HD w UPC

pawel_krakow

New member
Kolega wynegocjował zapewne abonament, który jest widoczny na stronie dla każdego pierwszego za jedyne 89 zł,
171 kanałów z dekoderem 4K i internetem 500 Mb? Jeśli jest inaczej to daj znać co takiego „wynegocjowales” w UPC, które ma gorsza ofertę dla stałych klientów niż nowych. Mi tez kończy się umowa i z chęcią się dowiem co dostałeś :)
 

Seizo

Active member
Bez reklam
Mam dokładnie to co jest na stronie dla nowego klieta za 89.00 z tym że jak piszesz umowa na 24m. Na 12 też proponował ale wtedy horizon+compal. Podziekowałbym, ale jeżeli teraz faktycznie jest miesiąc na lokal no to mi to nie na rękę. A te 24m jakoś przeżyje. U mnie alternatywą jest tylko orange światłowód, na którym też psy wieszają i Netia z prędkością do 20Mb :)

Paweł, zapomnij że dostaniesz coś w gratisie. Obsługa klienta jest u nich poniżej wszelkich standardów. Dodam, że to moja 3 rozmowa z UPC i pierwsza w okresie wypowiedzenia. Wcześniej nie dało się robić takiej ceny, a teraz okazało się że jednak można i to też nie tak od razu.
 
Ostatnia edycja:

Seizo

Active member
Bez reklam
Od wczoraj użytkuje 4K boxa i generalnie podpisuję się pod tym co napisał już Armanig. Wszystko jest tutaj na plus w stosunku do Horizona (poza nagrywaniem). Od zgrabniejszego i solidniejszego pilota po samą obsługę dekodera. Przełączanie kanałów w moim przypadku działa zauważalnie szybciej, poruszanie się po menu działa szybciej, przegląd "telegazety" działa szybciej, funkcja komend głosowych bajer. Jakość obrazu, tutaj również wydaje mi się że jest nieco lepiej. Niebo a ziemia w stosunku do Horizona. Próbowałem też zasysać większy plik z PSN jednocześnie oglądając telewizję. Zero zwiechy, buforowania, czy pikselozy. Na razie tutaj na duży plus. Zobaczymy jak będzie dalej.
Doczepić się natomiast mogę co do samego Connect Boxa. Tutaj zauważalnej poprawy sygnału Wi-Fi nie odczułem. Radio w paśmie 2,4 GHz niczym się nie różni od tego z Horizona. Sygnał jest słaby nawet kilkanaście centymetrów od modemu i w porywach osiąga maksymalnie 40 Mb/s przy tej odległości. Im dalej tym gorzej. W paśmie 5GHz działa lepiej, ale podobnie do tego co oferował Horizon. Liczyłem na to, że będzie to kolejny szrot i na tym polu UPC mnie nie zawiodło. Horizon oferował też 2 osobne kanały z którymi można było się połączyć. Dla 2,4 i osobny dla 5 GHZ więc wiedziałem w jakim pasmie działają sprzęty. Tutaj jest jeden zarezerwowany dla 2,4 i 5 i teraz nie wiem, czy to problem egzemplarza Compala ale odnoszę wrażenie, że modem sam sobie wybiera w jakim paśmie podłączy urządzenie jeżeli to ma możliwość pracy dwuzakresowej. Wczoraj testowałem prędkość na kilku urządzeniach i z początku było max 35Mb/s, po kilku godzinach śmigało już ponad 350 Ms/s, a dziś wszystko znowu jakby połączyło się w częstotliwości 2,4 Ghz, a średnie prędkości nie przekraczają 35Mb/s. Jak to wygląda u Was?
Widziałem też w ustawieniach modemu tryb Bridge czego pozbawiony był Horizon. Spróbuję jeszcze pobawić się z podpięciem swojego routera.
 

Seizo

Active member
Bez reklam
Horizon oferował też 2 osobne kanały z którymi można było się połączyć. Dla 2,4 i osobny dla 5 GHZ więc wiedziałem w jakim pasmie działają sprzęty. Tutaj jest jeden zarezerwowany dla 2,4 i 5 i teraz nie wiem, czy to problem egzemplarza Compala ale odnoszę wrażenie, że modem sam sobie wybiera w jakim paśmie podłączy urządzenie jeżeli to ma możliwość pracy dwuzakresowej. Wczoraj testowałem prędkość na kilku urządzeniach i z początku było max 35Mb/s, po kilku godzinach śmigało już ponad 350 Ms/s, a dziś wszystko znowu jakby połączyło się w częstotliwości 2,4 Ghz, a średnie prędkości nie przekraczają 35Mb/s.
Dobra, ogarnąłem temat. Trzeba samemu to sobie rozdzielić, bo domyślnie zarezerwowany jest jeden SSID dla obydwu częstotliwości. Monter twierdził, że w tym modemie tak to już musi działać :fool:
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Niestety, ale po 2.4Ghz na każdym Connect boxie te prędkości nie porywają.
Lub przynajmniej na tych, które ja miałem.

Przypisz na sztywno łączenie na paśmie 5Ghz, tych urządzeń które mają możliwość wykorzystania 5Ghz, czyli tel, konsole itp.

Wejdż sobie w ustawienia routera, wydrębnij i oznacz sieć 5Ghz swoją nazwą, tak abyś mógł ją widzieć u siebie w dostępnych i widział swoje dwie sieci, 2.4 i 5.
(ustawienia są w menu routera, można tam przypisać dowolną nazwę do 2.4 i 5)

W przypadku telefonu (dla przykładu), u mnie mimo, że widoczna była moja sieć/połączenie 5Ghz i 2.4Ghz, to telefon i tak łączył z siecią 2.4.
Np. po przyjściu do domu.
Dlatego też w ustawieniach telefonu, można zgrabnie to załatwić i wyłączyć dla pasma 2.4 automatyczne łączenie, wówczas zawsze będzie się łaczyć z siecią 5Ghz. (ostatnia fotka)

Poniżej testy prędkości u mnie (przed chwilą), dla pasma 2.4 i 5 z 3 metrów od routera.

Jak widać dla 5Ghz jest to 464Mbps - czyli niemal full łącza, dla 2.4Ghz jest to 30Mbps

Różnica kolosalna.



Tak powinienieś widzieć (lub ktokolwiek to czyta, a jeszcze nie wykorzystuje 5Ghz) swoje sieci na telefonie, to GHZ dopisałem sam, tak aby odróżnić swoją sieć 5Ghz, a w sieci 2.4Ghz jak widać wyłączyłem w ustawianiach telefonu automatyczne łączenie, czyli zawsze już łączy z 5Ghz.

 
Ostatnia edycja:

wysio

Member
Bez reklam
Wszystko zależy od pewnych czynników. U mnie coś takiego by nie zadziałało, gdyż w sypialni mam już słaby zasięg 5 GHz i tylko na 2.4 GHz mogę korzystać z netu. A przełączać to w telefonie w zależności, gdzie się korzysta, to raczej mija się z celem.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Albo rybka, albo akwarium. Jak nie masz zasięgu, to nie ma o czym gadać.
W telefonie to i tak nie specjalnie ma sens, bo nic tu nie ma tyle wymagającego, aby korzystać z takich prędkości, ale jak jest możliwość, to czemu nie. Szczególnie do konsoli, czy TV z serwisami streamingowymi.
Z założenia 2.4Ghz jest do większych odległości, ale jak działa u niektórych każdy widzi. Te pasma są przeładowane - u mnie kilkanaście w obrębie wifi, widać to na programach do monitorowania. Dobrze też pobawić się zmianą kanałów i sprawdzić to na aplikacji. Ja piszę o dobrym zasięgu dla każdego pasma i wyborze w takiej sytuacji 5Ghz. Wiele osób ma router w drugim pokoju z dobrym zasięgiem dla 5Ghz i męczy się na 2.4Ghz.
 

wysio

Member
Bez reklam
Padł mi Horizon. Dzwoniłem teraz do UPC i jestem w szoku, jak mi powiedział termin przybycia technika, a mianowicie za tydzień! To jest pierwszy wolny termin. Jestem w ostrym szoku i mimo że nie jestem maniakiem telewizyjnym, to czuję się bardzo poirytowany.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Dekoder i tak musisz mieć, nawet jeżeli z niego nie korzystasz.
Horizon TV nie ma w ofercie wielu podstawowych kanałów.

Równie dobrze można korzystać z darmowej tv i też mieć "wywalone".
 

brodacz

Active member
Bez reklam
Jak nie ma ich w Horizon Tv to są w zwykłym kablu. Skoro masz dekoder to i masz aplikację. Rozumiem zaniepokojenie faktem usterki dekodera, ale żeby świat się walił to nie widzę uzasadnienia.
 

wysio

Member
Bez reklam
Ponieważ Horizon zepsuł się już trzeci raz w ciągu roku i znów mi by wymienili na nowy, przez co po raz kolejny stracę nagrania, postanowiłem skorzystać z tego, że umowa skończyła mi się w październiku i wymienić na 4k. Zadzwoniłem bezpośrednio do DUK. Po niedługiej chwili miła pani poinformowała mnie, że nie mam takiej opcji, ale jeśli złożę wymówienie, to dostanę ofertę która mnie interesuje. Poprowadziła mnie krok po kroku - nawet nie wiedziałem, że przez panel nowego mojego UPC jest to takie proste. Teraz mam czekać na telefon. Ofertę mam mieć nie gorszą, jak dla nowych klientów.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Z tą różnicą, że nowy klient może skorzystać w oferty na 12msc.
Jeżeli skorzystasz z opcji przedłużenia, a nie faktycznej rezygnacji, to zostaje Ci tylko i wyłącznie oferta na 24msc. Jak Ci pasuje, to ok.
Mi taka opcja nie pasuje, więc zrezygnowałem zupełnie i skorzystałem właśnie z opcji dla nowych klientów, ale na 12msc.
Wiązać z się z nimi 2 lata, to jednak za dużo.
Za rok będę mógł znowu przebierać w ofertach, być może lepszych.
 

wysio

Member
Bez reklam
Wiem. Nie przeszkadza mi to. U nich tak "szybko" technologia idzie do przodu, że przez dwa lata mało co się zmienia.
 

wysio

Member
Bez reklam
Mam dokładnie to co jest na stronie dla nowego klieta za 89.00 z tym że jak piszesz umowa na 24m. Na 12 też proponował ale wtedy horizon+compal. Podziekowałbym, ale jeżeli teraz faktycznie jest miesiąc na lokal no to mi to nie na rękę. A te 24m jakoś przeżyje. U mnie alternatywą jest tylko orange światłowód, na którym też psy wieszają i Netia z prędkością do 20Mb :)

Paweł, zapomnij że dostaniesz coś w gratisie. Obsługa klienta jest u nich poniżej wszelkich standardów. Dodam, że to moja 3 rozmowa z UPC i pierwsza w okresie wypowiedzenia. Wcześniej nie dało się robić takiej ceny, a teraz okazało się że jednak można i to też nie tak od razu.
W moim wypadku przeciwnie. Zadzwoniła do mnie bardzo miła pani i dała mi zadowalającą mnie ofertę. Dostałem TV Max z dekoderem 4k, z pakietem Eleven, net 500 i zostawiłem sobie telefon stacjonarny bez limitu. Całość 105 zł. Oczywiście umowa na dwa lata, ale jak wyżej wspomniałem, nie zależy mi na rocznej umowie, bo i tak po roku nic się zbyt mocno nie zmieni.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Czyli w sumie na jedno wychodzi.
Gdybym teraz dokupił osobno ten pakiet (do swojej rocznej umowy), cena będzie taka sama. Śmieszne te ich oferty.
Za drugi rok uwiązania powinni dorzucić co najmniej pakiet HBO, chociaż i ten można mieć za 10zl/msc. kupując kod w innym miejscu.
 

Seizo

Active member
Bez reklam
Taką zadowalającą ofertę to dostaje każdy nowy klient, a niekiedy dorzucają jeszcze pakiet C+ czy HBO na jakiś czas.
 

wysio

Member
Bez reklam
Nowy klient dostaje za 90 zł niepełny pakiet kanałów i net 500. To wszystko. Rocznica jednak jest. A z resztą nie ma się co licytować bo te 5 czy nawet 10 zł wielkiej różnicy mi nie robi. I tak będę płacił 10 zł mniej niż za Horizon z TV select i netem 300. Dla mnie więc jest progress [emoji6]
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Skoro płaciłeś za Horizona więcej, to miałeś starą (złodziejską) umowę i nie ma nawet co zestawiać z obecnymi standardami cenowymi, a te się zmieniają bardzo szybko.
Ja kiedyś płaciłem 180zl/msc i nikt do mnie nie dzwonił, bo i po co.
Ja natomiast nie miałem czasu pilnować.
M.in dlatego umowa roczna pozwala na szybkie manewry. Można składać wypowiedzenia po 12msc. i zbijać cenę do cennika na dany okres, podmieniać sprzęt na nowszy, negocjować, lub zwyczajnie zrezygnować.

Ja w ostatnich latach płaciłem za pełen pakiet Horizona z nagrywarką + multiroom też z nagrywarką + 500 net + HBO, 109zł + jakiś telefon z którego od 10 lat nigdy nie skorzystałem. Umowy na 24msc.

Teraz płacę 89zł i nie mam multirooma i HBO, mniej opłacalna opcja (wg. cennika UPC), ale umowa na rok, no i box 4K, który z założenia jest droższy. Na multiroomie mi już nie zależy, a za HBO płacę 10zł kupując z zewnętrznych żródeł i to też na miesiąc który chce, więc finalnie 99zł z HBO.

Jak komuś nie zależy na boxie 4k, to opcja z Horizonem jest zawsze lepsza cenowo.
Nie ma szans wynegocjować jakiegokolwiek pakietu z boxem 4k w cenie Horizona.

Nie chodzi tu o licytacje, a o fakty.
Zamiast pakować w dodatkowe pakiety w UPC (zbędne i przepłacone), lepiej dołożyć te 10zł do HBO, lub Netflixa składając się z kimś na abonament.
Wówczas za 110zł/msc można mieć HBO+Netflixa+Boxa 4K+500 net.

Ps. Warto też w ustawieniach (lub telefonicznie) zrezygnować z pakietu "bezpieczeństwa" który narzucają automatycznie, ostatnio była afera i miejmy nadzieję, że takie złodziejskie zagrywki już się nie powtórzą.

https://bezprawnik.pl/rekompensata-od-upc-za-pakiet-bezpieczenstwa/
 
Ostatnia edycja:
Do góry