Jaki godny polecenia soundbar?

vidocq-hdtv

New member
[cut]

Zawsze powtarzałem, że lepszy dobrze zestrojony soundbar+sub, jak dudniące byle jakie KD 5.1
To jest w ogóle osobny temat i myślę, że Ciebie może dotyczyć.

No chłyt marketingowy, a jak sobie to wyobrażasz? Myślisz, że taki Atmos w soundbarze wygeneruje Ci z małej belki kroki na suficie?
Są konkretne sceny filmowe, gdzie szybko można sobie uświadomić o czym piszę.
Owszem, jakiś tam efekt surround uzyskasz, ale to nigdy nie będzie miało nic wspólnego z założeniem dzwięku wielokanałowego.

Dlatego nie raz pisałem, że lepiej kupić 5 małych niezależnych kolumienek + suba z zestawu i fizycznie rozstawić. W DD/DTS, będziesz miał o niebo lepszą lokalizacje, jak z belki z kilkunastoma głośniczkami i logosami Atmosów czy DTSx.

Jak chcesz belkę, to z subem i najlepiej z tylnymi surroundami.
Po za Bose, masz jeszcze LG, Sony czy Samsunga. Każdy z nich może być ok.
Podjeżdż chociażby do sklepu, pełno tam tego. Zapodaj jakiś zróżnicowany materiał audio i oceń.
Nic więcej się tu nie dowiesz.
Witam,
@armanig możesz polecić jakiś rozsądny zestaw tego typu? Powiedzmy do 5tyś zł? Lubię słyszeć, jak to nazwałeś "kroki na suficie", czy deszcz za oknem. Jednak w moim salonie (35m2) tylne satelitki powinny być +/- na jego środku, a nie chcę wystających kabli z podłogi itp.. Dlatego też myślałem o jakimś soundbarze + SW. Wychowałem się na tanim, budżetowym KD 5.1 Panasonic'a, gdzie jednak w małym pokoiku dało radę usłyszeć te "kroki", czy przelatujący nad głową samolot. Także wolałbym tradycyjne KD, bądź amplituner + kilka kolumienek. Jednak z powodów estetyczno/żonowych :p będę musiał znaleźć coś mnie inwazyjnego.
A jakie jest Wasze zdanie dot. kolumn bezprzewodowych? Ma to w ogóle sens? Czy zakłócenia, interferencje z innymi sprzętami powodują jakieś przycinki? Dość często używam słuchawek BT Sennheiser PXC 550 na filmach i też czasami mam przycinki lub trzaski, co bardzo irytuje.
Pozdrawiam.
 

Eraeste1

Member
Mam pytanie zauważyłem , że czasami występuje w soundbarze trzask po zmianie kanału (zmieniam kanał i dopiero po sekundzie trzask delikatny a nie od razu), ale dzieje się to losowo czasami nic nie ma a czasami jest niezależnie od głośności wydaje mi się. Sprzęt jest podłączony kablem hdmi eARC, jest się czym przejmować czy to olać.

Dzięki

Kabel mam

 
Ostatnia edycja:

mrozu615

New member
A znałem taką YAMAHA YSP-2700 sprzęt, ale widzę że nie ma dekoderu dźwięku „Dolby Atmos” są za to inne więc pytanie czy jest sens kupować taki soundbar ?dodaję zdjęcia wejść i dekoderów jakie ma. Odnośnie wejść jest tam ARC wg opisu
Posiada ten soundbar od kilku lat i jestem zadowolony.

Nie przejmuj sie, że nie ma atmos. Soundbar automatycznie odczytuje sygnał Atmos to jako True HD, czyli jakość ta sama oprócz dodatkowych ścieżek sufitowych.

Do tego HDMI przepuszcza sygnał wideo 4k DV 60fps, więc świetnie się sprawdzi z zewnętrznym odtwarzaczem.

W zestawie jest skrzynia która dobrze daje radę w małych i średnich pomieszczeniach. Co do dźwięku przestrzennego, to co jak co ale potrafi dobrze imitować. W zestawie jest mikrofon do kalibracji i nachylenia tweetów aby dźwięk się odbijał od ścian. Nigdy nie będzie nawet blisko do prawdziwego 5.1 czy 7.1, ale potwierdzam że działa (jeśli dźwięk rzeczywiście ma się od czego odbić).

Do tego apka na telefon, Spotify bezpośrednio z telefonu można sterować jak jest podłączony do tej samej sieci, są radia internetowe, można odtwarzać FLAC przed wifi.

Z wad szkoda że przez wifi tylko sieci 2.4G. Ja łącze kablem.

Sprzęt godny polecenia!
 

Eraeste1

Member
Ten trzask, o którym pisałem powyżej zauważyłem, że na Bluetooth pojawia się także, ale przy zmianie piosenki nie występuje od razu tylko po kilku sekundach…, bo na cyfrowym Polsacie zazwyczaj sekundę po zmianie kanału.

- bywa też tak, że nic się nie dzieje na Polsacie czy Bluetooth.

Jest to wg mnie drobnostka, jednak przywiązuje uwagę to szczegółów i nie wiem czy to olać czy szukać dziury w całym.
 
Ostatnia edycja:

Eraeste1

Member
I jeszcze jedno pytanie czy warto kupić też lepszy kabel hdmi do cyfrowego Polsatu, bo tam mam obecnie zwykły, gdyż ten dekoder nie ma 4K ani 8k, więc nie wiem…
 

luck76

Well-known member
@Eraeste1, fajnie że jesteś taki aktywny. Miło, że interesuje Cię zdanie innych. Z pytań odnoszę wrażenie, że stawiasz pierwsze kroki i chcesz dowiedzieć jak najwięcej od tutejszej społeczności - doceniam to. Jeśli mogę zasugerować dwie rzeczy, które moim zdaniem ułatwią komunikację:
a) zastanów się o co chciałbyś zapytać i przygotuj się do zadawania pytań. Warto podstawową wiedzę w zakresie obecnie stosowanych technologii oprzeć na Google i wiki. Pytania tutaj dotyczą głównie doświadczeń użytkowników i ich subiektywnej oceny.
b) następnie to zrób. Najczęstsze dwa podstawowe sposoby ich zadawania: pojedyncze proste pytanie i późniejsze pogłębianie/uzupełnianie wiedzy czerpanej pytaniami uzupełniającymi i drugi sposób - blokowy w odnośnikach. Ale najważniejsze jest aby pytania były uporządkowane.

Nie wiem jak uważają inni, ale ja odnoszę wrażenie, że w zadawanych przez Ciebie pytaniach brak tego porządku i trudno połapać się w tym jak Tobie pomóc w znalezieniu właściwej odpowiedzi. Mogę się oczywiście mylić i Twój sposób jest właściwy. Do Ciebie należy decyzja, czy uwzględnisz w kolejnych postach to co napisałem i co z tym zrobisz, ale tak czy inaczej proszę zastanów się nad tym.
 

gitarrra

Well-known member
Bez reklam
I jeszcze jedno pytanie czy warto kupić też lepszy kabel hdmi do cyfrowego Polsatu, bo tam mam obecnie zwykły, gdyż ten dekoder nie ma 4K ani 8k, więc nie wiem…
Zanim kupisz nowy kabel , sprawdź w jakim standardzie jest obecny.
Na kablu powinno być oznaczenie wersji.Obecnie najwyższa to 2.1
Do cyfrowego polsatu w zupełności wystarczy ten ,który masz.
 

Eraeste1

Member
A więc tak miałem kabel Hama, na którym wyświetlało się w tv i soundbarze „eARC”,
- zwróciłem go jednak, bo był za długi

Kupiłem z „Trust”, ale tam pisało eARC tylko na soundbarze, a na tv już samo ARC…

Więc ten kabel postanowiłem wymienić na firmy „Emmerson” wszystkie kable 2.1 w technologią eARC
- podłączam i to samo co na Trust w soundbarze pokazuje eARC a na tv samo ARC

Hdmi mam w odpowiednim gnieździe wpięty w tv i soundbarze tzn eARC

Czy coś się mogło w pamięci tv zawiesić czy jak?

Gdyby nie fakt, że wcześniej mi się wyświetlał w tv eARC to bym pomyślał, że jest ok, ale teraz jest inaczej.

Luck liczę na taką samą długą odpowiedź dot. problemu jak Twoje uwagi powyżej

Tak to wygląda na zdjęciach
 

Attachments

  • IMG_7727.jpeg
    IMG_7727.jpeg
    604,9 KB · Wyś: 14
  • IMG_7720.jpeg
    IMG_7720.jpeg
    465,6 KB · Wyś: 14
  • IMG_7726.jpeg
    IMG_7726.jpeg
    1,8 MB · Wyś: 17
  • IMG_7722.jpeg
    IMG_7722.jpeg
    1,2 MB · Wyś: 12
  • IMG_7721.jpeg
    IMG_7721.jpeg
    1,3 MB · Wyś: 13

luck76

Well-known member
A więc tak miałem kabel Hama, na którym wyświetlało się w tv i soundbarze „eARC”,
- zwróciłem go jednak, bo był za długi
zdaje się, że załączałeś wcześniej zdjęcie - ten przewód był certyfikowanym v2.1...
Kupiłem z „Trust”, ale tam pisało eARC tylko na soundbarze, a na tv już samo ARC…

Więc ten kabel postanowiłem wymienić na firmy „Emmerson” wszystkie kable 2.1 w technologią eARC
- podłączam i to samo co na Trust w soundbarze pokazuje eARC a na tv samo ARC
...pytanie czy te były....
Hdmi mam w odpowiednim gnieździe wpięty w tv i soundbarze tzn eARC

Czy coś się mogło w pamięci tv zawiesić czy jak?
Spróbuj odłączyć tv i belkę z prądu i uruchomić jeszcze raz
Gdyby nie fakt, że wcześniej mi się wyświetlał w tv eARC to bym pomyślał, że jest ok, ale teraz jest inaczej.
ale co jest inaczej?
 

Eraeste1

Member
Tak Hama był z certyfikatem.

Ale Trust także…

Natomiast emmerson nie ma certyfikatu, chociaż jest wzmianka na opakowaniu, iż jest „ultra high speed”

Soundbara wyłączyłem z kontaktu a nawet resetowałem i to nic nie pomogło.

A co jest inaczej?, to że na zdjęciu masz wyjście dźwięku opisane jako „ARC” a wcześniej tam pisał „eARC” …

A o był ten Trust

 
Ostatnia edycja:

Eraeste1

Member
Ale ja nie mam blu ray - wpisywałem dlatego byłem zdziwiony.

Ja mam tv i soundbara i tyle no i ps5

W tv mam jedno gniazdo hdmi - eARC

Jestem na prawdę tym wszystkim mega zdziwiony…,

W tv jest zaznaczona włączona obsługa eARC i na wyjściu dźwięku też powinno pisać eARC a nie ARC… kabel kurde niby z technologią eARC to czemu na tv jest inaczej i na soundbarze.

Jest opcja, że coś się zawiesiło? - soundbara jak pisałem resetowałem kurcze nie chce mi się tv przywracać do ustawień fabrycznych.., chyba że te kable są po prostu do kitu a ta Hama tylko dawała radę?
 

Attachments

  • IMG_7731.jpeg
    IMG_7731.jpeg
    600,2 KB · Wyś: 11
  • IMG_7722.jpeg
    IMG_7722.jpeg
    453,8 KB · Wyś: 9
  • IMG_7721.jpeg
    IMG_7721.jpeg
    548 KB · Wyś: 9

Eraeste1

Member
Nie, ale skoro soundbar i tv mają gniazdo hdmi eARC a z tego co czytałem jest to lepsza jakość dźwięku aniżeli samo ARC, to czemu miałbym nie móc z tego skorzystać skoro mam takie możliwości…, zastanawia mnie czemu co innego pisze na tv w menu opcji dźwięku (arc) a co innego wyświetla się na soundbarze (eARC) - wg mnie powinno to być jednakowe jak już nie sądzisz?
 
Do góry