No i mam odkrycie kurde, które załatwia sprawę. Tylko, że ja już jestem na v496 oprogramowaniu i nie wiem czy to ma też wpływ, ale jeżeli to samo było na seryjnym V477, a na V496 też to było dopóki nie odkryłem tego znaleziska na xda to czyli to jest całe czas. Dobre wieści są takie, że to nie jest wina hardware'u ani aplikacji Netflix/ HBO itd... co akurat kamień z serca, bo to oznacza, że jednak to jest kwestia softowa i może dadzą radę chłopaki to naprawić, nie wiem.
Do rzeczy, na xda znalazłem instrukcję tam napisaną przez kogoś do naszej platformy jak obejść problem tego Dolby Vision, a mianowicie co następuję:
1. Activate Quick Start
2. Turn off and unplug the TV
3. Turn on the TV
4. Let it load all the GTV UI
5. Turn off the TV with the remote control button
6. Turn the TV back on with the button on the remote
7. Put the movie or series with Dolby Vision
8. Enjoy, finally, the movie or series without brightness changes in the scenes.
Jako, że nie każdy zna angielski no to ja to może przetłumaczę również na polski:
1. Aktywujemy opcję Szybki Start (nawet jak jest aktywna to wyłączyć i włączyć raz jeszcze), ona znajduje się w ustawieniach tam zasilania.
2. Wyłączyć telewizorem przez przytrzymanie przycisku wyłączania na pilocie dłuższy czas, aż się pojawi okienko z potwierdzeniem, że chcemy wyłączyć TV i dajemy tam Tak/ OK. Następnie odłączamy wtyczkę z telewizora, który dostarcza prąd do TV na około 15-20 sekund, a po tym czasie ponownie podłączamy wtyczkę z prądem do TV.
3. Włączamy TV przyciskiem na pilocie, oczywiście po prostu klikając jak zwykle - raz.
4. Czekamy aż się włączy, pozwalamy TV dokładnie załadować cały interfejs i wszystkie rekomendacje itd.. po prostu poczekać z 30 sekund jak będzie już na ekranie głównym.
5. Wyłączamy TV z pilota, ale też klikając tylko RAZ na przycisk i bez żadnego przytrzymywania, żeby po prostu wyłączył się do tego trybu jakby czuwania, aby w razie czego mógł się szybko uruchomić - po to też włączamy Szybki Start, w opcjach.
6. Po kilku sekundach jak się wyłączy - powiedzmy 10-15 sekund, odpalamy na nowo z pilota, znowu wciskając tylko RAZ, krótko przycisk. Odpali się i znowu czekamy w interfejsie z 30 sekund, aż na spokojnie będzie gotowy do życia i można działać dalej.
7. Odpalamy film z Dolby Vision na Netflix/ HBO etc..
8. Cieszymy, finalnie - od teraz, filmy lub seriale są bez zmiany jasności w scenach.
I CO NAJWAŻNIEJSZE: NIE POMIJAĆ ŻADNYCH KROKÓW Z POWYŻEJ, ZAWSZE TAKI SAM SCHEMAT, JEŻELI COŚ PÓJDZIE NIE TAK, ROBIĆ OD NOWA DLA PEWNOŚCI.
Teraz ode mnie również kilka słów, po zobaczeniu jak działa w filmie, wyłączałem Netflix/ HBO aplikacją przez opcje jej zamknięcia (cofając po prostu na pilocie, a w netflixie na panelu bocznym), wyłączałem znowu TV do pozycji stand-by czyli po prostu raz, krótko klikając przycisk wyłączenia TV na pilocie no i ponownie odpalałem i ponownie odpalałem HBO, film w Dolby Vision i to nadal działało, natomiast wyłączenie TV znowu takie trwałe przez te dłuższe przyciśniecie przycisku na pilocie powodowało, że znowu ten problem wracał, a kolejny raz powtórzenie powyższego schematu naprawiało sprawę.. Co jednoznacznie mówi o tym, że problem jest w oprogramowaniu i jakiejś aktywacji bitowej kolorów Dolby Vision albo problem z odróżnieniem doboru systemu oświetlenia do aktualnego kodeku. Nie mam pojęcia, ale przy włączaniu pierwszy raz Dolby Vision w filmie właśnie po powyższej instrukcji nastąpiło dosłownie na 0,5 sekundy jakby dostrajanie kolorów przejście na system kolorów itd.. DOLBY VISION, po ponownym odpaleniu TV jak pisałem ze stand-by z szybkiego startu tego już nie było. Czyli on to jakby musiał zrobić tylko raz i potem już to wiedział. Co skłania tylko do jego, że problem jest w oprogramowaniu - co na szczęście. To oczywiście nie jest za piękne, bo o ile ja trzymam TV cały czas w szybki startcie - stand-by to jak to będzie działać to jest piękna sprawa i nie ma problemu, natomiast generalnie problem jest i jeżeli masz możliwość kolego @
komaszel - przekaż te informacje na serwis, niech przekażą to do supportu TCL, niech to próbują naprawiać, bo to jest ewidentnie kwestia softu i to jest tutaj tylko i wyłącznie problem. Ja jeszcze od siebie spróbuje może czystego wgrania V501 z IMG pełnego oprogramowania systemu, a nie jako aktualizacje.. Ponoć pisano też, że V501 to naprawia, nie wiem czy naprawia, ale może jak będzie siła i chęci to spróbuję. Ogólnie jak się zrobi ową instrukcję to też i odpala się ekran nawet jakby jaśniejszy (mimo, że tam ludzie pisali, że niektórym wyłączenie Szybkiego Startu powodowało, że treści HDR10+/ DV były jaśniejsze, nie wiem na razie tego nie widzę, a też się bawiłem tym) i już po tym wiadomo, że będzie OK. Tak jakby trochę w sofcie po czasie użytku coś się blokowało i to kontroler tego debilał.. No nie wiem, przekazuję info, bo sam niedawno na to wpadłem i aktualizuje temat, a może komuś się przyda. Dawaj znać na bieżąco jak tam u Ciebie temat no i spróbuj przekazać te info tam serwisowi, bo to nie jest normalny stan, tak nie powinno być, że każde wyłączenie z prądu TV będzie robić problemy; ja sobie z tym poradzę, ale jakaś babcia czy dziadek czy inne osoby też mniej technicznie nie umniejszając nikomu, mogą już sobie nie poradzić, a za coś zapłacili w końcu. Pozdrawiam!