Wypalony ekran w tv Oled.

gitarrra

Well-known member
Bez reklam
Witam
Mam pytanie.Czy LG w ramach gwarancji naprawia swoje TV jeśli pojawi się na nich wypalenie?
W tv kolegi tak się właśnie stało.Ma "piękny" pasek TVN na ekranie.
I niestety jest to wypalenie a nie powidok.
Ma jeszcze miesiąc gwarancji i co tu dużo mówić ,miękkie nogi bo nie wie co robić?
 

SDman

Banned
Witam
Mam pytanie.Czy LG w ramach gwarancji naprawia swoje TV jeśli pojawi się na nich wypalenie?
W tv kolegi tak się właśnie stało.Ma "piękny" pasek TVN na ekranie.
I niestety jest to wypalenie a nie powidok.
Ma jeszcze miesiąc gwarancji i co tu dużo mówić ,miękkie nogi bo nie wie co robić?
Jaki dokładnie model ?
 

gitarrra

Well-known member
Bez reklam
OLED65B8PLA
jest jeszcze ok. miesiąca gwarancji.Kolega ma też jakieś ubezpieczenie nabyte podczas kupowania TV
 

gitarrra

Well-known member
Bez reklam
Jak najprościej i najszybciej zapodać zdjęcia?Kolega mi podesłał.Byłoby lepiej widać co jest na rzeczy.
 

gitarrra

Well-known member
Bez reklam
OK,rozumiem-reklamować.Pytanie czy ktoś ma wiedzę na temat tego jak w takich przypadkach zachowuje się LG?Naprawia gwarancyjnie TV czy olewa klienta?
Zdaję sobie sprawę,że każdy przypadek jest inny i czasem trudno porównywać ale może ktoś ma jakieś doświadczenia w takich sprawach.
 

gitarrra

Well-known member
Bez reklam
Z tego co wiem, TV ma jeszcze ok. miesiąc gwarancji.Wiem,że można oddać odbiornik do naprawy w ramach gwarancji.Chodzi mi tylko o to jak w przypadkach wypalenia zachowuje się LG.Naprawia gwarancyjnie czy może niestety nie?
Kiedyś,w przypadku plazm bywało z tym różnie
 

gruzlewski

New member
A jeśli to nie tajemnica to w jakich warunkach był użytkowany?
Jakie ustawienia obrazu, format obrazu, ilość godzin na dobę, czy był cały czas podłączony do sieci?

Gwarancja rozpatrywana jest indywidualnie, w trybie serwisowym sprawdzą ilość godzin i czy proces kompensacji przebiegał prawidłowo, oraz czy użytkownik go nie przerywał. Jeśli kolega nie pomagał zepsuć się temu TV to powinni wymienić ekran na nowy.
 

raf2007

Member
Kolega gruzlewski ma całkowitą rację. Wszystko zależy od tego jak TV był użytkowany czy kompensacja matrycy była wykonywana czy TV nie był odłączany w tym czasie od prądu?. Serwis sprawdzi ilość godzin używania panelu, ilość kompensacji oraz ile z nich było nieudanych, przerwanych (odłączenie TV od prądu lub włącznie TV w czasie kompensacji. Ja mam OLED65C8 i po 15 miesiącach użytkowania pojawiły się delikatne wypalenia było je widać na***żółtej i czerwonej planszy testowej na dole panelu. Wysłałem foto razem ze zgłoszeniem naprawy do LG mailem. Po po 2-3 dniach zadzwonił do mnie pan z serwisu, że przyjdą po TV. Zabrali do serwisu po 2 dniach pan z serwisu zadzwonił, że panel będzie wymieniony na nowy. Po kolejnych 2-3 dniach TV miałem w domu. Aha jedna ważna uwaga ! TV OLED od LG mają ustawioną automatyczną kompensację matrycy, który robi się po 4 h użytkowania TV i po co drugim wyłączeniu TV. Między wyłączeniem, a ponowym włączeniem powinno się odczekać około 1 h właśnie ze względu na automatyczne kompensacje żeby ich nie przerywać no i abolutnie nie powinno się odłączać TV z prądu. Od wymiany minął prawie rok i nie mam żadnych problemów z panelem.
 

gitarrra

Well-known member
Bez reklam
gruzlewski...to pewnie żadna tajemnica tylko,że ja zwyczajnie nie wiem jak ten TV był użytkowany , a pasek został zauważony kilka dni temu.

Jako,że sam mam 55ST60 Panasonica to tematem powidoków,wypaleń i wszelkiego rodzaju śladów na ekranie interesowałem się swego czasu.Dlatego dość szybko(oczywiście jako typowy amator) "zdiagnozowałem pacjenta".
I jedyne co wiem na dzień dzisiejszy to, że TV jest kolegi nie mój,na ekranie jest "śliczny" pas przez niemal całą szerokość (dostałem zdjęcie ekranu) a w aptece obok mieszkania kolegi zaczyna brakować pampersów ,bo kolega nie wie jak LG podejdzie do tematu.
I wcale się nie dziwię nerwom kolegi, bo jak LG się wypnie na niego ,to z tego TV nie będzie można nawet zrobić ramki na obrazek bo...ten TV nawet nie ma ramki.
 
Ostatnia edycja:

jak30

Member
U mnie po ujawnieniu wypalenia zgłosiłem ten fakt do serwisu.Bez żadnego sprawdzania po wysłaniu zdjęcia serwis podjął decyzje o wymianie matrycy.Gdy okazało sie ,ze matrycy nie ma dostarczono mi nowy tv.Rozumiem ze nie nalezy wyłączać tv z kontaktu ale zastanawiać sie nad włączeniem tv to chyba przesada
 

gruzlewski

New member
U mnie po ujawnieniu wypalenia zgłosiłem ten fakt do serwisu.Bez żadnego sprawdzania po wysłaniu zdjęcia serwis podjął decyzje o wymianie matrycy.Gdy okazało sie ,ze matrycy nie ma dostarczono mi nowy tv.Rozumiem ze nie nalezy wyłączać tv z kontaktu ale zastanawiać sie nad włączeniem tv to chyba przesada

Proszę podziel się jaki TV reklamowałeś i jaki Ci zaproponowano.
Co dokładnie pojawiło się matrycy?
 

jak30

Member
Wypalił sie pasek informacyjny.Reklamowałem B7 dostałem B9.Normalne telefoniczne zgłoszenie nainfolinie LG.Następnie serwisant telefonicznie poprosił o zdjecie panelu i to wszystko.Podwoch dniach decyzja wymianie
 

gruzlewski

New member
Wypalił sie pasek informacyjny.Reklamowałem B7 dostałem B9.Normalne telefoniczne zgłoszenie nainfolinie LG.Następnie serwisant telefonicznie poprosił o zdjecie panelu i to wszystko.Podwoch dniach decyzja wymianie

Jednak LG potrafi stanąć na wysokości zadania:)
Ciekawe jaki inne marki podchodzą do reklamacji. Biorąc pod uwagę, że kupują panele z firmy zewnętrznej LG Display to pewnie tacy hojni już nie są. Macie jakieś doświadczenia z SONY, Panasonic, Philips?
 

Davide

Member
Jednak LG potrafi stanąć na wysokości zadania:)
Ciekawe jaki inne marki podchodzą do reklamacji. Biorąc pod uwagę, że kupują panele z firmy zewnętrznej LG Display to pewnie tacy hojni już nie są. Macie jakieś doświadczenia z SONY, Panasonic, Philips?

Ja mam doświadczenie z Sony. Tv Sony 65XE9305, a na nim 10 pikseli.
Tv nie da się naprawić. Wymiana na nowy. Zaproponowali XF z około 2200-3000 przepracowanych godzin. Już nie pamietam. Nie chce skłamać.
Potem zaproponowali 65XG powystawowy.
Później, ze nie wymienia , a naprawia. Podając trzy serwisy. Każdy z serwisów, twiedzi , ze nie da się tego naprawić. Kontaktuje się z Sony, a Sony nadal przekierowuje mnie do serwisu. Każdy z trzech serwisów znów mnie informuje, ze nie da się tego naprawić. Pisze to do Sony , a Sony , ze tylko naprawa. Więc w maju sprawa w sądzie.
TV leży w kartonie.
Ostatnio kupiłem Lg 65GX , ale zwróciłem bo był za mały. Zastanawiam się nad 77G1, ale trochę się boje, bo chciałbym TV na 5-6 lat
 
Do góry