Bravia - miesiąc po gwarancji- do kosza!

D

Deleted member 121090

Guest
,,"Sony i Autoryzowane Stacje Serwisowe zastrzegają sobie prawo do wymiany uszkodzonych części produktu, całego produktu lub jego części na nowy lub odnowiony."
Ten zapis z gwarancji Sony jest jasny i jednoznaczny.
Tu nie trzeba tłumacza. Mało tego mamy na forum przykłady kolegów którzy zastosowanie w praktyce tych zapisów odczuli na własnej skórze. Więc to nie teoria tylko praktyka.
Przecież krempla jasno na konkurencyjnym forum napisał, że dostał w zamian inny, nie nowy TV.
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie ,

Lolek126 !

Ale po co wciągać PIS do tego wątku .:| To nie jest portal o sprawach politycznych , tylko audio - wideo .
Do tematów politycznych są inne portale np . TVN24 .(Oni tylko umieją popierać PO , więc tam proponuję abyś brał udział w ich dyskusjach)

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
D

Deleted member 121090

Guest
,,"Sony i Autoryzowane Stacje Serwisowe zastrzegają sobie prawo do wymiany uszkodzonych części produktu, całego produktu lub jego części na nowy lub odnowiony."
lolek126
Napisz nam co zdaniem Twojego wybitnego prawnika jest niejasnego w tych paru słowach.
Które ,, zawiłe i skomplikowane'' słowa stwarzają pole do całkowicie odmiennych interpretacji.


I nie licz na to, że zniżę się Twojego poziomu wypowiedzi i będę Ci w prostackich słowach pisał o konieczności dokształcania w niedzielnej szkółce.
Ja tam wolę, w kulturalny sposób przekazywać merytoryczne informacje, a nie chamskie docinki osobiste. Poproszę moderację o stosowną reakcję.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
D

Deleted member 121090

Guest
lolek126
Jeśli ta kancelaria jest przez tak wielkie ,, K'' i ma aż tyle metrów o tak kolosalnej wartości, to na pewno łatwo nam wreszcie wytłumaczysz, które zapisy tego jakże skomplikowanego zapisu karty gwarancyjnej Sony, są tak niejasne, że mogą być bardzo różnie interpretowane:
,,Sony i ACS zastrzegają sobie prawo do wymiany uszkodzonych części produktu, całego produktu lub jego części na nowy lub odnowiony. Wszystkie wymienione części i produkty stają się własnością Sony. ''
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Przeczytaj sobie post tam wszystko jest opisane a jak nie to daj komuś do przetłumaczenia... Krzysztof radio zrozumiał A Ty jak zwykle problem ze zrozumieniem.. życie to nie bajka niestety...
A przede wszystkim raz jeszcze przeczytaj ze zrozumieniem post tam wszystko jest opisane.. i jednoznacznie wynika to co ten dany prawnik rozumie poprzez te dwa zdania.
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Jak dla mnie to zdanie z gwarancji Sony jest tak jasne i jednoznaczne, że nie potrzebuję żadnego prawnika, tłumacza do jego zrozumienia.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Teraz o jachtach, byle nie o gwarancji Sony.
Tu jest forum i piszemy w temacie gwarancji Sony. I każdy może to zrobić. Pisali tutaj koledzy u których Sony w praktyce wprowadziło w życie zapis:
,,,,Sony i ACS zastrzegają sobie prawo do wymiany uszkodzonych części produktu, całego produktu lub jego części na nowy lub odnowiony. Wszystkie wymienione części i produkty stają się własnością Sony. ''
Jak wiesz krempla dostał cały ,, odnowiony'' TV w zamian za padniętego bubla. I sprawę skierował jak wiesz do prokuratury. Ciekawe jak się temat zamknie.
Moim zdaniem skoro Sony w gwarancji napisało, że ma prawo naprawiać swoje wyroby ,, odnowionymi'' częściami i nawet może dać cały ,,odnowiony'' TV na wymianę, to nie zrobili tego bezcelowo. Zrobili to po to, żeby móc to stosować w praktyce. I jak pisali nam forumowicze faktycznie to robią. I bardzo dobrze, że o tym napisali, bo po to jest forum żebyśmy sie informowali o takich kwiatkach.
Powiedz kolegom w pracy, że jeszcze chce mi się o tym pisać.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ale to Ty tak sądzisz że Sony ma prawo ( laik prawniczy) , ja z tego zapisu tak nie wnioskuje ale nie piszę o tym bo nie jestem prawnikiem i nie chce nikogo wprowadzać w błąd. Prawnik z wykształcenia i 25 letnią praktyką zawodową uważa inaczej ... To co Ty sobie sądzisz to już Twoja indywidualna sprawa ....A na pewno nie można pisać że Sony bo to co Sony uważa to tylko oni wiedzą...Prawnik wyraził swoje zdanie i jest to jasno i klarowne napisane. Nie rozumiesz lub nie chcesz zrozumieć to Twoja sprawa.. Mało tego w serwisie głównym w Wawie Pan powiedział że nie mogą naprawiać z używanych części - więc na razie jest słowo przeciwko słowu. A czy Krempal dał sprawę do prokuratury czy nie dał (trzeba byłoby to zobaczyć, plus prokuratura może oddalić zarzuty), dostał taki tv czy nie dostał to tak jak mówi prawo trzeba to udowodnić - tylko Ty tego nie potrafisz zrozumieć... Mało tego na oczy tego tv nie widziałeś i tylko na tym się opierasz co On napisał - ja pisałem do niego bodajże dwa razy w tej sprawie bo byłem bardzo ciekawy i zero odpowiedzi z jego strony ??? Przypadek ??? Nie wiem... jakoś inni ludzie odpowiadają jak się do nich pisze na priv.. Ja również wszystkim odpowiadam a trochę do mnie ludzie piszą...
Co nie zmienia faktu że mógł być taki przypadek i jeśli tak było to życzę mu jak najlepiej bo jeśli takie zdarzenie miało miejsce to trzeba piętnować...
Tym bardziej że wg Prawnika nie ma takiego zapisu który by umożliwiał naprawę z części używanych (a jedynie można domniemywać kilku rzeczy co znaczy słowo "odnowiony" zawarte w tych dwóch zdaniach - ale to nie jest to samo co mieć pewność oczywiście dla ludzi wykształconych w tym kierunku) a już całkowicie wykluczył wymianę na inny taki sam model o innych numerach ... czyli nie może dostać innego tv niż ten co się da do naprawy.
Ja napisałem to co sądzi ten prawnik nie żeby Ciebie przekonywać bo mam to w głębokim poważaniu( Ty dal mnie i dla kilku tutaj osób jesteś nieobiektywny i zresztą nie tylko na tym forum) tylko po to żeby ludzie wiedzieli co sądzi właśnie ten konkretny prawnik... plus to co mogą robić inni ludzie mający być może podobne zapisy mających sprzęty u innego producenta.
A każdy ma swój rozum i albo posłucha laika w prawie czyli Ciebie albo wykształconego prawnika z długoletnia praktyką. Co też nie oznacza że inny prawnik będzie miał inne zdanie..


Ps sprawa jachtu - ja proponuję Ci żebyś pewnych rzeczy nie pisał bo naprawdę to jest aż śmieszne że Ty nie potrafisz zrozumieć po co to było napisane czytając całość postu...chyba że udajesz.. a jeśli nie to naprawdę to czego nie rozumiesz nie pisz bo wstyd...
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
No to Pan z serwisu nie zna zapisów gwarancyjnych Sony.
Bo z nich jasno wynika, że mogą:
,,Sony i ACS zastrzegają sobie prawo do wymiany uszkodzonych części produktu, całego produktu lub jego części na nowy lub odnowiony. Wszystkie wymienione części i produkty stają się własnością Sony. ''
Mało tego nie tylko mogą ale też to robią. Jeszcze raz odsyłam do przykładów MarcusGawin i krempla.
I nieprawdą jest, że to co powiedział pan z serwisu to słowo przeciwko słowu. Bo on tylko powiedział pewnie co mu kazali a w gwarancji mamy jasne i klarowne stanowisko gdzie jest napisane, że:
,,,Sony i ACS zastrzegają sobie prawo do wymiany uszkodzonych części produktu, całego produktu lub jego części na nowy lub odnowiony''
krempla publicznie napisał, że dał sprawę do prokuratury. Nie mam prawa mu nie wierzyć.
Bardziej wierzę wieloletniemu forumowiczowi, niż wyimaginowanemu prawnikowi, którego tu nikt nie widział i nie czytał.
To nie od prawników dowiedzieliśmy się o łamaniu praw gwarancyjnych przez Sony, o braku odpowiedzialności Sony przed naszym wymiarem sprawiedliwości, o braku części zamiennych przez tą firmę mimo posiadania certyfikatu Ecolabel, który do ich posiadania zobowiązuje, wreszcie o możliwości użycia części ,, odnowionych'' do naprawy czy nawet o wymianie całego TV na taki ,, odnowiony''.
Te informacje mamy od kolegów z forum. Więc naprawdę wolę takie źródło informacji.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Każdy wybiera swoje źródło ( a skoro wiesz co wie lub co nie wie Pan z serwisu ) to może podasz mi 6 cyfr w lotto :) przecież wiesz co ludzie wiedzą ... to i 6 cyfr również znasz które będą w najbliższym losowaniu.. przecież to jest proste dla Ciebie..


A propo czy u tych wszystkich Kolegów jakiś ekspert to poświadczył - bo na razie to jest ich zdanie.. ? A Ty lubisz konkrety.... Nawet tego na oczy nie widziałeś... A od twierdzenia do potwierdzenia to długa droga - trzeba przynajmniej u eksperta to potwierdzić.... czyli rozumiem że jak mi być może się popsuje tv i ja napiszę że dali mi na wymianę starą matrycę bo uważam że gorzej świeci jak moja nowa którą miałem, to też weźmiesz za pewnik bo tak ja twierdzę :) a przecież jestem "super ekspertem" z elektroniki więc jak ja mówię że mam używaną matrycę to tak jest i żaden ekspert z tej dziedziny nie musi tego potwierdzić .. :) śmiech na sali...


Ja nie mówię że Sony tego czy owego nie zrobiło Kolegom z forum ale prawo jest jedno i mówi wyraźnie trzeba to udowodnić w sądzie a nie domniemywać... i to tyle osób już Ci pisało że dziecko by zrozumiało... dlatego tym się różnisz od prawników że oni pewne rzeczy wiedzą bo są wykształceni z prawa, a Ty na przypuszczeniach jedziesz i na swojej niewiedzy z dziedziny prawa .... mała różnica dla Ciebie ... ale cóż nie wszyscy muszą to rozumieć...
Tak samo uważam że powinno być piętnowane nie odpisywanie ludziom na konkretne zapytania, ale tak jest i co zrobić ? Można się przenieść do Niemiec lub Uk i tam zapewne w wielu wypadkach jest dużo lepiej.


Dla przykładu Twój i mój Panasonic ( bo też lubię te firmę) już ponad 2 tygodni nie może odpowiedzieć mi na to czy podlegają prawu w RP czy też nie.. Tylko nie mam zamiaru robić z tego III wojny światowej jak to jest w Twoim przypadku. Trzeci raz napiszę meila i zobaczymy... Na razie olewają i tyle.. bo nie ma idealnej firmy....


I raz jeszcze napiszę to co uważasz czy Sony może czy nie może to Twoje prywatne zdanie - człowieka nie mającego zielonego pojęcia o prawie .... laika z tej dziedziny który tylko patrzy w jedną stronę na Sony oczywiście tą na Nie.... Ty jesteś z tych ludzi co nawet jakby Sony dało 100 mln $ na pomoc dla biednych to też byś pisał źle bo zawsze mogli dać 110 mln $ i nie tym a innym potrzebującym.. przecież z zasady trzeba się przyczepić co na innym forum też zauważono.
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Po raz kolejny napiszę. To temat o warunkach gwarancyjnych Sony.
Nie o filantropii np.
Forum dyskusyjne to z natury rzeczy miejsce do wymiany naszych poglądów, spostrzeżeń i przemyśleń. Nas forumowiczów.
Jak szukasz werdyktów sądowych, relacji z sali sądu, prawniczych zawiłości to zabładziłeś. To nie to miejsce.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
A ja kolejny raz piszę że jak nie potrafisz zrozumieć kontekstu postu to nie pisz o tym bo wstyd sobie robisz... nie umiejąc zrozumieć przykładu w stosunku do całej treści postu...
To jest pisane do tych co potrafią zrozumieć kontekst postu i uwierz mi że te osoby dokładnie wiedzą po co to jest pisane i w jakim celu...
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Właśnie rozmawiałem z Sony Centre w Katowicach.
Pracownik zapewnił mnie, że wymiana np. telewizora na inny ,, odnowiony'' to bardzo częsta praktyka w Sony.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ale Ty zadzwoniłeś do sklepu S.C. Katowice i ja też tam zadzwoniłem i rozmawiałem z tym samym pracownikiem co i Ty .... i tak po pierwsze on nic takiego nie powiedział o czym Ty piszesz , przeczytał Ci zapis z gwarancji 5 letniej, ten o którym ja kiedyś pisałem co robi Sony w razie kiedy ma do zreperowania tv... nie mógł tego powiedzieć jak to mi powiedział bo nie wie co jest robione w serwisie ( mało tego nie dostają informacji od serwisu ) i proponował Ci żeby skontaktować się z serwisem to oni wytłumaczą jak to jest robione. To co Ty zrozumiałeś z tego co on powiedział to Twoja sprawa na pewno ten pracownik nie twierdzi że Sony reperuje z używanych części czy też zamienia sobie modele - chyba że klient wyrazi zgodę to wtedy pewnie jest to możliwe.
Nie wiem dlaczego kłamiesz i wprowadzasz ludzi w błąd powołując się pracownika SC - sam pracownik jest wielce zdzwiony tym faktem i tym jak interpretujesz (to co on Ci przekazał).
Powiedział również że mieli przypadki że klient tak jak i Ty otrzymał 100% kasy po jakimś czasie jak oddał do naprawy tv hx a nie mogli go zreperować a Sony nie chciało dać tv 4k. Co klientowi bardzo pasowało bo kupił tv 4k i większy rozmiar. Również wspomniał bo uznałeś się za poszkodowanego - że nie jest w stanie zrozumieć człowieka który dostał 100% kasy za tv po 1,5 roku użytkowania- to jest nie bywałe i nie do zrozumienia dla niego. Wszyscy którzy dostali u nich kasę za tv byli mega zadowoleni. Kolejny raz się potwierdza że masz problem z interpretacją tego co czytasz czy to co ktoś chce Ci wytłumaczyć.
Taka jest prawda.
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
O to, co jest napisane w gwarancji. Czy Sony może mi dać w zamian za padnięty TV inny ,, odnowiony''. Potwierdzili, że to jest bardzo częsta praktyka stosowana przez ich serwis.
W Opolu powiedzieli, ze wiedzą tylko tyle co jest zapisane w gwarancji. Czyli to samo.
Dali mu numer na główną infolinię Sony. 801382462
Zadzwoniłem. Miła Pani też potwierdziła mi( ale najpierw sama gdzieś dzwoniła żeby to potwierdzić), że Sony ma prawo dać mi nawet cały ,, odnowiony'' TV w zamian za padnięty.
Nie miała natomiast pojęcia gdzie muszę w razie sporu, założyć sprawę sądową z Sony. Też zadzwoniła gdzieś żeby uzyskać te informacje, ale i ten telefon nie pomógł jej w udzieleniu mi odpowiedzi. Chyba tajemnica.
lolek126
Nie obrażaj mnie i nie pisz głupot. Wyraźnie mi powiedział, że Sony daje ,, odnowione'' TV i jeszcze dodał, że obecnie to jest podobno normalna praktyka w prawie wszystkich firmach.
Mało tego jak zreferowałem mu jak potraktowało mnie Sony w moim przypadku, to mi powiedział, że się mi wcale nie dziwi, że się pytam o takie rzeczy.
Na poczatek ten Pan wprowadził mnie w błąd twierdząc, że w gwarancji 5-letniej jest zapis, że jak mi ich propozycja modelu na wymianę nie pasuje, to dostanę zwrot kasy.
No to go poprosiłem o konkretny paragraf z tym zapisem. I po zapoznaniu się z gwarancją mnie przeprosił za dezinformację i przyznał, że niczego takiego tam nie ma.
Możesz poprosić tego pracownika do upublicznienia naszej rozmowy. Masz moją zgodę.
Niech Ci ją da odsłuchać. Możesz nawet jej stenogram tutaj zapodać.
Potem mnie będziesz przepraszał za te pomówienia.
I następna sprawa.
Pracownik Sony bez mojego upoważnienia udostępnił Ci treść rozmowy jaką miał ze mną ?!
Na jakiej podstawie? Jak to Ty zrobiłeś? Zadzwoniłeś i poprosiłeś o zreferowanie treści rozmowy jaką odbył niedawno? Jesteś jego przełożonym czy jak?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ja już napisałem co mi powiedział o rozmowie z Twoją osobą ... i więcej mnie to nie interesuje, dzisiaj już dostałem kilka pkt. za dwa ostatnie dni ,,,, Jak kiedyś ktoś udowodni coś takiego to będę przekonany że to robią.. A to że firmy mogą to robić ( czy też robią) to pisałem nie raz tylko trzeba to właśnie udowodnić.. czyli trzeba specjalistę powołać który to stwierdzi, a później w sądzie to wygrać. A jak mam do wyboru co mówi w tym temacie Pan , Pani z infolinii a człowiek z centralnego serwisu Sony to ja wybieram Serwis... i tyle mam odnośnie tej sprawy..
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Powtórze pytania, bo sprawa jest bardzo interesująca i bulwersująca!
Pracownik Sony bez mojego upoważnienia udostępnił Ci treść rozmowy jaką miał ze mną ?!
Na jakiej podstawie? Jak to Ty zrobiłeś? Zadzwoniłeś i poprosiłeś o zreferowanie treści rozmowy jaką odbył niedawno? Jesteś jego przełożonym czy jak?
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Zadzwoń to Ci powie to co mi powiedział.....to żadna tajemnica.A jeśli powiedział co innego Tobie a co innego mi to obu nas niech przeprosi za wprwadzanie w błąd.
I więcej już nie odpisuje ...
 
Ostatnia edycja:

Gex

New member
Nie wiem jak z telewizorami Sony ale konsole Playstation po pobycie w serwisie często wymieniają na model "odnowiony" - czyli oddaną do serwisu przez kogoś innego, nie wiadomo jak użytkowaną i jak długo, a nasz egzemplarz trafia do kogoś innego. Sporo o tym można znaleźć w sieci. Jakby ktoś nie wierzył. Osobiście również tego doświadczyłem.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Hej Kolego a powiedz znasz osobiście taką osobę co konsolę dostała nie swoją po naprawie? Na jakiej podstawie taka osoba twierdziła że to jest nie jego konsola? Czy zgłaszała ten fakt na ifolinię czy też do serwsiu ? Czy oni coś wypowiadali się dlaczego to zrobili? Czy potwierdzili temu komuś np w sewrsie że to jest inna konsola? Czy też odwrotnie upierali się że to jest ta sama konsola...
I co ważne czy to było powiedzmy w okresie ostatniego roku na maxa dwa lata? To musi być ten okres...
Bo ewidetnie jeśliby taki serwis oficjalnie sie przyznał do tego to ktoś stara się wprowadzać w błąd bo z jedenj strony mówią że nie mogą robić takich rzeczy, że zamawiają części z centralnego magazynu itp, że sławne dwa zdania nie pozwalają im na to, a zdrugiej strony dają inną konsolę.
 
Ostatnia edycja:
Do góry