Kamery SONY HDR-SR12E, SR11E , SR10E

dzimaj

New member
Rozwiązałeś problem. Prawdopodobnie przyczyną pogorszonej jakości przy odtwarzaniu z peceta są kodeki

No dobra zainstalowałem K-Lite Cidec Pack 3,9,0 Full ale obraz jest dalej bez żylety
skąd wziąść te kodeki
Dziwne żeby Sony nie zapewniało kodedeka który daje ok jakość.
dzimaj
 

Huzar

New member
dzimaj napisał:
Rozwiązałeś problem. Prawdopodobnie przyczyną pogorszonej jakości przy odtwarzaniu z peceta są kodeki

No dobra zainstalowałem K-Lite Cidec Pack 3,9,0 Full ale obraz jest dalej bez żylety
skąd wziąść te kodeki
Dziwne żeby Sony nie zapewniało kodedeka który daje ok jakość.
dzimaj

Polecam 2 rzeczy. Odisntaluj wszystkie kodeki/pakiety kodeków, zainstaluj KMplayera i PowerDVD8. W KMPlayerze ustaw jakośc odtwarzania na najwyższą (potrzebny mocny procesor) a w PowerDVD włącz obsługę wykorzystania kart graficznych (wymagane odpowiednie karty graficzne).
Dodatkowo popatrz czy masz łączony deinterlace w odtwarzaczach.

Pozdrawiam
Huzar
 

blant

New member
Witam,
Poprosilbym wtajemniczonych o kilka odpowiedzi. Chce kupic kamerke Sony hdr-sr11e. Szukalem szukalem i wsumie jest jeden sklep w ktorym jestem zdecydowany kupic sprzet cena cos ok 3675pln. Ale czytajac to forum natrafilem na sklep internetowy w szwajcarii gdzie cena za ten model to ok 2600pln lub sklepy z anglii cena cos ok 3000pln. No i tutaj powstaje pytanie - czy sony bedzie respektowac gwarancje z Anglii lub Szwajcarii w naszym kraju? Czy jesli kupie kamere za granica bede mogl rozszezyc gwarancje?. A moze lepiej kupic w Polsce? Ma moze ktos mozliwosc sprzedac taka kamerke ponizej 3600?

Pozdr.
 

jacooo

New member
Witam,
czytam i czytam, zastanawia mnie jedna rzecz.
wersja NTSC 60i ma kompresję 16
Mb/s, wersja PAL 50i na również 16 [FONT=&quot]Mb/s.
Znaczy to że wersja NTSC zapisuje w ciągu 1s 60 półklatek a PAL 50 półklatek, co za tym idzie na jedną półklatkę w NTSC wychodzi 0,2666... Mb a w PAL 0,32 Mb.
Oznacza to, ze klatki NTSC są bardziej skompresowane bojest ich więcej w tym samym czasie, czyli jakość pojedynczej klatki powinna być gorsza niż w PAL.
Samą szybkością o 5 pełnych klatek nie nadrobi zmiany jakości klatki/półklatki.
Pozdrawiam
Jacek

[/FONT]
 

drobers

New member
DO KAMERKI HDR SR 11E Polecam oryginalny aku. NP-FH100, naprawdę super sprawa. podczas codziennego uzywania wystepuje wrażenie jakby się podchodziło do telefonu komórkowego, a nie do kamery, i to jeszcze HD:). Bateryjka trzymaaaaa, i trzymaaaaaaa. A sporo się nią bawie bo niedawno zakupiona, naprawdę polecam.
Nagrałem do tej pory 45 GB filmów w 16M/s NA JEDNYM ŁADOWANIU I JESZCZE TRZYMA NO POPROSTU SUPER:)
 

aj.

New member
jacooo napisał:
Witam,
czytam i czytam, zastanawia mnie jedna rzecz.
wersja NTSC 60i ma kompresję 16
Mb/s, wersja PAL 50i na również 16 [FONT=&quot]Mb/s.
Znaczy to że wersja NTSC zapisuje w ciągu 1s 60 półklatek a PAL 50 półklatek, co za tym idzie na jedną półklatkę w NTSC wychodzi 0,2666... Mb a w PAL 0,32 Mb.
Oznacza to, ze klatki NTSC są bardziej skompresowane bojest ich więcej w tym samym czasie, czyli jakość pojedynczej klatki powinna być gorsza niż w PAL.
Samą szybkością o 5 pełnych klatek nie nadrobi zmiany jakości klatki/półklatki.
Pozdrawiam
Jacek

[/FONT]


[FONT=Times New Roman CE, serif]Cieszę się, że to zauważyłeś, zajmowałem się już tym tematem tu: [/FONT][FONT=Times New Roman, serif]http://hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=21636[/FONT][FONT=Times New Roman CE, serif] [/FONT]​
[FONT=Times New Roman CE, serif]Często dzielimy włos na czworo w ocenach jakości, a ten teoretyczny problem właściwie prawie nikogo nie zainteresował.[/FONT]
[FONT=Times New Roman CE, serif]Pytanie co lepiej mieć PAL i 25kl/s czy NTSC i 30kl/s z większą kompresją? Pamiętajmy jednak, że kamery najnowszej generacji (Sony, Panasonic i Canon) kodują z VBR (zmienny bitrate), dlatego efekt większej kompresji wystąpi tylko w skrajnych warunkach, kiedy kolejne klatki znacznie się od siebie różnią, np. w ruchu. No i jesteśmy w punkcie wyjścia, bowiem właśnie w ruchu ujawnia się przewaga tych 5kl/s w NTSC. Więc coś za coś?.[/FONT]
[FONT=Times New Roman CE, serif]Myślę, że jednak NTSC i te 5kl/s więcej będzie subiektywnie dawało lepsze nagrania, większą płynność scen i płynniejsze panoramowanie. W takich scenach jakość obrazu ma mniejsze znaczenie bo obraz i tak nie jest super ostry, więc różnica kodowania między PAL i NTSC nie będzie zauważalna. [/FONT]
 

80662270a

New member
filmowanie na dużych wysokościach powyżej 3000 mnpm

w instrukcji jest napisane że nie można włączać kamery przy niskim ciśnieniu czyli w górach powyżej 3000 mnpm, czy przy ustawieniu na nagrywanie na kartę pamięci też nie można ?czy dysk można wyłączyć ?
 

viValdi

New member
Bez reklam
Wszystkie dyski mają ograniczoną możliwość działania na znacznych wysokościach. Kart pamięci, tasiemek ani płytek DVD to ograniczenie nie dotyczy.
 

80662270a

New member
chodzi o to czy jak się ustawi na zapis na karcie to też po włączeniu uszkodzi się dysk na dużej wysokości ? nie o to jakie nośniki na co są narażone
 

sin111

New member
Witam i chcialem podziekowac za Wasze opinie o tej kamerze - dzis ja zamowilem z UK za 800 funtow wraz z 4 letnia gwarancja.
Mam nadzieje ze bedzie sie dobrze sprawowac z moim tv ktory rowniez dzieki opieniom forumowiczow zakupilem bez testowania w sklpeie itp...:mrgreen:
 

Huzar

New member
80662270a napisał:
chodzi o to czy jak się ustawi na zapis na karcie to też po włączeniu uszkodzi się dysk na dużej wysokości ? nie o to jakie nośniki na co są narażone

Pomimo ustawionego zapisu na kartę, podczas włączania i wyłączania kamery, dysk przez chwilę pracuje. Specyfikacja dysku na pewno ma pewien margines, żaden producent dysków nie chciał by być pozwany do sądu o odszkodowanie za awarię urządzenia na 2999mnpm. Użytkownicy piszą że używali kamery na większych wysokościach niz 3000mnpm i nie mieli problemów ale takie działanie zawsze obarczone jest pewnym ryzykiem.

Co ciekawe kamera SR11 działa z odłączonym dyskiem. Ja przed wyprawą w wysokie góry odłączył bym dysk i dokupił dużą kartę pamięci.

Pozdrawiam
Huzar
 

Huzar

New member
drobers napisał:
DO KAMERKI HDR SR 11E Polecam oryginalny aku. NP-FH100, naprawdę super sprawa. podczas codziennego uzywania wystepuje wrażenie jakby się podchodziło do telefonu komórkowego, a nie do kamery, i to jeszcze HD:). Bateryjka trzymaaaaa, i trzymaaaaaaa. A sporo się nią bawie bo niedawno zakupiona, naprawdę polecam.
Nagrałem do tej pory 45 GB filmów w 16M/s NA JEDNYM ŁADOWANIU I JESZCZE TRZYMA NO POPROSTU SUPER:)

To są świetne akumulatory. Niestety ze względu na gabaryty, osobom używającym wizjera polecam NP FH 70.

Ostatnio byłem na baaaardzo słonecznej greckiej wyspie, bez wizjera nic bym nie zobaczył. LCD, pomimo iż jest świetny, w Pełnym Słońcu był blady.

pozdrawiam
Huzar
 

Huzar

New member
Czy ktoś był by zainteresowany zakupem ode mnie mało używanego, oryginalego akumulatora dostarczanego razem z kamerą?

Jak ktoś jest zainteresowany to proszę o PM. Bateria znajduje się w Warszawie. Testy tego aku opisałem w tym wątku.

pozdrawiam
Huzar
 

Geezer

New member
blant napisał:
Witam,
Ale czytajac to forum natrafilem na sklep internetowy w szwajcarii gdzie cena za ten model to ok 2600pln lub sklepy z anglii cena cos ok 3000pln. No i tutaj powstaje pytanie - czy sony bedzie respektowac gwarancje z Anglii lub Szwajcarii w naszym kraju? Czy jesli kupie kamere za granica bede mogl rozszezyc gwarancje?. A moze lepiej kupic w Polsce? Ma moze ktos mozliwosc sprzedac taka kamerke ponizej 3600?

Pozdr.

Szwajcaria nie jest w UE ... zabulisz cło (?) i 22% VAT
 
Do góry