HD w UPC

slupek

Member
Pod koniec lutego kończy mi się umowa z UPC.
Obecnie mam "Pakiet Horizon Max" do 170 kanałów TV, w tym do 133 w jakości HD oraz Internet do 300 Mb/s oraz Multiroom na karce Ci+.
To wszystko na HORIZON DMC7002KLG2 za 110 zł/m-c.

Z Horizonem mam małe problemy. Jak włączę TV i Horizon to często mam zniekształcony dźwięk. Musze dekoder wyłączyć i ponownie włączyć i wtedy dźwięk już jest OK. Często Horizon zaczyna mi też bardzo głośno pracować - wentylator? Czasami nawet przebudzę się w nocy i muszę go wyłączyć przyciskiem. Wyłączenie fizyczne przyciskiem i ponowne włączenie, pomaga na jakiś czas.
Dodatkowo dziwnym trafem od tygodnia mam ciągłe zwiechy netu i zamiast 300 Mb/s ledwo dyszy. Mam przerwy i spadki transfery na laptopie, telefonie i TV, co wcześniej się prawie nie zdarzało. Wszystkie urządzenia są obok Horizon.
Do brzegu.
Dziś zadzwonili do mnie z UPC i zaproponowali nowy dekoder 4K, zwiększenie netu do 500 Mb/s czyli już z osobnym modemem, TV + karta Ci+ bez zmian i to wszystko za 130 zł/m-c.

Na stronie UPC widzę taką ofertę:
https:// i m g ur.com/UBMQu06.jpg - usunąć spacje
Jest zdecydowanie bardziej korzystna. Net do 750 Mb/s i zniżka przez pierwsze 5 m-cy.
Czy jedynym wyjściem jest złożenie rezygnacji z usług UPC?

Dziwi mnie ciągłe traktowanie stałego klienta jako "gorszy sort" :-(

Edit:
Widzę, że img nie mogę wstawić. Oferta na UPC wygląda tak:
"176 kanałów; 750 Mb/s za 49,99 zł/mies. przez 5 mies. potem 99,99 zł/mies.; Dekoder UPC TV 4K BOX, Pakiet HBO - 0zł przez 24 mies."
 
Ostatnia edycja:

Seizo

Active member
Bez reklam
Horizon to generalnie szrot. Miałem podobne problemy z sygnałem Wi-Fi. Często zrywał połączenie. Bez dodatkowefo modemu korzystanie z internetu z tego urządzeniu mija się z celem. Rok temu zmieniłem na 4K Boxa i do horizona nie wróciłbym nawet za dopłatą. Co do umowy to ciężko będzie wynegocjować taką ofertę jaką mają nowi klienci. Ale tak jest wszędzie, nie tylko w UPC. Zadzwoń do nich i poproś o rozmowę z DUK. Z konsultantami niczego konkretnego nie wynegocjujesz. Ewentualnie złóż wypowiedzenie i poczekaj aż sami zadzwonią do Ciebie z lepszą ofertą. Chociaż łatwo nie będzie.
 

slupek

Member
W przypadku rozwiązania umowy trzeba czekać 3 m-ce i jeśli umowa jest na mnie to i tak "okres karencji" obejmuje też małżonkę?
Mam możliwość przejścia do Orange, ale to już w ostateczności.

Wysłane z mojego Pixel 5 przy użyciu Tapatalka
 

Seizo

Active member
Bez reklam
W zeszłym roku był miesięczny okres karencji i dotyczył on lokalu dla którego świadczone były usługi. Nie wiem jak jest teraz. Jak złożysz wypowiedzenie to na pewno dostaniesz telefon i szanse na lepsze warunki umowy. Ja bym zrobił.
 

wysio

Member
Bez reklam
Też bym tak zrobił. Sami konsultanci nawet potrafią nie ukrywać, że po złożeniu rezygnacji mają do zaproponowania lepsze oferty. Dzwonisz do UPC i prosisz o wygenerowanie na stronie UPC odpowiedniego linku do rezygnacji. Oni go aktywują, wpisujesz tam powód typu - lepsza oferta konkurencji i za max kilka dni masz telefon z ofertą.
Dekoder 4k mam już dłuższy czas i jestem z niego mega zadowolony. 500Mb + Max HD + pakiet eleven + telefon do wszystkich bez limitu za 105 zł. Jak to brałem, to była dobra oferta. Teraz chyba można mieć lepszą.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Rezygnuj całkowicie i wchodz w nowa umowę na żonę.
Żenadą jest to, że UPC ma lepsze oferty dla nowych, jak dla starych klientów, gdzie trzeba kombinować. Jeszcze potrafią straszyć, ze przy rezygnacji bedziemy bez internetu.
Mi DUK nic nie pomógł, za to całkowita rezygnacja już tak. Przyszedł gość, podmienił dekoder (4k), umowa na 12msc. i oferta prosto ze strony której nie mógł zaproponować DUK.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Rok temu nie było. Lokal nie ma nic do rzeczy, wszak cała masa wynajmowanych mieszkań z częstą rotacją. Mieli coś tam zmieniać i robić pod górkę stałym klientom (żenada), więc musisz się dowiedzieć jak jest obecnie.
 

cza1zip

New member
co powiecie na przedłużenie za 89,99 zł:
Telewizja Pakiet Max Plus z TV 4K BOX 24 miesiące od 1 do 24 mies. 38,99 zł
Pakiet Viaplay 24 miesiące od 1 mies. 10,00 zł
Usługa UPC TV Go 24 miesiące od 1 mies. 0,00 zł
Internet Internet światłowodowy do 750 Mb/s 24 miesiące od 1 mies. 41,00 zł
 

Seizo

Active member
Bez reklam
Rok temu nie było. Lokal nie ma nic do rzeczy, wszak cała masa wynajmowanych mieszkań z częstą rotacją. Mieli coś tam zmieniać i robić pod górkę stałym klientom (żenada), więc musisz się dowiedzieć jak jest obecnie.
No właśnie mi rok temu gościu z DUK powiedział, że zmienili regulamin i karencja obowiązuje na lokal. Nie wiem ile w tym jest prawdy. Nie sprawdzałem tego co mówi. Najlepiej wziąć ten ich regulamin do rąk i dokładnie go przewertować.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
To pogratulować, zamiast pieścić stałych klientów, lub co najmniej pozwolić im na własne ruchy, co już jest słabe, chcą zmusić tych bez alternatywy, na przedłużanie starych umów z droższymi abonamentami jak dla klienta z ulicy. Co tu komentować.
 

[Tigro]

Member
Mam pakiet Max Premium Plus z TV 4K Box w UPC i jakość telewizji to absolutna katastrofa... Specjalnie pociągnąłem kabel ethernet z modemu do dekodera, żeby nie było że to przez WiFi i na benchmarku diagnostycznym w ustawieniach pokazuje że wszystko jest ładnie pięknie, jakość "Wysoka" i dekoder gotowy do obioru kanałów 4K, a tymczasem jakość programów to jakiś żart - mecze często wyglądają jakbym oglądał z jakiegoś lewego streama, a koło super hd to to nawet nie stało, ani na Eleven 4K ani na Polsatach Sport Premium. Nawet zwykłe programy mają tę samą bolączkę i nie wyglądają nawet jak full hd, z ciągłymi przeskokami bitrate'u gdzie mamy 5 minut w-miarę-do-przeżycia jakości, a potem 5 minut czegoś co wygląda jak maksymalnie 720p 😒

Też macie/mieliście taki problem? Udało wam się go jakoś zwalczyć? Nie mam pomysłów co jeszcze mogę zrobić po swojej stronie, a skoro benchmark w dekoderze pokazuje że jest OK to też nie wiem na ile jest sens składać reklamację do samego UPC. Zaczynam żałować że zamiast tych cudów boxów nie wziąłem karty CI+ :/ Jak jest u was? Jakoś sobie z tym poradziliście?
 
Mam pakiet Max Premium Plus z TV 4K Box w UPC i jakość telewizji to absolutna katastrofa... Specjalnie pociągnąłem kabel ethernet z modemu do dekodera, żeby nie było że to przez WiFi i na benchmarku diagnostycznym w ustawieniach pokazuje że wszystko jest ładnie pięknie, jakość "Wysoka" i dekoder gotowy do obioru kanałów 4K, a tymczasem jakość programów to jakiś żart - mecze często wyglądają jakbym oglądał z jakiegoś lewego streama, a koło super hd to to nawet nie stało, ani na Eleven 4K ani na Polsatach Sport Premium. Nawet zwykłe programy mają tę samą bolączkę i nie wyglądają nawet jak full hd, z ciągłymi przeskokami bitrate'u gdzie mamy 5 minut w-miarę-do-przeżycia jakości, a potem 5 minut czegoś co wygląda jak maksymalnie 720p 😒

Też macie/mieliście taki problem? Udało wam się go jakoś zwalczyć? Nie mam pomysłów co jeszcze mogę zrobić po swojej stronie, a skoro benchmark w dekoderze pokazuje że jest OK to też nie wiem na ile jest sens składać reklamację do samego UPC. Zaczynam żałować że zamiast tych cudów boxów nie wziąłem karty CI+ :/ Jak jest u was? Jakoś sobie z tym poradziliście?
Proponuję znaleźć na forum i poczytać wątki i posty na temat dekoderów 4K i standardu TV oferowanego przez UPC. Kiedyś się tym interesowałem jak UPC wprowadziło dekodery 4K. Z tego co pamiętam zdania były podzielone, jedni chwalili drudzy ganili - jak zwykle.
Z tego co kojarzę, jeden z forumowiczów podzielił się takim doświadczeniem że u niego połączenie dekoder 4K + TV 4K + program z z sygnałem 4K = zwala z nóg (in plus :)), natomiast dekoder 4K + TV 4K + program z sygnałem 1080 = padaka.

Pytanie jak zakwalifikować TV 4K od UPC, czy jest to IPTV, czy też UPC świadczy usługę OTT jednocześnie będąc dostawcą internetu. Obie technologie korzystają z szeroko rozumianego internetu a co za tym idzie, należy się liczyć z ułomnościami wynikającymi z tego faktu i wpływu na końcowy produkt w postaci jakości obrazu.

Ja ze swej strony mogę się podzielić takim doświadczeniem. Mam TV 4K i korzystałem z usług platformy Viaplay. Jakość pozostawiała wiele do życzenia. Ale musze przyznać, że konsultowałem te kwestię ze znajomymi, którzy mieszkają w jednym z krajów skandynawskich. Monopolistą jest tam Viaplay i okazuje się, że tamtejsza jakość sygnału TV jest znakomita.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Muszę pochwalić UPC, a w szczególności obsługę.
Szybka rezygnacja na czacie online z pakietu TV (box 4K), telefon po kilku dniach i przemiła kobitka z nową ofertą na internet.
Monter podobnie, miły, sympatyczny chłop. Pośmialiśmy się, pożartowali i został już tylko net.
Podniosłem z 500Mbps do 750Mbps. W sumie niepotrzebnie, ale za 59zł? Jest ok ; )

upc.JPG
 

mati_luk

Klub HDTV.com.pl
VIP
@armanig dobrze rozumiem, że miałeś usługę w UPC składająca się z netu i tv i bezproblemowo z jednej zrezygnowałeś?
Pytam, bo pamietam, że kiedyś mieli to tak pokrętnie zrobione, że dobieranie usług było spoko, ale był mega problem z rezygnacją właśnie z poszczególnych usług.
A sam praktycznie już nie oglądam i przy zmianie umowy za kilka miesięcy planuje zostawić sam net. Oni tez zdaje się ze swojego kabla mają do każdego netu podstawowe kanały, coś jak w dvbt.

Jaki miałeś wcześniejszy pakiet? Ja obecnie tv z tym małym dekoderem 4K i net 750, za 89zl.

Net mi wystarcza, ale zobaczę cenowo jak 1gigabit będzie wychodził w momencie zmiany :)
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
@armanig dobrze rozumiem, że miałeś usługę w UPC składająca się z netu i tv i bezproblemowo z jednej zrezygnowałeś?

Dokładnie tak.
Oczywiście nie miałem już żadnych zobowiązań umową.

Pytam, bo pamietam, że kiedyś mieli to tak pokrętnie zrobione, że dobieranie usług było spoko, ale był mega problem z rezygnacją właśnie z poszczególnych usług.

Też się zdziwiłem, ale bardzo gładko poszło. Jakaś nowa polityka, a różnie bywało przez te naście lat jak jestem z nimi.
Można to zrobić automatycznie na czacie i w panelu wyłączyć jedną z usług.
Ja zadzwoniłem i konsultant poinformował co dokładnie kliknąć.
Potem już tradycyjnie dostajemy telefon i ustalamy warunki.

Ja byłem przygotowany na gorsze warunki, jak te dla nowych klientów na sam internet, ale dostałem to co dla nowych klientów jest na stronie.
W przeciwnym wypadku, zrezygnowałbym w całości z UPC i podpisał nową umowę.

A sam praktycznie już nie oglądam i przy zmianie umowy za kilka miesięcy planuje zostawić sam net. Oni tez zdaje się ze swojego kabla mają do każdego netu podstawowe kanały, coś jak w dvbt.

Tak, dostajesz niezależnie i tak podstawowy pakiet kanałów.

Jaki miałeś wcześniejszy pakiet? Ja obecnie tv z tym małym dekoderem 4K i net 750, za 89zl.

Net 500 i TV Box 4K, tyle, że ja płaciłem 99zl/msc.
Gdybym zostawił net 500, to płaciłbym 49zl, ale podniosłem do 750 za 59zl.
Mogłem wziąść 1GB, ale to już było 79 lub 89, nie pamiętam.
Generalnie chciałem obniżyć abo, a to już u mnie 440zl rocznie mniej.
Dostałbym też nowy router do 1gb, a gość twierdził że są jakieś nowe i jeszcze za wiele na ich temat nie może powiedzieć. Ten który mam, działa dosyć stabilnie.
Net mi wystarcza, ale zobaczę cenowo jak 1gigabit będzie wychodził w momencie zmiany :)

To przemysl czy warto podnosić. Sam niepotrzebnie wziąłem 750, nic nie wniosło względem 500.
Po wifi więcej jak 500mb i tak nie mam, a prędkości po kablu i tak w granicy do 700.
 

mati_luk

Klub HDTV.com.pl
VIP
@armanig bardzo Ci dziękuję za szczegółowe info :) Fajnie, że teraz da się bezproblemowo zejść z usług. Muszę tylko poczekać do końca umowy, chyba kwiecień/maj 2023.
Dostałbym też nowy router do 1gb, a gość twierdził że są jakieś nowe i jeszcze za wiele na ich temat nie może powiedzieć. Ten który mam, działa dosyć stabilnie.
To przemysl czy warto podnosić. Sam niepotrzebnie wziąłem 750, nic nie wniosło względem 500.
Po wifi więcej jak 500mb i tak nie mam, a prędkości po kablu i tak w granicy do 700.
U mnie sytuacja wygląda trochę inaczej, bo gdzieś od roku nie korzystam z ich routera na rzecz własnego. Chodziło właśnie o polepszenie zasięgu w domu i prędkości. Udaje mi się wykręcić po wifi nawet ok 700mb, ale tak jak piszesz - czy mi coś wniesie w ogóle szybszy net. I czy warto 20-30zł dopłacać.
U Ciebie aż żal było nie wziąć za 10zł ekstra tylko :)
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Pytałem montera o wyższe prędkości po wifi, twierdził, że tylko raz widział (bodajże na iPhonie) w takich okolicach i chyba też na swoim routerze.
Tak czy inaczej, większość mam na kablu.
Pamiętaj jeszcze o tivimate... ; )
 
Do góry