Tcl 50c735 dolby vision problem

Marek0199

New member
Tu nie ma, co testować, bo ja mam już v520 ;) ale do rzeczy zakupiłem zaledwie 3 dni temu TCL 55C635 poustawiałem sobie co tam trzeba, ślicznie wszystko wyglądało, 5 wad jakie znalazłem w poprzednim TV zakupionym na szybko tutaj nie zaistniało, więc byłem zadowolony, zasiadłem sobie z wieczorka do oglądania materiału z VOD w tym przypadku HBO miałem zaległy The Last of Us i co... odbiłem się od ściany oczywiście zaobserwowałem dokładnie to, o czym mowa w tym wątku, czyli nieprzyjemne "przebłyski" na materiałach Dolby Vision przy zmianie kadrów jak również lekkie "zacięcia" w płynności oglądanego materiału czy to HD czy 4K, co jest równie frustrujące jak w przypadku owych przebłysków.

mevisto - tutaj dla Ciebie wyrazy uznania dla poświęcenia czasu i znalezienia rozwiązań (tymczasowych, bo to nie załatwia całej sprawy, ale jakże pomocnych).

Z jedną sprawą "poradziłem" sobie sam zanim dotarłem do wątku a mianowicie z "przycięciami" w płynności obrazu, powyłączałem wszystko, co tylko możliwe i została mi sama belka z aplikacjami na home, włączyłem tylko 2 procesy właśnie (choć po restarcie TV znowu ustawia się na domyślnie, więc ustawiłem jeszcze raz i wyłączyłem panel programistyczny, nie wiem może zostanie na ustawieniu 2 procesy a może znowu sobie wróci do domyślnych, magia jakaś), tak czy siak owe ustawienia nieco rozwiązują problem, piszę "nieco" gdyż jednak obserwuję microprzycięcia nadal, ale już nie tak duże.

Widzę tu dwa sposoby na rozwiązanie tego problemu; szybki i wolny:
  1. Szybki - to szybki zakup jakiegoś w miarę dobrego boxa ;) (do 300 PLN można takiego kupić, który będzie działał tak jak trzeba) i zapomnieniu o "wbudowanym" szajsie jaki nam tu zafundowano (bo jestem w 99% pewien, iż wina leży po stronie oprogramowania).
  2. Wolny - walka z producentem, aby naprawili problem, tutaj będzie to trwało, ale uważam, iż trzeba nimi potrząsnąć! Trzeba tutaj zgłosić sprawę nie tylko do nich, ale i do UOKiK.
W przypadku 2 sposobu należałoby masowo zgłaszać problem do serwisu bezpośrednio, aby zauważyli problem i jeśli nie będzie chęci współpracy masowo wysyłać skargi do UOKiK właśnie.

Nie wiem jak Wy, ale ja na pewno zgłoszę sprawę i tu i tu, jeśli nie zostaną wprowadzone odpowiednie poprawki, choć i tak pewno dokupię boxa, ale zasada jest zasadą sprzęt ma działać jak powinien!

Qurczaki mój ostatni TV "świecił" przez 12 lat i nic się z nim nie działo, do ostatniej chwili obraz jak pocztówka i wszystko działało jak trzeba, spełniał po prostu założenia, jakie miał spełniać telewizor a dziś jak widać to zamiast TV kupujemy jakieś drogie radia z większym ekranem :p masakra jakaś, przez 12 lat nie obserwowałem tematu, ale dziś to zdębiałem, co się dzieje, przez pół roku drugi TV.
 

stasiof

Member
Tu nie ma, co testować, bo ja mam już v520 ;) ale do rzeczy zakupiłem zaledwie 3 dni temu TCL 55C635 poustawiałem sobie co tam trzeba, ślicznie wszystko wyglądało, 5 wad jakie znalazłem w poprzednim TV zakupionym na szybko tutaj nie zaistniało, więc byłem zadowolony, zasiadłem sobie z wieczorka do oglądania materiału z VOD w tym przypadku HBO miałem zaległy The Last of Us i co... odbiłem się od ściany oczywiście zaobserwowałem dokładnie to, o czym mowa w tym wątku, czyli nieprzyjemne "przebłyski" na materiałach Dolby Vision przy zmianie kadrów jak również lekkie "zacięcia" w płynności oglądanego materiału czy to HD czy 4K, co jest równie frustrujące jak w przypadku owych przebłysków.

mevisto - tutaj dla Ciebie wyrazy uznania dla poświęcenia czasu i znalezienia rozwiązań (tymczasowych, bo to nie załatwia całej sprawy, ale jakże pomocnych).

Z jedną sprawą "poradziłem" sobie sam zanim dotarłem do wątku a mianowicie z "przycięciami" w płynności obrazu, powyłączałem wszystko, co tylko możliwe i została mi sama belka z aplikacjami na home, włączyłem tylko 2 procesy właśnie (choć po restarcie TV znowu ustawia się na domyślnie, więc ustawiłem jeszcze raz i wyłączyłem panel programistyczny, nie wiem może zostanie na ustawieniu 2 procesy a może znowu sobie wróci do domyślnych, magia jakaś), tak czy siak owe ustawienia nieco rozwiązują problem, piszę "nieco" gdyż jednak obserwuję microprzycięcia nadal, ale już nie tak duże.

Widzę tu dwa sposoby na rozwiązanie tego problemu; szybki i wolny:
  1. Szybki - to szybki zakup jakiegoś w miarę dobrego boxa ;) (do 300 PLN można takiego kupić, który będzie działał tak jak trzeba) i zapomnieniu o "wbudowanym" szajsie jaki nam tu zafundowano (bo jestem w 99% pewien, iż wina leży po stronie oprogramowania).
  2. Wolny - walka z producentem, aby naprawili problem, tutaj będzie to trwało, ale uważam, iż trzeba nimi potrząsnąć! Trzeba tutaj zgłosić sprawę nie tylko do nich, ale i do UOKiK.
W przypadku 2 sposobu należałoby masowo zgłaszać problem do serwisu bezpośrednio, aby zauważyli problem i jeśli nie będzie chęci współpracy masowo wysyłać skargi do UOKiK właśnie.

Nie wiem jak Wy, ale ja na pewno zgłoszę sprawę i tu i tu, jeśli nie zostaną wprowadzone odpowiednie poprawki, choć i tak pewno dokupię boxa, ale zasada jest zasadą sprzęt ma działać jak powinien!

Qurczaki mój ostatni TV "świecił" przez 12 lat i nic się z nim nie działo, do ostatniej chwili obraz jak pocztówka i wszystko działało jak trzeba, spełniał po prostu założenia, jakie miał spełniać telewizor a dziś jak widać to zamiast TV kupujemy jakieś drogie radia z większym ekranem :p masakra jakaś, przez 12 lat nie obserwowałem tematu, ale dziś to zdębiałem, co się dzieje, przez pół roku drugi TV.
V520 !?
Wersja oprogramowania....

ME166468_o.png
 

Marek0199

New member
Hmm, tu faktycznie jest v508, ale jak klikniesz i wejdziesz na następną planszę to tam wersja oprogramowania jest już v520, ale nie o tym; dzwoniłem do producenta porozmawiałem nieco i zapewniono mnie, że problem jest znany i pracują nad jego rozwiązaniem, powinien zniknąć wraz z kolejną aktualizacją.

mevisto - u mnie działa to nieco inaczej, nie muszę wykonywać tych wszystkich kroków, które opisałeś a wystarczy ustawić sobie opcje jak chcesz i jak najbardziej Ci odpowiadają i kiedy już obraz będzie satysfakcjonujący należy uruchomić TV ponownie (dać mu się "przeładować") następnie przejść do standby poczekać kilka sekund włączyć TV i już jest ok, jeśli ponownie "coś" je wywoła wejść w standby (tylko) i problem znika. Jeśli chodzi o płynność w VOD wyłączyłem wszystko "co szpieguje" przeszedłem w tryb "tylko aplikacje" + permanentnie wyłączyłem mikrofon i problem "przycięć" jakby zniknął (obejrzałem 2 filmy i było ok) przy czym ilość procesów ustawiłem na "domyślnie".
 

stasiof

Member
Hmm, tu faktycznie jest v508, ale jak klikniesz i wejdziesz na następną planszę to tam wersja oprogramowania jest już v520, ale nie o tym; dzwoniłem do producenta porozmawiałem nieco i zapewniono mnie, że problem jest znany i pracują nad jego rozwiązaniem, powinien zniknąć wraz z kolejną aktualizacją.
Kliknij, aby przejść do następnego ekranu....wersja oprogramowania to nadal V508, a nie V520.....:LOL:

TCast1673194501872.png
 

Rafcio33

New member
Witam, ja po założeniu nowej sprawy w serwisie tcl odsyłam swój tv do nich na sprawdzenie. Zobaczymy co z tego wyjdzie
Mam jedno pytanko czy odsyłając tv muszę przywrócić go do ustawień fabrycznych? Bo chcą sprawdzić ten problem DV
 

mevisto

New member
Witam, ja po założeniu nowej sprawy w serwisie tcl odsyłam swój tv do nich na sprawdzenie. Zobaczymy co z tego wyjdzie
Mam jedno pytanko czy odsyłając tv muszę przywrócić go do ustawień fabrycznych? Bo chcą sprawdzić ten problem DV
Ja tam nie wiem dokładnie co do warunków typowo na umowie, ale wiadome jest jedno, że jeżeli prawdopodobieństwo dostania oprogramowania dla danego numeru seryjnego lub partii SW/HW/ SW UPGRADE itd.. itd.. jest niskie w danym regionie, a takowy jest na telewizorze to można domniemywać ingerencję, ale czy to wiele zmienia, w momencie gdy i tak sami mogą taki soft przywrócić do dowolnego jaki zażyczą sobie to tego nie wiem. Najlepiej (najbezpieczniej, żeby nie mogli już na starcie zrobić tzw. spychologii tematu na problem po stronie klienta) by było wgrać taki jaki był najbardziej aktualny, który sam się zaaktualizował. OTA aktualizacjami nie cofniesz z tego co ja wiem, ale za to możesz wgrać dowolną pełną wersje oprogramowania tego w formie .IMG, a jak to zrobić to już znajdziesz po forach zagranicznych typu x d a
 

Rafcio33

New member
Witam,
Po trzech tygodniach wrócił do mnie tv i nie został naprawiony gdyż „producent nie odpowiada za funkcjonowanie aplikacji zewnętrznych”. Zastanawiam się teraz nad udaniem się do radcy prawnego i dopytanie w jaki sposób mógł bym tv oddać bo dla mnie ma wadę…
Może ktoś z was coś podpowie? Pozdro
 

mevisto

New member
Powitać, czyli tak jak niestety myślałem, a tutaj ludzie się kłócili, że gwarancja to gwarancja i bla bla, no niestety, od lat spychologia trwa w tej branży i tu jest problem. Pobierz materiały Dolby Vision bezpośrednio z internetu jakieś próbki testowe, wrzuć to na pendrive i zobacz czy jest to samo, bo ja się tyle czasu zabieram za sprawdzenie tego na sucho też, a hehe nigdy nie ma jak. Ja póki co pogodzony zostałem z tym faktem, jak prąd mignie robię ten motyw już znany wszystkim i śmiga, nie powinno tak być, no ale co zrobisz, z jednej strony nie chce się człowiekowi kopać z tymi gwarancjami, z drugiej strony no zasrany obowiązek byłby to, aby go oddać, ale siedzieć miesiąc bez TV, a potem dostać taką powiastkę, że nie da się to też człowiekowi się odechciewa, ale to też jest błąd, bo im więcej ludzi sobie tak pomyśli tak ten proceder robienia debila z klienta będzie trwał, ani tak dobrze ani tak. Próbuj przez radce z uokiku, ale uzbrój się w cierpliwość. Ja szczerze mówiąc, gdym miał do wyboru kopać się z nimi to już wolałbym po prostu sprzedać to stracić na nim kilka setek niestety i kupić coś innego, chociaż też druga sprawa co kupić jak każdy ma jakieś problemy mniejsze czy większe, a najśmieszniejsze jest to, że w tym modelu czy w tych platformach są ludzie, którzy niby nie mają problemów i to jest ciekawostka jakim cudem, jeżeli powtarzalność problemu jest praktycznie 90%, a jednak znajdą się Ci, którzy nie mają problemu. Ponoć trochę tez pomaga podłączenie internetu nie przez wi-fi, ale przez kabel ethernet internetowy po prostu z routera/ modemu, wtedy jest stabilniejsze połączenie co chodzi o przepustowość, ale to też nie jest rozwiązanie do końca tylko czynnik, który poprawia coś tam w jakimś stopniu. No cóż życzyć wytrwałości tylko i powodzenia w dochodzeniu swego. Jutro w końcu się zmuszę i znajdę chwilę, aby sprawdzić czy na próbka DV z pendrive też jest to samo co na netflixie/hbo itd.. Ludzie piszą, że ponoć jak podpinają się bezpośrednio w HDMI z odtwarzaczami multimedialnymi teraz popularnymi typu Firestick czy Xiaomi Mi TV Stick no to niby tego nie ma i jak to wytłumaczyć. No niby fakt, że nie oni odpowiadają za aplikacje, ale jeżeli wszystkie aplikacje są problematyczne, a puszczone z innego systemu operacyjnego przez HDMI nagle obsługa jest sprawna to czyli problem jest po stronie oprogramowania TV, a nie samych aplikacji, to jest Android, ale Android przerabiany na potrzeby TV producenta, no to jednak to jest ich problem jeżeli nie potrafią tak ogarnąć systemu, żeby aplikacje pracowały bez problemu. Głupota i jeszcze raz głupota.
 

Gwynbleidd

New member
Jak masz czas jeszcze to się nie zastanawiaj za długo, ja przemilczałem to trochę i żałuje, bo problemy są z tym TV i nie tylko tym ale i wgl TCL seriami P i C i nieważne jaka kasa i jaka wielkość i jaka seria. Po prostu chińczyk typowy, który niestety będzie miał swoje wady jak to wszystko na Androidzie i problemem jak zwykle będzie dobrze napisany soft, na który jak zwykle chińczyki nie mają czasu. Nie czekaj nawet na soft, bo możemy się w ogóle nie doczekać i zostać z tematem sami. Generalnie ja już myślałem, że umarły aktualizacje do tej platformy po V501, ale jak się okazało V508 już jest dostępna u niektórych, ale widziałem, że ludziom nadal to nie pomogło, pytanie tylko czy przypadkiem czysta instalacja pełnego oprogramowania, a nie aktualizowana z systemu, by nie pomogła już. Nie wiadomo nic jeszcze, bo za świeża aktualizacja, jeszcze nie można jej pobrać nawet poza momentem w którym dostaniesz te aktualizacje w swoim regionie, a że PL standardowo w tyle, a przełączenie regionu wiążę się z dłuższą operacją, nie jak na telefonie pach-pach, to trzeba na aktualizacje baaaaardzo cierpliwie czekać. Natomiast czytając polską grupą TCL Telewizory na FB, tam co drugi to ma problem z Dolby Vision, albo przymrugającą na bokach matrycą w różnych nagraniach czy to kablówka czy kwestia innego dekodowania kodeków wideo czy tam jakieś opóźnienia dźwięku, chociaż ja np. poza tym dolby vision i to, że no moim zdaniem przy tym nawet przy tym procu to powinno nieco płynniej chodzić, to tak naprawdę nie wiele mam mu do zarzucenia, nie jest idealny, ale tak za bardzo więcej mnie nie denerwuje, na DV znalazłem już sposób, a na to, żeby płynniej chodził jest sposób ograniczenia sobie w tle procesów no i włączenie trybu - TYLKO APLIKACJE, no ale to zdaje sobie z tego sprawę, że to nie jest rozwiązanie dla każdego, ja od lat siedzę w androidach, godzę się na ich wady, ale tez na ich możliwości, mi to nie przeszkadza, natomiast nie każdy taki jest i dlatego ja trochę przymuliłem z tym zwrotem - czego trochę teraz żałuję, ale też nie jakoś turbo mocno, żeby pluć sobie w brodę, tyle tylko, że wiem na pewno, że będzie to ostatni zakup od tej marki i już teraz wiem, że nikt tam się do oprogramowania nie przykłada, a cyrki z serwisami też już ludzie mają i opisują na grupie tam, więc nawet i serwisu mi się odechciewa, bo większości tam Panów odsyłają do sklepu po następny z tekstami typu: "one tak mają, czegoś się Pan spodziewał po tej marce..." no i tak to wygląda. Info generalnie na temat problemów z tymi TV to jest pełno na forum xda na przykład, ale też nikt tego nie czytał nazbyt usilnie, bo trochę zakup zrobiony na szybkim wyborze filtrów w sklepie online, ten podpasował we wszystkim, siadł zakup-odbiór i tyle. No dopiero po chwili zaczęły wychodzić wady, a że trochę człowiek poprzeciągał to na razie już musi zostać, ale tak jak mówię u mnie nie ma tragedii z tym, zwłaszcza jak już ogarnąłem temat DV to obraz i dźwięk no nie ma co się czepić. Chociaż nagrania 25-30hz mogłyby być nieco bardziej płynniejsze, zwłaszcza w trybie Dolby Vision i tylko w nim w sumie. To też ludzie opisywali na forach, że tutaj też jakiś problem widzą, też pytanie na ile to jest problem faktyczny, a na ile to jest po prostu to, że w trybie Dolby Vision nie da się włączyć upłynniania obrazu, a ludzie teraz przyzwyczajeni już do oglądania 60Hz i takie 24-25 klatek to już teraz jest klatkowanie widoczne, zwłaszcza na większym ekranie no i przy jakości 4K gdzie widzisz każdy włos nawet, to trochę potęguje ten efekt, ale no i tak na V496 to jest płynniejsze mam wrażenie niż było na V477. No nic ja tam poczekam na aktualizacje, zobaczę. Jak do czerwca/ lipca nic nie zmienią aktualizacjami nie będą w stanie nic poprawić to pewnie na wakacje pójdzie do sprzedaży z gwarancją, żeby jeszcze jakiś grosz za niego odzyskać i trzeba będzie dołożyć, i zmienić markę oraz nieco więcej przez wyborem siąść i poczytać, bo teraz zakupy czysto z teoretycznym podejściem to jak widać nie mają sensu. Na papierze lux, a w rzeczywistości wychodzi jak wychodzi.
Witaj,

Podpowiesz proszę albo podasz link, gdzie jest opis jak ograniczyć ilość aplikacji w tle? Strasznie mnie drażni, że robię mu czyszczenie do ok 20 aplikacji a po chwili znowu skacze do ok 40 i muli jak nie wiem co.
 

kikwelde

New member
Witam kolegów, ja mam też problem z trybem Dolby Vision. W moim przypadku TV 50C635 (wiem, że omawiacie 735, ale zakładam, że powinno być mniej więcej to samo) był już 4 razy na serwisie.
1 - TV sprawny, klient kupił sobie takie telewizor (wizyta domowa, zgłoszenie gwarancyjne do support),
2 - reset serwisowy, TV sprawny (zgłoszenie gwarancyjne w support, zabranie sprzętu),
3 - wymiana płyty głównej (zabranie sprzętu, zgłoszenie rękojmi w RTV EURO - naprawa),
4 - weryfikacja pracy w trybie Dolby Vision i TV sprawny (zabranie sprzętu, zgłoszenie rękojmi w RTV EURO - wystąpiłem o zwrot gotówki).
Wszystkie serwisy orzekały, że sprzęt sprawny :(
Tak jak opisujecie na przystawce zewnętrznej (w moim przypadku APPLE 4K) tryb Dolby Vision działa bez problemów (płynnie) i tak teraz funkcjonuję.
W moim przypadku problem w tym trybie to drżenie obrazu jakby był wyświetlany co którąś klatkę, tylko że nie centralna część obrazu (postać główna sceny) lecz wszystko co poza centralą częścią (domy, ściany, słupy - wszystko drugoplanowe).
Na chwilę obecną TV działa wyłącznie jako duży tablet :D

Może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Ma jakieś rozwiązanie? Czy update softu rozwiązuje problem? Obecnie v508.
Jak wygląda sprawa samodzielnego wgrywania soft, w sensie gwarancji? Z tego co mówią na infolinii nie można sobie wrzucać nic jeśli TV sam nie znajdzie aktualizacji.
 
Ostatnia edycja:

mevisto

New member
Witaj,

Podpowiesz proszę albo podasz link, gdzie jest opis jak ograniczyć ilość aplikacji w tle? Strasznie mnie drażni, że robię mu czyszczenie do ok 20 aplikacji a po chwili znowu skacze do ok 40 i muli jak nie wiem co.
Tryb developerski aktywować jak w instrukcji powyżej i w nim na samym dole jest opcja ilość aplikacji w tle ustaw na 2-3, 2 też wystarczą i najlepiej telewizor włączyć w tryb prosty, nie pamiętam jak on tam się nazywa, ale pisałem o tym już wcześniej tutaj, wtedy TV też przyspiesza fajnie, aczkolwiek ideał to on nigdy nie będzie.
 

Marek0199

New member
Tak jak opisujecie na przystawce zewnętrznej (w moim przypadku APPLE 4K) tryb Dolby Vision działa bez problemów (płynnie) i tak teraz funkcjonuję.
W moim przypadku problem w tym trybie to drżenie obrazu jakby był wyświetlany co którąś klatkę, tylko że nie centralna część obrazu (postać główna sceny) lecz wszystko co poza centralą częścią (domy, ściany, słupy - wszystko drugoplanowe).
Trochę mnie wystraszyłeś, bo identyczny problem miałem w innej marce, którą poprzednio zakupiłem, na szczęście w tym TV u mnie nie wystąpił a byłem na niego szczególnie "wyczulony", telewizor nadaje się ewidentnie do wymiany, jeśli już było tyle zabiegów przy nim robionych i nie pomogło, musisz im to pokazać palcem, niech serwisant podejdzie blisko do ekranu, jak qumaty to sam podejdzie u mnie tak właśnie zrobił i nakręcił film tel, czyli wiedział o co chodzi, u mnie łącznie naliczyłem 5 wad, które dokładnie opisałem i wysłałem do serwisu bezpośrednio (nie do sklepu) w tym spore i widoczne DSE (tv nadawał się sam nie wiem do czego, może do oglądania wiadomości i to tych z jedynki tylko, żeby ew. lepiej "wchodziły") ogólnie zrobili całkowity zwrot kosztów.

Ten efekt drgania prawdopodobnie ujawnia się tylko po "załączeniu" DV lub HDR przy SD go u mnie nie było, jednak efekt również się "przenosi" na inne HDMI kiedy już zaistnieje, dlatego np. jak włączyłem konsolę a nie włączałem TV wcześniej to było ok, ale jak wcześniej "chodził" na TV na HDR np. to efekt na konsolę się już przenosił i trzeba było go wyłączyć i włączyć ponownie, aby efekt zniknął, dziwna sprawa, ale strasznie drażniąca no i dla oczu pewno też niezdrowa, bo obraz w tle drży jak przy złej rozdzielczości. Na szczęście tu go nie mam, bo chyba by już poleciał przez okno.

Reasumując, ja osobiście po 12 latach zmieniałem TV i się nie interesowałem co się teraz dzieje, TV miałem wybitny w porównaniu z tym co jest teraz, dałem za niego 4K wówczas wiec strzelam, że to jak dzisiejsze 6K, a dziś zawierzyłem "niby opiniom" i parametrom no i niestety zonk, widać trzeba kupować tylko TV za minimum 4K wzwyż i wówczas można się cieszyć z bezawaryjnego i przyjemnego "odbioru" i dobrego traktowania jako klienta z tego co słyszę po Waszych bojach.

Obecny TV też ma wady: sam HDR czy DV tutaj w ogóle nie istnieje (to tylko marketing, z owymi systemami nie ma nic wspólnego) a wręcz pogarsza nawet obraz niejednokrotnie, czasem lepszy jest na SD (tu uważam, że naprawdę jest niezły SD) anizeli na rzeczonym HDR czy DV, za niska jasność matrycy no, ale cóż... a już w ogóle nie trzymanie parametrów po rozruchu to już kosmos (podobny efekt miałem w poprzednim TV) objawia się to tym, iż po pierwszym włączeniu TV ze standby (ale musiał być wcześniej włączony z całkowitego off) nie ustawia się na wybrany profil (w moim przypadku "film") i ustawia inna barwę (ja mam ciepłą on ustawia na zimną) wówczas trzeba przełączyć/wskazać inny profil i wrócić na używany no i wraca do odpowiednich ustawień i jesli nie zrobimy całkowitego off to przy powrotach z kolejnych standby będzie trzymał, strasznie drażniące. Być może wada jest połączona z efektem rozjaśnień na HDR i DV opisywanym wcześniej, niemniej jednak na poprzednim TV zupełnie innej marki miałem dokładnie to samo, więc strzelam, że wada androida dla tych modeli.

Więc niestety poniżej 4k na nic porządnego dziś liczyć raczej nie możemy i jedyne rozwiązanie o czym wcześniej wspominałem to zakup jakiegoś przyzwoitego boxa i po problemach, co zrobić, szarpanie osobiście mi się znudziło przy poprzednim TV, nie chce mi się znowu czekać miesiąc na ew. zwroty a kolejny TV niestety pójdzie z całkiem innej marki i z innym budżetem.
 

mevisto

New member
Wieści z zagranicznego forum. V559 już jest wersja softu dostępna do naszej platformy R51MT05, z tego co ludzie opisują w końcu naprawili DV. Jeszcze nie testowałem. Znajdzie się chwila chwycę za pendrive i sam wytestuję, dam znać. Soft oczywiście dostępny na telegramie.
 

stasiof

Member
Wieści z zagranicznego forum. V559 już jest wersja softu dostępna do naszej platformy R51MT05, z tego co ludzie opisują w końcu naprawili DV. Jeszcze nie testowałem. Znajdzie się chwila chwycę za pendrive i sam wytestuję, dam znać. Soft oczywiście dostępny na telegramie.
=>...V560...... :D
 

Marek0199

New member
A ja jak wspominałem tak uczyniłem zakupiłem w tym wypadku xiaomi tv stick 4k i wszystkie problemy jak ręką odjął, działa jak powinno żadnych problemów z Dolby Vision nie zaobserwowałem, HBO przestał się przycinać itd., itp nie wspominając o prędkości działania samego systemu, polecam.
 

mevisto

New member
=>...V560...... :D
Yeah stasiof, but it's in IMG format only, not OTA update, but its true, v560 its available now.

PL:Tak stasiof, ale to w formacie IMG tylko, nie aktualizacja OTA, ale to prawda, v560 jest już dostępna.

Wracając do tematu.
Przestestowałem wczoraj V559 OTA, przechodząc z mojego V496.
Co zrobiłem. Wykonałem procedurę jak do Dolby Vision, o której tutaj wspomniałem wcześniej, więc nie będę się powtarzał. Wgrałem soft przez USB 3.0 [ale to myślę, nie ma znaczenia po prostu przez 2.0, mając pendrive USB3.2, może dlatego nie chciało prawidłowo rozpoznać aktualizacji, nieważne). Gdy się zrobiło powtórzyłem ponownie procedurę jak dla Dolby Vision (głównie tylko po to, żeby na czysto wyłączyć TV z prądu po prostu, żeby tam się wyłączył całkowicie i ułożył na nowym uruchomieniu). Cóż po całej procedurze, chwila na to, żeby się w pełni załadował, w google play pełna aktualizacja wszystkich aplikacji, żeby wszystko było świeże. Usunięcie pełne pamięci podręcznej po wszystkim z Menu -> Pamięć. Następnie już tylko testy na Netflixie no i szczerze mówiąc, trochę wgniata w fotel, bo ten obraz w DV NIGDY NIE BYŁ TAK DOBRY. Jaśniejszy, Płynny, w końcu jest płynny, bez dziwnego spadku klatek (to też pewnie dlatego, że w końcu działa opcja "opery mydlanej" w ustawieniach), brak migania, jest przepięknie. Dopiero to teraz wygląda tak jak powinno. Heheh no tylko, że jeszcze nie próbowałem nawet wyłączać TV, nie miałem odwagi się denerwować, w razie gdyby jednak się okazało, że owszem się poprawił temat jeszcze bardziej, ale jednak nadal trzeba w razie braku prądu robić te obejście, które notabene u mnie cały czas działa, nie wiem czemu u innych to nie działa, natomiast no nawet jeżeli by się okazało, że tak jest niestety no to tak czy siak poprawa jest znaczna. Wczoraj tyko na chwilę odpaliłem 2 filmy no to różnica jest kosmiczna. Aczkolwiek zauważyłem, że nazbytnie przesadzanie z efektem opery mydlanej w opcjach przejrzystości, może spowodować ghosting i rozmazanie, ale to też pewnie chodzi o ustawienia MPEG szumy itd.. a tego nie dotykałem, natomiast to tylko w bardzo ciemnych albo dynamicznie w oświetleniu ciemno-jasnych scenach w punktach, których i tak nie widać za bardzo, to już takie czepianie się trochę. Ogólnie polecam aktualizacje, w sumie chyba to nawet i lepiej wszystko działa w systemie.


Co do kupowania TV/ multimedia Sticków owszem można tak obejść temat i tak sobie radzić, ale szczerze mówiąc to jest trochę jakby kupić samochód, zrobić prawo jazdy, a potem i tak kierującym/ wożącym miałby być sąsiad. Nie po to były pieniądze wydane, żeby tak temat załatwiać, natomiast u niektórych takie rozwiązanie jest najlepsze, mniej nerwów.
 

Marek0199

New member
Podziwiam odwagę, bo nie wiem czy wiesz, ale jeśli nie ściągnąłeś oprogramowania ze strony producenta, które oficjalnie wydał to choćby było lepsze to i tak tracisz gwarancję, dzwoniłem do nich i pytałem; pojęcia nie mają co to w ogóle jest, to im zasugerowałem, żeby może sprawdzili, bo może im się przyda :p i dlatego właśnie kupiłem sticka, mam dobrze działający tv i nie tracę gwarancji ;) ale zgadzam się z Tobą całkowicie, że działać powinno.
 

mevisto

New member
Żadna to odwaga. Ta ich gwarancja to i tak jest śmiech na sali.. z czym byś się nie zgłosił to TICKET otworzymy, a potem to już niech się dzieje wola nieba mocium panie. W razie czego można wgrać soft tak naprawdę byle jaki, a jak padnie płyta to i tak nie sprawdzą, zawsze można zwalić na automatyczną aktualizacje albo nic nie wspominać, jak mają taki sam porządek jak do tych czas to widać jak się poczyta u ludzi sytuację z serwisem to można śmiało być spokojny. Poza tym chyba nie rozumiesz co to jest oprogramowanie producenta. Każde oprogramowanie, które nie jest customem jest wydane przez producenta, a customy są podpisane inaczej. Te wszystkie oprogramowania, które nawet są na telegramie to są wydane oficjalnie oprogramowania sklonowane z pamięci telewizorów albo baz w locie skopiowanych. Podpisy cyfrowe, wszystko jest TCL'a, także tutaj nie ma żadnych magii. Inną sprawą jest np. fakt posiadania np. nowszego oprogramowania niż oficjalnie na region polski zostało w ogóle wydane, ale i to może obejść poprzez VPN i zmiany regionu, i zaistnienia tego faktu nikt Ci nie jest w stanie udowodnić, ale to nie ma co się o to rozwodzić, wiadomo, że miesza się w oprogramowaniu na własne ryzyko - oczywiste, ale jak producent nie jest w stanie zapewnić out-of-the-box sprawnego sprzętu to trzeba sobie jakoś radzić inaczej. Na dobrą sprawę utratę gwarancji to Ci przybiją zawsze jak tylko się serwisowi cena naprawy nie spodoba, także na zapas bym się nie martwił. Od lat przerabiam androidy czy to telefon czy tablety czy urządzenia typu radia, tak też i TV, i nawet jeżeli potrzebna była gwarancja to nikt nigdy w to nie wnikał, dopóki oprogramowanie nie jest typowo custom, nie ma wgranych custom bootloaderów itd. Dopóki wszystko jest w obrębie aktualizacji OTA sygnowanych producentem, nie ma to wpływu na gwarancje.
 

Marek0199

New member
o fajno, dzieki za wyjasnienia ;) a jak sie zachowuje po tym update coś przyspieszył, czy dalej się tak przycina? bo na penie niby wszystko ok ogólnie jestem zadowolony, ale trochę mnie denerwuje żonglowanie pilotami niepotrzebne a już mi się nawet nie chce harmony ustawiać pod to, więc chetnie bym "wrocił" do tv jak jest szybciej w androidzie i poznikały problemy z db i hdr?
 

mevisto

New member
o fajno, dzieki za wyjasnienia ;) a jak sie zachowuje po tym update coś przyspieszył, czy dalej się tak przycina? bo na penie niby wszystko ok ogólnie jestem zadowolony, ale trochę mnie denerwuje żonglowanie pilotami niepotrzebne a już mi się nawet nie chce harmony ustawiać pod to, więc chetnie bym "wrocił" do tv jak jest szybciej w androidzie i poznikały problemy z db i hdr?
Na ten moment wszystko śmiga jak trzeba. Prąd migał itd.. nic nie robiłem, chodzi, może i nawet deko szybciej, czy to nie wrażenie placebo, ciężko powiedzieć, natomiast obraz na pewno jaśniejszy, a tak to poza tym po prostu działa jak trzeba. Teraz ja też i mniej tego TV w ogóle oglądam, bardziej domownicy, ale póki co nikt nie narzeka, także chyba w końcu zrobili coś dobrze.
 
Do góry