Kamery SONY HDR-SR12E, SR11E , SR10E

LCC

New member
Ja z 2 tygodniowego użytkowania SR12 mogę powiedzieć, że nastawy AUTO z wyłączonym x.v.colour są najlepsze (jedynie na szybko w czasie rzeczywistym regulacja WB). Nie ma potrzeby bawienia się w nastawy RĘCZNE. Znam się trochę na kalibracji więc specjalnie wiele razy sprawdzałem czy rzeczywiście kolory są perfekcyjne tak jak w rzeczywistości. Przy AUTO nawet w ciemnym pomieszczeniu odwzorowanie kolorów i wszystkiego innego jest identyczne co w realu. Specjalnie nagrałem kolorowe czasopismo i gdy wyświetlałem je na TV LCD Sony D3000 obok przystawiłem to czasopismo... kolory idealne więc AUTO u mnie rządzi. Jedynie co trzeba korygować x.v.colour i balansem bieli to zdjęcia bo gdy będziemy robić takim przedmiotom o obfitych kolorach to jest wyraźne nienaturalne ich podbicie.

Oczywiście wszystko zależy jak mamy skalibrowany TV czy kompa i jakie to są odtwarzacze. Różnica może być kolosalna dlatego piszę o sobie.
 

bluray

Banned
Cytuję sam siebie:
LCC prośba:

- Wyrzuć wszystkie poprawiacze zwłaszcza stabilizator obrazu. (powoduje overscan).
Dwie sprawy:
Widzę, że Ślimak nie wie w jak overscan masakruje szczegółowość obrazu. Mowa o połączeniu po HDMI. Jeżeli masz duży TV 46-52 cale to puść sygnał a np. z BD raz w trybie bez i z ovescanem.
W instrukcji do SONY SR8 pisze producent o wyłączaniu stabilizatora w celu poprawy jakości.
Nie ma innej możliwości stabilizacji obrazu jak przez overscan.

Sprawa druga:
Mnie interesuje jaką topową jakość można wydusić z tego sprzętu.
Chcę porównać z moja SR8 ( 1440 pionów w SR8 i 1920 w SR11)
I o tym jest moja prośba do LCC.

POnawiam prośbę o nowe demo z extrim PQ.
 

slimak

New member
Bez reklam
bluray napisał:
Cytuję sam siebie:

Dwie sprawy:
Widzę, że Ślimak nie wie w jak overscan masakruje szczegółowość obrazu. Mowa o połączeniu po HDMI. Jeżeli masz duży TV 46-52 cale to puść sygnał a np. z BD raz w trybie bez i z ovescanem.

Zgadzam się, ale nie ma to nic wspólnego z SR8, bo ta kamery ma optyczny stabilizator i do filmowania 16:9 HD zawsze używa 2 280 000 pikseli bez względu czy jest włączona stabilizacja czy nie.


W instrukcji do SONY SR8 pisze producent o wyłączaniu stabilizatora w celu poprawy jakości.
Powołujesz się na instrukcję „zbiorczą”: sr5 stabilizacja elektroniczna, sr7 s.optyczna, sr8 s. optyczna. Gdzie wszystko jest wrzucone do jednego wora.

No cóż w kamerach SD już od dawna nie stosuje się "overscanu" do stabilizacji. Niestety w HC5, SR5 Sony przegięło i stosuje znowu tą praktykę, a w HC3 nawet 10 krotne zbliżenie jest tak uzyskiwane.

http://www.videozona***/video_tests/hv10/lores/hc3-matrix-1x.jpg
hc3 zoom x1

http://www.videozona***/video_tests/hv10/lores/hc3-matrix-10x.jpg
hc3 zoom x10

Sprawa druga:
Mnie interesuje jaką topową jakość można wydusić z tego sprzętu.
Chcę porównać z moja SR8 ( 1440 pionów w SR8 i 1920 w SR11)
I o tym jest moja prośba do LCC.

Szkiełko i oko
http://www.videozona***
zmierzona rozdzielczość w liniach.

sony Sr7 649 x 610 (1440)
sony Sr12 609 x 778 (1920)
canon hg10 723 x 694 (1440)

POnawiam prośbę o nowe demo z extrim PQ.
Też chętnie zobaczę.

P.S.
Nie ma innej możliwości stabilizacji obrazu jak przez overscan.
:shock: :blagam:
 
Ostatnia edycja:

LCC

New member
Dzisiaj wieczorem dam demko z SR12 + porówanie takiego samego ujęcia normalnego i z zoomem na statywie ze stabilizatorem i bez i sami zobaczycie jak to wygląda.
 
Ostatnia edycja:

bluray

Banned
Так что если вам не принципиально важно наличие прогрессивного режима 25p и вы ориентируетесь только на качество картинки, будучи готовыми отдать за это любые деньги, то ваш выбор - Sony HDR-SR12E.
http://www.videozona***/video_tests/sr12-hs9/

Dzięki za link do rosyjskiej strony.
Zawsze wysoko ceniłem Rosjan. Test ( po pobieżnym czytaniu) wydaje się być bardzo solidny.
W kategorii "jakość obrazu" wybrali SONY SR12E. Zwykle wygrywa Canon. A tu taka miła niespodzianka.

do filmowania 16:9 HD zawsze używa 2 280 000 pikseli bez względu czy jest włączona stabilizacja czy nie.
Dzięki za celne spostrzeżenie. Rozumiem w tej sytuacji, że światłoczuły element (chip/sensor) zawsze pracuje w pełnej (maxymalnej) rozdzielczości. Wtedy nie będzie szkodliwego procesu przeskalowania obrazu czyli nie maja miejsca szkodliwe efekty powstałe przy wyświetlaniu w trybie "full screen" powiększonego fragmentu rejestrowanego obrazu. Jeżeli tak jest to stabilizator optyczny jest bardzo OK !

Mogę wrzucić moje nagrania z SR7 (chyba mam SR7 bo jest 60 GB HDD) na których, wydaje mi się, że wycisnąłem maksa z tego
sprzętu.
Ew. wieczorem jak nie będzie jakiejś nieprzewidzianej "balangi".
Jest w końcu piątek i ładna ma być pogoda.
 

slimak

New member
Bez reklam
bluray napisał:
http://www.videozona***/video_tests/sr12-hs9/

Dzięki za link do rosyjskiej strony.
Już go podawałem dwa tygodnie temu, tylko że w temacie Panasonic sd9.

W kategorii "jakość obrazu" wybrali SONY SR12E. Zwykle wygrywa Canon. A tu taka miła niespodzianka.

Ale trzeba zwrócić uwagę, że wygrała ze starym HG10 (1440x1080). HF10 (1920x1080) jeszcze nie testowali, ale jakiś dużych różnic w jakości obrazu i czułości przy 1/50s pomiędzy sr12 i HF10 pewnie nie będzie. Niestety dla mnie HF10 jest trochę za „oszczędnościowy” (brak wizjera i pokrętła do ręcznego nastawiania parametrów nagrywania).

Pozdrawiam.

 

LCC

New member
No i obiecane testy, jakie są takie są na inne nie miałem niestety czasu :)

Najpierw porównanie takiego samego ujęcia ze stabilizacją i bez niej na statywie i na ustawieniach AUTO (oryginalne pliki z kamery M2TS).

Ze stabilizacją:
http://rapidshare.com/files/110270732/SONY-SR12_-_ze_stablilizacj__i_na_statywie_-_auto.rar
http://rapidshare.com/files/1102633..._a__ze_stabilizacj__i_na_statywie_-_auto_.rar
Bez stabilizacji:
http://rapidshare.com/files/110267667/SONY-SR12_-_bez_stabilizacji_i_na_statywie_-_auto.rar

A tu inne ujęcia do oceny jakości ze stabilizacją i na statywie na ustawieniach AUTO (oryginalne pliki z kamery M2TS):

http://rapidshare.com/files/1102643...ka__ze_stabilizacj__i_na_statywie_-_auto_.rar

http://rapidshare.com/files/1102633..._a__ze_stabilizacj__i_na_statywie_-_auto_.rar

I jak Wam się wydaje stablizacja jest ok czy beee :)
 

hektor

New member
Zakup kamery

Witam serdecznie,
Po dogłębnym przeanalizowaniu wypowiedzi wszystkich forumowiczów odnośnie "+" i "-" kamery Sony HDR-SR12E oraz przeglądnięciu wszystkich filmów nakręconych kamerom zdecydowalem się na zakup.

Mam tylko jedno pytanko, a w zasadzie dwa w związku z tym faktem.

Kamere zamierzam kupic poprzez znajomego w USA (wiadomo wartość dolara poraża):),a 1100$ to tylko brać:)
Jest tylko jeden szkopół system NTSC w stanach (jak się już dowiedziałem) kamery w Stanach są robione właśnie w tym systemie, czy w związku z tym nie będzie żadnych problemów z odbiorem obrazu w naszych realiach i na naszych TV, jestem laikiem właśnie w tej kwesti dlatego liczyłbym na Waszą pomoc.

Czy ktoś już z Was kupował kamere w USA i mógłby się wypowiedzieć na ten temat, co z polskim menu , czy istnieje możliwość w serwisie za opłatą wgrać polskie menu.

A ostatnie pytanko kieruje do posiadczy kamery, czy w ów kamerze jest wejscie HDMI czy mini HDMI bo niestety nie moge odnalezc w specyfikacji produktu a w TV Sony KDL40W nie mam niestety wejscia mini, chyba ze jest jakas przejściówka z max na mini.

pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedz
 

magik

New member
hektor napisał:
Witam serdecznie,
Po dogłębnym przeanalizowaniu wypowiedzi wszystkich forumowiczów odnośnie "+" i "-" kamery Sony HDR-SR12E oraz przeglądnięciu wszystkich filmów nakręconych kamerom zdecydowalem się na zakup.

Mam tylko jedno pytanko, a w zasadzie dwa w związku z tym faktem.

Kamere zamierzam kupic poprzez znajomego w USA (wiadomo wartość dolara poraża):),a 1100$ to tylko brać:)
Jest tylko jeden szkopół system NTSC w stanach (jak się już dowiedziałem) kamery w Stanach są robione właśnie w tym systemie, czy w związku z tym nie będzie żadnych problemów z odbiorem obrazu w naszych realiach i na naszych TV, jestem laikiem właśnie w tej kwesti dlatego liczyłbym na Waszą pomoc.

Czy ktoś już z Was kupował kamere w USA i mógłby się wypowiedzieć na ten temat, co z polskim menu , czy istnieje możliwość w serwisie za opłatą wgrać polskie menu.

A ostatnie pytanko kieruje do posiadczy kamery, czy w ów kamerze jest wejscie HDMI czy mini HDMI bo niestety nie moge odnalezc w specyfikacji produktu a w TV Sony KDL40W nie mam niestety wejscia mini, chyba ze jest jakas przejściówka z max na mini.

pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedz


Hektor,

1. Jeżeli masz w miarę nowy telewizor, to nie będziesz miał żadnych problemów. Większość TV (jak nie wszystkie) obsługuja system PAL i NTSC.
Jam mam LCD Philipsa 37 1080i (kupiony 2 lata temu) i wszystko jest ok.
2. W kamerze zakupionej w USA jest menu po angielsku, francusku, hiszpańsku, portugalsku. Polskiego nie, ale np. dla mnie nie jest to żadnym problemem. Nie wiem czy da się załadować...
Można by spróbować zgrać firmware od kogoś kto kupił ją w Polsce i załadować. Ale jak ściągnąć ten firmware ?
3.Kamera ma złącze HDMI mini - wystarczy kupić kabelek HDMI-HDMi mini
Koszt ok 30 PLN

Jedyne co musisz zmienić to kabelek wchodzący do zasilacza(chodzi generalnie o samą wtyczkę) - Koszt 3 - 5 PLN.

Pozdrawiam,
 

magik

New member
Ładowarka do orginalnych aku Sony np-FH

Witam,

Mam pytanie dotyczące dostępnych ładowarek-zamienników do aku z kamer Sony, np. z HDR-SR11
Czy te ładowarki będą ładowały orginalne aku sprzedawane z kamerami ?
Pytam dlatego, gdyż wiem że są problemy z podłączeniem aku zamienników do kamer (trzeba używać dodatkowego kabelka),
może być ten sam problem z ładowaniem orginalnych aku przez ładowarki zammienniki....
Czy ktoś to sprawdzał ?
 

hektor

New member
magik,

Serdeczne dzięki za odpowiedź, bardzo mi pomogłeś.
Bałem się ze kamera może być bezużyteczna przy innym sygnale niz PAL, ale rzeczywiście moj telewizor odtwarza zarówno jeden sygnał jak i drugi.W końcu zakup z USA to niejako 2 tyś oszczędności(piechotą nie chodzi) a szkoda by było stracić ze względu na jakies niedopatrzenie:)

A co to firmware zapytam jeszcze w autoryzownaym serwisie i podziele się, może sie przydać jeszcze komuś.

A co do opini na temat kamerki, podziele się nia zaraz po jej otrzymaniu^^ już nie moge się doczekać:)

pozdrawiam
 

dzimaj

New member
hdmi czy component

moja kamerka sr10e filmy nagrane w trybie HD lepiej odtwarza przy podłączeniu jej za pomocą komponentu do LCD 37" niż przy zgraniu filmu do Peceta i puszczeniu tego przez HDMI na ten sam LCD.

O co chodzi , rozdzielczość mam ustawioną w kompie na full HD, a jednak obraz lekko szumi , szczególnie przy słabszym oświetleniu, Nie było by to dziwne gdyby nie fakt że ten sam film puszczony bepośrednio przez component tych szumów nie daje, a obraz jest żyleta wtedy. O ile się orientuję to po komponencie nie ma rozdzielczości full HD.

Sprawdzane na 2 kablach hdmi za 40 zł i za 150 , bez róznicy.

Nie kumam o co biega?

Czy obraz puszczony przez Hdmi -mini Hdmi z kamery będzie lepszy niz komponent.?

dzimaj
 

Huzar

New member
hektor napisał:
Witam serdecznie,
Po dogłębnym przeanalizowaniu wypowiedzi wszystkich forumowiczów odnośnie "+" i "-" kamery Sony HDR-SR12E oraz przeglądnięciu wszystkich filmów nakręconych kamerom zdecydowalem się na zakup.

Mam tylko jedno pytanko, a w zasadzie dwa w związku z tym faktem.

Kamere zamierzam kupic poprzez znajomego w USA

W stanach ta kamera nazywa się Sony HDR-SR12. Literką E sony oznacza wersję PAL.

Dobry wybór modelu, ja z kamerą w NTSC nie mam żadnych problemów, raczej widzę same plusy i jeden minus:
+ 10 klatek /s więcej
+ cena
-brak gwarancji w UE (jak ktoś lata to nie problem)
 

Huzar

New member
LCC napisał:
Ja z 2 tygodniowego użytkowania SR12 mogę powiedzieć, że nastawy AUTO z wyłączonym x.v.colour są najlepsze (jedynie na szybko w czasie rzeczywistym regulacja WB).

LCC, bardzo dobrze piszesz. Kamera ma świetną automatykę, jak ktoś nie potrzebuje to można nic nie zmieniać.

Ja zamiast ręcznej regulacji WB ręcznie bawię się focusem i "podświetlaniem".

Po moich testach na sklaibrowanym RPTV Sony KDS 55-A2000 i sklaibrowanym LCD Fujitsu-Siemenst P19-2 x.v.colour tęz wyłączyłem.

Ciekawe jak x.v.colour sprawuje się na odbiorniku obsługującym ten standard, pewnie świetnie.

Pozdrawiam
Huzar
 

Huzar

New member
dzimaj napisał:
moja kamerka sr10e filmy nagrane w trybie HD lepiej odtwarza przy podłączeniu jej za pomocą komponentu do LCD 37" niż przy zgraniu filmu do Peceta i puszczeniu tego przez HDMI na ten sam LCD.
Rozwiązałeś problem. Prawdopodobnie przyczyną pogorszonej jakości przy odtwarzaniu z peceta są kodeki.

dzimaj napisał:
O ile się orientuję to po komponencie nie ma rozdzielczości full HD.
Komponent obsługuje rozdzielczość 1080

dzimaj napisał:
Czy obraz puszczony przez Hdmi -mini Hdmi z kamery będzie lepszy niz komponent.?
dzimaj
Teoretycznie tak, w praktyce ja u siebie dużej różnicy nie widzę (nie szkukałem).

Pozdrawiam
Huzar
 
Do góry