Ja zgłaszałem do telefonicznego supportu Samsunga. Jak pisałem wcześniej po resecie i zmianie ustawień dla portu HDMI (co podobno eliminuje efekt migającego/znikającego ekranu dla PS4 Pro) problem występuje nadal i zasugerowano mi wyłączenie trybu gry, co mnie nie satysfakcjonuje.
Jak pisali przedmówcy efekt jest losowy, trwa ułamek sekundy więc ciężko cyknąć fotkę, być może uda mi się nagrać jakiś film to wstawię. Efekt najczęściej występuje na ciemnych scenach (np w Wiedźminie 3, często występuje w jaskiniach i lochach). Używałem rożnych kabli HDMI, począwszy od tego dołączonego do konsoli po jakieś certyfikowane, podwójne ekranowane itd.
Z informacji jakie udało mi się wyczytać na różnych zagranicznych forach nie pomaga update softu, zmiany w menu serwisowym, czy nawet wymiana matrycy lub płyty głównej. Podobno ten problem dotyczy tylko niektórych egzemplarzy i nie tylko modeli MU7000 ale też JS8500, JS9000, KS8000, KS9800, JU7500, KU6000, KU7000, KU6300 oraz QLEDY z 2017 roku, w zależności od modelu telewizora występują niebieskie lub czerwone piksele.
Jedną z opcji częściowej eliminacji problemu co mogę potwierdzić jest 'miękki reset' (odłączenie TV od prądu i ponowne włączenie) - tak długo jak się nie zmieni źródła sygnału i nie wyłączy TV pilotem to problem nie występuje. Po zmianie źródła sygnału lub wyłączeniu i włączeniu TV pilotem problem powraca.
Niestety ze względu na ograniczenia forum nie mogę wkleić linku na forum Samsunga gdzie problem jest poruszany. Ale proszę sobie wpisać w wyszukiwarkę "Flickering line issue in game mode - problem with multiple Samsung TV's".