Odpowiedz firmy TPV (Philips) i sprzedawcy al.to na brud na matrycy:
"W odpowiedzi na Pana zgłoszenie w imieniu spółki al.to informuję, iż wszystkie Pana roszczenia zostają odrzucone, a Pana reklamacja tytułem rękojmi uznana za bezzasadną.
Uzasadnienie.
Sprzęt, który Pan reklamuje nie został przez Pana dostarczony do spółki al.to, niemniej jednak opinia otrzymana od autoryzowanego serwisu Producenta jest dla Sprzedawcy wiążąca i na jej podstawie została wydana decyzja. W przedmiotowej sprawie Producent nie potwierdził, jakoby stwierdzona przez Pana wada była wadą fabryczną czy też usterką powstałą w trakcie zwykłego zarządu sprzętem.
Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili1. Należy jednak zdecydowanie zaprzeczyć, aby w chwili sprzedaży telewizora marki Philips, istniały w nim jakiekolwiek wady.
Przeprowadzona diagnoza telewizora w autoryzowanym serwisie Producenta wykazała występowanie zanieczyszczeń we wnętrzu odbiornika, zlokalizowanych na wszystkich podzespołach, co zostało przez Pana zaobserwowane jako efekt ciemnych plam widocznych na jasnym tle wyświetlanego obrazu. Po zdemontowaniu tylnej obudowy telewizora stwierdzono ślady zanieczyszczenia jego wnętrza: wewnętrznej strony obudowy, metalowej obudowy ekranu oraz zainstalowanych modułów. W wyniku przeprowadzonych oględzin oraz rutynowych badań diagnostycznych stwierdzono, że zaobserwowane plamy nie wynikają z jakiejkolwiek usterki, a spowodowane są silnym zanieczyszczeniem wewnętrznych elementów telewizora ciemnym nalotem, w konsystencji przypominających sadzę. Zaobserwowane zanieczyszczenia zostały spowodowane wpływem czynników zewnętrznych. Informujemy, że z uwagi na fakt, że układy elektroniczne wewnątrz telewizora wymagają odpowiedniego chłodzenia, a co za tym idzie właściwej wentylacji, nie jest możliwe szczelne zamkniecie tych układów bez dostępu powietrza, ponieważ doprowadziłoby to do ich uszkodzenia z powodu przegrzania i stąd konieczne jest zapewnienie odpowiedniej cyrkulacji powietrza, co zostało również zaznaczone w instrukcji obsługi.
Dokonana została również weryfikacja zgłoszeń reklamacyjnych przedmiotowego modelu telewizora i w bazie danych spółki al.to na czas zgłoszenia reklamacyjnego nie zarejestrowano tożsamej usterki w innym produkcie modelu Philips tej serii (spółka al.to sprzedał około 500 sztuk tego modelu od lipca 2017 r.), co uniemożliwia zakwalifikowanie zgłaszanego problemu jako wady fabrycznej.
Wyjaśniamy, iż poza zakresem odpowiedzialności sprzedawcy pozostaje sytuacja, w której stan produktu zależy od intensywności oraz warunków ich użytkowania. Na powstanie wad rzeczy w Pana
przypadku mogły mieć wpływ czynniki zewnętrzne oraz środowisko w jakim urządzenie było używane.
Biorąc pod uwagę powyższe informuje jak na wstępie, że reklamacja została uznana za
bezzasadną, a Pana roszczenia zostały odrzucone. W załączniku wysyłam również diagnozę
otrzymana z autoryzowanego serwisu Producenta oraz dokumentacje fotograficzną, która
przedstawia stan urządzenia. Dodam również, że z informacji jakie udało nam się uzyskać z serwisu
Producenta została przez Pana odrzucona propozycja warunkowego czyszczenia urządzenia
w ramach dobrej woli Producenta."
SPRAWA IDZIE DO SĄDU i UOKIK.