Bravia - miesiąc po gwarancji- do kosza!

sq9etc

New member
Wielkie rzeczy, Samsunga autoryzowany serwis też mi naprawił za pomocą używanych części.
Nie wiedział bym o tym, ale serwisant z rozbrajającą szczerością się przyznał, że dostają od Samsunga części z odzysku. Wymontowują z uszkodzonych TV elementy, te które przejdą testy idą na serwis jako części zamienne.
Inna sprawa, że nie zawsze są do końca sprawne. U mnie dopiero trzecia płyta główna działała w miarę w porządku.
Nie pamiętam jak to jest w karcie gwarancyjnej Samsunga, ale pewnie jest napisane, że części będą sprawne, a nie nowe.
 

Titan

New member
No to niezły cyrk. Pewnie teraz to się stanie stałą praktyką w serwisach. W końcu to spora oszczędność zamiast naprawiać nowymi podzespołami, to wyjąć z uszkodzonych tv co się da i wykorzystać ponownie... prawdziwy recykling 21 wieku.

Ja samsunga nic nie mam, od sonego tylko projektor. Oby nie wysiadł do czasu przesiadki na laserowe 4k, bo źle by mi się oglądało mając świadomość, że go naprawiali czymś z odzysku.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Nie chciało mi się szukać tego zapisu tutaj na forum odnośnie naprawiania urządzeń poprzez używane części wobec czego napisałem meila i otrzymałem szybką odpowiedź (HQ 150 jak widzisz kolejny raz jest fakt że szybko się otrzymuje odpowiedzi - choć na pewno nie jest tak za każdym razem) z gwarancją tą Europejską w której to był ten zapis...
I co się okazuje że nie ma już tego zapisu co kiedyś jakiś Kolega cytował tutaj na forum, więc jest kilka opcji albo to się zmieniło bo np. jakieś prawo europejskie się zmieniło i trzeba było dostosować gwarancję do prawa albo to co było kiedyś cytowane to np. dotyczyło strzelam konsol ( bo wtedy ktoś napisał że myślał że to dotyczy wyłącznie konsol) więc cos na rzeczy musiało być... ewentualnie ktoś coś znalazł starego w sieci... choć ja uważam że był taki zapis, bo jednak to było zacytowane - całej gwarancji tam nie było w tym cytacie ale jednak...


Ale poszedłem dalej zadzwoniłem do serwisu Sony i zapytałem się o tę gwarancję co był zapis i ta co otrzymałem z dzisiejszego dnia, Pan powiedział że jak on pracuje w tym serwisie to nigdy nie naprawiali poprzez używane części ( kilka lat pracuje w tym serwisie) Więc teraz się zastanawiam dlaczego taki zapis zniknął ???
Prywatnie mam swoje zdanie bo tak jak pisałem mam kolegę który pracuje w serwisie innej firmy RTV i wiele różnych ciekawostek słyszałem :) takich że co niektórym to włosy by stanęły na głowie i uwierzcie że reperacja poprzez używane części to pikuś :) co nie zmienia faktu że jest to dla mnie nienormalne i nie do zrozumienia.
Jedno jest pewne coś musiało się wydarzyć że już takiego zapisu nie ma...
A jak jest w rzeczywistości w serwisach różnych marek to już wiedzą Ci co pracują tam na codzień ....


Ps już chyba wiem na 99 % to jest nowa gwarancja ponieważ jest pewien zapis którego wtedy nie mogło być ( pod gwarancją jest coś takiego jak Twoje prawa statutowe) gdyż cytowany wtedy punkt z tym zapisem był wcześniej niż listopad - grudzień 2014 r.
 
Ostatnia edycja:

Titan

New member
Czyli, tak w skrócie co z tego wynika? Obecna GWARANCJA zezwala na naprawę UŻYWANYMI częściami, czy już nie maja takiego prawa?
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Wedle gwarancji nie mogą tego robić bo nie ma już takiego zapisu .. i wedle tego co Pan powiedział w tym konkretnym serwisie za jego czasów jak on pracuje nigdy czegoś takiego nie robili..
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Oczywiście że dobrze teraz kwestia jak jest z praktyką i mówię generalnie o serwisach różnych firm - Kolega wyżej napisał o Samsungu, a ja od Kolegi ( to co pisałem wcześniej) też wiem informacje odnośnie pewnego serwisu RTV i naprawdę mówię poważnie że naprawa używanymi częściami to jest pikuś to co czasem robią w tym konkretnym serwisie (od razu mówię to nie jest serwis Sony).
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ale z Dellem to chyba kwestia jaką umowę się podpisało serwisową - moja firma ma taką ( tylko u mnie są wyłącznie laptopy i stacjonarne kompy della)że Gość przyjeżdża do nas w ciągu 24 godzin od zgłoszenia do firmy i przy naszym informatyku wymienia i przy użytkowniku komputera i są to nowe zapakowane widać części - mój laptop był dwa razy robiony w pracy, a ma deko ponad rok - a kosztował około 5,5 tyś :)


Prywatnie powiem że wg mnie wiele firm tak robi tylko o tym się nie mówi i nie pisze... wiedzą Ci co wymieniają te części w serwisach...
 
Ostatnia edycja:

Titan

New member
Sony nie tylko telewizory naprawia używanymi częściami. Lepszy patent robi konsolami playstation. Wysyłając konsole do serwisu, można dostać model refubirished, który został wysłany do serwisu przez innego gracza. Mozna o tym sporo poczytać w sieci.

Fajnie co.

Kupujemy konsolę, dbamy o nią, mało gramy, coś się psuje, wysyłamy do serwisu, a nam mogą odesłać złom porysowany, który ktoś zajeżdżał 24h/7.

I jest to zgodne z zapisami gwarancji. SPRZĘT REFUBIRISHED mogą nam odesłać po naprawie.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Sony nie tylko telewizory naprawia używanymi częściami. Lepszy patent robi konsolami playstation. Wysyłając konsole do serwisu, można dostać model refubirished, który został wysłany do serwisu przez innego gracza. Mozna o tym sporo poczytać w sieci.

Fajnie co.

Kupujemy konsolę, dbamy o nią, mało gramy, coś się psuje, wysyłamy do serwisu, a nam mogą odesłać złom porysowany, który ktoś zajeżdżał 24h/7.

I jest to zgodne z zapisami gwarancji. SPRZĘT REFUBIRISHED mogą nam odesłać po naprawie.
To samo jest w przypadku np. telewizorów.
Pisałem tutaj o koledze który właśnie taki TV dostał.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
HQ a znajdź mi zapis w gwarancji mówiący o tym że Sony może tak robić - nie mówię o tym czy tak robi czy nie bo nie wiem tego ( mam na myśli tv) - tylko znajdź mi taki zapis w gwarancji ... i daj mi przykład na takie cos co piszesz bo na tym forum nie było takiego przykładu ale może znasz... Nikt jeszcze tutaj nie był pewny na 100% że dali mu używaną część ... chodzi o 100% pewności a nie domysły ... i urojona nienawiść do SONY.. musiało Cię to zmartwić że Sony już nie ma takiego zapisu w gwarancji :) pech ... ale może przeżyjesz..
 
Ostatnia edycja:

sq9etc

New member
Wedle gwarancji nie mogą tego robić bo nie ma już takiego zapisu .. i wedle tego co Pan powiedział w tym konkretnym serwisie za jego czasów jak on pracuje nigdy czegoś takiego nie robili..

No nie wiem. Jest zapis, że muszą naprawić z użyciem nowych części? Bo jeśli nie ma takiekgo, to na jakiej podstawie twierdzisz, że nie mogą zastosować części używanych?
Moim zdaniem jeżeli nie jest wyraźnie określone, że zostaną użyte części nowe, to mogą wykorzystać jakie im się podoba. Oczywiście pod warunkiem, że nie jest to jakoś uregulowane prawnie, ale tego nie wiem.

Mój przypadek z Samsungiem miał miejsce 2 lub 3 lata temu, dokładnie nie pamiętam. Po wymianie płyty głównej musiałem po kilki dniach ponownie wezwać serwis, ponieważ telewizor się czasami restarował.
Przy drugiej wizycie serwisanta znowu wymiana płyty głównej, ale ta też miała jakieś problemy i dopiero kolejna zatrybiła sensownie. Dobrze, że serwisant miał dwie sztuki ze sobą, bo znowu sprawa by się odwlekła.
 
D

Deleted member 121090

Guest
lolek126
ależ proszę bardzo:
,,"Sony i Autoryzowane Stacje Serwisowe zastrzegają sobie prawo do wymiany uszkodzonych części produktu, całego produktu lub jego części na nowy lub odnowiony."
Konkretne zapisy z karty gwarancyjnej Sony.
Może teraz to zmienili, ja nie mam aż tak bezpośrednich informacji z tej firmy jak Ty, ja mogę tylko cytować to co inni koledzy mają w swoich gwarancjach.
Zresztą sam czytałeś o przypadku kolegi który dostał używany TV na wymianę. Nawet z nim korespondowałeś w tej sprawie.
Już o tym zapomniałeś?
A o przypadku MarcusaGawina też? Przecież on właśnie dostał odnowioną matrycę. I pisał o tym w tym temacie.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
D

Deleted member 121090

Guest
Głupoty piszesz.
Podałem Ci konkretny zapis, paragraf z gwarancji Sony.
Na jego podstawie Sony dało jednemu forumowiczowi ,, odnowiony'' TV na wymianę i drugiemu ,, odnowioną'' matrycę.
Jeden z nich oburzony tym faktem złożył doniesienie do prokuratury a drugi wielokrotnie pytał czy ta matryca jest nowa i niestety nikt ani z Sony ani z serwisu mu tego nie potwierdził.
Napisali mu tylko, że :
,,"Sony i Autoryzowane Stacje Serwisowe zastrzegają sobie prawo do wymiany uszkodzonych części produktu, całego produktu lub jego części na nowy lub odnowiony."
Więc dla mnie i innych uczestników forum wszystko jest jasne. A działo się to niedawno bo jak pamiętam chyba we wrześniu ubiegłego roku Marcus Gawin dostawał z Sony takie formułki z gwarancji. A krempla przecież o używanym TV na wymianę pisał chyba z miesiąc temu!
No to takie zabawy z klientami mają miejsce w dalszym ciągu czy nie?
No oczywiście masz ,, rację'' że MarcusaGawina nie twierdził, że dostał używaną matrycę:
,,Panowie moze zaloze nowy watek tu i na innych forach o tytule np. "Sony stosuje do napraw gwarancjnych odnawiane czesci z 3 miesieczna gwarancja " ?
bo szczerze jeszcze sie we mnie gotuje :mrgreen:''
lolek126:
,,I do tego wprowadzasz w błąd ludzi bo to co było kiedyś dzisiaj już nie jest ważne i tak jak napisałem wcześniej nie mogą tego robić bo nie ma takiego zapisu..''
A tu piszesz kompletne bzdury. Każdego klienta Sony obowiazuje gwarancja jaką dostał w momencie zakupu. I jeśli kupili z gwarancją z paragrafem jaki cytowałem, to to ich obowiązuje.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ale kto to stwierdził że jest używana ? Nie dostał odpowiedzi i to jest do bani i powinno być piętnowane na maxa - tak nie powinno być powinien dostać odpowiedź. Ale nikt nie stwierdził z fachowych osób że jest to używana matryca czy też odnowiona itp. ... to trzeba udowodnić.. Takie jest prawo w tym kraju.. Chyba że sami się przyznają tak jak to pisał Kolega w przypadku innej firmy.. i to co ja wiem od Kolegi który pracuje w serwisie pewnej firmy - tylko oni też o tym głośno nie mówią...



HQ jedna rzecz mnie zaciekawiła i raz jeszcze przejrzałem to co mi przysłali i ja to miałem w dwóch plikach warunki gwarancji i jakieś popierdulki których wydały mi się bzdurami i w tych popierdułkach jest ten zapis o którym piszesz ...
Ale też się teraz zastanawiam dlaczego tego nie ma w warunkach tak jakby w głównej części - Na stronie Sony pewnie jest to zapisane albo nad albo pod warunkami jutro będzie prawnik( albo w przyszłym tygodniu) to się zapytam co on sądzi o tym...


Więc zwracam honor i jak widzisz ja potrafię przeprosić i raz jeszcze zadzwonię do serwisu tylko tym razem już inaczej sobie z nimi pogadam... :)
Bo albo mnie oszukał albo coś jest nie tak z tym że może oni mają też tak jakby główną część tej gwarancji - ale to aż niemożliwe..


Ale też druga sprawa - wiesz o co mi chodzi o słowo odnowiony w tym zapisie bo ono jest strasznie szerokie ...a w tym zapisie nie ma konkretnego zapisu typu że naprawiaja z używanych części bo wtedy wszystko byłoby jasne a tak to lipa... Bo oni -serwis takie odnoszę wrażenie że za słowo odnowiony to uważają fakt że jeśli wymienia się jakąś część np. w tv to wtedy ten tv jest odnowiony i nie ma to nic wspólnego wg nich że była tam włożona cześć używana.
Zobaczę co prawnik na to powie .....
Zadzwoniłem drugi raz do serwisu ( tylko innym tonem już rozmowa była) Pan dalej twierdzi ( ten sam co i wczoraj ) że oni nie naprawiają z używanych części i nawet zadałem pytanie czy jeśli mieliby do wymiany matrycę a oni posiadaliby rozwalony tv z taką matrycą i czy oni by ją włożyli do tego tv co mają wymienić matryce w tv - powiedział że nie włożyliby bo oni zamawiają części z centralnego serwisu i tylko takie wkładają ..
Ja już zgłupiałem jedno jest pewne że ja mam żal do sklepu w którym kupował tv że nie powiedzieli mi o tej gwarancji Europejskiej (zresztą już pisałem kiedyś o tym) - co prawda i tak bym kupił ten tv ale chcę być świadomy takich rzeczy kupując taką czy inną rzecz..
Te posty które mogłem skasowałem a post 444 i 446 Admin proszę o skasowanie - bo ja już teraz troszkę zgłupiałem.
Natomiast ja mam swoją interpretację tego zdania ale na razie się nie wychylam zobaczę co prawnik powie - ja się na tym nie znam ..a domniemywać nie lubię.

Natomiast żeby stwierdzić że coś jest używane trzeba tego dowieść i tu zdania nie zmieniam.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Konsultowałem się z prawnikiem co sądzi o naszych sławnych dwóch zdaniach z gwarancji " :) więc tak po pierwsze: Sony nie może zrobić takiej rzeczy że np. oddajemy tv model X o numerze 1234, a otrzymujemy tv model ten sam czyli X ale o numerze 6789 - musi to być ten sam model o tych samych numerach lub inny model tv o porównywalnych parametrach i to nie podlega dyskusji żadnej...
Teraz odnośnie części używanych z tych dwóch zdań nie wynika jednoznacznie że Sony może naprawiać tv czy inne urządzenia z używanych części, ale też nie jest wróżką co firma ma pod pojęciem "odnowiony" Wg tego konkretnego prawnika firma być może zabezpiecza się że jak naprawi tv i włoży taką czy inną część to ten tv już nie jest nowy tylko naprawiany czyli np. odnowiony i żeby mieć tzw. RWD....
Na pewno nie jest to jednoznaczny zapis z którego Sony mogłoby naprawiać swoje produkty z części używanych.
Ale też co ważne powiedział że w przypadku innej firmy która podlega Naszemu wymiarowi sprawiedliwości byłby taki czy podobny zapis to On jakby miał mało roboty to poszedłby do Sądu Jakby oczywiście udowodnić (poprzez rzeczoznawców - najlepiej dwóch i z dwóch różnych miast)że dana firma włożyła używaną rzecz ... tylko to trzeba udowodnić a nie domniemywać ze taki fakt nastąpił.. trzeba udowodnić i Sędzia musi wyrok wydać na naszą korzyść ... wtedy to jest faktem.. przeciwnym wypadku mówimy o domniemywaniu, ale wziąłby taką sprawę bo ewidentnie musi być konkretny zapis że dana firma zastrzega sobie naprawę swoich produktów z używanych części..
Sędziowie w tego typu wypadkach często biorą stronę konsumenta, gdyż zapis niejasny w gwarancji jest z góry nastawiony na korzyść Producenta, a powinien być taki żeby jasno wynikało jakie obowiązki ma Producent jak i Konsument wynikające z zapisów gwarancyjnych.


Czyli generalnie jeśli mamy inny tv jak Sony ( chodzi o podległość pod Sąd w RP) i mamy pewność i jesteśmy w stanie udowodnić że wsadzili nam używaną część a nie mamy konkretnego zapisu w naszej gwarancji o możliwości używania takich części przez Producenta to jak ktoś chce to można iść do Sądu i sprawa jest do wygrania.


Oczywiście to wszystko co napisałem odnosi się to co sądzi Prawnik o tych dwóch zdaniach a nie to co ktoś myśli czy Sony robi czy też nie robi...
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Wszystko fajnie, tylko jak zwykły Kowalski pozna, że pod obudową włożyli mu nowy kondensator, czy taki, który ma już na koncie 1000h?
Założę się ,że w 99/100 przypadków taki przeciętny konsument:
1) nie będzie sobie zawracał tym głowy
2) nie będzie mu się chciało otwierać obudowy
3) nie pozna używanej części
Podejrzewam, że producent dobrze zna takie statystyki i dlatego robi co mu się podoba. Jeśli nawet ktoś tam im założy taką sprawę i nawet jeśli zostanie ona rozstrzygnięta na korzyść konsumenta, to producent i tak sumarycznie jest na plusie, z jedną osobą przegrał, ale ile puścił kantem? :D
 
Ostatnia edycja:
Do góry