Panasonic PV/PX60/600-problemy z kolorami

Zubik_2006

New member
... i właśnie chodzi mi o taki servis tylko z Warszawy (nawet mogę poczekać, byle się nie użerać i tłumaczyć jak dziecku w przedszkolu, że to znana usterka i można ją usunąć bez potrzeby zabierania mi TV :).
Pzdr
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Lemmy

New member
Witam.
Zakupiłem 42pv60 w listopadzie 2006 (obecnie ok. 8000h na liczniku). Do czasu zakupu "n-ki" (kwiecień 2008) nie wiedziałem co to "węże", nigdy ich nie zaobserwowałem do tej pory na tym tv (kablówka Multimedia, recorder eh67 (po hdmi), Ferdek 780 (divx, component). Wczoraj zauważyłem "fioletowego gada" na TVP Kultura (film fabularny w podłej jakości w tonacji zielono-szarej, nbox po hdmi). Zamiar wymiany modułu miałem już wcześniej (mam 41.01), ale z innego powodu, w przypadku mojego tv największy mankament to jego ostrość a nie gady. Mam prośbę do ludzi którzy są po wymianie modułu, czy ta operacja poprawiła w ich tv coś więcej oprócz "zduszenia gadziny" (głównie chodzi mi o ostrość, mam ją ustawioną na maxa od nowości, oczywiście po docieraniu).

Co do Panasonica to zawiodłem się bardzo na tej firmie. Nie chodzi mi o to, że dali ciała z tym modułem (każdemu może się przytafić), ale o to, iż do tej pory "walą głupa" jakby wszystko było w porządku. Interweniują w tym temacie, dopiero po zgłoszeniach użytkowników a przecież skala problemu świadczy o tym, że jest to usterka fabryczna części bądź oprogramowania. Każda szanująca się firma przyznałaby się do błedu, ogłosiła akcję wymiany modułu i po temacie (pewnie każdy z nas może podać kilka przykładów takich akcji, chociażby z branży motoryzacyjnej). No właśnie szanująca........ i poważnie traktująca klienta.
Tak naprawdę to czekałem na taki ruch z ich strony (i to nie z lenistwa:)), byłem pewien, że tak potężny koncern właśnie w ten sposów rozwiąże ten problem, no ale niestety zawiodłem się.
Z góry dzięki i pozdrawiam.
 

slimak

New member
Bez reklam
Po dwóch miesiącach używania 41,04 moje odczucia się nie zmieniły:
Obraz jest ostrzejszy, przez co na gorszych kanałach widać minimalnie mocniej szumy/ziarno. Po włączeniu na gorszych kanałach MPEG NR na minimum wszystko wraca do normy.
Węży od 2 tygodni nie widziałem pomimo oglądania kilku „zielonych” filmów (np. Matrix) na słabych kanałach. Bródno zielone powierzchnie na zaszumionych kanałach w najgorszym przypadku są z lekko fioletowym szumem na całej powierzchni.

P.S. Przypominam, że u mnie moduł był przeprogramowany, a nie wymieniony (tak twierdzi serwis). Ponieważ wszystkie ustawienia serwisowe zostały takie same jak w 41,01 myślę, że rzeczywiście tak było.

Dopiszę jeszcze, że moduł 41,01 pokazywał ładne przejścia tonalne kolorów nawet na słabych kanałach/filmach. Moduł 41,04 pokazuje bardzo ładnie przejścia tonalne kolorów, ale tylko z dobrych kanałów/filmów. Ostrość jest wyraźnie lepsza na wszystkich kanałach.
 

Lemmy

New member
Jeżeli ostrośc ma być lepsza to zaryzykuję wymianę modułu. Może jakiś namiar na serwis w Łodzi, który jest "w temacie" .
Dzięki za pomoc.
 
Ostatnia edycja:

kamcyk26

New member
Ja wymienialem w
W&W
ul. Piotrkowska 235/241
91-805 ŁÓDŹ

Nie udawali idiotów i bez problemu wymienili w domu.
 

Greg78

New member
ja dzwoniłem w zeszłym tygodniu do serwisu w Kielcach w celu wypytania czy orientuja sie w temacie i czy juz go przerabiali, ale albo pala glupa albo rzeczywiscie nikt problemu nie zglaszal. Co gorsze chca mi zabrac TV do serwisu i twierdza ze w domu u klienta to nie naprawiaja wiec chyba zaczekam do urlopu, ale jak juz go oddam i po naprawie dalej bedzie lipa to nie odpuszcze.
 

Greg78

New member
Widze,ze watek stoi w miejscu. Moze wiecej osob wymienilo modul na najnowszy i ma jakies spostrzezenia? Czy ludzie w wiekszosci serwisow juz rozwiazuja problem bez marudzenia czy udaja ze o nim nigdy nie slyszeli?
 

cma

New member
Witam mam pytanie chce kupic tv TH-37PV7 czy w tym modelu wystepuja te problemy czy nie, sorry ze pytam ale watek ma 90 stron i ciezko to przejzec a niemoge sie polapac w nazewnictwie modeli, Pozdro
 

Lemmy

New member
Witam.
A jednak gady zaatakowały i mój TV.
W listopadzie 2006 zakupiłem TV plazmowy TH 42pv60. Na początku było nawet ok.. Od niedawna zacząłem jednak zauważać - na moim „wymarzonym” TV - fioletowe „pływające” „węże”, jednocześnie spadła również ostrość obrazu. Teraz, zakłócenia te są już nie do wytrzymania, „fioletowe zjawiska” są tak częste, że oglądanie TV stało się dla mnie czynnością traumatyczną. Programów w tonacji zielono-szarej nie da się w ogóle oglądać. Programy nagrywane w studio lub filmy, których akcja rozgrywa się w dzień są można powiedzieć ok., ale jeżeli akcja filmów rozgrywa się w półmroku lub w nocy, TV zamienia się w falujące fioletowe pasy lub „place”. Sytuacja taka ma miejsce zarówno na programach w jakości HD (n-ka), jak i podczas oglądania filmów w jakości SD (dvd, divx, jako odtwarzacz nagrywarka Państwa firmy DMR EH-67 połączona za pomocą kabla HDMI). Wg moich obserwacji zjawisko to nasila się na rozgrzanej matrycy (włączonej od kilku godzin). Jako że mieszkam w woj. łódzkim, powyższą usterkę TV zgłosiłem do serwisu w Łodzi na ul Piotrkowskiej, tam miła Pani odesłała mnie z moim problemem do serwisu w Radomiu woj. Mazowieckie. Serwis w Radomiu po moim telefonie zareagował natychmiast i 3 godziny po zgłoszeniu, TV został odebrany przez kuriera serwisu. Pomyślałem sobie, że może jednak nie było błędem zaufanie firmie Panasonic. Jednak okazałem się zbytnim optymistą. Po kilku dniach zostałem poinformowany, że TV jest sprawny, że wymyślam sobie jakieś fioletowe pasy a w ogóle, jeśli chcę mieć obraz ostry i bez zakłóceń to muszę sobie zakupić sprzęt do odbioru TV HD (z tego wynika, że TV Panasonica są wyłącznie do TVHD a z założenia nieprawidłowo odbierają obraz w SD??!!!), po moim poinformowaniu, że właśnie takowy sprzęt posiadam, grano na zwłokę jeszcze kilka dni (jakieś uzgodnienia z centralą, m.in. wspominanym na forum p. Myśliwcem), po czym przywieziono mi TV z tymi samymi „fioletowymi wężami”. Sytuacja ta jest dla mnie niezrozumiała, o wadzie plazm typu 60, 600 jest bardzo wiele informacji w Internecie, opinii ludzi, którzy eksploatują te telewizory a serwis radomski nigdy o tym nie słyszał (a może nie chciał słyszeć). Żeby było ciekawie Pani, która przyjmowała moje osobiste zgłoszenie w serwisie w Łodzi, po usłyszeniu typu zgłaszanego do naprawy TV od razu powiedział „ Pewnie chodzi o fioletowe węże? Trzeba będzie wymienić lub przeprogramować moduł”. Niestety później - ze względu na moje miejsce zamieszkania???, Opoczno woj. łódzkie - odesłała mnie do serwisu w Radomiu woj. mazowieckie ( Opoczno – Radom 67 km, Opoczno – Łódź 76 km). Z tego wynika, że klienci mieszkający np. w Łodzi lub Bielsku-Białej, mieli tę wadę TV naprawioną (niektórzy jak wiemy nawet w domu) a „leszcze” którzy podlegają pod „rejonizację” radomską zostaną z popsutymi ( nie bójmy się tego stwierdzenia ;) telewizorami.
Co do Panasonica to zawiodłem się bardzo na tej marce. Każda szanująca się firma przyznałaby się do błędu, ogłosiła akcję wymiany (przeprogramowania) modułu i po temacie No właśnie szanująca........ i poważnie traktująca klienta.
Gwarancja na TV kończy się 28.11.2008 roku i tak sobie myślę, że to chyba gra na zwłokę.
Ma ktoś może propozycję rozwiązania mojego problemu?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
 

barbata

New member
Ja kupiłem wersję z DVB nie na polski rynek i tez mi modułu nie wymienili, ale szwagrowi , który ma ten model w Anglii wymienili w ciągu kilku dni od zgłoszenia i nie ma już tej tęczowej mory, ale podobno ostrość się zmniejszyła. Gdu dzwiniłem na infolinie Panasonica 1,5 roku temu to tematu nie znali, a gdy poznali, t było juą za późno. Trochę chamskie podejście do polskiego klienta.

Greg78 napisał:
Widze,ze watek stoi w miejscu. Moze wiecej osob wymienilo modul na najnowszy i ma jakies spostrzezenia? Czy ludzie w wiekszosci serwisow juz rozwiazuja problem bez marudzenia czy udaja ze o nim nigdy nie slyszeli?
 

Lemmy

New member
Witam.
Po mojej interwencji w Panasonic Polska (zwracam honor firmie, po moim mailu sami pociągnęli sprawę dalej) moduł wymieniono (przeprogramowano?) na 41.04 w serwisie warszawskim BWM (szybko i bez głupich gadek, polecam). Naprawy dokonano dwa dni przed końcem gwarancji (brrrrr). "Gady" zniknęły, ale ogólnie obraz IMO minimalnie gorzej (ostrość). Wymiana jak najbardziej korzystna, jeżeli ktoś się waha szczerze polecam.
To tyle w tym temacie.
Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:

Zubik_2006

New member
Lemmy napisał:
Witam.
Po mojej interwencji w Panasonic Polska moduł wymieniono (przeprogramowano?) na 41.04 w serwisie warszawskim BWM (szybko i bez głupich gadek, polecam). Naprawy dokonano dwa dni przed końcem gwarancji (brrrrr). "Gady" zniknęły, ale ogólnie obraz IMO minimalnie gorzej (ostrość). Wymiana jak najbardziej korzystna, jeżeli ktoś się waha szczerze polecam. Pozdrawiam.

Witam,
"Lemmy" z twojej wypowiedzi nie wynika czy naprawiono w domu czy zabierali TV do servisu.
Ja mam też parę dni do końca gwarancji i muszę się sprężać - a węży mam jak Australii. Z kim kontaktowałeś się w Panasonic Polska (może jakiś numer tel). Może w WAWA jest choć jeden porządny servis co naprawia (wymienia czy przeprogramowuje moduł) u klienta w domu ?
Mieszkam w Warszawie i parę dni temu podjąłem próbę zgłoszenia usterki, ale powiedzieli, że zabiorą TV do servisu i na to się nie zgodziłem (no bo jak wytrzymać na Święta bez TV). Co prawda mówili, że naprawią w 3 dni, ale gwarancji na piśmie, że naprawią w takim terminie dać nie chcieli
:( cwaniaczki servisowe Panasonic POLSKA

Pzdrawiam,
PS. Ja już wiem był to mój 1 i zarazem ostatni Panas nie za jakość TV, ale za sieć servisową :(
 

dziku

New member
Moją 600 szlak chyba trafił. Jest jakiś dziwny pasek w połowie ekranu. Co to może być?
021c7aac685c04e235458964d510afed.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Do góry