TV Toshiba 40TL838 - model 3D który w klasie cenowej przyniesie wiele radości - test

wasylhh

New member
Bez reklam
Ja dzisiaj zrobilem update do tej wersji co mi dali na email OS i jak na razie nic nie zauwazylem. Jeden raz czarny pasek albo szarpanie i oddaje badziew na gwarancje. Bez zartow ja placilem za niego prawie 800 euro.
 

kowalcus

New member
Witam
Mam podłączoną swoja Tośkę do sieci po kablu, serwer zrobiony w wmp12 ale komp nie widzi tv, a tv nie widzi żadnych serwerów (pliki udostępnione ofc), w ustawieniach routera widać podpięty telewizor.Czy może mi ktoś podpowiedzieć co robię źle bądź co muszę jeszcze zrobić abym mógł odpalić zdjęcia,filmy po lanie na tv z kompa?
 

parsifal

New member
Zaktualizowałem dzisiaj soft z C na S i co? i kicha. Czarny pasek jest nadal chociaż pojawił się dopiero po prawie 2 godz. Najpierw sprawdzałem na TVP 2 HD z dekodera CP , przez ponad godzinę obraz bez zastrzeżeń ,potem TVP 1 HD z naziemnej i po ok.45min pojawił się pasek i w ciągu następnych 15 min jeszcze 2 razy. Szarpania obrazu jak na razie brak, active vision - wysoki.
Jest tutaj pewna prawidłowość co do czasu występowania tego paska - u mnie też pasek pojawia się po ok. 2 godzinach pracy TV. Mam wrażenie że żaden soft tego nie poprawi i jest to raczej usterka sprzętowa (przegrzewanie się jakiegoś elementu?). Soft R, źródło sygnału N.
 

johncoffey

New member
To jeśli programowo nie mogą usunąć tej usterki, musi być to usterka sprzętowa. W takim razie jak można pozbyć się tego badziewia i odzyskać pieniądze? Jest taka możliwość? Bo złożenie reklamacji zapewne będzie skutkować tym, że TV będzie naprawiany bezskutecznie.
 

parsifal

New member
Info dla niemazaco:
Witam ! Dla mnie w serwisie wymienili TL838 w ramach reklamacji na TL933 i jak na razie po 2 miesiacach uzytkowania tego modelu jestem z wymiany zadowolony, nie zauwazyłwm w nim zadnego szarpania obrazu, chociaz muszę powiedzieć że Active Vision mam ustawione tylko na "Niski" lub "Standardowy", a na wejściu DVD po HDMI mam w ogóle wyłaczone Active Vision. Jedynym mankamentem tego modelu to brak obiecanej wcześniej funkcji PVR, choc pilot ma już klawisz "Rec". Mam nadzieję że w którejś najbliższej nowej wersji softu ta funkcja juz będzie.
Ogólnie TL933 jest dużo bardziej udanym modelem niż TL838 i jak na razie myślę że podjąłem słuszną decyzję o zamianie na ten model.
Czyli można wymienić - może kolega napisze jaka była procedura takiej wymiany i jakie usterki zgłaszał do serwisu. Niemniej jest to bujanie się z wadliwym sprzętem, strata czasu i nerwów podejrzewam. Szkoda, bo telewizor naprawdę ładnie świeci i dobrze wygląda. Aha, u mnie (46TL838 - zakup w EuroRTVAGD) nie występuje szarpanie tylko ten p....y pasek.
 

wasylhh

New member
Bez reklam
To jeśli programowo nie mogą usunąć tej usterki, musi być to usterka sprzętowa. W takim razie jak można pozbyć się tego badziewia i odzyskać pieniądze? Jest taka możliwość? Bo złożenie reklamacji zapewne będzie skutkować tym, że TV będzie naprawiany bezskutecznie.
Ja dzwonilem do toshiby z pytaniem jak to ma funkcjonowac. Powiedzial mi ze wezma tv i sprawdza go technicy bo ten czarny pasek i szarpanie to wada softu.... Stwierdzil tez ze beda musieli sprobowac go naprawic (czyli jesli wada softu to wgraja inny soft) ktory i tak nic.nie naprawi. Na szczescie po 3 bezskutecznych naprawach producent musi ci zwrocic pieniadze lub wymienic tv na nowy. Niestety tp kosztuje troche czasu...
 

johncoffey

New member
Czyli według nich to wada softu, hmm. Ciekawe, czy jest ktoś tutaj na forum, kto miał ten pasek i poszarpywanie i po aktualizacji softu wada ta znikła? Ja sprawdzałem każdą wersję.
 

parsifal

New member
Czyli według nich to wada softu, hmm. Ciekawe, czy jest ktoś tutaj na forum, kto miał ten pasek i poszarpywanie i po aktualizacji softu wada ta znikła? Ja sprawdzałem każdą wersję.
Jeżeli twierdzą że to wada softu to jest nadzieja - z drugiej strony to może być polityka Toshiby - wiemy że uszkodzenie jest typu sprzętowego ale trzymajmy się wersji o sofcie to unikniemy masowych reklamacji mając nadzieję że klienci będą oczekiwać na dopracowanie oprogramowania. To jak czekanie na cud.
 

wasylhh

New member
Bez reklam
Dokladnie tak jak kolega wyzej...Niestety oni tez wiedza ze po malutku uplywa nam gwarancja na tv i tym samym przedluzaja gadke. Mi pojawia sie ten czarny pasek tez po nowym sofcie i dzwonie do toshiby bo chce wymienic tv.Bede sie staral o model 46WL863g
 
Ostatnia edycja:

johncoffey

New member
Ja mam jeszcze praktycznie 2 lata gwarancji, bo niedawno kupiłem TV. Szkoda że taka sytuacja zaistniała, bo gdyby nie ten czarny poziomy pas, byłbym w 100% zadowolony.
 

kudys11

Member
dajcie jakieś zdjęcia lub filmiki z tym pasem o którym tak piszecie, bo ja u siebie nic takiego nie mogę dostrzec, wczoraj lampiłem się w TV przez ponad 2h potem ustawiłem kamerę też ok 1h nagrania i żadnego paska nie widzę.
 

ozmatox

New member
serwis

Ja dzwonilem do toshiby z pytaniem jak to ma funkcjonowac. Powiedzial mi ze wezma tv i sprawdza go technicy bo ten czarny pasek i szarpanie to wada softu.... Stwierdzil tez ze beda musieli sprobowac go naprawic (czyli jesli wada softu to wgraja inny soft) ktory i tak nic.nie naprawi. Na szczescie po 3 bezskutecznych naprawach producent musi ci zwrocic pieniadze lub wymienic tv na nowy. Niestety tp kosztuje troche czasu...

A w karcie gwarancyjnej, którą zpewne wszyscy czytali - jest napisane, że po 5 próbach....:x ciekawe jak tam moja Tośka 4 dzień na serwisie...ale dopiero pierwszy raz.
 

parsifal

New member
dajcie jakieś zdjęcia lub filmiki z tym pasem o którym tak piszecie, bo ja u siebie nic takiego nie mogę dostrzec, wczoraj lampiłem się w TV przez ponad 2h potem ustawiłem kamerę też ok 1h nagrania i żadnego paska nie widzę.
To nie pas tylko paseczek i trwa ułamek sekundy, dopóki nie poczytałem tego wątku myślałem że to gówno generuje dekoder N-ki i specjalnie się tym nie przejmowałem. Link do filmu widziałem na tym forum (YT z jakiegoś meczu).
 

kudys11

Member
W niemczech nie ma czegos takiego jak karta gwarancyjna.

Widzę że jesteś bardzo napalony na zwrot tośki
Możesz to zrobić na podstawie TOWAR NIEZGODNY Z OPISEM, mam tu na myśli DVBT które nie działa przy ustawieniu region polski. Na taki zwrot jest czas dwuch tygodni od odkrycia błędu, lecz nie dłużej niż rok od zakupu
 

wasylhh

New member
Bez reklam
Widzę że jesteś bardzo napalony na zwrot tośki
Możesz to zrobić na podstawie TOWAR NIEZGODNY Z OPISEM, mam tu na myśli DVBT które nie działa przy ustawieniu region polski. Na taki zwrot jest czas dwuch tygodni od odkrycia błędu, lecz nie dłużej niż rok od zakupu

Ja kupilem toske dwa miesiace temu...DVBt dziala u mnie bez zarzutu bo mieszkam w niemczech i wybralem niemcy co jest rzecza oczywista. Niestety sortowanie programow to juz tragedia bo one sie same przestawiaja. Czarn pasek to tak jak kolega zauwazyl tylko szczegol. Mnie meczy to szarpanie obrazu....Dzwonilem dzis do toshiby i pan wykazal sie znajomoscia tematu mowiac ze czytal fora i nigdzie nie natknal sie.na ten czarny pasek a na niemieckich forach jest masa postow z tym problemem. Zaproponowal mi serwis i powiedzial ze jak nowy soft tego nie naprawil to musi byc cos walniete w srodku.... Bez komentarza.
 

arko07

New member
Dziś po zmianie obrazu na fabryczny Hollywood 2 przez 3 godziny nie pojawił się czarny pasek, wcześniej tv był włączony ok 4 godz.także o przegrzewaniu się jakiegoś podzespołu który przyczyniałby się do powstawania tego paska raczej nie ma mowy. Jeżeli w tym trybie pasek nie będzie się pojawiał to stawiał bym na wadliwy soft a nie sprzęt.
 

wasylhh

New member
Bez reklam
Prawda jest taka ze toshiba o tym wie ale nie wiedza jak to naprawic. Oczywiscie nie przyznaja sie do tego bo to by sie wiazalo z masowa wymiana sprzetu.
 
Do góry