sony hdv

womi

New member
Witam.Czy ktos już jest w posiadani kamery Sony hdr-hc7 i może podzielić się wrażeniami z filmowania.
 

feiran

New member
Też czekam na SONY HC7E.
Chociaż ostatnio ciekawie zapowiada się również CANON HV20.
Ciekawe która będzie lepsza?
 

twardy30

New member
Witam,
A ja właśnie od trzech dni mam w rękach HC5 i jestem naprawde zadowolony. Wcześniej miałem okazję nagrywać Canonem MV300 i różnica w jakości nagranego materiału jest tak ogromna że poprostu oniemiałem z wrażenia, (powiem tylko że obydwa materiały były nagrywane wewnątrz przy słabym oświetleniu jedna żarówka 40W to przy soniacu nagranie z canona wygląda tak jak by zostalo zarejestrowane "telefonem komórkowym"). Tak więc kamerka jest naprawde super, ma bardzo rozbudowane menu w którym poruszanie odbywa się intuicyjnie problemów nie miałem żadnych zważywszy na to że są to dopiero moje początki filmowania. Instrukcja do tej kamery jest taka sama jak do HC7 tak więc mam tutaj jakieś porownanie co do tych dwoch modeli i myśle że narazie niewarto było przepłacać te 900 zeta na HC7 bo poza tym optycznym stabilizatorem i zdjęciach robionych w wyższej roxdzielczości HC7 nie ma nic więcej do zaoferowania. Jeśli się komuś nie spieszy to lepiej jeszcze z tym HC7 troche poczekać aż te kamerk jeszcze staniej albo przynajmniej zrówna się z ceną z HC5 (kupilem za 3700).
Mam pare pytan:
1. Czy ktoś może miał kontakt z oprogramowaniem do edycji ktore jest dostarczane wraz z kamerą HC5 chodzi o Picture Motion Browser Ver.2.0.02 bo ja jak narazie to mam problem bowiem komputer nie widzi kamery podłączonej przez USB. Wydaje mi się że rozsądnym rozwiązaniem bedzie tutaj chyba zakup kabla FireWire.
2. Jaka jest różnica miedzy kablem FireWire cztero a sześcio pinowym? Czy na tym cztero-pinowym traci sie na jakości podczas zgrywania?
3. Jakim oprogramowaniem najlepiej edytować material HD? Bo wydaje mi sie że z tym dostarczonym od producenta to ja niewiele zdziałam:-( :-(
4. Czy warto kupować lepsze (czyli droższe) kasetki mini dv? Czy na tych tanszych materiał nagrywany jest z gorszą jakością?
 

viValdi

New member
Bez reklam
@twardy

ad 1.
miałem kontakt z tym softem, ale pośredni tzn. dostałem go z kamerą HC3 ale nawet nie rozpakowałem i nie zainstalowałem. Od razu poszedłem w edytor NLE. Na różnych forach zachodnich ten soft zbiera niepochlebne opinie, ale nie wiem w jakiej wersji.
Zapomnij o USB do zgrywania filmów. USB jest tylko do kopiowania zdjęć z karty którą możesz zainstalować w kamerze. Tylko FireWire służy do przechwytu filmu.

ad 2.
Różnic w sensie jakościowym czy możliwości przesłania nie ma żadnych. Od strony kamery masz złącze czteropinowe, od strony komputera może być 4 albo 6 pin - sprawdź to i kup stosowny kabelek. W handlu są kabelki 4-4, 4-6, 6-6; wybierz właściwy dla twojej konfiguracji sprzętu. Kup jednak dobry kabel a nie jakąś samoróbkę.

ad 3.
to jest niestety najtrudniejsze pytanie. Każdy pakiet NLE ma swoje plusy i minusy. Jest ich dość dużo i w różnej cenie. Ulead, Pinnacle, Adobe, Vegas, Eidus - żeby wymienić tylko te tańsze ale jednak obsługujące edycjie HDV.

ad 4.
znowu kwestia niezdefiniowanej "lepszości". Oczywiście mamy do czynienia z zapisem cyfrowym czyli sam nośnik zapisuje bity a nie tak jak w analogu.
Ważne żeby sam materiał z którego zrobiona jest taśma nie niszczył głowicy, nie pylił a sama kasetka zrobiona była z dobrych materiałów. Sądzę, że każdy renomowany producent ma dobre kasetki. Wybierz jakiś konkretny typ i się go trzymaj.
 

twardy30

New member
@ vivaldi

ad1. Jak kupię kabelek i zgram materiał do kompa to spróbuje możliwości tego pakietu ktory dostałem wraz z kamera i wtedy podziele się opinią na jego temat.
ad2. Myśle że spróbuje narazie swoich możliwości na Pinnacle, bo wydaje mi się że to będzie najwłaściwszy jak narazie wybór. Slyszałem że ten pakiet ma wysokie wymagania sprzętowe?
ad4. Jeśli chodzi o te taśmy to z twojego opisu wywnioskowałem że powinno się trzymać jednego producenta i jednego typu nośnika? Czy to ma zwiazek z glowicą w kamerze i czy jest to możliwe że glowica "dopasowuje" się do nośnika i np. po dluzszym okresie uzytkowania kamery gdybym zmienił nośnik na inny to mogłoby dojść do uszkodzenia glowicy?
 

viValdi

New member
Bez reklam
Niestety wszystke NLE obrabiając HDV mają duże wymagania sprzętowe.
Po moim kilkumiesięcznym praktykowaniu z Pinnacle'em proponuję ci ściągnąć sobie 30-dniowe demo Ulead VideoStudio 10. Od tego ja zacząłem i pierwszy filmik HD zrobiłem na nim. W ciągu 30 dni zobaczysz czy ci pasuje. Pinnacle jest bardziej chimeryczny niż Ulead.

Z taśmami to są takie różne "mity miejskie" - "mokre" i "suche" smarowania taśm, ktoś twierdzi że mu taśmy "pylą" i głowica brudzi się w przyśpieszonym tempie itp. Ja kupiłem (zupełnie przypadkowo) taśmy Maxell i ich używam i jest OK.
Jeśli będziesz miał różne taśmy to nie wymyślisz która z nich spowodowała problem jak coś zacznie się dziać. Nic oczywiście się nie "układa". Kup po prostu 10 taśm i z nich korzystaj. Jak będziesz potrzebował więcej, to kup następną partię.
 

twardy30

New member
Ściągam już Pinnacle więc zobaczymy jak to będzie, a z tymi kasetami to mysle że najlepiej bedzie kupić kasetki sony i wtedy nie powinno być żadnych problemów bo rzeczywiście może jest i tak że jak sie za dużo miesza kasetek to jest większe prawdopodobieństwo że głowica może sie szybciej zużyć lub będzie się częściej brudzić. A tak na marginesie to jak powinna wyglądać prawidłowa koserwacja kamery tzn chodzi mi o to jak często powinno sie czyścić głowice i po czym poznam że glowica jest akurat zabrudzona? Ciekawy też jestem jak trwałe i na ile odporne na zabrudzenia są mechanizmy w kamerze odpowiedzialne za ładowanie kasetki? Czytałeś może gdzieś o tym?
 

hirastom

New member
zgadzam się całkowicie zTobą: statyw -wtedy wyłączyć stabiilizator są lepsze kolory,raczej postawić nieruchomo ,niech życie toczy się obok bo na dużych ekranach ułamek milimetra ruchu daje parę cebtymetrówtego poruszenia no i słońce najlepszy malarz kolorów HC7E od 3dni. ote=viValdi]Myślę, że to tak właśnie jest - standardowy sygnał (wszystko jedno skąd) na telewizorze jest rzeczywiście do bani, bez względu na ulepszacze obrazu wbudowane w HDTV. Dlatego narazie nie kupiłem HDTV, a kamere kupiłem.

Ad rem - podłączyłem HC3 do tego Samsunga w sklepie, obraz bardzo dobry. Z innymi telewizorami też dobrze działa.

Jeśli chodzi o "problemy" związane z HC3 to przede wszystkim stabilność filmowania. Doszedłem do wniosku że z ręki nie da sie stabilnie filmować i dlatego za tydzień będę miał monopod Manfrotto 560B - już kupiony, leci z Anglii bo za żadne pieniądze nie można go dostać w Polsce. Monopod wydaje mi się rozsądnym kompromisem między filmowaniem z ręki a typowym statywem.

Drugi "problem" to szybkie panoramy. Przyjżyj się wszystkim filmom demo pokazywanym w sklepach - łagodne, spokojne panoramy a najlepiej ujęcia statyczne.

Trzecia "problem" to czułość przetwornika obrazu - w HC3 jest to 5lux. Dla mnie to jest OK bo uważam że bez dobrego światła nie nagra się dobrego materiału, ale niektórzy oczekują pięknych kolorów nagrywając w kompletnej ciemności. Trochę to nierealne, ale są czulsze kamery i jeśli tak to lepiej chyba zainwestować w HC5 - 2lux.

Trzeci "problem" to automatyka. W porównaniu do ustawień manualnych daje rezultat gorszy - taka natura każdego automatu. HC3 nie jest szczytem ergonomii dla pracy manualnej. Ja głównie filmuję z automatyką i to mi wystarcza, ale sprawadziłem i na manualu można osiągnąć więcej.

Czwarty "problem" - to jest w końcu najtańsza kamera HDV. Zawsze znajdziesz od niej lepszą ale i droższą.

Piąty (i ostatni) "problem" - komputer do edycji, lepiej żeby był silniejszy niż słabszy - i to DUŻO silniejszy, chyba że nie przeszkadz ci że rendering godzinnego filmu będzie trwał 7 godzin. Mi nie przeszkadza, ale wolałbym miec Core Duo z max MHz zamiast tego co w stopce. Musiałbym jednak wydać drugie tyle co na kamerę a dla mnie to nie ma sensu.[/quote]
 

twardy30

New member
@ hirastom

Też mi się tak wydaje że jak się chce nagrywać materiał o idealnych parametrach to żaden stabilizator cyfrowy lub też optyczny tutaj nie pomoże i jedynym słusznym rozwiazaniem bedzie wtedy statyw.

Natomiast jeżeli chodzi o nagrywanie przy slabym oświetleniu to nie masz tutaj racji ponieważ bardzo ważna jest czułość przetwornika i nie chodzi tutaj o to by uzyskać piekne kolory przy nagrywaniu w ciemnościach ale o to że przecież wiele osób wykorzystuje kamery przedewszystkim do nagrywania w pomieszczeniach (dwumiesięcznego dzieciaka przecież nie wystawisz na dwór w styczniu żeby go tam filmować) tak więc im mniej kamerka ma tych lux-ów tym mniej jest widocznych szumów w nagraniu.

Z tą najtańszą kamerką HDV też bym się nie zgodził bo na dzień dzisiejszy to HC5 jest tańsza od HC3:) :)
 

adam_k

New member
podobno nowy canon hv20 ma 3 luxy wiec wynik dobry.
Gdzie mozna zobaczyć dane o luxach bo w danych tech produceni się tym nie chcą chwalić. Moze ktoś zna stronkę gdzie są podane takie dokładne informacje
 

lukas

New member
Przeczytałem całe 14 stron tu na forum ale muszę prosić o konsultację (radę) - czy Sony HC7 czy SR1 ???
A może jednak Canon HV20 ???
Rozważałem też Panasonic HDC-DX1 lub SD1.

Muszę coś kupić lecz już mam ,,mętlik w głowie,, gdyż nagrywanie to jedno , a archiwizacja nagrań to drugie.

-,,kiedyś życie było prostsze,,
pozdr. i dzięki za info.

PS.
Ponieważ wszystkie ww. kamery są w zbliżonej cenie to może ktoś pokusi się o obiektywny ranking .
 
Ostatnia edycja:

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
witam
w marcu wjadą do Europy kamery JVC Hd GZ HD 7, które będą miały jako pierwsze na świecie pełną rozdzielczość HD 1920 na 1080 , w odróznieniu od kamer Sony UX 1 czy SR1 - które mają 1440 x 1080 i orza Canon HV 10 - również te same parametry.
kamera będzie wyposażona w obiektyw firmy FUJINON . Firma ta ma 60% udział w rynku / CNN, BBC , FOX, CBS, NBC /
Posiadać będzie funkcje regulowane ręcznie:
- ręczna regulacja ostrości
- priorytet przysłony
- priorytet czasu
- kontrola ekspozycji
- balans bieli
- kontrola półtonów
- pragramy AE

Dzięki nagrywarce JVC HD - CU VD40 mozna nagrywać płyty dvd bez użycia komputera.
pozdrawiam
 

ar2

Wsparcie
Członek Załogi
HD Squad
Zależy jak chcesz to użytkować i jaki masz PC, ponieważ SR1 jest z twardym dyskiem, to dużo łatwiej zarządza się materiałem, HC7 jeszcze nie widziałem ale musisz sprawdzić czy w ogóle widzisz różnice w obrazie pomiędzy tymi 2 kamerami, jeżeli nie to wybierz lepszą funkcjonalność.

Pozdrawiam
 

viValdi

New member
Bez reklam
@kiki

obecnie dostępne kamery HDV mają większość wymienionych przez ciebie funkcjonalności manualnych - rownież. W istocie nie chodzi tylko o to co można ustawić ręcznie, ale jak to zrobić - czy jest to wygodne.

A z tym full HD to ja nie wiem. Teraz też różni producenci piszą, że są full HD a jak co do czego przychodzi to coś tam napiszą drobnym drukiem na ostatniej stronie instrukcji i okazuje się że to jednak to samo co inni ;)

Oczywiście zawsze są lepsze jakościowo propozycje niż to o czym tu dyskutujemy - amatorskie kamery HD za rozsądną cenę.
Jeśli chodzi ci o super jakość to proponuję kamekę 4k za 500k$ - ja przy tej cenie wymiękam, ale na pewno kamera ta będzie miała obiektyw FUJINON :D (tak sądze, bo przecież ta firma jest liderem obiektywów jak twierdzisz)

A z tymi płytami DVD to HC3 też to potrafi, nawet nagra na Blu-Ray'a, ale kto go ma???
 

lukas

New member
ar2 napisał:
Zależy jak chcesz to użytkować i jaki masz PC, ponieważ SR1 jest z twardym dyskiem, to dużo łatwiej zarządza się materiałem, HC7 jeszcze nie widziałem ale musisz sprawdzić czy w ogóle widzisz różnice w obrazie pomiędzy tymi 2 kamerami, jeżeli nie to wybierz lepszą funkcjonalność.

Pozdrawiam

Potrzebna mi kamera aby czasem nagrać jakiś materiał i mieć możliwość posiadania go na płytach DVD aby odtworzyć narazie na Panasonic S52(oczywiście w formacie HD bo może pokażą się wkrótce odtwarzacze HD DVD w rozsądnych cenach to wymienię swój S52) .Oczywiście minimalny jednorazowy zapis 90 min.Miejsce nagrywania to tak jak amator trochę w pomieszczeniu trochę w plenerze.
Posiadam laptopa Fujitsu Siemens E4010D z dyskiem 80GB ,nagrywarką Toshiba SD-R6572.

pozdr.i czekam na poradę.
 

viValdi

New member
Bez reklam
Kamery HDV z taśmą (HC7) nagrywają 60min na jednej taśmie. W HDV nie ma trybu LP. Jeśli naprawdę wymagasz 90 min na jeden nośnik to niestety nie jest to HC7. Uważam to wymagania za nieco przesadne, przecież możesz mieć dwie kasetki - no ale ty decydujesz.

SR1 zmieści więcej niż 90min materiału na dysku, ale stosuje się w niej kompresję AVCHD - czy wiesz jaki edytor obsługuje ten format???

Wypalenie płytki DVD to nie problem, ale jak będziesz archiwizował materiał do czasu aż dostępne będą (w rozsądnej cenie) odtwarzacze i płytki HD DVD lub Blu-Ray? Z tasiemkami to proste, odkładasz ją na półkę i sobie czeka. W kamerze dyskowej musisz przegrać materiał na inny dysk. Zależy jak dużo filmujesz i jak długo bedziemy czekać na odtwarzacze HD DVD - możesz zebrać nawet kilkaset gigabajtów materiału. Ja po trzech miesiącach mam już zapchany dysk 100GB - teraz muszę podjąć decyzję czy kupuję następny dysk (400PLN) czy wracam do archiwum na tasiemkach.
 
Ostatnia edycja:
Do góry