Ekran projekcyjny Bueno Screen

Alen69

New member
Mam taki Buenoscreen 240x135 CINEMA HD GRAY, ręcznie rozwijany, Matt GRAY Glass Beaded 0.8 G. Powiesiłem go w 2012 roku, świecę na niego Optomą GT750 i jestem z tego ekranu zadowolony. Nie widzę żadnych srebrzeń, czy tęcz. Jedyny minus mimo grubego ekranu, to subtelne falowanie, gdy leci film i jest jasna scena np pustynia, czy niebo i kamera wolno się przesuwa to widać delikatną nierówność ekranu.
 

ftomekk

New member
Mam taki Buenoscreen 240x135 CINEMA HD GRAY, ręcznie rozwijany, Matt GRAY Glass Beaded 0.8 G. Powiesiłem go w 2012 roku, świecę na niego Optomą GT750 i jestem z tego ekranu zadowolony. Nie widzę żadnych srebrzeń, czy tęcz. Jedyny minus mimo grubego ekranu, to subtelne falowanie, gdy leci film i jest jasna scena np pustynia, czy niebo i kamera wolno się przesuwa to widać delikatną nierówność ekranu.

Pewnie rzucasz obraz z projektora który jest nisko umieszczony. Przy górnej projekcji te ekrany to totalne nieporozumienie i nie jest to moja subiektywna ocena. Jest trochę wątków na ten temat na forum.
 

Quaki1

New member
Ja mam dokładnie tak jak Alen69 tez nie widzę żadnych srebrzeń tez mam Gray HD 240x135 i opotome hd141x
Także albo jestem mało wymagający albo ekrany są z rożnych partii i niektóre maja jakaś skazę lub wadę
Pozdrawiam
 

rambo54

New member
Moja przygoda z Bueno Screen skończyła się na szczęście nie najgorzej...
Sam ekran jest najniższej jakości z ekranów jakie widziałem, a trochę widziałem/oglądałem, aktualnie mam 4 ekran od 6 lat.

Firma która je sprzedaje nie chciała uznać mi zwrotu, potem proponowali wymianę na inny model z moją dopłatą, ale na końcu zwrócili jednak koszt ekrany pomniejszony o koszty kuriera.

Po zwrocie niecałych 500zl już wiedziałem że szukanie kolejnego ekranu przy tej kwocie o wymiarze 234x130 szarego jest nierealne.
Chwile mailowałem z Kraftman, nawet odwiedziłem jeden ich "salon" :confused: ale te najtańsze ekrany za 700zl o nic innego jak BuenoScrenn, tylko tym razem w białej obudowie. Tak samo jak przy Bueno, każdy blachowkręt :confused: trzymający boki blaszanej kasety z plastikowymi zakrywkami z boku był wkręcony krzywo :confused::confused::confused:
Całokształt firmy Kraftman nie moja liga.
Dołożyłem 300zl do Supremy Feniks, i to jest aktualnie najlepszy jakościowo ekran jaki miałem, oglądanie filmów z Optomy HD151x(HD36) stało się w końcu ogromną przyjemnością :-o
Warto zwrócić uwagę też na fatalny system montażu ściennego czy sufitowego tych najtańszych ekranów. Taga czy Suprema posiada swoje własne mocowania, do który później zastrzaskujemy ekran, i dokręcamy je z poziomicą by ekran ZAWSZE zwijał się równo i nie zaczął po czasie od krzywego zwijania falować. To bardzo ważne :blagam:

Moja klasyfikacja

Optika, Bueno, Kraftaman to w zasadzie to samo.
Potem oczko wyżej był Avtek, miałem 3 lata i dalej używa mój znajomy
Taga Harmony którą zdjąłem, w miejsce Supremy, całkiem OK ekran.
Klasa wyżej Suprema Feniks. Gładszy ekran, lepszy mechanizm, lepsza jakość wykonania.
O Adeo czy Kuberze ze nie mam zdania, dzwoniłem i kontaktowalem się z obiema firmami. Jakość obsługi bardzo OK, ale póki co 1500/1800zł na ekran to na tą chwilę za dużo, szczególnie w "świetle" Supremy.
 

darekguma

New member
Bez reklam
Moja przygoda z Bueno Screen skończyła się na szczęście nie najgorzej...
Sam ekran jest najniższej jakości z ekranów jakie widziałem, a trochę widziałem/oglądałem, aktualnie mam 4 ekran od 6 lat.

Firma która je sprzedaje nie chciała uznać mi zwrotu, potem proponowali wymianę na inny model z moją dopłatą, ale na końcu zwrócili jednak koszt ekrany pomniejszony o koszty kuriera.

Po zwrocie niecałych 500zl już wiedziałem że szukanie kolejnego ekranu przy tej kwocie o wymiarze 234x130 szarego jest nierealne.
Chwile mailowałem z Kraftman, nawet odwiedziłem jeden ich "salon" :confused: ale te najtańsze ekrany za 700zl o nic innego jak BuenoScrenn, tylko tym razem w białej obudowie. Tak samo jak przy Bueno, każdy blachowkręt :confused: trzymający boki blaszanej kasety z plastikowymi zakrywkami z boku był wkręcony krzywo :confused::confused::confused:
Całokształt firmy Kraftman nie moja liga.
Dołożyłem 300zl do Supremy Feniks, i to jest aktualnie najlepszy jakościowo ekran jaki miałem, oglądanie filmów z Optomy HD151x(HD36) stało się w końcu ogromną przyjemnością :-o
Warto zwrócić uwagę też na fatalny system montażu ściennego czy sufitowego tych najtańszych ekranów. Taga czy Suprema posiada swoje własne mocowania, do który później zastrzaskujemy ekran, i dokręcamy je z poziomicą by ekran ZAWSZE zwijał się równo i nie zaczął po czasie od krzywego zwijania falować. To bardzo ważne :blagam:

Moja klasyfikacja

Optika, Bueno, Kraftaman to w zasadzie to samo.
Potem oczko wyżej był Avtek, miałem 3 lata i dalej używa mój znajomy
Taga Harmony którą zdjąłem, w miejsce Supremy, całkiem OK ekran.
Klasa wyżej Suprema Feniks. Gładszy ekran, lepszy mechanizm, lepsza jakość wykonania.
O Adeo czy Kuberze ze nie mam zdania, dzwoniłem i kontaktowalem się z obiema firmami. Jakość obsługi bardzo OK, ale póki co 1500/1800zł na ekran to na tą chwilę za dużo, szczególnie w "świetle" Supremy.
A możesz opisać różnice w obrazie wyświetlanym na tych ekranach.
 

Bipo

Active member
Bez reklam
Odnośnie k.a.u.b.e.r.a mam od dłuższego czasu ekran ten firmy i jak dla mnie działa poprawnie i bez zarzutu. Tylko cena jest z innego pułapu cenowego...
 

darekguma

New member
Bez reklam
Odnośnie k.a.u.b.e.r.a mam od dłuższego czasu ekran ten firmy i jak dla mnie działa poprawnie i bez zarzutu. Tylko cena jest z innego pułapu cenowego...
Z innego pułapu cenowego to tak skromnie powiedziane:), ciekaw jestem czy jest jakaś różnica w obrazie na ekranach budżetowych.
 

rambo54

New member
A możesz opisać różnice w obrazie wyświetlanym na tych ekranach.

Dwa pierwsze ekrany jakie miałem, 80" NO NAME rozwijany z kasety podłogowej i kolejny 86" AVTEK na suficie były używane z projektorem Benq W600 720p. Projektor miał niby 2700 ANSI ale po 2000h na liczniku obraz był wyraźnie za ciemny, a rozjaśnianie powodowało że znikał czarny kolor i nasycenie kolorów. Aktualna Optoma HD151x jest niby o 100 ANSI jaśniejsza ale realnie powiedziałbym że jest o 50% jaśniejsza, choć mimo tego jest o 3dB cichsza od Benq w600. Dla mnie jednak dalej za głośna, mimo że wszystko co sprzętowo obniża jasność lampy i dzięki temu szum chłodzenia jest włączone.

Z tego wszystkiego, ekran Bueno nie był matowy, był też najciemniejszy w bezpośrednim porównaniu powierzchni i najbardziej pofalowany.
Taga Harmony AR12 (już nie produkowany) to był naprawę przyzwoity ekran. Mechanizm OK, powłoka OK. Lekko falował, mimo że można go idealnie wypoziomować.

Suprema Feniks jest najgładsza, jej szary kolor jest oczko jaśniejszy od poprzedników, mechanizm rozwijania i zwijania dla mnie numer 1.

Osiągnąłem w końcu złoty środek i optymalną wielkość/odległość ekranu od pozycji w której oglądam. Kierowałem się zaleceniami THX czyli najprościej to 200cm szerokość czynna ekranu oglądamy z 300cm.
U mnie po przeliczeniu to 235cm z 365cm i dopiero teraz odczuwam realizm jakbym był na planie oglądanych filmów, czy to SF czy dokument.

Nie mniej mój znajomy bierze ode mnie TAGĘ, a może i Optomę.
Muszę dokładnie przejrzeć rynek, znależć projektor w cenie ok 3000zł, DLP, do 2000 ANSI i cichszy niż 151x.
A czy szary Fenics nie okaże się wtedy za ciemny..? Nie wiem, ale moim zdaniem obraz wyświetlany na jaśniejszym szarym z Fenicsa jest realniejszy niż na ciemniejszo szarej TaGA. Dla projektora np 1900 ANSI może to być za ciemny ekran i wtedy będe szukał czegoś matowego białego, klasy Feniksa.
 
Ostatnia edycja:

darekguma

New member
Bez reklam
Dwa pierwsze ekrany jakie miałem, 80" NO NAME rozwijany z kasety podłogowej i kolejny 86" AVTEK na suficie były używane z projektorem Benq W600 720p. Projektor miał niby 2700 ANSI ale po 2000h na liczniku obraz był wyraźnie za ciemny, a rozjaśnianie powodowało że znikał czarny kolor i nasycenie kolorów. Aktualna Optoma HD151x jest niby o 100 ANSI jaśniejsza ale realnie powiedziałbym że jest o 50% jaśniejsza, choć mimo tego jest o 3dB cichsza od Benq w600. Dla mnie jednak dalej za głośna, mimo że wszystko co sprzętowo obniża jasność lampy i dzięki temu szum chłodzenia jest włączone.

Z tego wszystkiego, ekran Bueno nie był matowy, był też najciemniejszy w bezpośrednim porównaniu powierzchni i najbardziej pofalowany.
Taga Harmony AR12 (już nie produkowany) to był naprawę przyzwoity ekran. Mechanizm OK, powłoka OK. Lekko falował, mimo że można go idealnie wypoziomować.

Suprema Feniks jest najgładsza, jej szary kolor jest oczko jaśniejszy od poprzedników, mechanizm rozwijania i zwijania dla mnie numer 1.

Osiągnąłem w końcu złoty środek i optymalną wielkość/odległość ekranu od pozycji w której oglądam. Kierowałem się zaleceniami THX czyli najprościej to 200cm szerokość czynna ekranu oglądamy z 300cm.
U mnie po przeliczeniu to 235cm z 365cm i dopiero teraz odczuwam realizm jakbym był na planie oglądanych filmów, czy to SF czy dokument.

Nie mniej mój znajomy bierze ode mnie TAGĘ, a może i Optomę.
Muszę dokładnie przejrzeć rynek, znależć projektor w cenie ok 3000zł, DLP, do 2000 ANSI i cichszy niż 151x.
A czy szary Fenics nie okaże się wtedy za ciemny..? Nie wiem, ale moim zdaniem obraz wyświetlany na jaśniejszym szarym z Fenicsa jest realniejszy niż na ciemniejszo szarej TaGA. Dla projektora np 1900 ANSI może to być za ciemny ekran i wtedy będe szukał czegoś matowego białego, klasy Feniksa.
Dzięki za odp. Ja używam avteka 235cm mat gray z bardzo podobnej odległości + misiek 3800 około 200 godzin wyświecone i jest jak dla mnie ok jeżeli chodzi o jasnosć w tybie eko, a nawet go jeszcze przyciemniam bo w jasnych scenach mocno daje po oczach, ale to też wina odbić o sufitu i ścian. to mój pierwszy zestaw i nie mam porównania do innych ekranów i projków.
 

rkaniews

Member
Wybieram właśnie ekran do 3 tysięcy brutto (100-200 w górę też jest ok).

Z racji tego, że odległość jest duża projektorem będzie Optoma która z tego co wyczytałem mocno świeci - ekran powinien być 0,8 - szary.

Wielkość ekranu wychodzi mi 127" albo ciut większy - byleby wszedł w przewidzane miejsce - maksymalna wielkość z obudową to 3,18 metra na 18 cm szerokości.

Czytam ten wątek i staram się odrzucić plewy od ziaren.
Wychodzi mi takie ekrany:
1. Avers Stratus 2 300x169 cm
2. Avers Cumulus X 300x169 cm
3. Suprema Andromeda IM 282x159 cm
4. Adeo Motorized Professional 293x165 cm
5. Viz-art Neptun Cine 280x158 cm
6. Viz-art Supernova Cine 280x158 cm (16:9)

Niestety, w większości w/w ekranów dodatkowa opcja BB / BT jest poza budżetem.

Mocno polecacie w tym wątku Adeo, jednak Suprema jest w podobnych pieniądzach. Może jednak źle patrzę na ekrany?
 

rambo54

New member
Napiszę od siebie tylko dwie rzeczy na które musisz zwrócić uwagę.
Zjawiska nie do obliczenia na sucho, wyjdą tylko w praniu.

Aby prawidłowo naświetlić obraz na ekranie 100' potrzeba mniej (pewnie o 60%) światła niż na ekran 130' (liczymy powierzchnie przez mnożenie obu boków)

Współczynnik odbicia GAIN, tu 0.8 to wartość przybliżona. Wszystkie ekrany ktore miałem miały Gain 0.8 a jednak się różniły. Bez testu w twoich warunkach nie przewidzisz wszystkiego, ale nowoczesny projektor o jasność np 2500 ANSI spokojnie da sobie z tym rade.
 

rkaniews

Member
Bardzo chętnie bym sprawdził empiryczne ale nie spotkałem się jeszcze z opcją użyczenia ekranie do testów. Mógłbym spróbować kupić online i skorzystać z opcji zwrotu ale koszty kuriera potrafią być wysokie. Dlatego też muszę się opierać w dużej mierze na wiedzy innych. :)
 

rambo54

New member
Każdy nowy produkt, zgodnie z prawem, można do 14 dni zwrócić, jeśli nie nosi śladów używania.

Prościej jednak przynieść do salonu sprzedającego ekrany, swój projektor by chociaż powierzchownie załapać podstawowe Know How ;-)
 

rambo54

New member
Pamiętaj że z mocą lampy zawsze w parze idzie moc wiatraków
Większe obudowy projektorów pozwalają na zastosowanie większych wiatraków, które kręcąc się wolniej od swoich mniejszych braci, powodują mniejszy hałas/szum.

projektor który ma 1500 ANSI będzie miał 22dB poziom szumu a inny 3000 ANSI 35dB szumu z chłodzenia.

Najlepiej udać się na pokaz do jakiegoś salonu, zapłacić za 1,5h projekcje ale dowiedzieć się jak brzmi twoja melodia
 

ftomekk

New member
Kilka dni wstecz kupiłem ekran Suprema feniks .
Zalety :
powierzchnia projekcyjna ekranu - dobre kolory, dobry kontrast.

Minusy :
-Mechanizm zwijania tak bardzo do dupy, że aż trudno to opisać. Bardzo mało precyzyjny, żeby trafić z długością ekranu przy rozwijaniu , trzeba zrobić kilka, jak nie kilkanaście prób.
-Płachta ekranu bardzo cienka, dużo cieńsza niż w Bueno
-Krzywa dolna belka, przy zwinięciu ekranu aż pod kasetę, płachta na bokach wysuwa się z belki i trzeba ją później palcami wsuwać , żeby nie było fałd .
- bardzo lekka plastikowa dolna belka
- smród, smród i jeszcze raz smród - wisi rozwinięty trzeci dzień i nadal śmierdzi.

Zakup uważam za nietrafiony. Ekran zostawiam tylko dlatego , że w cenie do 500 zł nie znajdę nic innego.

PS. Jeżeli ktoś nie zauważa srebrzenia w BuenoScreen , to jest on zdecydowanie lepszym zakupem.
 
Ostatnia edycja:

dziku

New member
Moje Bueno też śmierdział ale max 4 dni. Zwijanie jak i rozwijanie bez problemu. Efektu srebrzenia nie widać jak się go nie szuka. Mi w ogóle nie przeszkadza.


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
 

Bipo

Active member
Bez reklam
U mnie 2 tygodnie wisiał non stop rozwinięty ale i tak dopiero po miesiącu przestał pachnieć farbą w pokoju...;-) Więc cierpliwości i daj mu się wyśmierdzieć...;-)
 
Do góry