Blu-ray BD-E6100 i aplikacje internetowe

zsoi3

New member
Bez reklam
@fio - dziękuję :) problem cały czas jest - np. Ojca Mateusza (odcinek 104) nie udało mi się w ipli obejrzeć bez zrywów; natomiast bez problemu można go odtworzyć w TVP VOD... czekamy więc na reakcję.

@TrueGrand - co do sprzętu - jest OK; chociaż ja nie używam trybu 3D. mi udało się go wyrwać w sklepie za 299 zł :)
 

fio

Member
Zastanawiam się, czy problemy z zacięciami nie mają związku z temperaturą urządzenia. Kiedy odtwarzacz u mnie stał bezpośrednio na amplitunerze nagrzewał się bardzo szybko i wtedy podczas materiałów z TVN albo tuba.tv miałem po 1-2 godzinach odtwarzania przycięcia dźwięku, a jak działał jeszcze dłużej obraz i dźwięk na tvn zaczynał klatkować, a na na tuba.tv co 3-5 sekund pojawiała się ikonka buforowania. Kiedy odtwarzacz postawiłem na osobnej półce grzeje się mniej.
Staram się teraz znaleźć zależność/prawidłowość w ipla, bo możliwe, że gdy odtwarzacz jest chłodny nie pojawiają się zacięcia, a kiedy się podgrzeje będzie przycinał co chwilę. Może grzeje się karta sieciowa a buforowanie w ipli jest mniej doskonałe niż na tvp, youtube lub berliner philharmoniker's (???)
 

zsoi3

New member
Bez reklam
@fio - myślę, że trop w buforowaniu jest właściwy. Nie widzę natomiast zależności sprzętowej (grzanie, etc...). Przez weekend miałem czas by to przetestować - na wielu aplikacjach wideo w SmartTV. Tylko ipla szwankuje. Mam wykupiony pakiet na filharmoników berlińskich - dużo oglądam, w tym piątkowy przekaz LIVE. To są długie transmisje - żadnych problemów. W innym czasie - Tuba TV i FM, DailyMotion czy TVP VOD, YouTube - żadnych problemów. A z drugiej strony - włączę Samsunga, zapuszczę iple i oglądam półtoraminutową pogodę; i zrywa...

Reasumując - skoro inne aplikacje przekazują strumień bez problemów, to oznacza to, że da się programistycznie przygotować aplikację pod ten sprzęt, która będzie działała dobrze. A niestety - ipla nie działa dobrze.

W czasie testów zapuszczałem czasami na komputerze ping różnych serwerów aby sprawdzić, czy nie było błędów czy przerw w sieci; oczywiście nic takiego nie stwierdziłem, co wskazywało by na sieć.

Co jest w ipli przyczyną - nie wiem; mam nadzieję, że to poprawią bo serwis ciekawy i szkoda by było, aby nie działał jak należy.
 

etomk

New member
witam!
ja mam inny problem ze smart hub w bd 6100. początkowo połączenie z internetem przez wifi działało poprawnie, przegladarka web browser odpalała strony. później jak odpaliłem tube to nie mogłem sie juz wcale połączyc z netem. Router widział, sieć moją domową widział, ale z netem nie mógł sie połączyć. net mam przez live box neostrady. komp stacjonarny przez wifi na usb ma dostęp i go nie stracił. komp i bd nie powinny sie zakłócać. może prędkość netu za mała?
pozdrawiam.
 

fio

Member
@etomk - spróbuj od nowa przeprowadzić konfigurację sieci w odtwarzaczu. Oczywiście włączenie/wyłączenie routera też nie zaszkodzi. Bardzo dużo zmiennych i elementów może mieć wpływ na takie zachowanie.


A z innej beczki:
Dzisiaj zauważyłem, że aplikację Mistrzostwa Europy 2012 można nareszcie odinstalować. Ipla mi wskoczyła do app "fabrycznych", ale dalej w starej wersji z kwietnia.

W sklepie pojawił się Onet VOD (wersja aplikacji z 12 listopada), ale funkcjonalność jego odtwarzacza załamuje. Nie działa żaden przycisk sterowania pilotem (pauza, przewijanie, zmiana jakości), a podczas odtwarzania nie znika dolna belka, na której zamiast czasu filmu widzimy kreseczki. Najwidoczniej aplikacja wstawiona przez pomyłkę, albo zupełnie nie zoptymalizowana do tego modelu. Bardzo proszę o potwierdzenie jeżeli ktoś zainstalował, bo może tylko ja mam takie babole...
 

zsoi3

New member
Bez reklam
W sklepie pojawił się Onet VOD (wersja aplikacji z 12 listopada), ale funkcjonalność jego odtwarzacza załamuje. Nie działa żaden przycisk sterowania pilotem (pauza, przewijanie, zmiana jakości), a podczas odtwarzania nie znika dolna belka, na której zamiast czasu filmu widzimy kreseczki. Najwidoczniej aplikacja wstawiona przez pomyłkę, albo zupełnie nie zoptymalizowana do tego modelu. Bardzo proszę o potwierdzenie jeżeli ktoś zainstalował, bo może tylko ja mam takie babole...

@fio - :cool: Dziwna sprawa, bo:

Piszesz o babolach z belką i starowaniem w Onet VOD - tymczasem ja nie mam żadnych tego typu problemów. Nie piszesz natomiast o zrywaniu połączeń w Onet VOD, które to ja mam identyczne jak w ipli. Identycznie... Czy u Ciebie ten problem nie występuję?

Przez ostatnie dwa dni przerzuciłem się na dłużej na TVP VOD i TVN Player - jest tam wiele zaległych programów, które chciałem oglądnąć. Nigdy - podkreślam - nigdy nie zerwało mi transmisji; pełna sprawność i zero problemów. I wciąż słucham Berliner Philharmoniker - pełna sprawność, nic nie zrywa.

Nic z tego nie rozumiem... :confused:

Co do sterowania - w Tuba FM mam problem ze sterowaniem - nie działa mi play i pauza; ogólnie są tego typu problemy - a jak u Ciebie?
 

zielony999

New member
Witam , mam takie zapytanie odnośnie przeglądarki internetowej w tym urzadzeniu BD-E6100 w opisie specyfikacji pisze że ma pełną przeglądarke internetową , chciałbym się dowiedzieć jak ona działa ?
Obecnie posiadam BD-E5500 i on nie ma przeglądarki a chciałbym zamienić go na BD-E6100 aby właśnie była , dlaczego ? Otóż dlatego że gdy włącze widżet TVP VOD na BD-E5500 i wybiore do oglądania serial Pitbull to są wtedy tylko ostatnie 31 odcinki czyli cały ostatni sezon 3 a ja chciałbym oglądać jeszcze sezon 1 i 2 niestety ich nie widać , natomiast jak wejde na strone internetową z komputera www.tvp.pl/vod to są do wyboru wszystkie 3 sezony serialu Pitbull ,dlatego chciałem zapytać jak działa ta przeglądarka na BD-E6100 i czy będę mógł na tym odtwarzaczu oglądnać sezony 1,2,3 serialu Pitbull , mógłbym ogladnać te sezony na tv po podłaczeniu laptapa do tv jednak wolałbym to mieć z poziomu odtwarzacza blu-ray niż latać z kompem po domu . Prosze o odpowiedz , POZDRAWIAM
 

fio

Member
@zsoi3
Dzisiaj po uruchomieniu OnetVOD przyciski działają bez zarzutu, mam czas odtwarzania i pojawiły się reklamy na początku każdego materiału (wczoraj nie było). Zacięć JESZCZE nie uświadczyłem. Jakaś samonaprawa chyba, albo potrzebny był restart urządzenia po instalacji. Na Tuba FM też nie działają mi przyciski play/pause mimo, że ikonka na ekranie się zmienia, ale nie miałem nigdy chyba potrzeby skorzystania z nich, więc zupełnie mi to nie przeszkadza.

A takie mam pytanie do Ciebie: gdzie masz umieszczony odtwarzacz? W szafce, obok innego sprzętu wytwarzającego ciepło? Ja mam z tym problem. Jak postawię go na zewnątrz szafki nie mam zacięć na ipli i wszystko działa bardzo płynnie. Jak tylko się zagrzeje nad amplitunerem Ipla zaczyna przerywać, każde menu zaczyna wolniej działać i czasem nawet pojawiają się problemy z odtwarzaniem na innych aplikacjach (TVP, TVN). Fakt - w szafce jest bardzo gorąco wtedy. Jak wyjmę odtwarzacz znowu na zewnątrz wszystkie problemy ustają.... U mnie dla Ipli diagnoza jest taka: ma gorzej rozwiązane buforowanie niż inne app i kiedy odtwarzacz się zaczyna przegrzewać zacina.
Pisałem do Samsunga i odpowiedziel, że zgodnie z instrukcją mam zapewnić odtwarzaczowi pożądane warunki pracy: nie umieszczać na półkach i nie umieszczać w pobliżu źródeł ciepła takich jak inne urządzenia AV...

@zielony999
W BD-E6100 masz wszystkie 31 odcinków (seria 1-3) na TVP, Ipli oraz OnetVOD, więc możesz wybrać najwygodniejszą dla siebie aplikację do oglądania bez korzystania z przeglądarki.

A propos przeglądarki jeszcze: chciałem sprawdzić, czy tvp.pl/vod będzie działał i odtwarzacz powiedział, że ok, ale jest aktualizacja przeglądarki i czy chcę. Ja chciałem i od tego momentu już po włączeniu przeglądarki system zostaje z obracającym się kółeczkiem. Przeglądarka mi się nie uruchamia...
 

zsoi3

New member
Bez reklam
@fio - otóż tak:

mój odtwarzacz jest w szafce pod telewizorem, wąska wnęka z utrudnioną klimatyzacją, z tyłu kable, etc... dodatkowo - stoi na dekoderze upc, który w środku ma pracujący twardy dysk - wprawdzie jest wyposażony w wiatrak chłodzący, ale grzeje się oczywiście.

zrobiłem jednak test i wystawiłem samsunga na zewnątrz, położyłem na podłodze; było zimny bo dopiero go włączyłem - ipla i one vod jak zrywały odtwarzanie, tak zrywają dalej, nawet tuż pod włączeniu.

reasumując - czy w szafce czy na zewnątrz nie ma do dla mnie znaczenia.

o tvp vod i tvn player już pisałem - działają bez zarzutu. wczoraj na dłużej odpaliłem iplex - oglądnąłem cały film, który zaczyna się dużą porcją reklam, w środku był przerywany kolejnymi reklamami, ale działał bez żadnych problemów.

zrobiłem też inny test - podpiąłem odtwarzacz do innego łącza - nie tyle wolnego co odległego, przez co transfer wifi był wolny. i nagrania - także na ipli i onet - zachowywały się poprawnie w tym sensie, że jak zabrakło danych w buforze to oczekiwały na kolejną porcję (ikonka kółeczka się kręciła). nie jestem więc przekonany czy to jest kwestia bufora.

kolejny test - połączyłem się z siecią poprzez mój telefon z 3G :) o dziwo - 3G wystarczyło do płynnego streamingu (zjadło mi po 10-15 minutach ze 400mb danych) ale oczywiście ipla i onet dalej zrywają...

i jeszcze jedno - @fio, co Ty oglądasz na ipli? pytam dlatego, bo nie udało mi się jeszcze zaobserwować zrywania streamingu na bajkach :) nie mogę jednak stwierdzić czy to reguła czy przypadek...
 

bagiennik

New member
Bez reklam
Bajki mają mniej kolorów i szczegółów wiec to mniej danych do ściągnięcia i wyświetlenia więc mogą się faktycznie mniej zacinać.

Takie wolne i nie zawsze płynne działanie tych urządzeń to normalka.
Są przeładowane funkcjami i niedopracowane, wykonane byle jak, najtańszym kosztem. Taki jest samsung i na dobre im ta strategia wychodzi :>
 

zsoi3

New member
Bez reklam
@fio - potwierdzam niestety, iż aktualizacja Web Browser 1.233 dla BD-E6100 pozbawiła ten odtwarzacz funkcji przeglądarki internetowej (nie uruchamia się)...

Tak więc - mieliśmy przeglądarkę ale jej już nie mamy :-(
 

fio

Member
@zsoi3
Już zresetowałem całe urządzenie i ta aktualizacja załatwiła przeglądarkę. Nie używałem, bo niewygodna, ale liczyłem, że coś poprawią...
(napiszę znowu do Samsunga ;) )

Na Ipli też oglądam (nie ja osobiście) bajki, ale czasami puszczałem testowo inne materiały: kabarety, jakieś programy etc. i miałem problemy tylko przy "nagrzanym" odtwarzaczu. Na onet.pl wczoraj obejrzałem ponad dwugodzinny film - bez problemów (mimo wysokiej już później temperatury).
 
Ostatnia edycja:

fio

Member
Na dzisiaj:
Firmware 1053.2
SmartHub 4.5051-5.0

Ipla 7.012
Tuba.fm 1.60006
Onet VOD 1.320
TVN player 2.010
iplex.pl 0.8021
VOD.TVP.PL 0.70012
Tuba.tv 1.300
YouTube 1.041
Web Browser 1.233 (po aktualizacji z wersji 1.0 nie działa)
 

zsoi3

New member
Bez reklam
@fio - dziękuję.

widzę różnice - moje Firmware 1054; Twoje - 1053.2. Stąd nasze testy co do przerywania streamingu oraz nagrzewania mogą się różnić.

Mogę pobrać ze Strony Sansung firmware 1053.2 ale mój Samsung go nie widzi; pewnie nie chce zainstalować starszej wersji. Nie wiesz czy da się to jakoś wymusić?
 

fio

Member
Nie znam sposobu i nie przeczytałem nigdzie o takiej możliwości.
A skąd dorwałeś 1054? Mój nie widzi nowszego online. Może różnią się hardwarem? Ja swój kupiłem z polskiej dystrybucji (w Saturnie): BD-E6100/EN made in romania.
 

zsoi3

New member
Bez reklam
Mój model jest identyczny co Twój i też z polskiej dystrybucji. Albo był od razu z 1054 albo zaktualizował mi się tuż po zakupie - nie pamiętam. Ale też mnie to dziwi, bo na stronie Samsunga jest do pobrania jako ostatni właśnie 1053.2.

Mam jeszcze jeden trop co do przerywania - wczoraj na Onet VOD pojawił się, jako nowość, ostatni film z serii "Komisarz Alex". I ja tego filmu w ogóle nie mogłem uruchomić bo wyskakiwał od razu komunikat o przerwaniu połączenia - może to kwestia obciążenia u nich na serwerach lub łączach (zakładam, że dużo osób na raz chciało oglądnąć ten film)? Czy Ty możesz go uruchomić?
 

zsoi3

New member
Bez reklam
@fio - oto odpowiedź z Samsunga. A Ty masz odpowiedź od nich?

"W tej sytuacji proponuję w ustawieniach Smart Huba przywrócić ustawienia fabryczne. Po wejściu w Smart Hub, proszę nacisnąć klawisz Tools na pilocie, następnie ustawienia io zeruj (resetuj). Za pomocą tej opcji wszystkie ustawienia zostaną przywrócone do wartości początkowych. Jeżeli to nie pomoże, a łącze jest szybsze niż 10 Mb/S. Proponuję wykonanie resetu sieci i ponowną konfigurację - Maciej Pielak"

Napisałem, iż tak właśnie zrobiłem i nie pomogło. Dostałem druga odpowiedź:

"Zgodnie z poprzednią korespondencją proponuję wykonanie reset usługi Smart HUB, a nie urządzenia. Dodatkowo jeżeli łącze jest szybsze niż 10 Mb/S, proponuję kontakt z lokalnym serwisem RTV w celu dokonania oględzin sprzętu. Spis serwisów odnajdzie Pan na stronie www.samsung.pl w zakładce Wsparcie - Maciej Pielak"

Po prostu, ręce opadają...:blagam: A co ma łącze 10Mb/s do tego - sam nie wiem...
 
Ostatnia edycja:

fio

Member
Tak, napisałem do nich w sprawie przeglądarki i zacięć na ipli (nie mam ich obecnie, bo zamontowałem sobie prowizoryczne chłodzenie w szafce, ale się zdarzały) i że Ipla stwierdziła, że już przekazała Samsungowi nową wersję. Napisałem, że resetowałem i SmartHuba i później twardy reset całego urządzenia i otrzymałem odpowiedź:

"Kwestia związana z błędami aplikacji na Pańskim urządzeniu została przekazana do głównego działu wsparcia w celu weryfikacji. Proszę na bieżąco sprawdzać dostęność aktualizacji dla Pańskiego urządzenia."

Czyli wiem wszystko...

Znalazłem informacje na niemieckich forach, że też im przeglądarka padła.
 
Do góry