddreef 5
1101 BA Amsterdan Zuidoost
The Netherlands

doręczenia pism mogą być dokonywane wobec EPSON EUROPE B.V. Oddział w Polsce [na Bokserskiej] - nie trzeba na szczęście korespondencji wysyłać do NL [wynika to z orzecznictwa ETS].
sądem właściwym do rozpoznania takiej sprawy będzie sąd PL na podstawie Rozporządzenia 44/2001/WE - art. 5 pkt. 1 ust a).

jak widać, nie jest to do końca proste, a zatem jeżeli doszłoby do procesu to skorzystaj z pomocy prawnika, który będzie mieć pojęcie o prawie wspólnotowym [wykorzystaj to co napisałem, by go sprawdzić].
 
Ostatnia edycja:

FunkyKoval

New member
Bez reklam
no właśnie nie rozumiesz, dlatego piszesz bzdury.

wada -jak to ująłeś jest właśnie niezgodnością towaru z umową, wyobraź sobie tak: kupujesz tv w sklepie to znaczy zawierasz umowę kupna-sprzedaży ze sprzedawcą, ty mu płacisz kasę należną za sprzęt a on daje ci tv, umawiasz się z nim że tv jest i będzie ok a w ciągu 2 lat on ewentualnie odpowiada za ten sprzęt, jeśli tv się skopał to znaczy że nie jest zgodny z umową tak?

No wybacz, ale nie pisze bzdur...
Poczytalem troche na sieci i faktycznie, w Polsce jest tak jak piszecie, wiec sie juz nie upieram :smile:
A pisalem, co pisalem bo w UK, jak sie kiedys przekonalem wyglada to troche inaczej. Tzn. jest rozgraniczenie miedzy "niezgodnoscia towaru z umowa", a "wadliwoscia", czego w Polsce nie ma.
I tak niezgodnosc towaru z umowa to np.:
- opis uzadzenia wielofunkcyjnego na regale w sklepie, lub na stronie internetowej mowi, ze potrafi ono skanowac, drukowac i kserowac, a po rozpakowaniu okazuje sie, ze funkcji kserowania nie ma.
- mikser jest plastikowy, a mial byc metalowy. Ale nie jest niezgodnoscia towaru z umowa to ze mikser jest bialy, a nie czarny.
Natomiast wadliwoscia jest to, ze cos nie dziala, lub dziala zle.

Dlaczego tak jest? Nie wglebilem sie dokladnie w temat przepisow angielskich w tym temacie, ale
z tego co pamietam to reklamowanie na "niezgodnosc towaru z umowa" uznawanie jest przez jakis okres od otrzymania towaru od sprzedajacego. Nie pamietam jaki to okres(7 dni?) Po tym okresie, jesli nie zareklamujemy towaru oznacza to, ze zgadzamy sie na to co otrzymalismy.
Jesli chodzi o wadliwosc to mozemy ja reklamowac przez caly okres gwarancji. I tutaj tez jest okres, chyba, 6 miesiecy ale jest to okres w ktorym jesli zareklamujemy towar i okaze sie ze faktycznie jest on wadliwy, to uznaje sie, ze towar byl wadliwy od chwili zakupu i podlega on gwarancji. Jesli zareklamujemy po tym okresie to, jesli po zauwazeniu usterki, czy wady bedziemy dalej uzywac towaru to nie podlega on juz reklamacji. Wiec wpisywanie daty mieszczacej sie w okresie 6 miesiecy(jak proponowano w poscie ponizej) jako daty zauwazenia usterki, w anglii nic nie da, jesli skladamy reklamacje np. po roku od zakupu.

brun w UK gwarancja na projektory epsona jest gwarancja od producenta(manufacture warrant), a nie od sklepu, i tak jak pisalem wczesniej, sklep w kwestji uzania czy nie uznania gwarancji nie ma nic do gadania. Moim zdaniem jest to bardzo dobry uklad, bo ani sklep, ani klient nie ma mozliwosci "wymigiwania sie" czy "krecenia" jak to ma miejsce w tym problemie naszego kolegi.
 
Ostatnia edycja:

kofek

New member
Może mój post nie będzie dotyczył bezpośrednio modelu TW3600, ale muszę się pochwalić, że jako "szczęśliwy" posiadacz TW 5000 po około 8 miesiącach użytkowania (230 godzin na liczniku) mój projektor okazał się wadliwy.

Pierwszy objaw to działanie automatycznej przesłony, zawsze miałem włączoną z największą szybkością, aż pewnego dnia przesłona zaczęła pracować jak bardzo głośny dysk twardy. W cichych scenach można się skupić wyłącznie na projektorze.

Po wyłączeniu przesłony projektor przestał "skrobać" i rozpoczęło się buczenie. Okazało się, że ma to związek z opcją epson super white, po wyłączeniu której buczenie cichnie.

Pomijając fakt, że jakość obrazu uległa pogorszeniu po wyłączeniu tych opcji, to na dodatek pojawiła się mrugająca pozioma linia na samym dole wyświetlanego obrazu (biała, różowa, fioletowa w zależności od materiału).

Projektor jest w trakcie reklamacji, nigdy więcej nie kupię żadnego produktu tej firmy.
 

redlum

New member
Bez reklam
Każdy sprzęt może się popsuć i nie należy przekreślać firmy po jednej reklamacji. Jeśli uznają ci gwarancje i dostaniesz nowy projektor - to co - sprzedasz go i kupisz coś lepszego?
 

kofek

New member
Masz trochę racji ale wystarczy popatrzeć na wątki o awaryjności epsona na forach zagranicznych i coś jednak z tą awaryjnością jest nie tak.

Nawet tutaj były opisywane problemy ludzi z produktami epsona (inne modele, ale producent ten sam). Od sprzętu, który nie jest może strasznie drogi, ale swoje kosztuje wymaga się pewnego stopnia bezawaryjności. Rozumiem jedną usterkę ale kilka na raz ? ? ?

Zobaczymy jak pójdzie z reklamacją, w razie możliwości będę szukał czegoś innego.

Ps. drukarki od nich tez nie kupię z czystej przekory :)
 

redlum

New member
Bez reklam
mówisz jak moja sąsiadka - powiedziała że nie chce telewizora Sharp - bo ma kuchenkę mikrofalową tej firmy (chyba 10-letnia) która słabo działa :)

a tak serio - niby Epson jeden z nielicznych daje gwarancje 3 lata na projektor i lampę - ale jak jest z egzekwowaniem jej - to była różnie (z tego co ludzie piszą na forach). Chociaż z problemami z gwarancja jakiś bebechów to raczej nie ma problemu - a większość ludzi reklamuje przebarwione rogi obrazu itp.
 

kofek

New member
Mam to szczęście, że zwróciłem się do sprzedawcy a nie epsona i raczej nie interesuje mnie ich gwarancja.

Jednak skoro dają gwarancję na 3 lata to bebechy przez ten czas powinny chodzić bez większy problemów. Moje niezadowolenie jest duże ze względu na to, że jakiś czas temu był to flagowy projektor epsona.

Tak na poważnie to na dzień dzisiejszy jest dużo fajnego sprzętu w dobrych cenach i nie za bardzo widzę powód, żeby znowu pchać się w epsona. Sony hw 15, jest w tej samej cenie, można za grosze dostać projektor na DC3 a dokładając trochę grosza mamy dostęp do hd 350.
 

pa3

New member
Bez reklam
Słynną wadą Epsonów jest właśnie poświata na rogach oraz brak zbieżności kolorów/paneli. Gwarancja gwarancją, ale żeby przy sprzęcie kosztującym ponad 7k zł w/w usterki występowały? i to nie jest osobny przypadek.

Niema co zganiać na technologię LCD, bo Sanyo raczej takich problemów niema.
 

kofek

New member
Temu nie jest winna technologia tylko producent, mitshubishi, sanyo, nawet panas nie mają takich problemów. A jak na zagranicznych forach doczytałem się, że po jakimś czasie trzeba bawić się samemu w smarowanie części mechanicznych bo zaczynają głośno działać to podjąłem decyzję, iż nie kupię więcej epsona.
 

grzegorzp

New member
mój Epson kosztował prawie 5kzł i też ma "gwarancję" na 3 lata i...
jak zobaczyłem, że ma przebarwienie wielkości 1/3 ekranu po lewej stronie
i oddałem projektor do naprawy gwarancyjnej to nie dość, że nie naprawili
to jeszcze uszkodzili mi obudowę i rżną głupa, że wszystko ok.
już czwarty raz go oddaję, bo za każdym razem oddają mi go po 2 tygodniach i udają, że jest już naprawiony, a tak na prawdę to nic się nie zmienia,
Jeżeli tym razem nie oddadzą mi w pełni sprawnego projektora to idę do federacji konsumentów.
 

kofek

New member
Skorzystaj z rękojmi / niezgodności towaru a nie baw się w gwarancję.

Roszczenia do sprzedawców są o wiele lepsze niż czekanie wieki na sprzęt, który może wróci bez wady.
 

pa3

New member
Bez reklam
@grzegorzp
Serwis pewnie dobrze o tym wie i celowo gra na zwłokę, aż się skończy gwara, zresztą te przebarwienia to wada produkcyjna i jedynie co mogą zrobić to wymienić na inny model z mniejszymi poświatami na rogach.

Problemy z przesłoną występowały również w starszych wersjach panasonic'a - trzeba było regularnie smarować mechanizm za to odpowiedzialny, oraz czyścić środek z kurzu.
 

grzegorzp

New member
no tak ale co innego mogę zrobić niż reklamować go?
jeżeli teraz wróci nie naprawiony to zwrócę się do federacji konsumenta o pomoc
 

meszrum

Member
no tak ale co innego mogę zrobić niż reklamować go?
jeżeli teraz wróci nie naprawiony to zwrócę się do federacji konsumenta o pomoc

nie czytasz swojego wątku.
napisałem Ci dokładnie co masz zrobić. wszystko inne będzie tak skuteczne jak dotychczasowe próby reklamacji.

http://www.hdtv.com.pl/forum/632256-post61.html
zatem:
- gwarantem jest EPSON EUROPE B.V. [który posiada Oddział w Polsce];
- serwisem jest Centrum Serwisowe EPSON: COMP S.A..

zgłaszasz usterkę i zostawiasz w serwisie [wysyłasz na koszt EPSON albo zawozisz samodzielnie]. jeżeli serwis nie usunie usterki, to prosisz o pisemne wskazanie dlaczego nie usunięto usterki. następnie sporządzasz pismo adresowane do EPSON EUROPE B.V. Oddział w Polsce, do którego załączasz pismo z serwisu z prośbą o interwencję z zaznaczeniem, że w przypadku braku odpowiedzi/nieskutecznej naprawy wystąpisz na drogę sądową.
jeżeli reakcja ze strony EPSON EUROPE B.V. Oddział w Polsce będzie żadna, to pozywasz EPSON EUROPE B.V. [nie oddział w PL, tylko macierzystą spółkę w NL].
 

FunkyKoval

New member
Bez reklam
No ja niestety zgodze sie z Kofek. Sam mialem 4 egzemplarze Epsona tw3500 i jeden tw3600. Wszystkie byly wadliwe! - zabarwienia w rogach ekranu i/lub zgranie paneli. Jak mozna sie domyslec, jestem bardzo rozczarownay Epsonem. Po prostu nie rozumiem, jak mozna nie wyciagac wnioskow z poprzednich modeli(feler z zabarwieniami byl znany juz kilka modeli wstecz), i dalej sprzedawac tak czesto psujacy sie, lub wadliwy towar. I najgorsze jest to, ze Epson doskonale wie o calej sytuacji, a nic nie robi. Na szczescie w moim przypadku z reklamacja nie bylo problemow, ale od Epsona projektora juz nie kupie... szkoda czasu na wymiany i reklamacje. Jak kupuje sie cos za 5 -6 tys. zloty, to oczekuje sie dobrego towaru, a przynajmniej nie tak czesto wadliwego.
Po tych calych przygodach z Epsonami, wybralem Panasonic PT-AE4000. Fakt, kosztuje troszke wiecej, ale jestem z niego calowicie zadowolony. Polecam! :)
 

paarc

New member
Witam.
Troche zmartwily mnie te posty i szkoda ze nie zajzalem tu wczesniej.
Wczoraj zainstalowalem TW3600 i uzywalem ok 5h. Przebarwien nie widze generalnie wszystko OK. Za to dzis rano wlaczam i z racji swiatla dziennego zaczalem zwiekszac jasnosc i w trakcie tej czynnosci obraz znikl, na porjektorze zapalila sie dida lampy wiec go wylaczylem odczekalem 5 minut i wlaczylem ponownie. Po ponownym uruchomieniu obraz sie pojawil, jednak ciemny i stopniowo sie rozjasnial, w miedzyczasie zas obraz migotal (w sensie jasnosci). Czy to normalne?
P.S.
Co dziwne po wczorajszyh 5h licznik pokazuje wciaz 0h :/
 

FunkyKoval

New member
Bez reklam
Witam.
Troche zmartwily mnie te posty i szkoda ze nie zajzalem tu wczesniej.
Wczoraj zainstalowalem TW3600 i uzywalem ok 5h. Przebarwien nie widze generalnie wszystko OK. Za to dzis rano wlaczam i z racji swiatla dziennego zaczalem zwiekszac jasnosc i w trakcie tej czynnosci obraz znikl, na porjektorze zapalila sie dida lampy wiec go wylaczylem odczekalem 5 minut i wlaczylem ponownie. Po ponownym uruchomieniu obraz sie pojawil, jednak ciemny i stopniowo sie rozjasnial, w miedzyczasie zas obraz migotal (w sensie jasnosci). Czy to normalne?
P.S.
Co dziwne po wczorajszyh 5h licznik pokazuje wciaz 0h :/

Licznik pokazyje faktyczny stan zuzycia lampy dopiero po 10h, wiec tu nie masz sie co martwic.
Po wlaczeniu projektora obaz zawsze jest ciemny, i po kilku sekundach stopniowo sie rozjasnia(lampa sie rozgrzewa). Nie pamietam, ale kojarze cos, ze w instrukcji jest napisane , ze powinno sie odczekac kilkanascie sekund i dopiero wlaczyc zrodlo obrazu. Co do calkowitego zanikania obrazu i migotania, to nigdy takiego czegos nie mialem.
 
Do góry