Samsung ue55mu7002

lasyk

New member
Potwierdzam słowa kolegi o tym efekcie. Też borykałem się z tym problemem. 3 kable hdmi i na każdym to samo. I na PS4 i na PC. Od kilku miesięcy nie odpalałem ps4 więc nie wiem jak to wygląda po aktualizacjach softu w TV ale te "pasy pikseli" pojawiały się.
 

lasyk

New member
Nie da sie tego uchwycić na zdjęciu. Pojawiają się losowo na ułamek sekundy takie zakłócenia w postaci pionowych linii/pasów czerwonych pikseli w różnych miejscach na ekranie. i faktycznie wygląda to jak problem z uszkodzonym kablem HDMI jednak miałem tak na 3 z czego 2 były nowe. Ja obstawiałem problemy z one connect'em jednak nie miałem okazji przetestować innego.
 

maqrob

New member
Ja zgłaszałem do telefonicznego supportu Samsunga. Jak pisałem wcześniej po resecie i zmianie ustawień dla portu HDMI (co podobno eliminuje efekt migającego/znikającego ekranu dla PS4 Pro) problem występuje nadal i zasugerowano mi wyłączenie trybu gry, co mnie nie satysfakcjonuje.
Jak pisali przedmówcy efekt jest losowy, trwa ułamek sekundy więc ciężko cyknąć fotkę, być może uda mi się nagrać jakiś film to wstawię. Efekt najczęściej występuje na ciemnych scenach (np w Wiedźminie 3, często występuje w jaskiniach i lochach). Używałem rożnych kabli HDMI, począwszy od tego dołączonego do konsoli po jakieś certyfikowane, podwójne ekranowane itd.
Z informacji jakie udało mi się wyczytać na różnych zagranicznych forach nie pomaga update softu, zmiany w menu serwisowym, czy nawet wymiana matrycy lub płyty głównej. Podobno ten problem dotyczy tylko niektórych egzemplarzy i nie tylko modeli MU7000 ale też JS8500, JS9000, KS8000, KS9800, JU7500, KU6000, KU7000, KU6300 oraz QLEDY z 2017 roku, w zależności od modelu telewizora występują niebieskie lub czerwone piksele.

Jedną z opcji częściowej eliminacji problemu co mogę potwierdzić jest 'miękki reset' (odłączenie TV od prądu i ponowne włączenie) - tak długo jak się nie zmieni źródła sygnału i nie wyłączy TV pilotem to problem nie występuje. Po zmianie źródła sygnału lub wyłączeniu i włączeniu TV pilotem problem powraca.

Niestety ze względu na ograniczenia forum nie mogę wkleić linku na forum Samsunga gdzie problem jest poruszany. Ale proszę sobie wpisać w wyszukiwarkę "Flickering line issue in game mode - problem with multiple Samsung TV's".
 
Ostatnia edycja:

deusexe

Member
Wie ktoś jak ustawić na stałe dźwięk na DTS albo Dolby D. Mam podłączone kino Onkyo przez HDMI ARC i jak oglądam youtube albo Netflix na zmianę, to ciągle mi wraca na PCM. Bitstream pozostaje. Jest to dość irytujące...
 

adawro

New member
Ja mam przez SPDIF ale to chyba ten sam problem.
Samsung to trochę skaszanił.
To nie jest tak,że ci wraca do PCM.
1.Jak ustawisz w TV Dolby to jeśli ścieżka filmu ma:
a) Dolby to tv przekaże Dolby
b) DTS to tv przekaże PCM

2. Jak ustawisz w TV DTS to jeśłi ścieżka filmu ma:
a) Dolby to tv przekaże PCM
b) DTS to tv przekaże DTS

Lepiej by było gdyby w tv była lista obsługiwanych kodeków przez amplituner i tylko odchaczać co jest a co nie ma. A tak jak puszczę film co ma tylko DTS to muszę wchodzić w menu telewizora i przestawiać, a potem jak mam film w DD to znowu muszę przestawiać.
 

deusexe

Member
No rzeczywiście jest jak mówisz, bo jak dwa razy włączę dwa różne filmy ze ścieżką DTS to zapamiętuje. Jedyne rozwiązanie jakie tu widzę do w oprogramowaniu telewizora wywalić opcję PCM albo ustawić ją na końcu listy priorytetów, ale do tego potrzebny będzie haker.
 

harry.wesoly

New member
Model 55 mu7042. Od kilku dni mam problem z nieczytaniem dysku twardego 2,5 cala. Jeden wd usb 3.0, drugi 2,5 cala hdd w obudowie usb 3.0. Wczesniej odczytywał. Podłączone do one connect ppd wejście hdd ale tez pod drugie 5A i reakcja jest taka ze: podłącze, dysk zaczyna migac co jest oznaką pracy, na ekranie pojawia się informacja ze wykryto dysk itp i gdy tylko klikne zeby wejsc to dysk zaczyna swiecic swiatlem ciaglym co jest oznaka jakby sie zatrzymal a na ekranie wyswietla sie koleczko jakby doczytywal zawartosc dysku ale nawet po 20min nic. Dysk ntfs. Pomoze tu jakiś twardy reset telewizora? Pamieta ktos jaka kombinacja klawiszy na tradycyjnym pilocie bo mam tez taki? Ps soft mam 1250.5. Sorki za bledy pisze z kom.
 

harry.wesoly

New member
Na potomnych, pomogło odłączenie od sieci na dłuższy czas. Akurat dziś robiłem porządki w kablach i przestawiałem szafki i o dziwo pomogło. Ruszyły bez problemu. Dziwne
 

Boniunio

New member
Mam problem po ostatnich aktualizacjach TV przestał czytać mi pendriva. Jak podłączam to nic się nie dzieje natomiast jak odłączam to wtedy wyskakuje komunikat o odłączeniu o co chodzi ? Mam obecnie wersje oprogramowania 1250
Z góry dzięki za pomoc
 

lasyk

New member
Jak to w przypadku aktualizacji samsunga więcej szkód niż korzyści z tego wynika. Na starszym sofcie działanie Motion plus było wyraźnie lepsze. Teraz występuje dużo więcej artefaktów i zniekształceń niż wcześniej. Jakby się dało zrobić downgrade od razu bym to uczynił.
 
Do góry