Sharp LC XL2E - wszystko o serii (42XL2, 46XL2, 52XL2)

AreckiW

New member
kini0 napisał:
Czago jeśli TV wyświetlałby 24 ramki na sekundę wywaliłbyś odbiornik przez okno....:D
W 1080/24P chodzi o to że każda z klatek jest wyświetlana wielokrotnie, ale nie zmienia się TEMPO .... Obraz nie jest anie przyśpieszany ani spowalniany. W przypadku KURO każda klatka wyświetlana jest 3krotnie- 3x24=72Hz. Przy standardowych 50/60Hz konieczne byłyby dodatkowe zabiegi- np. PRZYśPIESZENIE wyświetlanego obrazu.
Pozdrawiam.

jest dokładnie tak jak pisze kini0:
czyli np. Pioneer wyświetla klatki 3-krotnie (72 Hz) w trybie 1080p24,
a niektóre nowe LCD 5-krotnie (120 Hz) w trybie 1080p24.

Nie znaczy to, że 5-krotnie jest lepsze niż 3-krotne, chodzi tylko o multiplikowanie 24 Hz, tak, żeby juddering (stroboskop obrazu w ruchu, szczególnie w drugim planie) był zredukowany maksymalnie.

pozdr.
 
Ostatnia edycja:

czago

Banned
AreckiW napisał:
jest dokładnie tak jak pisze kini0:
czyli np. Pioneer wyświetla klatki 3-krotnie (72 Hz) w trybie 1080p24,
a niektóre nowe LCD 5-krotnie (120 Hz) w trybie 1080p24.

Nie znaczy to, że 5-krotnie jest lepsze niż 3-krotne, chodzi tylko o multiplikowane 24 Hz, tak, żeby juddering był zredukowany maksymalnie.

pozdr.


Czy wyświetlanie z częstotliwością 120Hz w trybie 1080/24p dotyczy TV sprzedawanych także w Europie, czy tylko w USA?
 

czago

Banned
Dzięki. Ale czytając o tych nowościach wydaje mi się, że 24p to pic na wodę - fotomontaż. O to co znajduje się na stronie Sony Poland:

"Kinowy nastrój

Jednak to, co najważniejsze podczas transmisji sportowej, nie zawsze gra kluczową rolę, kiedy oglądasz nastrojowy film. Wtedy ważna staje się maksymalna wierność z kinowym zapisem.
Tymczasem współcześnie filmy kręcone są w tempie 24 klatek na sekudnę (24p lub 24Hz), natomiast odtwarzane z prędkością 50 klatek (półobrazów) na sekundę - w takim systemie pracuje większość telewizorów. Oznacza to konieczność ponad dwukrotnego przyspieszenia odtwarzania w stosunku do zapisu.
W efekcie nie widzimy obrazu takiego, jaki chciał pokazać nam reżyser - płynnego, nastrojowego. Nawet głosy aktorów są wyższe niż w rzeczywistości.

Tutaj właśnie do akcji wchodzi technologia 24p True Cinema, która rozpoznaje film nagrany w formacie 24Hz i dostosowuje do niego prędkość odtwarzania. W tym wypadku urządzenie odtwarzające nie musi generować dodatkowych klatek, żeby "nadgonić" obraz, a my oglądamy film dokładnie taki, jaki chciał nam pokazać reżyser.

Wspomagane przez tryb Theatre Mode, opracowany przez Sony Electronics we współpracy z Sony Pictures Entertainment, telewizory BRAVIA wyświetlają obraz z uwzględnienem wszystkich niuansów czy subtelnych przejść tonalnych zaplanowanych przez reżysera.

Oczywiście, jeśli oglądasz "Spidermana" czy inne kino akcji pełne efektów specjalnych, ale też romantycznych scen, połączone siły Motionflow +100Hz i Theatre Mode wraz z 24p True Cinema, wyciągną z obrazu to, co najlepsze - dynamikę powietrznych pościgów i nastrój miłosnych wyznań."


Szczególnie znamienny jest ostatni akapit. Wynika z niego, że można jednocześnie włączyć tryb 24p True Cinema oraz 100Hz. To jakaś kompletna paranoja. Jaka w tym przypadku będzie różnica z dotychczsowym "zwykłym" 100Hz? - doprawdy nie wiem. Coś mi się wydaje (tak jak już ktoś wsześniej napisał), że całe to zamieszanie z 24p to czysty chwyt reklamowy. Przecież dobrze żeby nowe modele telewizorów miały "coś" więcej niż starsze.
 

Patrycjusz

New member
tak czytam to wszystko i nasuwa mi się pytanie, czy w takim razie jeżeli mówimy o 24Hz, 100 i 120 itd (jeżli dobrze zrozumiałem ma to wpływ na dynamikę scen, na zmniejszenie efektu smużenia) to czy czas reakcji matrycy 4,6,8 itd ma jakiekolwiek znaczenie?

pozdrawiam
 

km1963

New member
Bez reklam
czago napisał:
Dzięki. Ale czytając o tych nowościach wydaje mi się, że 24p to pic na wodę - fotomontaż. O to co znajduje się na stronie Sony Poland:

"Kinowy nastrój

Jednak to, co najważniejsze podczas transmisji sportowej, nie zawsze gra kluczową rolę, kiedy oglądasz nastrojowy film. Wtedy ważna staje się maksymalna wierność z kinowym zapisem.
Tymczasem współcześnie filmy kręcone są w tempie 24 klatek na sekudnę (24p lub 24Hz), natomiast odtwarzane z prędkością 50 klatek (półobrazów) na sekundę - w takim systemie pracuje większość telewizorów. Oznacza to konieczność ponad dwukrotnego przyspieszenia odtwarzania w stosunku do zapisu.
W efekcie nie widzimy obrazu takiego, jaki chciał pokazać nam reżyser - płynnego, nastrojowego. Nawet głosy aktorów są wyższe niż w rzeczywistości.

Tutaj właśnie do akcji wchodzi technologia 24p True Cinema, która rozpoznaje film nagrany w formacie 24Hz i dostosowuje do niego prędkość odtwarzania. W tym wypadku urządzenie odtwarzające nie musi generować dodatkowych klatek, żeby "nadgonić" obraz, a my oglądamy film dokładnie taki, jaki chciał nam pokazać reżyser.

Wspomagane przez tryb Theatre Mode, opracowany przez Sony Electronics we współpracy z Sony Pictures Entertainment, telewizory BRAVIA wyświetlają obraz z uwzględnienem wszystkich niuansów czy subtelnych przejść tonalnych zaplanowanych przez reżysera.

Oczywiście, jeśli oglądasz "Spidermana" czy inne kino akcji pełne efektów specjalnych, ale też romantycznych scen, połączone siły Motionflow +100Hz i Theatre Mode wraz z 24p True Cinema, wyciągną z obrazu to, co najlepsze - dynamikę powietrznych pościgów i nastrój miłosnych wyznań."


Szczególnie znamienny jest ostatni akapit. Wynika z niego, że można jednocześnie włączyć tryb 24p True Cinema oraz 100Hz. To jakaś kompletna paranoja. Jaka w tym przypadku będzie różnica z dotychczsowym "zwykłym" 100Hz? - doprawdy nie wiem. Coś mi się wydaje (tak jak już ktoś wsześniej napisał), że całe to zamieszanie z 24p to czysty chwyt reklamowy. Przecież dobrze żeby nowe modele telewizorów miały "coś" więcej niż starsze.

Troszkę wątek odkurzony ale może jeszcze tak dla powtórzenia i dla innych ( osobiste spojrzenie i mogę się mylić:confused: ) nie namawiam do czytania:D

Panowie :) ( sorki iż cytuję usera czago ) troszkę dystansu ( a widzę że go Wam nie brakuje )

user @AreckiW wykłada Wam teorię jak najbardziej profesjonalnie a Wy Panowie oczekujecie ( jak się domyślam ) praktycznych wizulanych odczuć czy też potwierdzeń różnic pomiędzy tym co aktualnie wyświetlają TV a co będą wyświetlać w trybie 24 klatek na sekundę

Kto potwierdzi różnicę ( a może jednak tacy się znajdą ?) " organoleptycznie " jak nie ma na dzień dzisiejszy żródła sygnału ( DVD HD ) i wyświetlacza ( poza Kuro nie Full - ale niewielu kupiło za taką kasę ) który potrafi to pokazać

To jest na dzień dzisiejszy marketingowy chwyt ale kto wie może to widać ?
Osobną kwestią pozostaje czy kupować TV z "tym" czy bez tego - przyszłościowo dla maniaków HD tak a czy warto czekać i dopłacać nikt nie wie

Jak dla mnie układ 100 Hz to jest poprawa obrazu w SD a 24 / 120 to wyświetlanie filmów z odtwarzaczy z obrazem jaki z cyt. " chciał nam pokazać reżyser płynnego , nastrojowego " czy się mylę sam nie wiem ?????

I dlatego kolejna generacja TV będzie posiadała ( nie jestem pierwszy tylko chyba pierwszy , który powiedział przynajmniej na tym forum swoją opinię :p ) i 100Hz i 24p oraz "fjuczersy" (dyski , slimy , poprawiacze HD ?? - jest co poprawiać , super wejścia , kompatybilność z PC , internetowe możliwości - co kolwiek one znaczą ) tylko ku... czę kiedy to będzie w jednym TV

Ale sobie ulżyłem w oczekiwaniu na ten "naj" TV ( marketing firm niech nie czyta ;) )

Pozdrawiam (wytrwałych i nie tylko)
 

ar2

Wsparcie
Członek Załogi
HD Squad
Europa ma system 100Hz a USA i inne jeszcze kraje 120 Hz związane jest to z zasilaniem z gniazdek.
 

trops55

Member
jtd napisał:
a 46 cali nie bedzie ?


Mnie interesuje 52''. Otrzymalem informacje o dostępnosci właśnie tylko tego

konkretnego modelu. Należy tylko się spodziewać, że pojawią się

jednocześnie wszystkie zapowiadane wielkosci tj. 42, 46 i 52''
 

Patrycjusz

New member
Jeżeli faktycznie XL2 będzie dostępny w Polsce pod koniec miesiąca to super, bo były przebąkiwania, że dopiero na początku 2008r.
Jeżeli we wrześniu, to ja się cieszę.

pozdro
 

grah

New member
Bardzo możliwe, że 'dostępność' XL2 będzie czysto teoretyczna. Przypomina mi to troszkę zabieg związany z kartami graficznymi do komputera. Ogłoszenie, że dany produkt wchodzi na rynek wiąże się zazwyczaj z pojawieniem się jednej sztuki w tajwańskim sklepie na rogu (zdjęcie z komórki, albo równie coś zabawnego). A prawdziwa sprzedaż zaczyna się za 2-3 miesiące.

Obym tylko krakał, a nie wykrakał, bo sam mogę być nim zainteresowany.
 

trops55

Member
Na potwierdzenie mojej informacji o sprzedaży w najbliższym czasie modeli

XL2E podaję link http://media.sensors.pl/notatka_84522.html

Są w nim dwie istotne i potwierdzone dane:

1. Odbiorniki Aquos XL2E są kompatybilne z formatem 24 klatek na sekundę

2. Telewizory posiadają też interfejs dostosowany do nowego standardu

transmisji HDMI 1.3,
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
witam
Dziś potwierdzona dostepność w Sharp Polska - XL2 dostępne pod koniec października.
Są pojedyńcze egzemplarze w fabryce w Toruniu - czynimy starania o ich dostępność.
Pełna informacja na ten temat pojutrze.
 

Hawkmoon

New member
rzekłbym tak:
niezmiernie mnie cieszą te informacje :D:D:D:D W końcu dowiemy się czy warto było czekać. Co do tego czy będą dostępne od ręki czy za jakiś czas, to wydaje mi się, że ważniejsze jest to, że jeśli będą tylko teoretycznie dostępne to i tak nieźle, bo będzie już znana ich cena, a co za tym idzie wielu z nas będzie wiedziało (w tym ja) czy brać go w ogóle pod uwagę.

PS: kiki mocno Ci kibicuję, aby udało Ci się wyrwać egzemplarz na testy (a może i jakiś egzemplarzyk 52" na aukcje się uda :D :D :D )
 

Patrycjusz

New member
kiki napisał:
witam
Dziś potwierdzona dostepność w Sharp Polska - XL2 dostępne pod koniec października.
Są pojedyńcze egzemplarze w fabryce w Toruniu - czynimy starania o ich dostępność.
Pełna informacja na ten temat pojutrze.

CIESZĘ SIĘ NIEZMIERNIE:D:D:D:D:D:D
 
Do góry