sony hdv

viValdi

New member
Bez reklam
Moja kamerka też jest przeznaczona do nagrywania koncertów:D amatorskich.

Dla ułatwienia komunikacji dobrze by było używać prawidłowych określeń. AVC HD też jest kompresją z rodziny MPEG. W przyrodzie występują MPEG1, MPEG2, MPEG4.
HDV2 to mutacja MPEG2.
AVC HD to mutacja MPEG4.

Twoje pytanie powinno brzmieć: Czy z SR1 da się wyeksportować format inny niż AVC HD? Jeśli tak to jaki?
Na tej stronie:
http://www.sony.pl/view/ShowProduct...e=Overview&category=HDD+AVCHD+Hard+Disk+Drive

w drugim bullet'cie jest napisane:
"Możliwość zmiany trybu nagrywania AVCHD / MEPG2 (SD)"

Czyli jest dobrze, jak coś można nagrać to można wyeksportować.

Drugie pytanie czy jeśli nagram w HD to mogę wyeksportować w SD?
Na to pytanie nie znalazłem odpowiedzi na stronie Sony, trzeba je zadać komuś kto ma SR1 lub przeczytać instrukcję którą pewnie można ściągnąć w wersji angielskiej. W ostateczności można zadzwonić do Sony i zapytać się. Zdziwił bym się gdyby to było niemożliwe.
 

chiniec

New member
wielkie dzieki za pomoc vivaldi:)
pisze niejasno bo jestem totalnie niekumaty z tych formatow;) dlatego czasem moge pytac po pare razy o to samo albo moje pytania moga byc sprzeczne;)

a dowiedzialem sie od adobe ze
"Premiere Pro w wersji 2.0 obsługuje już format AVC HD"


p.s. jakie rodzaju koncerty nagrywasz?:)

jak lubisz taka muzyke to ogladnij sobie te skromne teledyski, bardzo fajne sa:)

http://youtube.com/watch?v=q_FFZYPtPo8
http://youtube.com/watch?v=IAM2xKN2aNY
i na zywca jeszcze:) http://youtube.com/watch?v=A7E0jJj6Dm8


pozdrawiam i jeszcze raz ogromne dzieki za pomoc :*
 

chiniec

New member
wielkie dzieki za pomoc vivaldi:)
pisze niejasno bo jestem totalnie niekumaty z tych formatow;) dlatego czasem moge pytac po pare razy o to samo albo moje pytania moga byc sprzeczne;)

a dowiedzialem sie od adobe ze
"Premiere Pro w wersji 2.0 obsługuje już format AVC HD"


p.s. jakie rodzaju koncerty nagrywasz?:)

jak lubisz taka muzyke to ogladnij sobie te skromne teledyski, bardzo fajne sa:)

http://youtube.com/watch?v=q_FFZYPtPo8
http://youtube.com/watch?v=IAM2xKN2aNY
i na zywca jeszcze:) http://youtube.com/watch?v=A7E0jJj6Dm8 - pod koniec jest piekny chaos na scenie :oops:


pozdrawiam i jeszcze raz ogromne dzieki za pomoc :*
 

viValdi

New member
Bez reklam
chiniec

to że piszesz niejasno to mi nie przeszkadza, ale jak już zrozumiesz co i jak to spodziewam się, że będziesz używał właściwych określeń i nazw;) to po prostu ułatwia komunikację

Premiere i AVC HD to jest dla mnie news. Ta informacja zmienia całkowicie kontekst wyboru kamer HD z dyskiem. Ci, przed którymi taki wybór stoi, powinni wziąć to pod uwagę.

Moje koncerty są z trochę innej bajki - muzyka klasyczna: 15 min smyczków, 20 min fortepianu a potem kontrabas i waltornia:mrgreen:
 

chiniec

New member
noto dzieki jeszcze raz za pomoc:)
a koncerty klasyczne dobra rzecz:) tez sie chodzi do filcharmoni czasem
pozdrawiam
trzymaj sie czesc ;)
 

viValdi

New member
Bez reklam
Z tym PremierePro 2.0 to zalecam ostrożność; starałem się potwierdzić rewelacje chinca nt. wsparcia dla AVC HD
LINK
ale nie ma dobrych wieści. Wspierają SD, HDV, HD (w różnych warianatach, nawet 4kx4k) ale nic o AVC HD.
 

Mistrz Koala

New member
kamera bez HDMI

Witam,

piszecie ze kamera Canona nie ma HDMI, rozumiem ze zlacze HDMI jest tylko wtedy potrzebne jesli chce wyswietlac obraz z kamery na telewizorze HD READY ?
Jesli kamera tego nie ma to w jaki inny sposob mozna wyslwietlac obraz na telewizorze w HD ?
Z tego co czytam na forum to w chwili obecnej jedynym sposobem na ogladanie filmow w HD jest bezposrednie polaczenie kamery do TV. Zgadza sie ?
(teraz zgrywam material na kompa, obrabiam, zgrywam na DVD i ogladam w przypadku HD zgrywam material na komp, obrabiam, zgrywam na kamere i ogladam, ale jak gdy nie ma HDMI?)
Co sie dzieje jezeli kamera jest w formacie 1080 a TV tym slabszym , chyba 720 ?

Dzieki za info.

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

viValdi

New member
Bez reklam
Uporządkujmy:
- HDMI - jeden kabelek którym przesyłany jest sygnał audio i wideo HD; łączysz kamerę HD z HDTV wtczka-gniazdko myk-myk i napawasz oczy szczegółami

- jest jeszcze "komponent", też przesyła audio i wideo HD ale są to trzy wtyczki; powinny być w każdym telewizorze HD i HD Ready (chyba, nie mam HDTV)
EDIT: istotnie, nie ma audio; trzy wtyczki (zielona, niebieska, czerwona); zatem trzeba podłączać HD przez komponent a do tego audio przez kompozyt -> wychodzi ośmiornica z kabelarzu

- jest również kabel "kompozytowy", przesyła audio i wideo SD, też trzy wtyczki ale innego koloru (biały, czerwony, żółty)

Canon HV10 nie ma HDMI ale może mieć komponent. Sprawdź, ja tego nie sprawdzałem. Dziękim temu złączu wyświetlisz HD z kamery na HDTV.

Wyświetlanie HD na HDTV - jest wiele źródeł sygnału HD:
- Kamera HD
- platforma tv HD (n, Cyfra+HD)
- komputer z kartą graficzną wspierającą HD (wyjście HDMI i/lub komponent)
- odtwarzacze HD (HD DVD, Blu-Ray); drogie ale powoli dostępne
- odtwarzacze dyskowe typu Snazio
- do tego konsole np. Xbox
Jak widać nie tylko kamera HD.

HD po obróbce wgrywasz do kamery i albo HDMI (może nie być) lub komponent (może być, sprawdź) stosujesz do wyprowadzenia sygnału na HDTV. Jeśli nie ma obu wyjść to pozostaje komputer wyposażony w kartę wideo wsperającą wyjście HD lub inny odtwarzacz materiału HD (patrz wyżej).

1080 na telewizorze HD Ready (sądzę że to miałeś na myśli pisząc 720). Nic się nie dzieje, gra. Właśnie dlatego są to telewizory HD Ready, że potrafią wyświetlić sygnał HD - po prostu go przeskaluje. Jakość tak wytworzonego obrazu zależy od jakości tej gotowości (Ready=gotów, przygotowany).

Mam nadzieję, że wyrażam się jasno i poprawnie technicznie. Jeśli nie to proszę o uwagi, chętnie skoryguję.
 
Ostatnia edycja:

abca

New member
Witam
Pytanko czy ktoś wypalił płytkę BD-R i odtworzył film np. na Samsungu czy Panasie bo mnie się nie udało.
Pozdrawiam
 

klinmar

New member
witam
mam problem takiego typu:
nagrany material z kamery HC3 zgrywam w premierze pro 2.0, w formacie HDV oczywiscie, i wrzucam na timeline. i tutaj zaczyna ow problem gdyz w podgladzie z timeline'u obraz rozjezdza mi sie na paski. im wiekszy ruch jest w kadrze tym bardziej te paski sa widoczne (czyli np na panoramie najbardziej je widac, a gdy obraz jest statyczny to praktycznie ich nie ma). cos jakby rozjezdzaly sie polpola. czy ktos spotkal sie z takim problemem? co jest nie tak?
pozdrawiam
 

womi

New member
hdr hc3 kupno

Witam wszystkich.To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.Jakieś 2 miesiące temu kupiłem telewizor Samsunga le40r72b i super.Niedługo potem podłączyłem do niego moją analogową kamere Canon i kicha.Obraz o ile w starym telewizorze 20 calowym był akceptowalny,powiedział bym nawet że bardzo ładny to w 40 calowym telewizorze jest do bani.Kolory ,ostrość ,nasycenie są jakieś sztuczne i dziwnie rozmazane.Myślałem o wymianie kamery na nowszą i tu pojawił się dylemat którą wybrać.Moim pierwszym faworytem była kamera Panasonic nv-gs500 jednak po przeczytaniu niezliczonej ilości internetowych informacji doszedłem (chyba słusznie) do wnosku że przyszłośc należy do kamer hd i nie należy cofać się ale iść z postępem,więc pomyślałem o kamerze Sony hdr hc3 do wykorzystania typowo amatorskiego( filmowanie :wycieczki,żona,teściwa:D itp)Pytam więc szanownych Forumowiczów,szczególnie posiadaczy tej kamery,żeby utwierdzili mnie w przekonaniu że to dobry wybór.Proszę również o informacje o plusach i minusach ,które zapewne pojawiły się w trakcie użytkowania kamery.Parametry techniczne tej kamery całkowicie mnie satysfakcjonują.Ja nie poszukuję niepotrzebny gadzetów ,a raczej stawiam na ostry obraz i dobry dzwięk i wyjscie HDMI.Będę wdzięczny za każdą podpowiedz.Dzięki
 

viValdi

New member
Bez reklam
Myślę, że to tak właśnie jest - standardowy sygnał (wszystko jedno skąd) na telewizorze jest rzeczywiście do bani, bez względu na ulepszacze obrazu wbudowane w HDTV. Dlatego narazie nie kupiłem HDTV, a kamere kupiłem.

Ad rem - podłączyłem HC3 do tego Samsunga w sklepie, obraz bardzo dobry. Z innymi telewizorami też dobrze działa.

Jeśli chodzi o "problemy" związane z HC3 to przede wszystkim stabilność filmowania. Doszedłem do wniosku że z ręki nie da sie stabilnie filmować i dlatego za tydzień będę miał monopod Manfrotto 560B - już kupiony, leci z Anglii bo za żadne pieniądze nie można go dostać w Polsce. Monopod wydaje mi się rozsądnym kompromisem między filmowaniem z ręki a typowym statywem.

Drugi "problem" to szybkie panoramy. Przyjżyj się wszystkim filmom demo pokazywanym w sklepach - łagodne, spokojne panoramy a najlepiej ujęcia statyczne.

Trzecia "problem" to czułość przetwornika obrazu - w HC3 jest to 5lux. Dla mnie to jest OK bo uważam że bez dobrego światła nie nagra się dobrego materiału, ale niektórzy oczekują pięknych kolorów nagrywając w kompletnej ciemności. Trochę to nierealne, ale są czulsze kamery i jeśli tak to lepiej chyba zainwestować w HC5 - 2lux.

Trzeci "problem" to automatyka. W porównaniu do ustawień manualnych daje rezultat gorszy - taka natura każdego automatu. HC3 nie jest szczytem ergonomii dla pracy manualnej. Ja głównie filmuję z automatyką i to mi wystarcza, ale sprawadziłem i na manualu można osiągnąć więcej.

Czwarty "problem" - to jest w końcu najtańsza kamera HDV. Zawsze znajdziesz od niej lepszą ale i droższą.

Piąty (i ostatni) "problem" - komputer do edycji, lepiej żeby był silniejszy niż słabszy - i to DUŻO silniejszy, chyba że nie przeszkadz ci że rendering godzinnego filmu będzie trwał 7 godzin. Mi nie przeszkadza, ale wolałbym miec Core Duo z max MHz zamiast tego co w stopce. Musiałbym jednak wydać drugie tyle co na kamerę a dla mnie to nie ma sensu.
 
Ostatnia edycja:

twardy30

New member
Właśnie zamówiłem sobie Soniaca HC5E za 3790 zeta:D :D :D :D :D :D :D
Juź nie moge sie doczekać jak kurier zapuka do moich drzwi.
1.Jak myślicie to dobry wybor? Bo szukam juź kamerki od miesiąca i nie moglem sie zdecydować, aż w końcu żonka mnie zmusila bo dzieciak rośnie i nie zdąże zfilmować:) :) :) :) :) :) :).
2. A ta cena? Co o niej sądzicie? Ta kamerka jest przecież nowsza od HC3 a cena o wiele niższa:?: :?: :?: . Czy nie jest ona czasem pozbawiona jakichś ważniejszych funkcji lub parametrow? Bo z tego co czytałem w necie na stronie producenta to ona tylko nagrywa lepiej w ciemności bo ma 2lx a nie 5lx a reszta to jest taka sama jak w HC3. Może ktoś ma takie prawdziwe porownanie tych kamer, bo nawet na tej stronce (sony.pl) nie mają wszystkich parametrów (pisze często: brak danych).

Mimo wszystko mam nadzieje że bede zadowolony z tej kamery i w koncu bede mogl synusia nagrywać bo chłop rośnie jak na "drożdzach" i te najciekawsze chwile nie zostana uchwycone:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
 

viValdi

New member
Bez reklam
Nooooooo, Kolego - GRATULACJE

3790 to jest super cena. Świadczy o tym że zjazd cenowy na kamery HDV już się zaczął i ci co teraz kupują DV high-end będą sobie w brodę pluli za chwilę.

Czekamy na pierwsze wrażenia a potem szczegółowy opis twojego nowego nabytku.

Ciekawe też jakim edytorem będziesz obrabiał materiał i na jakim sprzęcie.

------------
Pozdro dla synusia który cię zmobilizował
 

twardy30

New member
Cieszy mnie to bardzo że ta cena jest dobra:D :D :D , myśle że już za bardzo te kamerki nie stanieją w najbliższym czasie bo bede sobie w brode plul że teraz kupiłem:) .
A tak wogóle to jakie oprogramowanie polecacie do obróbki materiału?
Mam dwa komputery stacjonarny i laptop, ten pierwszy to Athlon 2600+ 512MB ramu z grafiką ATI Radeon 9600 PRO Sapphire a laptop jest nowy HP PAvilion z procesorem Intela Core 2 Duo T5200 z zegarem 1.6Ghz 1Gb ramu ale ma zintegrowaną grafikę Intela GMA 950 z 128MB ramu tak więc myślę że na tym laptopie to powinno sie w miarę dobrze pracować z materiałem hd. Co o tym sądzicie?
Jak tylko będe miał ją w ręce to napewno zaraz sie podziele wrażeniami:D .
 

seneka

Member
Sony HC5 nie ma stabilizacji optycznej, co zauważysz natychmiast kiedy obejrzysz nakręcony matariał w telewizorze. Dlatego właśnie HC7 jest droższa o 900 zł od HC5 tak samo jak panasonic gs-280 jest wyraźnie droższy od gs-180. Sony zachwala swoje elektroniczne stabilizatory, ale jak to w praktyce wygląda widać co pisze vivaldi
Doszedłem do wniosku że z ręki nie da sie stabilnie filmować i dlatego za tydzień będę miał monopod Manfrotto 560B
Po prostu elektroniczny stabilizator jest dużo gorszy od optycznego chociaż przy parkinsonie nawet ten ostatni nie pomoże :D
 

viValdi

New member
Bez reklam
@twardy30

radziłem sprawdzić wymagania sprzetowe rekomendowane przez producentów NLE;)

No to teraz się dowiesz że:
- Pinnacle Studio 10+ MediaSuite wymaga karty grafiki 256MB (dedykowanej) - wersja 10.7; jeśli tego nie masz to nie zgłaszaj do nich pretensji że masz problemy z edycją HD. Na szczęście da się obrabiać HD nawet przy mniejszej ilości pamięci graficznej - jestem tego dobrym przykładem :p Przy za małej ilości pamięci graficznej S10+ nie pozwala robić drag&drop z biblioteki na timeline, ale cut&paste działa i problem jest rozwiązany. Forum Pinnacle'a to masakra, żle zorganizowane, sam spotkałem się tam z dużym ładunkiem "agresji".

- Ulead VideoStudio 10 też wymaga dużo pamięci graficznej ale ma inną zasadę działania niż Pinnacle S10+; VS10 generuje pliki proxy - strasznie długo to trwa, można regulować czy pliki mają być tworzone czy nie. Dość dobrze mi się w nim pracowało ale na koniec nie kupiłem go bo nigdy nie wiedziałem gdzie jaki zbiór umieści. Forum Ulead jest na prawdę bardzo dobre, mnóstwo informacji, tutorale opracowane przez użytkowników (oczywiście w lengłydżu).

To są programy w cenie poniżej 400PLN - chyba nie wszystkie ale te próbowałem. Droższe programy, bardziej funkcjonalne, potrzebują jeszcze więcej zasobów.

@seneka
stabilizacja optyczna jest rzeczywiście lepsza niż elektroniczna, ale i tak uważam, że tak lekkie kamery wymagają albo statywu albo chociaż monopodu przy zoomach czy panoramach. Dla mnie monopod jest podstawą bo głównie nagrywam amatorskie koncerty, czyli ręka mdleje już po 2 minutach a trzeba nagrać godzinę materiału. Obraz nie ma dużej dynamiki, można powiedzieć że jest prawie statyczny.
 

twardy30

New member
Słuchajcie, a ja ogladalem filmiki zamieszczone w tym poście te z japoni nagrane na canonie hv10 i sie wystraszyłem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wszystko wygląda super jak nagrywane są scenki statyczne czyli te kwiatki i woda ale w momencie jak ten gosciu zaczął przesuwać kamerkę a później w drugim filmiku było widać ludzi się poruszających to na wszystkich krawędziach obiektow które się ruszają było widać normalnie piksele jakby w grach komputerowych z lat 90. Czy to jest normalne zjawisko dla nagrań hd czy poprostu może mój program na którym odtwarzałem (a byl to VLC) nie dawał sobie z tym rady?
Oglądał może ktoś te filmiki? Co o tym sądzicie?
 

viValdi

New member
Bez reklam
Oglądałem pociąg ale nie zauważyłem nic szczególnie niepokojącego.
Przy ruchu/panoramach to raczej występuje rozmycie krawędzi dla materiału 1080i. Jest to zauważalne, bo partie bardziej statyczne są bardzo ostre.

Może to jednak twój odtwarzacz albo słabość kompa.
 
Do góry