Aster HDTV

bluray

Banned
OK,
jest kominikat z 20 XII.
Dali 4 dni na rozwiazanie.
W związku z powyższym, kwoty do zapłaty brutto będą wyższe, natomiast ceny netto pozostaną na tym samym poziomie.
Ponadto, informujemy, że w przypadku braku akceptacji powyższej zmiany, przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia umowy w zakresie danej usługi lub usług. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy z powyższego powodu, powinno być dostarczone w terminie 7 dni przed datą wejścia w życie nowych stawek VAT tj. przed 1 stycznia 2011 r.
Zwracamy jednocześnie uwagę, iż ze względu na fakt, że zmiana cen usług ASTER Sp. z o. o. wynika wyłącznie ze zmiany stawki podatku VAT, w przypadku gdy skorzystają Państwo z prawa do wypowiedzenia umowy zawartej na warunkach promocyjnych, ASTER Sp. z o. o. przysługuje roszczenie odszkodowawcze oraz prawo do żądania zwrotu przyznanych korzyści w ramach tej umowy.
Zmiana stawki VAT od 1 stycznia 2011 | ASTER - Telewizja, Internet, Telefon
 

sekret

New member
Ponawiam pytanie, czy na HBO HD widziecie dwa rzędy napisów, czy tez macie skopane ak ja i widac tylko 1 rząd a drugiego kawałek.

Pozdro
Sekret
 

panedi

New member
witam
chodzi mi o wypowiedzenie umowy... czyli generalnie juz dzis nie mozna zlozyc tego wypowiedzenia umowy?

znalazlem jeszcze cos takiego:
Aster: Zmiany w TV i wyższe ceny przez VAT - aster - Media2.pl

czyli biorac pod uwage powyzsze to mozna do 14.01 zerwac umowe ze wzgledu na zmiany programowe...
czy ktos obeznany moze sie wypowiedziec na ten temat?

Panowie dolaczam sie do pytania. Dzisiaj dzwonilem na info ASTER i dowiedzialem sie ze zerwanie umowy ze wzgledu na VAT to nic innego jak normalne zerwanie umowy ze wszystkimi konsekwencjami jakie sie z tym wiaza (oplata z gory za wszystkie miesiace trwania umowy itd). Rowniez ze wzgledu na zmiane programowa nic nie wskoramy gdyz daja nam w zamian inne programy. Czy moze sie ktos wypowiedziec na ten temat?
 

Frauka

New member
Bez reklam
Jeśli zmiana ceny ( w tym przypadku przez vat) wynika nie z woli operatora a narzucona jest odgórnie przepisami prawa ( ustawa) to oczywiście można zerwać umowę ale płacąc odszkodowanie z tego tytułu.

Zmiana programu jeśli jest niezależna od operatora ( np kanał zaprzestał nadawania) też nie pozwala na wykręcenie się z umowy bez kosztów.

Tylko w przypadku kiedy operator zabiera jakieś kanały ot tak, zmienia warunki umowy i tym samym można takiego operatora pożegnać, bez roszczeń odszkodowawczych z jego strony.

W MM teraz od 1 lutego zabierają dwa kanały ESPN i mimo iż na ich miejsce wrzucają dwa polsaty, to i tak sami napisali, że zerwanie umowy nie daje im prawa do ubieganie się o rekompensatę od klienta :)
 

karhan

New member
hmmm czyli jednak chyba bedzie mozna zerwac umowe... skoro z pakietu basic (analog) wycinaja kuchnia tv (program zostaje tylko w cyfrowej wersji, czyli nie zakonczyl nadawania) to znaczy ze zmienili sobie liste programow wg wlasnego widzimisie i z tego tytulu jest inna oferta pakietu analog... pani na infolinii mowi ze niby nie mozna ale jak ja sie przycisnelo to zaczela sie mieszac... tak wiec wg artykulu Aster: Zmiany w TV i wyższe ceny przez VAT - aster - Media2.pl ta zmiana sie kwalifikuje...
 

banker_2

New member
Jeśli zmiana ceny ( w tym przypadku przez vat) wynika nie z woli operatora a narzucona jest odgórnie przepisami prawa ( ustawa) to oczywiście można zerwać umowę ale płacąc odszkodowanie z tego tytułu.

Zmiana programu jeśli jest niezależna od operatora ( np kanał zaprzestał nadawania) też nie pozwala na wykręcenie się z umowy bez kosztów.

Tylko w przypadku kiedy operator zabiera jakieś kanały ot tak, zmienia warunki umowy i tym samym można takiego operatora pożegnać, bez roszczeń odszkodowawczych z jego strony.

W MM teraz od 1 lutego zabierają dwa kanały ESPN i mimo iż na ich miejsce wrzucają dwa polsaty, to i tak sami napisali, że zerwanie umowy nie daje im prawa do ubieganie się o rekompensatę od klienta :)
Pokrętne to wszystko. Z tego co piszesz wynika, że operatorzy znaleźli sposób by bronić sie przed - co tu ukrywać - próbami wykręcenia się klienta od umowy pod płaszczykiem jakie dają im ustawy chroniące konsumenta. Tyle, że - niejako przy okazji - klient znowu nie ma praktycznych możliwości bronienia się przed narzucaniem zmian do umów których się nie akceptuje. A przecież to zobowiązanie obustronne

Mam przykład praktyczny - próbowałem wykorzystać podniesienie cen ASTER sprzed paru miesięcy do rozwiązania umowy. Było pismo do BOK informujące o braku akceptacji takiej zmiany do umowy głównej i aneksów, kilka wizyt w BOK. Rozmowa była jak głuchy ze ślepym - ja im tłumaczę,ze mam prawo nie zgodzić sie na podniesienie jednej z opłat jako strona umowy. Oni, że mam do tego prawo, ale oni maja prawo wtedy wyłączyć część usług. Ja że to absurd - zmuszają mnie do akceptacji dopłaty informując,ze jak tego nie zaakceptuję to praktycznie pozbawią mnie sygnału TV z tego i kilku innych pakietów. Wobec tego nie dotrzymają zakresu usług na jaki podpisaliśmy umowę i tym samym ją zrywają. Oni, że to wtedy będzie moja decyzja i MOJE niewywiązanie się z umowy, grozili mi tajemniczymi "opłatami roszczeniowymi" (ciekawostka - nie chcieli lub nie umieli w BOK czytelnie wyjaśnić co się za tym kryje). Usiłowali wmówić mi moją rezygnację z pozostałych usług co oczywiście obciąża mnie kosztami. Ja twardo stałem przy swoim - to OBUSTRONNA UMOWA OKREŚLAJĄCA WARUNKI WSPOŁPRACY NA 24 MIESIĄCE. MOŻNA WNIEŚĆ DO NIEJ POPRAWKI O ILE ZAAKCEPTUJE JE KAŻDA ZE STRON. W tym momencie ja podniesienia opłaty nie akceptowałem jako strona. To ASTER wnsiósł o zmianę której ja nie zaakceptowałem a nie odwrotnie. Tłumaczyłem ciągle że moja umowa mi odpowiada tak jak jest do tej pory - i zakres i cennik. Oczywiście taka interpretacja sytuacji była w BOK nie akceptowana, czasem wręcz odnosiłem wrażenie, że tego nie rozumieją. Paranoja - dyskusja podnosiła ciśnienie mnie jak również w BOK.
Na logikę śmieszny był zapewne mój upór przed podwyżką 2 zł/m-c. Z drugiej strony śmieszny był opór ASTER by egzekwować od dotychczasowych klientów zmianę zasad do umów które sam ASTER proponował w ofercie jako niezmienne i to za cenę, że część bedzie chciał się od nich "odkleić". Po długich bezowocnych dyskusjach zaproponowali rozwiąznie oczywiste od początku - rabat na tę usługę w wysokości planowanej podwyżki do końca trwabnia umowy. I z rozwiązania umowy nic nie wyszło :)

Moje wnioski z całej próby - choć logicznie i prawdopodobnie prawne dowodzenie ASTER się nie broni, klient w tej walce jest bez szans, bo jest sam wobec całej korporacji. To wykształcona machina która ma zniechęcić klienta do walki, bazując na przekonaniu, że mało który klient będzie zdeterminowany prowadzić spór do konca. Prawdopodobnie nawet jeśli nie dojdziemy do porozumienia, tj. nie przyjmiemy stawianych warunków to w efekcie klient bedzie musiał zapłacić kary o których zwrot bedzie mógł później walczyć sądownie. Posługiwanie się obecnie swoimi prawami UKOiK w walce z narzucaniem zmian przez wszelkich operatorów uważam obecnie za nieskuteczne w praktyce.
Pozdrawiam!
 
Ostatnia edycja:

szewol

New member
Bez reklam
Zmiana programu jeśli jest niezależna od operatora ( np kanał zaprzestał nadawania) też nie pozwala na wykręcenie się z umowy bez kosztów.

To tylko głupie tłumaczenie konsultantów. Wycofanie kanału z rynku także upoważnia do rozwiązania umowy. Przykładem jest chociażby UPC - 31 grudnia 2010 roku UPC wycofuje z oferty Club TV, bo kanał wychodzi z Polski, i pozwala na rezygnacje z pakietu, w którym ten kanał się znajdował.

REASUMUJĄC !!!!

Jesli podwyżka wynika TYLKO z VAT-u - nie można rozwiązać umowy. Jeśli natomiast przy okazji zmiany VAT cena brutto rośnie więcej niż VAT (np. w UPC select drożeje o 3 zł) to klient ma prawo rozwiązania umowy.

Wyłączenie kanału z oferty - nie ważne z jakich powodów - upoważnia klienta do rozwiązania umowy na pakiet, w którym ten kanał się znajdował. Wyłączenie kanału = pogorszenie oferty.

Także wyłączenie kanału jednego i zastąpienie drugim (innym) także według prawa pozwala na rozwiązanie umowy, bo to są zmiany warunków umowy, nie wymuszone przez odgórnie przez przepisy, ale "widzi mi się" operatora.

PS. Aaaaaaa. I jak rozmawiacie z konsultantem pamiętajcie, że ma za zadanie wciskanie kitu, że nie można (nawet gdy można). Dlatego trzeba być pewnym siebie ;)
 
Ostatnia edycja:

karhan

New member
tak wiec napisałem maila do UOKIK:
"Witam,

Chciałem się dowiedzieć czy można zerwać umowę z Aster ( bez kar itp.)
ze względu na planowane zmiany programowe:

Zmiany w ofercie telewizyjnej ASTER | ASTER - Telewizja, Internet, Telefon

Wg tego artykułu to chyba można:
Aster: Zmiany w TV i wyższe ceny przez VAT - aster - Media2.pl

Skoro z pakietu basic (analog) wyłączają program Kuchnia TV (program
zostaje tylko w cyfrowej wersji, czyli nie zakończył nadawania) to
znaczy ze zmienili sobie listę programów wg własnego widzimisie i z tego
tytułu jest inna oferta pakietu analog... pani na infolinii mówi, że nie
można ale jak się było upartym to zaczęła się mieszać...
Chyba w przypadku kiedy operator zabiera jakieś kanały ot tak, zmienia
warunki umowy to tym samym można takiego operatora pożegnać, bez
roszczeń odszkodowawczych z jego strony. Mam rację?
U innego operatora w MM od 1 lutego zabierają dwa kanały ESPN i mimo iż
na ich miejsce wrzucają dwa polsaty, to i tak sami napisali, że zerwanie
umowy nie daje im prawa do ubieganie się o rekompensatę od klienta.

Proszę mi powiedzieć jak sprawa wygląda z punktu widzenia prawnego i
UOKIK.
Proszę o szybka odpowiedź ponieważ czas na ewentualne zerwanie umowy
jest ograniczony..."

i tu odpowiedź:
"Szanowny Panie,

Z przedstawionych przez Pana informacji wynika, że operator telekomunikacyjny zmienił zakres programów pakietu objętego umową o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

Jeżeli zmiana regulaminu lub umowy jest spowodowana zmianą przepisów prawa w tym także zmianą stawki podatku VAT, w przypadku wypowiedzenia umowy abonent może zostać zobowiązany do zapłaty kary umownej lub odszkodowania.

Jeżeli jednak zmiana regulaminu lub umowy nie jest spowodowana zmianą stawki podatku ani inną zmianą przepisów prawa może Pan w odpowiednim terminie wskazanym przez operatora umowę wypowiedzieć bez obowiązku zapłaty kary umownej lub odszkodowania.

Podstawa prawna: Art. 60a ustawy prawo telekomunikacyjne
"1 Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych:
1.doręcza na piśmie abonentowi będącemu stroną umowy zawartej na piśmie treść każdej proponowanej zmiany warunków umowy, w tym określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, chyba że abonent złożył żądanie określone w ust. 1b,
- z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji tych zmian.
2. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, o którym mowa w ust. 1, dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6, o czym abonent powinien zostać także poinformowany."

więcej informacji w przedmiotowej sprawie może uzyskać Pan w Centrum Informacji Konsumenckiej (22 534 91 74, 0 801 900 853) działającej w ramach Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

pozdrawiam
Barbara Sroka

Prawnik - konsultant
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
Ul. Gizów 6, 01-249 Warszawa
Tel. 22 634 06 69
Fax: 22 634 06 67
Infolinia Konsumencka: 0 800 800 008
www.skp.pl"

i jeszcze jedna odp:
"Szanowny Panie,

proponowana zmiana może nie zostać zaakceptowana przez Pana ze skutkiem
rozwiązania umowy.
Oferta programowa jest elementem umowy. Zmiana tej oferty prowadzi do zmiany
umowy. Na to nie musi się Pan zgadzać. Zatem w grę wchodzi wypowiedzenie
umowy bez obowiązku zapłaty kary.

pozdrawiam,
Sławomir Zaborek
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
ul. Gizów 6
01-249 Warszawa
tel. +22 634 06 68
fax: +22 634 06 67"

TAK WIĘC MAMY WOLNA DROGĘ DO WYPOWIEDZENIA UMOWY BEZ KONSEKWENCJI :)
 

ArtiW

New member
Witajcje,
mam pytanie dot. Astera vs UPC.
Przeczytałem wiele postów, ale jakoś nie mogę dojść do jednoznacznych wniosków. W zasadzie jednego. Która oferta jest lepsza?

Obecnie posiadam Aster analogowy. Ze względu na fakt, iż kupiłem nowy TV, chcę mieć już sygnał HD (oczywiście wybrane kanały). W bloku, w którym mieszkam jest Aster i UPC.

Wracając do pytania. W której sieci lepiej ulokować swoje... "uczucia" :)
Zostać w Asterze, który prawdopodobnie został kupiony przez UPC czy raczej iść bezpośrednio do UPC?
Gdybyście mogli mi podać 3-5 argumentów za i przeciw każdej z sieci, byłbym zobowiązany.

Dodam, że interesuje mnie tylko TV.
 
Ostatnia edycja:

bluray

Banned
KARHAN:

[1]
Sprawa jest nieco bardzie złożona.
TERMINY !
Otóż 20-go XII 2010 ASTER opublikował ko0mi8nikat o zmianach.
Już go zdjeli.
Każdy nadawca jest ustawowo zobowiązany do przekazania informacji o możliwości wypowiedzxenia umowy. I takie ifo tam było.
Ale uwaga: TERMINY:
Taka opcja wypowiedzxenia była możliwa JEDYNIE w okresie od 20.12.2010 do dnia 24.12.2010.
Czyli przez 4 dni - słownie: cztery dni !!!
Ja poszedłem z wypowiedzeniem ...... w terminie.
Była to formuła skuteczne.
Naliczyła mi kary : 220 zeta.
Mój powód rozwiazania był prosty:
płaciłem im ok. 300 zł miesięcznie. Za net/TV HD/ phone stac.
Ale się właśnie wyprowadziłem z Wawy.
Więc mocno szukałem powodu do zerwania umowy.
W BOK-u miła Pani podpowiedziała mi optymalne rozwiązanie !
Oto one:
Zawieszamy usługi (regulamin na to pozwala).
Ja zawiesiełem ( jestem zwolniony z obowiązku płcenia) do dnia końca promocj !
Złożyłem jednocześnie skuteczne wypowiedzenie na dzień 30 maj 2011.
I mam posprzątane.
[2]
ASTER to droga firma ale o bardzo wysokiej jakości usług.
Net bez limitów ściągałem jeden BD RIP 50 GB w nocy.
Był na rano.
Super opcja.
[3]
UPC czy ASTER ?
Transakcja ma się finalizować dopiero na wiosnę. Marzec 2011.
Wtedy okaże czy brand ASTER zniknie z ryku.
Nie sądzę. Bo klienci ASTER płacą więcej niż klienci UPC.
Nadal będzie (sądzę) firma ASTER i UPC. Będzie tylko jeden właściciel.
 
Do góry