Odrzucona reklamacja z tyt. rękojmi
Hej,
reklamowałem ten TV u sprzedawcy (Media Markt) z tyt. rękojmi, że telewizor ma wadę fabryczną w postaci nierównomierności podświetlenia matrycy LCD, objawiającej się widocznymi, pionowymi smugami na całej powierzchni ekranu – tzw. „banding”. Był u mnie przedstawiciel serwisu lokalnego Philips we Wrocławiu, który porobił zdjęcia. Potem serwis skonsultował to z centralnym serwisem Philipsa i sklep odrzucił moje roszczenie wymiany towaru na nowy lub odstąpienie od umowy kupna - sprzedaży i zwrot ceny towaru.
Uważam mimo wszystko, że mój egzemplarz jest felerny. Nie wiem, co mogę zrobić więcej i czy coś wskóram. Co radzicie?
Oto odp. otrzymana od sklepu na moją reklamację:
Szanowny Panie,
Media Markt Polska sp. z o.o. Wrocław I Sp. k. – zwana dalej Sprzedawcą, w odpowiedzi na reklamację z dnia ... dotyczące rzeczy sprzedanej w postaci urządzenia – Telewizora PHILIPS 65PUS7601/12, w trybie Ustawy z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 2014 r. poz. 121) - zwana dalej k.c., niniejszym informuję, iż Sprzedawca nie uznaje Pana reklamacji i roszczenia, albowiem za względu na brak wady jest ono nieuzasadnione.
Tytułem uzasadnienia stanowiska Sprzedawcy, uprzejmie podaję, co następuje.
W dniu ... zawarł Pan z Media Markt Polska sp. z o.o. Wrocław I Sp. k. umowę sprzedaży na Telewizor PHILIPS 65PUS7601/12 – zwany dalej towarem. Następnie w dniu ... złożył Pan reklamację z tytułu rękojmi żądając wymiany / odstąpienia od umowy sprzedaży.
Sprzedawca realizując przedmiotowe zgłoszenie reklamacyjne, niezwłocznie zapoznał się z dokumentacją oraz przekazał reklamację do Autoryzowanego Serwisu Producenta celem wykonania szczegółowego badania reklamowanego towaru oraz wydania opinii mającej potwierdzić bądź wykluczyć występowanie w produkcie wad bądź usterek jak również ustalenia przyczyny ich powstania. Na podstawie uzyskanych wyników badań przez Autoryzowany Serwis Producenta, Sprzedawca, sprzedawca nie uznał reklamacji za zasadną i nie uznał roszczeń ze względu na brak wady. Serwis stwierdził: "Testy wykonane u klienta w domu nie potwierdzają problemów zgłaszanych przez klienta."
Biorąc powyższe pod uwagę, wyjaśniam, że w zareklamowanym przez Pana urządzeniu nie stwierdzono występowania jakiejkolwiek usterki tkwiącej w towarze, za którą odpowiedzialność miałby ponosić Sprzedawca.
Oględziny potwierdziły pełną zgodność towaru z umową i towar służy do celu do jakiego towar tego rodzaju jest zwykle używany. W związku z tym, że reklamowany towar jest zgodny z umową sprzedaży, roszczenia Kupującego złożone Sprzedawcy, stały się nieskuteczne, albowiem żądania te są uzależnione od istnienia usterki w reklamowanym towarze.
Jednocześnie, mając na uwadze art. 32 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, Sprzedawca oświadcza, iż odmawia wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
Z poważaniem,
Tomasz Skowronek
Kierownik Działu Obsługi Klienta
Media Markt Sp. z o.o. Wrocław