Telewizory OLED C1 i G1 2021 firmy LG: czego się spodziewać?

Status
Zamknięty.

luki82b

Member
Ok, zamieszczę wieczorem jak się uda zrobić dobrze widoczne. Przypomina to łudząco problem z podświetleniem i nawet w ciemnej scenerii odtwarzanej treści widać było że tv ma jakby problem z obróbką obrazu i wyszarzył mocno cała scenerię którą często zmieniał. Widoczne też były szare pionowe pasy na całym ekranie co kilkanaście cm, ten efekt też można było zaobserwować na LCD ale ale zapomniałem jak był nazywany. Dodam że przesył internetu bardzo dobry i działa prawidłowo także wykluczam spadek na łączu.
 
Ostatnia edycja:

kola01

Well-known member
Bez reklam
To zamieść zdjęcie klatki filmu, gdzie widać problem i dodatkowo porób zdjęcia, jak wyglądają jednolite plansze (w tym z 5% szarością).
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
A czego Wy się spodziewaliście? Za prawdziwą kalibrację trzeba prawdziwie zapłacić.
Chyba, że kupujesz u kikiego i masz w pakiecie.
 
Ostatnia edycja:

kola01

Well-known member
Bez reklam
No właśnie piszemy o "kalibracji" w ramach pakietu u Kikiego. Było o tym wspomniane.
Właściwie powinienem napisać, że mówimy o czynności, którą Kiki nazywa "profesjonalną kalibracją" (w darmowym pakiecie dla "niebieskich" o wartości 600zł), a która w rzeczywistości sprowadza się jedynie do wpisania w menu TV kilkunastu cyferek przepisanych z kartki, która krąży od pół roku na tym forum.
 
Ostatnia edycja:

luki82b

Member
@Masta J Mnie interesuje czego jest to wina czy mam problem z tv czy jest to kwestia „kalibracji” Nie miałem jeszcze styczności z Oledami to nie wiem jaki obraz oferują i jak powinno poprawnie wyglądać. Po włączeniu jednej z funkcji które znajduje się w zakładce ochrona oleda jest nagle dobrze wiec obstawiam kalibrację ale nie jest ta funkcja żadnym rozwiązaniem bo blokuje wszystkie możliwe ustawienia obrazu. Jeżeli posiadasz ten model to może doradzisz za co ona odpowiada. Dzisiaj wieczorem potestuje dalej i zobaczę co doradzi Kiki bo Tv u niego został kupiony.
 
Ostatnia edycja:

luki82b

Member
Rozmawiałem z kolegą kikiego odnośnie kalibracji i efektu poświaty który u mnie wystąpił. Wprowadzone ustawienia kalibracyjne dotyczą tylko SDR, tryb dolby vision/profil dla konsoli nie jest skalibrowany i ustawieni które do nich wprowadziłem z otrzymanego PDF tylko pogorszyły wszystko. Przywróciłem DV ustawienia fabryczne(reset ustawień ) , efekt poświaty zniknął gdyż za niego odpowiadał suwak „jasność” Gdy zwiększę powyżej wartości 50 to poświata się pojawia, ustawienia DV wprowadzone na oko nie są idealne i napewno trzeba będzie to skalibrować jak również profil pod konsole. Zdjęć nie zamieszczę bo wychodził na nich efekt poświaty słabo widoczny, co do funkcji w zakładce „ochrona oled - kino” to Marek przekaże mi info w poniedziałek jaki jest jej cel.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Kalibracja jest zawsze robiona na każdym telewizorze przed wysyłką.
Kto chce korzystać - korzysta, kto nie chce nie korzysta.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Czyli jednak wiedziałem o czym mówię, a kola01 bredzi.

Nim łatwo kogoś ocenisz to poczytaj niektóre komentarze forum, zwłaszcza nim Kiki zdąży je usunąć.
Wielu użytkowników, którzy kupili TV u Kikiego zwróciło uwagę, że:
1. rzekoma kalibracja zrobiona przy zakupie w 100% pokrywa się z pdfem krążącym na forum, co oznacza, że nie było żadnej ani indywidualnej ani tym bardziej profesionalnej kalibracji, tylko zwykł wklepanie kilku ustawień z ogólnodostępnego wydruku.
2. Po drugie, co jest jeszcze gorsze, wpisana kalibracja potrafiła nie tylko nie poprawić obrazu ale wręcz pogorszyć obraz (przesunąć, pkt bieli, czerni i nie tylko). Pisał o tym chociażby przed chwilą wyżej kolega @luki82b.

Osobiście jestem dobrym przykładem na potwierdzenie powyższej sytuacji, bo sam u Kikiego kupiłem TV LG 55C11. Bezpośrednio przed zakupem telefonicznie dopytywałem się Kikiego, jak ta kalibracja wygląda i dostałem info, że on sie na tym nie zna i się tym nie zajmuje, że kalibrację wykonuje zewnętrzna firma, która przyjeżdża i profesjonalnie kalibruje egzemplarz sprzedawanego TV.
Jakież było później moje zdziwienie, gdy już 15 minut od zakupu dostałem MMSa ze zdjęcie spakowanego i zaadresowanego do mnie telewizora. I w tym momencie już wiedziałem, że zostałem oszukany, że nie ma żadnej kalibracji, bo czasowo nie byłoby to wykonalne.
Oczywiście w kartonie znalazłem wydruk ustawień z Calmana ale był to dokładnie ten sam pdf, krążący na forum. Gdy napisałem o powyższej sytuacji na forum, dostałem kilka prywatnych wiadomości od użytkowników (którzy później też się wypowiedzieli publicznie), że u nich zakup TV z rzekomą kalibracją wyglądał identycznie.
Zadałem wręcz publicznie, tu na forum, wprost pytanie do Kikiego: jak właściwie wygląda kalibracja, robiona u niego przy zakupie TV w ramach pakietu dla niebieskich i Kiki nie raczył odpowiedzieć.
Napisał coś wymijającego, głównie nie na temat. Później zobaczyłem, że część komentarzy w tym zakresie zostało usuniętych. Jak myślisz, czemu to świadczy?

Dalej uważasz, że bredzę i że każdy za darmo dostaje pakiet o wartości 600 zł ???
 

promil_one

New member
@kola01

Myślisz, że firma kalibrująca przyjeżdża jak ktoś kupi TV??? Jeśli tak to rozgrywałby KIKI byłoby to dalece niezoptymalizowane rozwiązanie i na pewno nie mógłby tego dorzucić gratis. Przyjeżdżają i kalibrują HURTOWO. Takie TV dopiero potem czekają na nabywców. Tak jest dla KIKI'ego 80% taniej!! A końcowy klient otrzymuje kalibracje, za którą indywidualnie zapłaciłby 300-400.
 
Ostatnia edycja:

SDman

Banned
...
Osobiście jestem dobrym przykładem na potwierdzenie powyższej sytuacji, bo sam u Kikiego kupiłem TV LG 55C11. Bezpośrednio przed zakupem telefonicznie dopytywałem się Kikiego, jak ta kalibracja wygląda i dostałem info, że on sie na tym nie zna i się tym nie zajmuje, że kalibrację wykonuje zewnętrzna firma, która przyjeżdża i profesjonalnie kalibruje egzemplarz sprzedawanego TV.
Jakież było później moje zdziwienie, gdy już 15 minut od zakupu dostałem MMSa ze zdjęcie spakowanego i zaadresowanego do mnie telewizora. I w tym momencie już wiedziałem, że zostałem oszukany, że nie ma żadnej kalibracji, bo czasowo nie byłoby to wykonalne.
Oczywiście w kartonie znalazłem wydruk ustawień z Calmana ale był to dokładnie ten sam pdf, krążący na forum. Gdy napisałem o powyższej sytuacji na forum, dostałem kilka prywatnych wiadomości od użytkowników (którzy później też się wypowiedzieli publicznie), że u nich zakup TV z rzekomą kalibracją wyglądał identycznie.
Zadałem wręcz publicznie, tu na forum, wprost pytanie do Kikiego: jak właściwie wygląda kalibracja, robiona u niego przy zakupie TV w ramach pakietu dla niebieskich i Kiki nie raczył odpowiedzieć.
Napisał coś wymijającego, głównie nie na temat. Później zobaczyłem, że część komentarzy w tym zakresie zostało usuniętych. Jak myślisz, czemu to świadczy?

Dalej uważasz, że bredzę i że każdy za darmo dostaje pakiet o wartości 600 zł ???
Masz 100% rację, ta "kalibracja", a raczej ustawienia nie mają nic wspólnego z przyjazdem technika z profesjonalnym sprzętem do domu, to jakby dokonywać ustawienia korektora audio dla danego modelu, a nie bezpośrednio w miejscu odsłuchu.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Oczywiście, że bredzisz.
Telewizor mógł być przygotowany po prostu wcześniej bo to popularny model i schodzi mu tego na pęczki, reszta to zwykłe brednie oparte na lipnym założeniu.

A jak skomentujesz fakt, że:

1. W ramach tej rzekomej, profesjonalnej indywidualnej kalibracji, wyszły dokładnie te same ustawienia, co od dawna publikowane na tym forum. Zapewne wiesz, że nawet w ramach kilku pomiarów tego samego egzemplarza otrzymamy za każdym razem zbieżne ale jednak minimalnie różne wyniki. A w sytuacji gdy, każdy kolejny sprzedawany egzemplarz ma w kartonie wydrukowanego pdfa z dokładnie tymi samymi wynikami.... to już nie można mieć złudzeń, że nie mamy tu do czynienia ani z profesjonalną kalibracją, ani z indywidualną ani z żądną.
Zauważ, że na tych wydrukach nie ma ani numeru seryjnego ani daty ani niczego, co pozwoliłoby powiązać czynność kalibracji ze sprzedawanym egzemplarzem TV. Jest tylko ogólny model np. "LG C1" co ułatwia, podrzucenia go do każdego LG C1.

2. Taką sytuację jak w pkt. 1, potwierdzili także inni użytkownicy tego forum, kupujący u Kikiego różne modele TV. Załączyli tu skany wydruków a pod nimi pojawiały się później wpisy innych osób, typu "potwierdzam - dokładnie identyczne ustawienia dostałem". Był taki wątek nawet 2-3 dni temu o TCL C825 (obecnie częściowo usunięty).

3. Ustawienia wpisane jako te po kalibracji były tak skopane (np u mnie), że nie mogły być robione na sprzedawanym TV i musiały pochodzić z zupełnie innego egzemplarza, być może nawet z inną matrycą.

4. Kilk ma czasem dobre ceny i nie sądzę, żeby jego marże były wyższe jak 100-200 zł ( w tej branży tak to wygląda). Dalej uważasz, że zamawia firmę zewnętrzną do każdego egzemplarza, która robi kalibrację za kilkaset zł?

Z całym szacunkiem, ale chyba aż tak naiwny nie jesteś, by uwierzyć w swoją wersję.


I na koniec zauważ jeszcze jedno, co Kiki teraz napisał, cyt.: "Kalibracja jest zawsze robiona na każdym telewizorze przed wysyłką.", tylko nie bierzesz pod uwagę jednego, jak się zorientowałem: KIKI KALIBRACJĄ NAZYWA WKLEPANIE POWSZECHIE DOSTĘPNYCH ZA DARMO USTAWIEŃ DO MENU SPRZEDAWANEGO TV a Ty od razu uznałeś, że, chodzi tu o profesjonalną kalibrację z użyciem kolorymetru, wykonaną na sprzedawanym egzemplarzu TV. Takich wniosków wyciągnąć tu nie można było.
 
Ostatnia edycja:

kola01

Well-known member
Bez reklam
@kola01

Myślisz, że firma kalibrująca przyjeżdża jak ktoś kupi TV??? Jeśli tak to rozgrywałby KIKI byłoby to dalece niezoptymalizowane rozwiązanie i na pewno nie mógłby tego dorzucić gratis. Przyjeżdżają i kalibrują HURTOWO. Takie TV dopiero potem czekają na nabywców. Tak jest dla KIKI'ego 80% taniej!! A końcowy klient otrzymuje kalibracje, za którą indywidualnie zapłaciłby 300-400.

... i wszyscy od pół roku dostają te same ustawienia? Proszę Cię. Myślę, że Kiki, jeśłi w ogóle robi jakąś profesjonalną kalibrację, to zapewne tylko raz - na początku a później tylko kseruje wydruk i dorzuca do każdego kolejnego sprzedawanego egzemplarza, nie patrząc nawet, że w międzyczasie np. zmienił się panel, elektronika, firmware i że te ustawienia sprzed wielu miesięcy tak się rozjechały, że robią więcej szkody jak pożytku.

Jak mocno różnią się sprzedawane egzemplarze między sobą , przekonałem się choćby niedawno, kupując 2 takie same modele monitorów Dell'a ale z różnymi datami produkcji. Stoją obok siebie (złączone) i już na pierwszy rzut oka widać, że wyświetlają barwy mocno różniące się od siebie (pomimo wpisania tych samy wartości w ich menu i korzystania z tych samych wyjść).
 
Ostatnia edycja:

jarekk7217

Klub HDTV.com.pl
VIP
Chcąc wejść w menu serwisowe każdego TV LG, można zakupić aplikację w Sklepie Play. Aplikacja to "Service Menu Explorer LG TV". Łączy się z TV przez domową sieć WIFI i wpisaniu kodu 0413,
prościej kupić pilot serwisowy MKJ39170828 LG HQ
 

jarekk7217

Klub HDTV.com.pl
VIP
Tak wygląda:
 

Attachments

  • 20211016_144848.jpg
    20211016_144848.jpg
    22 KB · Wyś: 24

kola01

Well-known member
Bez reklam
Chcąc wejść w menu serwisowe każdego TV LG, można zakupić aplikację w Sklepie Play. Aplikacja to "Service Menu Explorer LG TV". Łączy się z TV przez domową sieć WIFI i wpisaniu kodu 0413,
prościej kupić pilot serwisowy MKJ39170828 LG HQ

A zadziałało komuś ww. rozwiązanie? U mnie nie widział TV, pomimo, że był w tej samej sieci co smartfon. Oczywiście miałem odpłatną apkę w wersji pro.
 
Status
Zamknięty.
Do góry