Blu-ray BD-E6100 i aplikacje internetowe

etomk

New member
u mnie przestał w ogóle łączyć z netem przez wifi. z routerem łączy ale z netem już nie. resety i przywracanie ustawień nie działa. spróbuję po kablu, jak nie to reklamuję. chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, pozdrawiam
 

zsoi3

New member
Bez reklam
@etomk - podłącz kablem i daj znać jaki efekt,

@fio - daj znać proszę co Ci odpisali w ipli i onet vod,

wczoraj byłem o krok od walnięcia pilotem w ten odtwarzacz w złości - na ipli zachciało mi się Alexa oglądnąć; po kilkunastu zerwaniach - zrezygnowałem. a w onet tv - prócz zrywania - przydarzyła mi się ta sama historia co u Ciebie @fio; mianowicie sterowania przestało działać...

a z rzeczy pozytywnych - odtwarzacz ma możliwość zgrania płyty CD do mp3 i zapisania tychże na zewnętrzny nośnik podpięty do USB,

a druga rzecz - świetnie działa DLNA; a posiadacze smartfonów mogą zainstalować soft, który umożliwia streaming wybranych zasobów online poprzez DLNA. jest dużo ciekawych serwisów - np. Nasa, Discovery czy Animal Planet. działa - sprawdziłem :) podobnie działa na PC'cie Serviio. A w planie mam zamiar przetestować na PC'cie serwer audio Jamcast w celu streamingu muzyki np. z Deezer'a.

Gdyby to nieszczęsne SmartTV to byłby to świetny sprzęt za rozsądne pieniądze. Dobrze, że działa mi Berliner; mam tam wykupiony abonament i działa świetnie.
 

fio

Member
@zsoi3
Dostałem bardzo szybko, dwie bardzo miłe odpowiedzi. Codepill odpowiedział już po dwóch godzinach (w sobotę!). Odpowiedzi były prawie identyczne. Nasz problem został odtworzony, zidentyfikowany i potwierdzony. Ipla już przesłała Samsungowi nową wersję aplikacji, która czeka na zatwierdzenie, natomiast onet vod w poprawionej wersji będzie przesłany do Samsunga prawdopodobnie w tym tygodniu.
Musimy trzymać kciuki za szybkie wprowadzenie, bo poza tymi kłopotami to tak, jak napisałeś - odtwarzacz super.

----edit-----
Onet VOD już mi się zaktualizował do wersji 1.330 (data dzisiejsza - 26 listopada). Jeszcze nie wiem, czy z interesującą nas poprawką.
 
Ostatnia edycja:

zsoi3

New member
Bez reklam
@fio - dzięki. zaktualizowała się aplikacja onet vod ale wciąż jest z tym błędem.

p.s jamcast działa :) mam abonament na deezer i teraz mogę bez kabli wysłać to do blu-ray'a poprzez dlna i dalej na wzmacniacz.
 

zsoi3

New member
Bez reklam
Samsung Polska zarzucił mi (to w odpowiedzi na moją informację o niedziałających poprawnie aplikacjach smart tv), iż moje urządzenie od nich zawiera nowszy firmware (1054), niż oni oficjalnie oferują (1053.2)... I teraz mam ich powiadomić w jaki sposób ja pozyskałem ten nowy fw... Po prostu - kupiłem w sklepie razem z blue-ray'em :)

Pomimo sporej korespondencji mi osobiście nie przyznali się do problemów z ich aplikacjami i aktualizacjami...:blagam:
 

Judix

New member
@fio, zielony999, zsoi3 Ja pomimo pozytywnej odpowiedzi Samsunga na zgłoszony pierwszy problem, nie uzyskałem odpowiedzi na taki oto problem: Od kilku dni nie mogę uruchomić Samsung Apps - pojawia się komunikat "Wystąpiły zakłócenia w sieci, Spróbuj ponownie później. ERROR_CODE_012", zaś przy próbie uruchomienia przeglądarki "Nie nawiązano połączenia z serwerem. Spróbuj ponownie później. ERROR_CODE_001". I tak od kilku dni bezskutecznie próbuję .... Zaznaczam, że wcześniej (przed aktualizacją) tych problemów nie było.
 

fio

Member
Samsung Polska zarzucił mi, iż moje urządzenie od nich zawiera nowszy firmware (1054), niż oni oficjalnie oferują (1053.2)... I teraz mam ich powiadomić w jaki sposób ja pozyskałem ten nowy fw...
Jak z filmu Barei :fool:

@Judix
Po której aktualizacji tak Ci się stało? Próbowałeś zresetować SmartHub'a?
 

Judix

New member
@Judix
Po której aktualizacji tak Ci się stało? Próbowałeś zresetować SmartHub'a?

No właśnie po tej ostatniej ok. 2 tyg. temu. Początkowo Samsung Apps działał i oczywiście resetowałem SmartHub'a, ale początkowo był problem z tylko przeglądarką. Zaznaczam, że zainstalowane aplikacje (np. VOD Onet) działają, więc z siecią i połączaniem nie występuje problem po mojej stronie.
 

fio

Member
@Judix
Jeżeli masz chwilkę czasu i irytuje Cię bardzo ta przypadłość Samsung Apps to możesz spróbować jeszcze zresetować całe urządzenie.
Przeglądarki w obecnej wersji nie naprawisz, ale możesz jej nie aktualizować po resecie i pozostać przy wersji 1.0.
Zyskasz na tym również sporo wolnego miejsca w pamięci wewnętrznej. (po aktualizacji albo usunięciu aplikacji nasze playery nie usuwają tego z pamięci)

Na filmie masz szczegółową instrukcję:
Performing a Hard Reset - 2012 Samsung Smart Blu-ray Players - YouTube
Podstawową czynnością jest długie przytrzymanie przycisku STOP na odtwarzaczu.
 

zsoi3

New member
Bez reklam
Panowie - nie przestaje mnie ten nasz blue-ray zaskakiwać...

Zrobiłem ten reset klawiszem stop - istotnie, odtwarzacz wrócił do ustawień fabrycznych i zgłosił się kreatorem ustawień. Ale - czy to jest całkowite wyzerowanie urządzenia? Bo:

- w pamięci pozostały mi po resecie ustawienia autoryzowanych urządzeń AllShare. wyczyściły się później, ale tuż po resecie były,

- jeszcze ciekawsza rzecz - wprawdzie pamięć na aplikacje została zwolniona, to po zaproponowaniu mi aktualizacji SamrtTV odtwarzacz zainstalował wszystkie aplikacje hurtem, które miałem przed resetem :idea: to gdzie on trzymał tą listę; gdzie to pamiętał?

- i teraz najważniejsze - działa mi Web Browser :idea::idea: tuż po resecie miałem wersję 1.0 - działała, ale sama zaktualizowała się do wersji 1.233 (nie miałem na to wpływu). i znowu działała - myślę sobie; po aktualizacji SmartTV przestanie działać, ale jednak nie - dalej działa :idea: kółeczko kręci się jakieś 8-10 sekund i przeglądarka zaskakuje...

nic z tego nie wiem... :)

wersje:

SmartHub 4.5051-5.0
Web Browser 1.233
 

fio

Member
Zaskoczyłeś mnie :) Zaraz po tej felernej aktualizacji przeglądarki robiłem twardy reset i nie było rezultatów. Dzisiaj poświęciłem chwilkę i Web Browser w wersji 1.233 działa :)
Nie przywróciło mi moich aplikacji, tylko wszystkie domyślnie instalowane (może masz konto Samsung?).
Faktem jest również, jak zauważyłeś, że ten "hard reset" nie usuwa wszystkich ustawień...


Jako ciekawostka: w stanach zaktualizowali im przeglądarkę w odpowiedniku naszego odtwarzacza (BD-E5900 - to samo urządzenie tylko inne oznaczenie na niektórych rynkach, aby droższy BD-ES6000 się sprzedawał) i mają ten sam problem:
Samsung samsung BD-E5900: questions, answers, how to, FAQs, tips, advice, answers, buying guide
 

zsoi3

New member
Bez reklam
Zaskoczyłeś mnie :) Zaraz po tej felernej aktualizacji przeglądarki robiłem twardy reset i nie było rezultatów. Dzisiaj poświęciłem chwilkę i Web Browser w wersji 1.233 działa :)
Nie przywróciło mi moich aplikacji, tylko wszystkie domyślnie instalowane (może masz konto Samsung?).
Faktem jest również, jak zauważyłeś, że ten "hard reset" nie usuwa wszystkich ustawień...

Sądzę, że wyjaśnienie jest jedno - musieli w tzw. międzyczasie podmienić felerną aktualizację na poprawioną; zachowując numer wersji. Innego wytłumaczenia nie ma - ja również robiłem wcześniej resety i nic to nie pomagało. Metoda godna strusia... :p

Mam konto Samsunga, ale po resecie dzisiaj nie logowałem się na niego; tak więc albo te ustawienia są przechowywane mimo to gdzieś w pamięci, albo gdzieś zdalnie u nich po numerze seryjnym czy MAC'u urządzenia. Sam nie wiem...

A przy okazji - Samsung zaproponował mi darmowego kuriera w celu zabrania mojego blue-ray;a do nich w celu ekspertyzy, etc... :blagam:
 

fio

Member
Czy Wam się dzisiaj zaktualizował sklep z aplikacjami? Czy tylko u mnie dzisiaj, zapomniany po wczorajszym resecie?
 

zsoi3

New member
Bez reklam
Czy Wam się dzisiaj zaktualizował sklep z aplikacjami? Czy tylko u mnie dzisiaj, zapomniany po wczorajszym resecie?

mi też się zaktualizował :)

przy okazji - na moje konkretne pytanie do Samsunga czy ktoś zgłaszał im problemy z aplikacjami odpowiedzieli mi dzisiaj, iż jestem jedyny...:grin:
 

zielony999

New member
Też mam wersje softu w swoim Blu-Ray E6100 1054.1 czy da się jakoś wymusić aby wgrać tą wersje co mają na swojej stronie do pobrania 1053.2
 

zielony999

New member
Mimo że zresetowałem odtwarzacz i zainstalowałem na nowo aplikacje to i tak ten odtwarzacz jest powolny , nie reaguje odrazu na przyciski z pilota spuźnia się jakieś 2-3 sekundy a przeglądarka chodzi tragicznie w dodatku jak wejde na strone www.yuotube.pl i włącze jakiś filmik do ogladnięcia to przeglądarka sią wyłancza i wyskakuje napis że zbyt mało pamięci lub jakiś inny błąd , aplikacji mam zainstalowanych około 10 więc to dużo nie jest , mam w innym pokoju telewizor samsunga ES5500 ma 807,94 pamięci (bluray ma ciut więcej MB) i w nim wszystko dzała płynnie i szybko da się filmiki ogladać w przeglądarce ktura działa szybko jak i telewizor reaguje odrazu na przyciski z pilota .....
 
Ostatnia edycja:

zsoi3

New member
Bez reklam
szybki nie jest - to fakt. co do youtube - jest aplikacja od youtube. dlaczego czesz obslugiwac z poziomu przegladarki?
 

zielony999

New member
No tak jest aplikacja ale skoro jest i przeglądarka to niech działa jak należy , po zatym a jak będe chciał oglądnąć filmik na innej stronie niż youtube ? Skoro działa na smart hub w tv to niech i działa na bluray .....
 
Do góry