dnc napisał:
No wiem, wiem. Ale mnie to nadal intryguje, bo jednym się to objawia, a innym nie. Na tym samym TV z jednego źródła tego nie ma lub prawie niewidoczne, a z innego widać? Dlatego coś mi tu śmierdzi. Przyjadę do domu i zobaczę jak to jest u mnie. Jeśli nie będzie to... co potem? No właśnie, mam uznać, że ktoś tu robi krecią robotę posiadaczom PV60?
DNC, piszę z wielkim szacunkiem dla Twojego wkładu w poznanie i opisanie Panasoniców PV60, z czego zresztą skorzystałem także ja sam. Uwierz jednak, że nie ma podstaw do podejrzewania tu "kreciej roboty". Problem niestety istnieje. Być może wśród członków tutejszego forum nie został on jeszcze należycie zbadany, ale wypowiedzi, które można znaleźć w wątku
AV Forums są wystarczająco (przynajmniej dla mnie) wiarygodne.
Moim zdaniem można wykluczyć tezę, iż przyczyną problemu "purple snakes" są złe połączenia lub zła jakość źródła. Po pierwsze, problem został zauważony na praktycznie wszystkich rodzajach złącz (scart, component, hdmi, vga - choć na tym ostatnim ponoć mniej). Po drugie zjawisko zaobserwowali użytkownicy dysponujący różnym sprzętem - w tym np. wyższymi modelami DVD Denona, którym trudno zarzucić marną jakość. Po trzecie zaś - co moim zdaniem bardzo istotne - jeden z tamtejszych forumowiczów, którzy zauważył problem u siebie wziął wszystkie peryferia, tj. DVD, kable i płyte, podłączył do innego egzemplarza, te same ustawienia - i problem się nie pojawił. Po czwarte Panasonic w Japonii i Niemczech już zareagował na wystąpienie wpomnianego problemu - jeden z forumowiczów jest umówiony w Japonii na instalację "fix'a" (o którym nic bliżej nie wiadomo) na 7 stycznia b.r., w Niemczech podobno ma się pojawić "firmware fix" w połowie miesiąca.
Niestety u mnie - 37PV60E - problem występuje, jest także w innym 42PV60E, do którego mam dostęp. Można całymi dniami oglądać telewizję i nic nie zauważyć, niektórych materiałow jednak po prostu nie da się oglądać - polecam filmy Zakładnik i Egzorcyzmy Emily Rose (choć tu opieram się tylko na fragmencie, do którego odnośnik jest podany w wyżej w wątku). Tryb kinowy, ustawienia fabryczne, jeśli problem jest - to nie da się go nie zauważyć.
Myślę, że nadchodzący miesiąc przyniesie wiele wyjaśnień co do tego problemu i (mam nadzieję) rozwiązanie, które również Panasonic Polska zaaplikuje swoim klientom.
Pozdrawiam,
k0liber