Tcl 50c735 dolby vision problem

komaszel

New member
Kupiłem telewizor tcl 50c735, generalnie jestem zadowolony z jakości obrazu ( nie oczekiwałem czegoś super w tej cenie), szybkości działania itd. Problemem jest tylko oglądanie filmów wyświetlanych w jakości dolby vision - obraz samoczynnie zmienia jasność( w zależności od sceny przyciemnia lub rozjaśnia co jest irytujące). Wszystkie dynamiczne i automatyczne funkcje kontrastu, jasności wyłączone. Pani z serwisu kazała zrobić dwa resety ( reset all i reset shop), ale to również nie pomogło. Dziwne jest to że sytuacja występuje podczas oglądania DV - na YouTube, podczas oglądania meczu w trybie sportowym, grania lub oglądania filmu w "zwykłym 4k" problem nie występuje
 

mevisto

New member
Obawiam się, że i serwis też nic nie pomoże, bo raczej to nie jest kwestia jednego przypadku, bo mam to samo w dokładnie tym samym modelu, ale z tego co można poczytać na xda, tam chłopaki też się na to irytują, i to bez znaczenia jaki soft, a poza seryjnym mimo, że aktualizator systemowy nie wykrywa żadnych nowych to jest już kolejnych 4/5 aktualizacji softu, a sam również obecnie jestem na v496 względem seryjnego softu, z którym został TV zakupiony i sam się zaktualizował przy pierwszej konfiguracji, albo po prostu taki już był - v477. Zrobiony ręcznie, fakt, że nie przez IMG czyli cały pełny soft z obrazu tylko OTA, ale również zrobiony reset all, reset shop, a na to jeszcze kompletny factory reset wymazujący wszystko.

Poprawa owszem jest na tym sofcie w obrazie, może trochę płynności softu itd.., natomiast teraz obraz wydaje się bardziej czerwony/ różowy momentami co oczywiście skoryguje się bez problemu balansem bieli i jest OK, natomiast brak poprawy (regulacji tej jasności) w trybie Dolby Vision , ale co ciekawe TYLKO Dolby Vision, bo wszelki HDR inny na youtube, a nawet w TV, działa w sumie dobrze.. tylko z Dolby Vision czytaj z HDRem dynamicznym ma to jakiś dziwny problem.. Nie testowałem tego z pendrive czy jest to samo tylko na Netflix i no owszem po aktualizacji do V496 może i ten obraz jest fajniejszy, płynniejszy w SDR, ale i też HDR, to akurat na plus tak mi się zdaje przynajmniej, natomiast no te lagi w pracy regulatora jasności w dynamicznym HDR, bo to o to też chodzi, żeby uzyskiwać jak najlepszy efekt ze sceny, jest po prostu za wolny.. i pytanie czy to jest kwestia softu czy po prostu procesora, na którym niewątpliwie TLC w tym modelu 50 cali przyoszczędziło. Modele 55 cali już mają mocniejszego mediateka, a nie realteka starszego rodem z platformy C635, no bo tak szczerze to C735 to jest C635 tylko z dodatkowymi pierdołami, trochę tutaj się nie popisali, że klient, który nie wymaga dosyć wielkiego ekranu jest tak trochę potraktowany po macoszemu, mimo, że ten TV tak naprawdę nie jest najtańszy, bo da się kupić takie same matryce z dobrą jakością za mniejsze pieniądze. Może coś aktualizacje pomogą dalej, ale póki co z tego co wiadomo najnowsza to jest V501 no i na nią też ludzie trochę narzekają, że nawet pogarsza jakość obrazu względem V496, która według ludzi uchodzi za najlepszą, no co mogę powiedzieć, to wydaje mi się, że jest no lepiej i z płynnością obrazu w 4K itd.. SDR i też HDR, ale.. no te Dolby Vision to jest trochę lipa, szczerze mówiąc nawet nie rozumiem dlaczego, bo ten TV spokojnie łyka 4K60FPS HDR10 na YouTube i pięknie obraz czysty kolorowo, płynny, a mimo to nie potrafi sobie poradzić z reakcją podświetlenia.. Trochę tutaj zawodzi i Ci, którzy rozważają zakup powinni to wziąć pod uwagę, nie jest to problem, który jest tragiczny i nie do przejścia, bo mi to na przykład nie przeszkadza, ale innym w domu na przykład już trochę tak, jest to trochę irytujące. Lekkim rozwiązaniem dookoła to jest w ustawieniach obrazu w momencie oglądania filmu dolby vision, żeby tryb OBRAZU HDR był z profilu JASNY, a nie CIEMNY. No i w zaawansowanych ustawieniach jasności wyłączyć wszystkie wspomagacze plus dynamiczne mapowanie (chociaż w niektórych bardzo jasnych scenach jest w stanie sporo szczegółów wyciągnąć, ale też zmusza do większej regulacji jasności, co jest minusem w tym problemie) no i gamma na -1, a jak ktoś ma ochotę to i na -2 (kwestia pomieszczenia). Natomiast no szczerze mówiąc to nie rozwiązuje problemu do końca i ma to też minusy, bo za duża gamma psuje czernie, ja preferuję generalnie gamme na 2, ale cóż. Dodatkowo warto odpalić opcje programisty w androidzie (jak to zrobić to można łatwo znaleźć na necie, klasycznie punknąć 6-7 razy w numer wersji kompilacji oprogramowania w informacji o oprogramowaniu android, w ustawieniach) i ustawić limit procesów w tle na maksymalnie 2! i dodatkowo odpalić w ustawieniach -> System -> Konto i logowanie, wybrać swój profil i tam w opcjach jest TRYB TYLKO APLIKACJI czy jakoś tak i go włączyć. Wtedy telewizor też znacznie przyspiesza, bo nic nie dzieje się w tle, natomiast wtedy też rezygnujemy z google asystenta, bo on w tym trybie już nie działa, to poprawia dużo prace systemu, poprawia prace w aplikacjach, daje trochę lekkości dla procesora, więc i to wszystko lepiej gada, natomiast no nie wiem czy to jest rozwiązanie no ale w tych pieniądzach cudów też nie ma co oczekiwać (przy okazji proponuję pousuwać aplikacje, których się nie używa, samemu aktualizować częściej aplikacje niż zostawiać to systemowi do robienia w tle i wyłączyć wszelką lokalizacje (kosztem braku pogody :p) oraz czyścić pamięć podręczną w Pamięci w ustawieniach, dosyć często, to też trochę pomaga temu lepiej żyć), a koniec końców sprawa wygląda tak, że to zaczyna wszystko działać już fajniej i dobrze po prostu/ wystarczająco, a i tak to nie rozwiązuje dalej problemu Dolby Vision. To jest problem gdzieś głębiej albo sam hardware albo dziwna implementacja tego w firmwarze, bądź może błąd Netflixa albo zbyt wolny odczyt danych przez Wi-Fi no nie wiem, jak sprawdzę tryb USB czy będzie to samo to dam znać i się coś więcej dowiemy.

Jeżeli ktoś też to ma, piszcie śmiało można kurde jakiś zbiorowy apel wysnuć do TCL Polska, niech się wypowiedzą w sprawie tej serii C735 ekrany poniżej 55 cali (chociaż jeżeli ktoś ma 55 cali to w sumie mógłby dać znać czy jest to samo, bo jeżeli tak to potwierdzałoby problem albo samej aplikacji Netflix albo firmware, a jeżeli tam już jest OK, no to kurde jest niestety nieco smutniej, bo to oznacza bardziej hardware'owy problem, na który już można tylko mieć nadzieję, że coś aktualizację wymodzą, ale patrząc na budżet to wątpię, że będzie im się chciało w to bawić - o ile to wgl da się ogarnąć tylko firmwarem),
 
Ostatnia edycja:

komaszel

New member
Telewizor od tygodnia leży w serwisie, i Panowie nie wiedzą co z tym zrobić chyba bo czekają na kontakt z technikiem TCL... zobaczymy co wymyślą, ale ja nie mam zamiaru tego zostawiać tak i odpowiedź że trzeba czekać na aktualizacje czy coś mnie nie satysfakcjonuje. Bo sorry, ale gdyby to było 1-2 razy na filmie to ok, ale gościowi z serwisu pokazałem scene gdzie przez 2 minuty obraz zmieniał jasność 5-6 razy a to już są jaja jakieś...
 

mevisto

New member
Telewizor od tygodnia leży w serwisie, i Panowie nie wiedzą co z tym zrobić chyba bo czekają na kontakt z technikiem TCL... zobaczymy co wymyślą, ale ja nie mam zamiaru tego zostawiać tak i odpowiedź że trzeba czekać na aktualizacje czy coś mnie nie satysfakcjonuje. Bo sorry, ale gdyby to było 1-2 razy na filmie to ok, ale gościowi z serwisu pokazałem scene gdzie przez 2 minuty obraz zmieniał jasność 5-6 razy a to już są jaja jakieś...
A oczywiście jak najbardziej, mnie również nie satysfakcjonuje odpowiedź tego typu, iż aktualizacje może-może coś poprawią, ale szczerze mówiąc, jeżeli to jest problem hardware'u, a niestety mam wrażenie takie, że tak jest no to ehh.. obawiam, że jedynie co pozostanie, ażeby się tego pozbyć to po prostu sprzedać ten telewizor i kupić inny, jeżeli już jest 14 dni po zwrocie to nie wiem czy serwis to uzna za wadę, tak samo jak jest problem w uznawaniu wad podświetlenia matrycy, który w tym modelu też na krawędziach jest wyraźnie jaśniejszy, ma momentami dziwne kąty widzenia i przejaśnienia w strone żółci trochę (mało to jest widoczne, ale jak się człowiek chce przyjrzeć to to dojrzy), oraz przez środek od góry do dołu (też mało widoczne, ale jednak widoczne no.. i trochę psuje ogólny odbiór matrycy w jednolity szarych bądź jasnych kolorach z dużego kąta) jak się z kąta patrzy to widać pasy jakby jaśniejsze i ciemniejsze [też tak miałeś w swoim modelu??]. Chociaż ludzie z xda pisali, że na platformie P725 albo P735 nie pamiętam już dokładnie, że problem nie występuje, a procesory tak naprawdę są bardzo podobne, bo to wciąż realtek, ale z tego co też widziałem to w jednym miejscu dzisiaj przeczytałem, iż piszą a propos o tym, że V501 wersja oprogramowania naprawia Dolby Vision, no nie wiem, może i spróbuje to zrobić samemu zobaczyć, a w razie czego wróci się do v496. Oczywiście to są jaja, też tak uważam, bo niestety TV w sumie nie jest najtańszy z możliwych, a trochę klient poniżej <50 został potraktowany jak no nie mówiąc za mocno, ale jak biedak po prostu i jak ogniwo mniej liczące się, któremu można wcisnąć wszystko, podczas, gdy człowiek wybiera sprzęt, bo taki mu pasuje do pomieszczenia. Ja się pobawię jeszcze z tym softem v501 z pliku z obrazu IMG czystego pełnego oprogramowania dla pewności, żeby na pewno mieć czyściutką instalacje i zobaczymy co wtedy, a też dawaj znać na bieżąco jakie są postanowienia serwisu w tej sprawie i tutaj proponuję SAMEMU naciskać na serwis i to najlepiej dosadnymi słowami - oczywiście wiadomo nadal kulturalnie, aczkolwiek raczej trzymać się stanowczości, bo bez tego to będzie czekania jest kolejny tydzień, albo i więcej, bo oni zawsze mają czas - to jest fakt chamskie trochę, natomiast czasami inaczej się nie da. No i już mam na pendrive próbki Dolby Vision i zobaczę na pendrive jak to wygląda czy jest to samo czy tylko Netflix tak ma. Pozdrawiam!
 

komaszel

New member
A oczywiście jak najbardziej, mnie również nie satysfakcjonuje odpowiedź tego typu, iż aktualizacje może-może coś poprawią, ale szczerze mówiąc, jeżeli to jest problem hardware'u, a niestety mam wrażenie takie, że tak jest no to ehh.. obawiam, że jedynie co pozostanie, ażeby się tego pozbyć to po prostu sprzedać ten telewizor i kupić inny, jeżeli już jest 14 dni po zwrocie to nie wiem czy serwis to uzna za wadę, tak samo jak jest problem w uznawaniu wad podświetlenia matrycy, który w tym modelu też na krawędziach jest wyraźnie jaśniejszy, ma momentami dziwne kąty widzenia i przejaśnienia w strone żółci trochę (mało to jest widoczne, ale jak się człowiek chce przyjrzeć to to dojrzy), oraz przez środek od góry do dołu (też mało widoczne, ale jednak widoczne no.. i trochę psuje ogólny odbiór matrycy w jednolity szarych bądź jasnych kolorach z dużego kąta) jak się z kąta patrzy to widać pasy jakby jaśniejsze i ciemniejsze [też tak miałeś w swoim modelu??]. Chociaż ludzie z xda pisali, że na platformie P725 albo P735 nie pamiętam już dokładnie, że problem nie występuje, a procesory tak naprawdę są bardzo podobne, bo to wciąż realtek, ale z tego co też widziałem to w jednym miejscu dzisiaj przeczytałem, iż piszą a propos o tym, że V501 wersja oprogramowania naprawia Dolby Vision, no nie wiem, może i spróbuje to zrobić samemu zobaczyć, a w razie czego wróci się do v496. Oczywiście to są jaja, też tak uważam, bo niestety TV w sumie nie jest najtańszy z możliwych, a trochę klient poniżej <50 został potraktowany jak no nie mówiąc za mocno, ale jak biedak po prostu i jak ogniwo mniej liczące się, któremu można wcisnąć wszystko, podczas, gdy człowiek wybiera sprzęt, bo taki mu pasuje do pomieszczenia. Ja się pobawię jeszcze z tym softem v501 z pliku z obrazu IMG czystego pełnego oprogramowania dla pewności, żeby na pewno mieć czyściutką instalacje i zobaczymy co wtedy, a też dawaj znać na bieżąco jakie są postanowienia serwisu w tej sprawie i tutaj proponuję SAMEMU naciskać na serwis i to najlepiej dosadnymi słowami - oczywiście wiadomo nadal kulturalnie, aczkolwiek raczej trzymać się stanowczości, bo bez tego to będzie czekania jest kolejny tydzień, albo i więcej, bo oni zawsze mają czas - to jest fakt chamskie trochę, natomiast czasami inaczej się nie da. No i już mam na pendrive próbki Dolby Vision i zobaczę na pendrive jak to wygląda czy jest to samo czy tylko Netflix tak ma. Pozdrawiam!

Podobno sprawa tak długo trwa ponieważ na początku TCL uznał że wszystko jest ok... teraz trwają konsultacje, ale obawiam się ze będą chcieli zakopać sprawę pod dywan, tylko wtedy urząd praw konsumenta wkroczy do akcji xd
 

mevisto

New member
No i mam odkrycie kurde, które załatwia sprawę. Tylko, że ja już jestem na v496 oprogramowaniu i nie wiem czy to ma też wpływ, ale jeżeli to samo było na seryjnym V477, a na V496 też to było dopóki nie odkryłem tego znaleziska na xda to czyli to jest całe czas. Dobre wieści są takie, że to nie jest wina hardware'u ani aplikacji Netflix/ HBO itd... co akurat kamień z serca, bo to oznacza, że jednak to jest kwestia softowa i może dadzą radę chłopaki to naprawić, nie wiem.
Do rzeczy, na xda znalazłem instrukcję tam napisaną przez kogoś do naszej platformy jak obejść problem tego Dolby Vision, a mianowicie co następuję:

1. Activate Quick Start
2. Turn off and unplug the TV
3. Turn on the TV
4. Let it load all the GTV UI
5. Turn off the TV with the remote control button
6. Turn the TV back on with the button on the remote
7. Put the movie or series with Dolby Vision
8. Enjoy, finally, the movie or series without brightness changes in the scenes.

Jako, że nie każdy zna angielski no to ja to może przetłumaczę również na polski:
1. Aktywujemy opcję Szybki Start (nawet jak jest aktywna to wyłączyć i włączyć raz jeszcze), ona znajduje się w ustawieniach tam zasilania.
2. Wyłączyć telewizorem przez przytrzymanie przycisku wyłączania na pilocie dłuższy czas, aż się pojawi okienko z potwierdzeniem, że chcemy wyłączyć TV i dajemy tam Tak/ OK. Następnie odłączamy wtyczkę z telewizora, który dostarcza prąd do TV na około 15-20 sekund, a po tym czasie ponownie podłączamy wtyczkę z prądem do TV.
3. Włączamy TV przyciskiem na pilocie, oczywiście po prostu klikając jak zwykle - raz.
4. Czekamy aż się włączy, pozwalamy TV dokładnie załadować cały interfejs i wszystkie rekomendacje itd.. po prostu poczekać z 30 sekund jak będzie już na ekranie głównym.
5. Wyłączamy TV z pilota, ale też klikając tylko RAZ na przycisk i bez żadnego przytrzymywania, żeby po prostu wyłączył się do tego trybu jakby czuwania, aby w razie czego mógł się szybko uruchomić - po to też włączamy Szybki Start, w opcjach.
6. Po kilku sekundach jak się wyłączy - powiedzmy 10-15 sekund, odpalamy na nowo z pilota, znowu wciskając tylko RAZ, krótko przycisk. Odpali się i znowu czekamy w interfejsie z 30 sekund, aż na spokojnie będzie gotowy do życia i można działać dalej.
7. Odpalamy film z Dolby Vision na Netflix/ HBO etc..
8. Cieszymy, finalnie - od teraz, filmy lub seriale są bez zmiany jasności w scenach.
I CO NAJWAŻNIEJSZE: NIE POMIJAĆ ŻADNYCH KROKÓW Z POWYŻEJ, ZAWSZE TAKI SAM SCHEMAT, JEŻELI COŚ PÓJDZIE NIE TAK, ROBIĆ OD NOWA DLA PEWNOŚCI.

Teraz ode mnie również kilka słów, po zobaczeniu jak działa w filmie, wyłączałem Netflix/ HBO aplikacją przez opcje jej zamknięcia (cofając po prostu na pilocie, a w netflixie na panelu bocznym), wyłączałem znowu TV do pozycji stand-by czyli po prostu raz, krótko klikając przycisk wyłączenia TV na pilocie no i ponownie odpalałem i ponownie odpalałem HBO, film w Dolby Vision i to nadal działało, natomiast wyłączenie TV znowu takie trwałe przez te dłuższe przyciśniecie przycisku na pilocie powodowało, że znowu ten problem wracał, a kolejny raz powtórzenie powyższego schematu naprawiało sprawę.. Co jednoznacznie mówi o tym, że problem jest w oprogramowaniu i jakiejś aktywacji bitowej kolorów Dolby Vision albo problem z odróżnieniem doboru systemu oświetlenia do aktualnego kodeku. Nie mam pojęcia, ale przy włączaniu pierwszy raz Dolby Vision w filmie właśnie po powyższej instrukcji nastąpiło dosłownie na 0,5 sekundy jakby dostrajanie kolorów przejście na system kolorów itd.. DOLBY VISION, po ponownym odpaleniu TV jak pisałem ze stand-by z szybkiego startu tego już nie było. Czyli on to jakby musiał zrobić tylko raz i potem już to wiedział. Co skłania tylko do jego, że problem jest w oprogramowaniu - co na szczęście. To oczywiście nie jest za piękne, bo o ile ja trzymam TV cały czas w szybki startcie - stand-by to jak to będzie działać to jest piękna sprawa i nie ma problemu, natomiast generalnie problem jest i jeżeli masz możliwość kolego @komaszel - przekaż te informacje na serwis, niech przekażą to do supportu TCL, niech to próbują naprawiać, bo to jest ewidentnie kwestia softu i to jest tutaj tylko i wyłącznie problem. Ja jeszcze od siebie spróbuje może czystego wgrania V501 z IMG pełnego oprogramowania systemu, a nie jako aktualizacje.. Ponoć pisano też, że V501 to naprawia, nie wiem czy naprawia, ale może jak będzie siła i chęci to spróbuję. Ogólnie jak się zrobi ową instrukcję to też i odpala się ekran nawet jakby jaśniejszy (mimo, że tam ludzie pisali, że niektórym wyłączenie Szybkiego Startu powodowało, że treści HDR10+/ DV były jaśniejsze, nie wiem na razie tego nie widzę, a też się bawiłem tym) i już po tym wiadomo, że będzie OK. Tak jakby trochę w sofcie po czasie użytku coś się blokowało i to kontroler tego debilał.. No nie wiem, przekazuję info, bo sam niedawno na to wpadłem i aktualizuje temat, a może komuś się przyda. Dawaj znać na bieżąco jak tam u Ciebie temat no i spróbuj przekazać te info tam serwisowi, bo to nie jest normalny stan, tak nie powinno być, że każde wyłączenie z prądu TV będzie robić problemy; ja sobie z tym poradzę, ale jakaś babcia czy dziadek czy inne osoby też mniej technicznie nie umniejszając nikomu, mogą już sobie nie poradzić, a za coś zapłacili w końcu. Pozdrawiam!
 
Ostatnia edycja:

komaszel

New member
No i mam odkrycie kurde, które załatwia sprawę. Tylko, że ja już jestem na v496 oprogramowaniu i nie wiem czy to ma też wpływ, ale jeżeli to samo było na seryjnym V477, a na V496 też to było dopóki nie odkryłem tego znaleziska na xda to czyli to jest całe czas. Dobre wieści są takie, że to nie jest wina hardware'u ani aplikacji Netflix/ HBO itd... co akurat kamień z serca, bo to oznacza, że jednak to jest kwestia softowa i może dadzą radę chłopaki to naprawić, nie wiem.
Do rzeczy, na xda znalazłem instrukcję tam napisaną przez kogoś do naszej platformy jak obejść problem tego Dolby Vision, a mianowicie co następuję:

1. Activate Quick Start
2. Turn off and unplug the TV
3. Turn on the TV
4. Let it load all the GTV UI
5. Turn off the TV with the remote control button
6. Turn the TV back on with the button on the remote
7. Put the movie or series with Dolby Vision
8. Enjoy, finally, the movie or series without brightness changes in the scenes.

Jako, że nie każdy zna angielski no to ja to może przetłumaczę również na polski:
1. Aktywujemy opcję Szybki Start (nawet jak jest aktywna to wyłączyć i włączyć raz jeszcze), ona znajduje się w ustawieniach tam zasilania.
2. Wyłączyć telewizorem przez przytrzymanie przycisku wyłączania na pilocie dłuższy czas, aż się pojawi okienko z potwierdzeniem, że chcemy wyłączyć TV i dajemy tam Tak/ OK. Następnie odłączamy wtyczkę z telewizora, który dostarcza prąd do TV na około 15-20 sekund, a po tym czasie ponownie podłączamy wtyczkę z prądem do TV.
3. Włączamy TV przyciskiem na pilocie, oczywiście po prostu klikając jak zwykle - raz.
4. Czekamy aż się włączy, pozwalamy TV dokładnie załadować cały interfejs i wszystkie rekomendacje itd.. po prostu poczekać z 30 sekund jak będzie już na ekranie głównym.
5. Wyłączamy TV z pilota, ale też klikając tylko RAZ na przycisk i bez żadnego przytrzymywania, żeby po prostu wyłączył się do tego trybu jakby czuwania, aby w razie czego mógł się szybko uruchomić - po to też włączamy Szybki Start, w opcjach.
6. Po kilku sekundach jak się wyłączy - powiedzmy 10-15 sekund, odpalamy na nowo z pilota, znowu wciskając tylko RAZ, krótko przycisk. Odpali się i znowu czekamy w interfejsie z 30 sekund, aż na spokojnie będzie gotowy do życia i można działać dalej.
7. Odpalamy film z Dolby Vision na Netflix/ HBO etc..
8. Cieszymy, finalnie - od teraz, filmy lub seriale są bez zmiany jasności w scenach.
I CO NAJWAŻNIEJSZE: NIE POMIJAĆ ŻADNYCH KROKÓW Z POWYŻEJ, ZAWSZE TAKI SAM SCHEMAT, JEŻELI COŚ PÓJDZIE NIE TAK, ROBIĆ OD NOWA DLA PEWNOŚCI.

Teraz ode mnie również kilka słów, po zobaczeniu jak działa w filmie, wyłączałem Netflix/ HBO aplikacją przez opcje jej zamknięcia (cofając po prostu na pilocie, a w netflixie na panelu bocznym), wyłączałem znowu TV do pozycji stand-by czyli po prostu raz, krótko klikając przycisk wyłączenia TV na pilocie no i ponownie odpalałem i ponownie odpalałem HBO, film w Dolby Vision i to nadal działało, natomiast wyłączenie TV znowu takie trwałe przez te dłuższe przyciśniecie przycisku na pilocie powodowało, że znowu ten problem wracał, a kolejny raz powtórzenie powyższego schematu naprawiało sprawę.. Co jednoznacznie mówi o tym, że problem jest w oprogramowaniu i jakiejś aktywacji bitowej kolorów Dolby Vision albo problem z odróżnieniem doboru systemu oświetlenia do aktualnego kodeku. Nie mam pojęcia, ale przy włączaniu pierwszy raz Dolby Vision w filmie właśnie po powyższej instrukcji nastąpiło dosłownie na 0,5 sekundy jakby dostrajanie kolorów przejście na system kolorów itd.. DOLBY VISION, po ponownym odpaleniu TV jak pisałem ze stand-by z szybkiego startu tego już nie było. Czyli on to jakby musiał zrobić tylko raz i potem już to wiedział. Co skłania tylko do jego, że problem jest w oprogramowaniu - co na szczęście. To oczywiście nie jest za piękne, bo o ile ja trzymam TV cały czas w szybki startcie - stand-by to jak to będzie działać to jest piękna sprawa i nie ma problemu, natomiast generalnie problem jest i jeżeli masz możliwość kolego @komaszel - przekaż te informacje na serwis, niech przekażą to do supportu TCL, niech to próbują naprawiać, bo to jest ewidentnie kwestia softu i to jest tutaj tylko i wyłącznie problem. Ja jeszcze od siebie spróbuje może czystego wgrania V501 z IMG pełnego oprogramowania systemu, a nie jako aktualizacje.. Ponoć pisano też, że V501 to naprawia, nie wiem czy naprawia, ale może jak będzie siła i chęci to spróbuję. Ogólnie jak się zrobi ową instrukcję to też i odpala się ekran nawet jakby jaśniejszy (mimo, że tam ludzie pisali, że niektórym wyłączenie Szybkiego Startu powodowało, że treści HDR10+/ DV były jaśniejsze, nie wiem na razie tego nie widzę, a też się bawiłem tym) i już po tym wiadomo, że będzie OK. Tak jakby trochę w sofcie po czasie użytku coś się blokowało i to kontroler tego debilał.. No nie wiem, przekazuję info, bo sam niedawno na to wpadłem i aktualizuje temat, a może komuś się przyda. Dawaj znać na bieżąco jak tam u Ciebie temat no i spróbuj przekazać te info tam serwisowi, bo to nie jest normalny stan, tak nie powinno być, że każde wyłączenie z prądu TV będzie robić problemy; ja sobie z tym poradzę, ale jakaś babcia czy dziadek czy inne osoby też mniej technicznie nie umniejszając nikomu, mogą już sobie nie poradzić, a za coś zapłacili w końcu. Pozdrawiam!

No ja mam v501 bo telewizor kupiony w listopadzie więc najnowsza wersja softu I problem nadal występował. Z serwisem po ich podejściu (czyli przez tydzień maile i wysyłanie zgłoszenia do serwisu "terenowego", potem przez tydzień odbieranie TV, gdzie raz wysłali info ze będą za 30 minut... szkoda ze bylem w pracy xddd... jak w końcu odebrali to jest u nich 1,5 tygodnia i nadal nie wiedzą co... ) nie mam zamiaru już rozmawiać i pomagać, mają naprawić bo za to im płacą.
 

mevisto

New member
Heh no ok, ja rozumiem te podejście, że mają naprawić, bo jest zapłacone, problem tylko w tym, że jeżeli to nie jest do naprawienia to co wtedy, uznają po prostu, że taka jest specyfika, albo U NICH DZIAŁA i jak widać po powyższym opisie instrukcji, da się to zrobić, żeby działało no i co wtedy zrobią, nawet jeżeli im to wyjdzie przypadkiem i zacznie to działać to zostajesz i w sumie My wszyscy zostajemy z tym sami i jedyne na co można liczyć to na następne poprawki. Ja kupiłem ten telewizor też w listopadzie... dosłownie ma 3tyg, a mi zaaktualizował go do V477 i dalej już nic nie wykrywał nowego. Może z racji na region polska, może na innym regionie powiedzmy Niemcy, standardowo tam wszystko szybciej i na telefonach też szybciej OTA aktualizacje przychodzą i może tam by była v501, ale na telegramowych zrzucie softów, nawet nie widziałem jeszcze opcji V501 OTA, ale może dlatego, że jeszcze nikomu nie udało się jej wyłuskać, więc V501 jedynie zostaje tylko do wgrania w moim przypadku przez pełny obraz. Natomiast nie o tym tutaj, nie to jest w takim razie problem, bo tak jak mówiłem wyżej, albo nie wspomniałem jedni pisali, że V501 im pomógł w Dolby Vision, a drudzy, że zmieniali softy jak rękawiczki i to samo. Być może tym co pomogło zrobili po prostu nieświadomie instrukcje powyższą.. i dopóki jadą na wyłączaniu TV tylko przez krótkie wciśnięcie jednorazowe przycisku OFF na pilocie do Szybkiego Startu Stand-By to im to działa, bo i ja też teraz tak się bawiłem i cały czas jest pięknie i OK, ale jak zabraknie prądu albo po prostu wyłączę listwę, problem wróci i znowu trzeba będzie instrukcje powyższą zrobić. Trochę nie tak sobie człowiek to wyobraża. Z jednej strony masz rację, żeby nie mówić, żeby nie dawać w sumie pola do odrzucenia gwarancji ewentualnej, BO PRZECIEŻ U NAS DZIAŁA., ale z drugiej strony jak nie będą mogli tego zrobić to i tak, w ten sposób to rozwiążą, a z problemem zostaniemy wszyscy i tak. Aj.. no trochę sytuacja lipa, bo ten TV generalnie jest mega fajny, ale.. ma te kurde takie pierdółki, które są pierdółkami, ale kłują.. i strasznie psują efekt końcowy dla klienta, nawet tłumaczenie softu i słynne tryb sportowycg zamiast sportowych* przynajmniej jeszcze w v496 nie zostało poprawione, nie wiem jak w V501, ale akurat rozumiem, że może tłumaczenie języka polskiego nie jest ich najważniejszą opcją do robienia, pod warunkiem, żeby też nie inne pierdoły typu właśnie ten Dolby Vision problem, chociaż akurat to ciężko nazwać pierdółką, bo to może denerwować niektórych, mi to nie przeszkadzało szczerze mówiąc, bo tłumaczyłem to sobie dynamicznym HDRem po prostu, ale może faktycznie za bardzo pobłażliwie na to patrzyłem, a typowy odbiorca nietechniczny widzi to jako jakiś błąd i w sumie ma rację również, bo dopiero, gdy zacząłem oglądać Dolby Vision bez tego problemu, to dopiero w sumie fajnie się to ogląda, a i mam wrażenie, że nawet obraz jest lepszy przez to, ale to może tylko subiektywne odczucie, które nie ma pokrycia faktycznie w jakiejś rzeczywistości, chociaż domownik jeden również potwierdził, że "tera to tak". No cóż zobaczymy jak to się rozwinie. Dawaj znać, ja też cały czas monitoruje zagraniczne xda w tej kwestii, zobaczymy co z tego wyjdzie.
 

komaszel

New member
Jeżeli nawet przez przypadek zrobią tak jak Ty i stwierdza ze działa to po przywiezieniu telewizora do mnie znowu się okaże że nie działa wiec wrócimy do punktu wyjscia xd i to nie jest tak jak mówisz że producent stwierdzi, że taka jest specyfika sprzętu i tyle bo o specyfice sprzętu nabywca jest poonformowany w ten czy inny sposób(na allegro np. Masz zawsze w aukcji podane co i jak) a nigdzie nie znalazłem informacji w stylu, że "w celu prawidłowego działania dolby vision prosimy zastosować powyższa instrukcję i nie wyłączać telewizora z gniazdka itd."
 

mevisto

New member
Hehe.. problem tylko w tym, że specyfika pracy sprzętu to na przykład to, że on nie jest płynny i to już jest specyfika, nie podoba Ci się to, a o tym też nikt nie napisał. Hehe.. to wszystko tak ładnie wygląda jak się mówi, a prawda jest taka, że jeżeli nie stwierdzą problemu to zostaniesz tym sam i to będzie smutny koniec, oby nie, oby Ci to ogarnęli, bo ja też bym chciał wiedzieć co dokładnie się tam dzieje z czego to wynika, ale ja nie żyje na tym świecie 5 lat ani 20 nawet, żeby nie wiedzieć jak działa dzisiejszy support i obsługa klienta sprzętu RTV i nieważne czy klasy premium czy klasy budżet. Ale życzę Ci hehe, aby wyszło z tym, żeby to ogarnęli, natomiast też trzymałbym się raczej blisko ziemi, aniżeli tego co powinno być książkowo, bo w życiu człowiek miał do czynienia z różnymi markami i to nawet tymi premium i niestety obsługa nooo może zawieść, ale lepiej, żeby nie zawiodła! Pozdrówki i dawaj znać. W ostateczności jeżeli będzie ostro z nimi wojował to mogą zaproponować zwrot pieniędzy, ale szczerze no nie wiem na ten moment czy oni to naprawią, bo żeby to naprawić to oni też musieliby o tym wiedzieć, a pytanie czy wiedzą, jeżeli V501 nadal ma ten sam problem tak jak u Ciebie, co stwierdziłeś, a na obecną chwilę, a już seria c735 jest na rynku zaraz będzie rok czasu na rynku i do tej pory tego nie rozwiązali, a nie ma co ukrywać, że sprzęt w naturze życie w RTV tak naprawdę w tej klasie kończy na wsparciu do 1-1,5, a max 2 lat, potem idzie w odstawkę i są nowsze modele. Oby się skończyło szczerze mówiąc na zwrocie kasy. Najlepsze by było rozwiązanie, bo ciągać się po serwisach to ani telewizora, ani pieniędzy, a tylko nerwy stracone i czas. Jest jeszcze inna opcja np. pod tytułem, że problemem jest aktualizacja OTA, które miesza w systemie, może dopiero zagranie czystego softu pełnego w formacie .img, dałoby rezultat czystej fajnej instalacji i to by działało, nie wiem. Na razie u siebie nie próbowałem. Póki co u mnie to działa, zostawiam TV w standby szybkiego startu i jest OK, co oczywiście nie rozwiązuje problemu, a go obchodzi dookoła, natomiast no jakie mamy teraz wyjście na ten moment? Czekać co Tobie powiedzą, a wtedy ewentualnie samemu też próbować się powoływać na serwis gwarancyjny. Zobaczymy, pozdrówka raz jeszcze.
 

komaszel

New member
Słuchaj przy tym TV jak podłączysz chromecasta to jakoś dolby vision działa poprawnie, więc sorry, ale to nie może być specyfika bo np. rozmycie przy szybkich scenach może wystąpić bez względu na źródło obrazu, a Tu mamy sytuację że tv sobie z czymś nie radzi z jakiegoś powodu i to już nie jest specyfika
 

mevisto

New member
Słuchaj przy tym TV jak podłączysz chromecasta to jakoś dolby vision działa poprawnie, więc sorry, ale to nie może być specyfika bo np. rozmycie przy szybkich scenach może wystąpić bez względu na źródło obrazu, a Tu mamy sytuację że tv sobie z czymś nie radzi z jakiegoś powodu i to już nie jest specyfika
Hehe, ale Ty mnie chyba nie zrozumiałeś.. Ja przecież nie staje po stronie TCL czy innego producenta. Ja również nie uważam wad za specyfikę i jasno o nich pisze przecież hehe, tylko, że jak znam życie i jak wygląda traktowanie klienta w produktach tej klasy, ale tez i nie tylko tej, to można niestety spotkać się ze stwierdzeniem, że taka jest klasa produktu i on tak wychodzi i tyle, a jeszcze można dostać kilka ładnych artykułów o problemach matryc LCD o typie VA/IPS/ etc.. w tym przypadku mówimy o matrycy VA, które tak naprawdę tłumaczą wszystko ghosting, podświetlenie, motion blur itd.. itdd.. i zamykają opcję rozmowy. Długi temat, generalnie nie podoba mi się takie coś i w pewnych markach rozmowy są prostszy, a w drugich nie. To jest mój pierwszy TV marki TCL, a szerzej mówiąc w ogóle pierwszy produkt marki TCL, który posiadłem, nie mam doświadczenia z ich serwisem i operatorami na kraju, ale wiem, że to typowy chińczyk typu Xiaomi, z którymi no heh jak to kiedyś mój koleszka dostał odpowiedź w postaci linku do sklepu z telefonami, żeby sobie kupić nowszy model i tyle no, dlatego ja już znając realia tego raczej nie nastawiam się na pozytyw, a lepiej nastawić się od razu negatywnie to potem przynajmniej można się pozytywnie zdziwić chociaż, jeżeli pójdzie wszystko OK. No zobaczysz tak naprawdę co tam powiedzą, no ja jak zrobiłem tym sposobem i cały czas telewizor jest używany po różnych aplikacjach itd.., gaszony do stand-by tylko, to dolby vision działa bez problemu, ale masz rację TV sobie z czymś nie radzi i to wynika z softu, ale też TV ogólnie ma problemy z płynnością i to też da radę jeszcze poprawić softem, problem tylko w tym, że długość życia danego modelu w takich markach w takim budżecie to jest do 1,5r-2lat max tak naprawdę, potem już nikt nic nie robi, mimo, że teoretyczne wsparcie jest dłuższe i zostaniemy z tym co uda się zrobi w czasie pracy nad platformą i tyle, nie będą się bawić w optymalizacje non toper. Też trzeba dodać, że niestety tutaj trochę TCL poszczędziło na podzespołach do 50-tek, trochę ubolewam nad tym, bo tak jak pisałem też i powyżej nie jest to najtańszy panel jaki da się kupić, zwłaszcza, że jest to 50 cali gdzie mogliby dobry podzespół wsadzić i za to zgarnąć kasę, bo oszczędzili na wielkości matrycy, a mimo wszystko paradoksalnie tutaj też okroili koszta, bo wsadzony jest nie mediatek jak w 55 calach, a realtek niespecjalnie mocny i to widać w aplikacjach.

Dopiero tryb TYLKO APLIKACJĘ i ograniczenie procesów w tle do maksymalnie 2-ch, wyłączenie lokalizacji, wysyłanie diagnostyki [co i tak w sumie się robi, ale jeżeli ktoś nie robi to też warto to wyłączyć, bo te wysyłanie danych też kosztuje zasobów trochę], ogólne poczyszczenie, zresztą pisałem to już wyżej, sprawia dopiero, że to jako tako dopiero wszystko zaczyna w miarę chodzić, ale nadal czuć, że brakuje procka.. No nic.. tam. Też nie ma co nagminnie narzekać, bo tak to w sumie ogólnie jest bardzo OK TV i gdyby nie te tematy to ja bym niczego się nie czepiał, bo obraz i dźwięk mega spoko, tylko tutaj niestety takie oo tematy.
Na razie testuje V496 zrobionego z OTA z V477 seryjnego (tak dla przypomnienia, to wspominam), a nie długo będę może ładował V501 jak mi się będzie nudzić tylko już konkretnie pełny soft z obrazu, żeby nie było, że jakiś syf poaktualizacyjny został czy nieczysta instalacja itd.., nie wiem, zobaczę jak to wpłynie na wydajność. Mi taka zabawa z softami nie przeszkadza szczerze mówiąc, bo ja od lat siedząc w androidach nigdy na seryjnym telefonie nie siedziałem za długo i zawsze coś się grzebało, także i tutaj nie jest mi to problemem, natomiast no nie oszukujmy się, To trochę jest problem, bo jeżeli ja muszę walczyć z softami, żeby w końcu osiągnąć stan używalny TV i ja sobie to zrobię oczywiście jeżeli jest to do osiągnięcia - o ile jest właśnie ;P - ale już niestety zwykły Kowalski, który nie ogarnia i ma oczywiście do tego prawo, który chce produkt gotowy, a nie do usprawnień, bo nie za to zapłacił no to nie widzę tego za bardzo, mogli to bardziej dopracować. Jak zrobię aktualizację też zdam relację co i jak tutaj dla potomnych, a może komuś się to przyda. Szczerze mówiąc, jeżeli wpadłbym na wątek podobny z informacjami jakie już udało się tutaj zebrać, to zastanowiłbym się 2x czy brać te sztukę czy pójść w inną stronę.

Ty kolego też dawaj znać jak sprawa z serwisem - co oni mają do powiedzenia w tej sprawie, jakie jest ich stanowisko oficjalne.
 

komaszel

New member
I właśnie dlatego serwisy reagują na takie rzeczy tak jak mówisz- bo ludzie nie zgłaszają takich rzeczy tylko heheszkuja sobie na forach i czekają jak komuś się uda to ja też zgłoszę. Fajnie ze sam sobie sprawdzasz bawisz się softem itd. Ja na początku sam tak robiłem wchodząc do ukrytego menu bo tam też masz pewne rzeczy do ustawienia, ale w pewnym momencie trzeba powiedzieć dość i zacząć domagać się tego za co się zapłaciło. I nie porównuj telefonu za kilkaset(?) złotych do telewizora za prawie 2500zl xd
 

mevisto

New member
No trochę nie trafiłeś, bo telefon to realme za 3klocki, ale noo... nieważne, nie o tym tutaj.. było, tylko sama zasada działania i nie chodziło już o sam serwis tylko był temat prosto od importera krajowego, który wyraził się swoją opinią w taki sposób. Napsuli aktualizacjami, przestało dobrze łapać sieć, przestało dobrze współpracować z WIFI, trzeba było dookoła kombinować, żeby pomóc w temacie, a niestety ani serwis ani importer nie byli chętni do pomocy. Jasne masz rację, że trzeba walczyć o swoje i ja to też popieram. Poza tym mam wrażenie, że powoli to już trochę zaczynasz mnie wręcz atakować za to (i nie potrzebnie, bo my po jednej stronie barykady) hehe.., nikt tutaj też nie "heheszkuje", bo tu nie ma się z czego śmiać. To jest duży problem, ale rozwiązania jego nie tak prosto uzyskać i trzeba mieć to na uwadze, znając realia, ale też trzeba mimo wszystko na siłę atakować, bo im częściej będą producenci czuli na sobie oddech konsumenta, to będzie inna rozmowa, tylko, że stanu obecnego jako jednostka w danej chwili nie jesteś w stanie zmienić, a już zbierasz tego żniwa czyli patologii serwisowo-gwarancyjnej. Mi tam się za bardzo kopać w gwarancję nie chce póki co, aż tak mnie on nie irytuje póki co, no chyba, że zauważę jeszcze jakieś "ciekawostki" to będzie trzeba reagować, ale nawet nie łudzę się, że będzie pozytywnie, bo już chłopaki na forach też z różnych krajów opisują piękną obsługę serwisów TCL i tylko to potęguje mieszane uczucia. No i nie za prawie 2500, bo ten TV już można za 2k symbolicznie ponad kupić, ale nadal fakt jest faktem, że to nie jest najtańszy panel jaki można kupić i wymaga się poprawności, a jest jak jest..

Ale jak ludzie piszą tam platforma P725/835/815 C725/735/835 i nie ważne czy panel 43 cale czyli 65 cali, zawsze są problemy podobne w nich i czuje, że po prostu ta marka ma taki firmware quality i będzie to kopanie się z koniem i w najlepszym przypadku będzie rozwiązaniem uzyskać po prostu zwrot pieniędzy i kupić coś innego, bo serwis na ten moment nie jest w stanie tego naprawić tak sądzę, bo jeżeli oficjalne aktualizacje nie są w stanie tego naprawić, to sam serwis też firmware'u nie pisze tylko programiści, a serwis jedynie tylko tym co zostanie wydane może się posługiwać, jeżeli producent nie jest w stanie tego aktualizacją naprawić, a problem się powtarza w danym modelu i to w dużej ilości to znaczy, że jest to jakiś za pewne błąd konstrukcyjny, bądź błąd firmware'owy, którego nie zdołano JESZCZE naprawić, ale z racji na to, że długość żywota tego typu rtv tak jak już to wspominałem zwykle trwa 1,5r do 2 lat max to jeżeli do tej pory nic nie naprawią w firmware'rze to tak naprawdę zostajesz z tym już do końca i plujesz sobie w brodę, bo to nie są auta, które będą wzywane na akcje serwisowe. Nawet jak problemem jest jakiś hardware, a że już nie wspomnę o wadach w architekturze całej czyt.. źle dobrane komponenty no to tym bardziej nikt tego nie naprawi i ja tylko pragnę zauważyć, w Twoim przypadku, że może to się skończyć tak, że serwis po prostu odrzuci te gwarancje, Ty będziesz wysyłał ponownie, aż w końcu skończy się to albo sądem do którego za pewne nie pójdziesz, albo jeżeli TCL ma dobrych importerów na rynek polski i dobre zarządzanie marki to może zaproponują Ci zwrot pieniędzy i to byłoby najlepsze, ale na naprawę to chyba bym nie liczył, bo za pewne nawet nie będą wiedzieć co mają zrobić, jeżeli sam producent nie jest w stanie napisać takiego softu przez kilka już wersji, który to naprawia (jeżeli to w ogóle jest do naprawienia firmwarem..).

Stąd też czekam swoją drogą w Twoim przypadku na odpowiedź serwisu, bo jestem ciekaw na jakim etapie oni wiedzy o problemach są w tym modelu i czy w ogóle mają świadomość tego i chęci jakiekolwiek poprawy, bo jeżeli nie mają to szczerze mówiąc jedyną opcją, żeby póki co jeszcze odzyskać trochę pieniędzy za niego trzeba go po prostu normalnie klasycznie pogonić w świat z gwarancją jeszcze i niech bierze go ktoś, komu problemy te nie będą przeszkadzać albo i tak będzie oglądał tylko zwykłą kablówkę i czasem YouTube i tyle. No zobaczymy no, i raz jeszcze powtórzę hehe nie rozumiem dlaczego powoli zaczynamy walczyć ze sobą, ja tutaj całkowicie nie w tej formie, bo ja nie mam nic tutaj do zyskania, akurat w tej sytuacji to jestem raczej za Tobą kolego hehe, bo to i mnie też dotyczy,

Ty już podjąłeś decyzję serwisową, więc tak czy siak czekasz i może dostaniesz jakieś info, które tutaj trochę otworzy oczy wszystkim, którzy owe TV posiadają (i dadzą odpowiedź co oni wiedzą już o wadach tych TV i czy mają na to jakieś już sposoby naprawy, bo jeżeli nie to tak jak pisałem - albo kopać się z nimi do skutku i liczyć na zwrot kasy, bo jeżeli problem powtarza się często to znaczy, że kolejna sztuka tego też nie zmieni, więc jedynie tylko zwrot kasy zostaje, a i z tym też może być problem, no zobaczysz co tam powiedzą), a zwłaszcza tym, którzy chcą go kupić. Warto się podzielić info. Ja osobiście patrzę na obecne serwisy gwarancyjne pesymistycznie, bo ja wiem niestety jak to wygląda teraz. W pojedynkę świata nie zwojujesz i serwisy też to wiedzą, a do sądu mało komu się chce iść za 2-3k i tak łupią wszystkich, bo żeby zmienić podejście serwisów gwarancyjnych do klienta i samych producentów danej klasy produktów to trzeba niestety konsumentów świadomych i wymagających, którzy by twardo trzymali takiego producenta za pyszczek, ale to musiałby być pewny proces czasowy, a nie kilka czy kilkadziesiąt TV na serwisie, nie takie koncerny i nie takie babole przepuszczały i zadkiem się wypinały do klienta.
 

mevisto

New member
Mały update ciekawostka: dzisiaj mignął kilka razy prąd na dłuższą chwilę i co ciekawe - nie musiałem ponownie robić procedury tzw. obejścia pod dolby vision, bo włączył się i cały czas to działa. Dodam, że nie bawiłem się (jeszcze?!!) w kolejny soft, nadal siedzi na V496 OTA. Działa póki co, nie próbowałem ręcznie wyłączać TV, bo w sumie nie miałem potrzeby i sposobności na to. Dodaje te info tak jakby to kogoś może interesowało. Prośba do Pana autora postu - Panie autorze postu, proszę go nie porzucać i jak będzie sposobność to dawać znać o info od serwisu a propos. Pozdro, wesołych!
 

mevisto

New member
Ciekawostka nr 2: pojawiła się w europie już wersja softu V508 OTA, która się auto-aktualizuje, jeżeli tylko zostanie wykryta, natomiast co zmienia i czy w ogóle coś, póki co nic nie wiadomo.
 

guteks

Member
No i mam odkrycie kurde, które załatwia sprawę. Tylko, że ja już jestem na v496 oprogramowaniu i nie wiem czy to ma też wpływ, ale jeżeli to samo było na seryjnym V477, a na V496 też to było dopóki nie odkryłem tego znaleziska na xda to czyli to jest całe czas. Dobre wieści są takie, że to nie jest wina hardware'u ani aplikacji Netflix/ HBO itd... co akurat kamień z serca, bo to oznacza, że jednak to jest kwestia softowa i może dadzą radę chłopaki to naprawić, nie wiem.
Do rzeczy, na xda znalazłem instrukcję tam napisaną przez kogoś do naszej platformy jak obejść problem tego Dolby Vision, a mianowicie co następuję:

1. Activate Quick Start
2. Turn off and unplug the TV
3. Turn on the TV
4. Let it load all the GTV UI
5. Turn off the TV with the remote control button
6. Turn the TV back on with the button on the remote
7. Put the movie or series with Dolby Vision
8. Enjoy, finally, the movie or series without brightness changes in the scenes.

Jako, że nie każdy zna angielski no to ja to może przetłumaczę również na polski:
1. Aktywujemy opcję Szybki Start (nawet jak jest aktywna to wyłączyć i włączyć raz jeszcze), ona znajduje się w ustawieniach tam zasilania.
2. Wyłączyć telewizorem przez przytrzymanie przycisku wyłączania na pilocie dłuższy czas, aż się pojawi okienko z potwierdzeniem, że chcemy wyłączyć TV i dajemy tam Tak/ OK. Następnie odłączamy wtyczkę z telewizora, który dostarcza prąd do TV na około 15-20 sekund, a po tym czasie ponownie podłączamy wtyczkę z prądem do TV.
3. Włączamy TV przyciskiem na pilocie, oczywiście po prostu klikając jak zwykle - raz.
4. Czekamy aż się włączy, pozwalamy TV dokładnie załadować cały interfejs i wszystkie rekomendacje itd.. po prostu poczekać z 30 sekund jak będzie już na ekranie głównym.
5. Wyłączamy TV z pilota, ale też klikając tylko RAZ na przycisk i bez żadnego przytrzymywania, żeby po prostu wyłączył się do tego trybu jakby czuwania, aby w razie czego mógł się szybko uruchomić - po to też włączamy Szybki Start, w opcjach.
6. Po kilku sekundach jak się wyłączy - powiedzmy 10-15 sekund, odpalamy na nowo z pilota, znowu wciskając tylko RAZ, krótko przycisk. Odpali się i znowu czekamy w interfejsie z 30 sekund, aż na spokojnie będzie gotowy do życia i można działać dalej.
7. Odpalamy film z Dolby Vision na Netflix/ HBO etc..
8. Cieszymy, finalnie - od teraz, filmy lub seriale są bez zmiany jasności w scenach.
I CO NAJWAŻNIEJSZE: NIE POMIJAĆ ŻADNYCH KROKÓW Z POWYŻEJ, ZAWSZE TAKI SAM SCHEMAT, JEŻELI COŚ PÓJDZIE NIE TAK, ROBIĆ OD NOWA DLA PEWNOŚCI.

Teraz ode mnie również kilka słów, po zobaczeniu jak działa w filmie, wyłączałem Netflix/ HBO aplikacją przez opcje jej zamknięcia (cofając po prostu na pilocie, a w netflixie na panelu bocznym), wyłączałem znowu TV do pozycji stand-by czyli po prostu raz, krótko klikając przycisk wyłączenia TV na pilocie no i ponownie odpalałem i ponownie odpalałem HBO, film w Dolby Vision i to nadal działało, natomiast wyłączenie TV znowu takie trwałe przez te dłuższe przyciśniecie przycisku na pilocie powodowało, że znowu ten problem wracał, a kolejny raz powtórzenie powyższego schematu naprawiało sprawę.. Co jednoznacznie mówi o tym, że problem jest w oprogramowaniu i jakiejś aktywacji bitowej kolorów Dolby Vision albo problem z odróżnieniem doboru systemu oświetlenia do aktualnego kodeku. Nie mam pojęcia, ale przy włączaniu pierwszy raz Dolby Vision w filmie właśnie po powyższej instrukcji nastąpiło dosłownie na 0,5 sekundy jakby dostrajanie kolorów przejście na system kolorów itd.. DOLBY VISION, po ponownym odpaleniu TV jak pisałem ze stand-by z szybkiego startu tego już nie było. Czyli on to jakby musiał zrobić tylko raz i potem już to wiedział. Co skłania tylko do jego, że problem jest w oprogramowaniu - co na szczęście. To oczywiście nie jest za piękne, bo o ile ja trzymam TV cały czas w szybki startcie - stand-by to jak to będzie działać to jest piękna sprawa i nie ma problemu, natomiast generalnie problem jest i jeżeli masz możliwość kolego @komaszel - przekaż te informacje na serwis, niech przekażą to do supportu TCL, niech to próbują naprawiać, bo to jest ewidentnie kwestia softu i to jest tutaj tylko i wyłącznie problem. Ja jeszcze od siebie spróbuje może czystego wgrania V501 z IMG pełnego oprogramowania systemu, a nie jako aktualizacje.. Ponoć pisano też, że V501 to naprawia, nie wiem czy naprawia, ale może jak będzie siła i chęci to spróbuję. Ogólnie jak się zrobi ową instrukcję to też i odpala się ekran nawet jakby jaśniejszy (mimo, że tam ludzie pisali, że niektórym wyłączenie Szybkiego Startu powodowało, że treści HDR10+/ DV były jaśniejsze, nie wiem na razie tego nie widzę, a też się bawiłem tym) i już po tym wiadomo, że będzie OK. Tak jakby trochę w sofcie po czasie użytku coś się blokowało i to kontroler tego debilał.. No nie wiem, przekazuję info, bo sam niedawno na to wpadłem i aktualizuje temat, a może komuś się przyda. Dawaj znać na bieżąco jak tam u Ciebie temat no i spróbuj przekazać te info tam serwisowi, bo to nie jest normalny stan, tak nie powinno być, że każde wyłączenie z prądu TV będzie robić problemy; ja sobie z tym poradzę, ale jakaś babcia czy dziadek czy inne osoby też mniej technicznie nie umniejszając nikomu, mogą już sobie nie poradzić, a za coś zapłacili w końcu. Pozdrawiam!
u mnie zadziałało mam p
638. dzieki
 

tomtayler

New member
No niestety ale na moim TCL 55 -735 ta metoda nie działa. Dalej nie działa dobrze dolby vision prawidłowo. Chyba pozostaje zwrócić telewizor skoro nie idzie tego problemu rozwiązać. A szkoda bo gdyby nie ten źle działający dolby vision telewizor by był udanym zakupem a tak nie jest
 

mevisto

New member
No niestety ale na moim TCL 55 -735 ta metoda nie działa. Dalej nie działa dobrze dolby vision prawidłowo. Chyba pozostaje zwrócić telewizor skoro nie idzie tego problemu rozwiązać. A szkoda bo gdyby nie ten źle działający dolby vision telewizor by był udanym zakupem a tak nie jest
Spróbuj jeszcze raz i na spokojnie. Odczekaj w czasach nieco dłużej.. Aczkolwiek tak czy siak nie ma co ukrywać, że to, że w ogóle trzeba to robić to już jest nienormalny stan i to już się kwalifikuje do zwrotu, najgorzej, że w sumie 14 dni minęło, teraz tylko gwarancja, a ajj.. męczyć się z serwisem, nie wiem.. Trzeba by w ogóle poczytać zapis gwarancji czy tam nie ma przypadkiem zapisu, że dopiero po 4 razie naprawy dopiero można ubiegać się o zwrot kasy lub produkt, natomiast co innego jeżeli będą odrzucać gwarancję, więc jeżeli masz możliwość jeszcze to nawet się nie zastanawiaj, bo tylko stracisz nerwy i czas. Ja po cichu liczę na to, że chińczyki w końcu zrobią dobry soft, który się wgra na czysto i problemy przejdą, ale jeżeli będzie naprawdę problematycznie to pewnie też nie będę się długo zastanawiał tylko pójdzie TV na gwarancje, sytuacja z dzisiaj znowu prąd mignął tylko na chwile dłużej no i ja musiałem już od nowa robić ten schemat NATOMIAST dodam, że nie robiłem powtórnego wyłączania i włączania na nowo tego szybkiego startu czyli pominąłem sobie ten punkt cały, a i tak działa, tutaj głównie chodzi o to żeby całkowicie wyłączyć TV. Odciąć mu prąd aż poresetuje stany. Odpalić od nowa.. załadować system, zgasić do stand-by i odpalić.. i od razu po odpaleniu widać, że obraz już jest jaśniejszy, jakby tutaj jakiś problem był właśnie z trybem stand-by albo wychodzeniem z niego i jakaś oszczędność energii dziwna, która gryzie się z wejściem na mocne obciążenie jasnością z Dolby Vision i to co dziwne w sumie tylko z nim, bo HLG i HDR działa dobrze, bez względu na wszystko, ciekawe. W każdym razie jak masz możliwość zwrotu i już Ci się nie podoba to nie zawracaj sobie głowy tylko kolego od razu zwracaj zabieraj kasę i nie wiem pomyśl nad czymś innym.
 
Do góry