Telewizor Panasonic JX810 4K Ultra HD LED: 40 '', 50 '', 58 '' i 65 " - aktualizacja.

andijaw

Member
Jednak nie działa to zawsze, tzn. dłuższe przyciśnięcie przycisku na pilocie. Natomiast konsola Nintendo Switch zawsze włącza telewizor i przełącza na odpowiednie wejście HDMI.
 

andijaw

Member
Czy ktoś zauważył na tym telewizorze taką przypadłość, że co jakiś czas (raz na tydzień) włącza się tylko dźwięk, a nie widać obrazu bądź na ekranie zamiast obrazu jest kolorowa mozaika? Sygnał podawany przez HDMI.
Ja to chyba nie mam szczęścia do tych telewizorów...
 

luck76

Well-known member
Czy ktoś zauważył na tym telewizorze taką przypadłość, że co jakiś czas (raz na tydzień) włącza się tylko dźwięk, a nie widać obrazu bądź na ekranie zamiast obrazu jest kolorowa mozaika? Sygnał podawany przez HDMI.
Ja to chyba nie mam szczęścia do tych telewizorów...
Miewałem podobne przypadłości przy źle wpiętym HDMI. Dla pamiętających czasy braki sygnału w analogu, jest podobny szum tyle ze składa się z kolorowych kropek a nie cz-b.
 

andijaw

Member
Miewałem podobne przypadłości przy źle wpiętym HDMI. Dla pamiętających czasy braki sygnału w analogu, jest podobny szum tyle ze składa się z kolorowych kropek a nie cz-b.
Właśnie tak to wygląda. Tylko to raczej nie jest zależne od wpięcia kabla HDMI. Wczoraj miałem tak na pierwszym wejściu (dekoder) i jak zmieniłem na drugie (konsola) to było to samo. Musiałem wyjąć wtyczkę z sieci i póki co jest dobrze.
 

luck76

Well-known member
Właśnie tak to wygląda. Tylko to raczej nie jest zależne od wpięcia kabla HDMI. Wczoraj miałem tak na pierwszym wejściu (dekoder) i jak zmieniłem na drugie (konsola) to było to samo. Musiałem wyjąć wtyczkę z sieci i póki co jest dobrze.
Sprawdź kabel, wg mnie tam może być błąd. Jeśli nie pomoże zmień źródło (nie gniazdo w tv tylko urządzenie) na inne, a jeśli i przy tym będzie się to działo to tv do wymiany.
 

andijaw

Member
Sprawdź kabel, wg mnie tam może być błąd. Jeśli nie pomoże zmień źródło (nie gniazdo w tv tylko urządzenie) na inne, a jeśli i przy tym będzie się to działo to tv do wymiany.
Ale kable są dwa. Jeden od dekodera, drugi od konsoli, wpięte w dwa wejścia HDMI, a jak na jednym źródle jest mozaika to po przełączeniu na drugie źródło też jest mozaika. Pisałem z Panasoniciem. Powiedzieli, że jeśli się to powtórzy to mam to nagrać/sfotografować i zgłaszać bo tak nie powinno być.
 

andijaw

Member
Dalej użeram się z tym problemem. Zauważyłem, że jak jest mozaika i odłączę na chwilę kabel HDMI i podłącze z powrotem to zaczyna działać, ale tylko do ponownego wyłączenia i włączenie telewizora. Wtedy znów jest mozaika. Na dłużej pomaga tylko wyjęcie telewizora z gniazdka. Wygląda to jak na załączonym obrazku.

Teraz moje pytanie. Lepiej go reklamować przez serwis na podstawie gwarancji czy robić na podstawie rękojmi w sklepie i żądać zwrotu pieniędzy? Tylko oni też pewnie oddadzą do serwisu i będą chcieli naprawiać.

Na domiar "złego" dziś zobaczyłem, że jest ten model w 58" w RTV Euro AGD za 1999 zł więc przepłaciłem 350 zł za złom.
 

Attachments

  • 20221221_223352~2.jpg
    20221221_223352~2.jpg
    1,9 MB · Wyś: 32

luck76

Well-known member
Dalej użeram się z tym problemem. Zauważyłem, że jak jest mozaika i odłączę na chwilę kabel HDMI i podłącze z powrotem to zaczyna działać, ale tylko do ponownego wyłączenia i włączenie telewizora. Wtedy znów jest mozaika. Na dłużej pomaga tylko wyjęcie telewizora z gniazdka. Wygląda to jak na załączonym obrazku.

Teraz moje pytanie. Lepiej go reklamować przez serwis na podstawie gwarancji czy robić na podstawie rękojmi w sklepie i żądać zwrotu pieniędzy? Tylko oni też pewnie oddadzą do serwisu i będą chcieli naprawiać.

Na domiar "złego" dziś zobaczyłem, że jest ten model w 58" w RTV Euro AGD za 1999 zł więc przepłaciłem 350 zł za złom.
rękojmia jeśli niedawno zakup. co do zdjęcia to przy problemie z przewodami ekran wyglądałby inaczej - tu masz sieczkę w paski, a przy kablach z kropek.
 

andijaw

Member
rękojmia jeśli niedawno zakup. co do zdjęcia to przy problemie z przewodami ekran wyglądałby inaczej - tu masz sieczkę w paski, a przy kablach z kropek.
Tak, telewizor zaczął głupieć 3 tygodni po zakupie. Oczywiście minęło 14 dni na zwrot... Kable zmieniałem na inne i zawsze to samo. To na pewno wina TV. Tak jak pisałem, problem znika na kilka dni po wyjęciu TV z gniazdka. Też już doszedłem do wniosku, że rękojmia. Zażądam zwrotu pieniędzy.
 

jojkowski

New member
Ewidentnie wina TV, staraj się o zwrot kasy przez rękojmię, tak czy siak poczekasz z 2 tyg. na rozpatrzenie i kolejne 2 tyg. na ewentualny zwrot kasy, bo oni zawsze do ostatniej chwili zwlekają. Przerabiałem rękojmię parę razy z innymi TV, raz miałem nawet nietypowe rozpatrzenie sprawy z Hisense, sklep zlecił serwisowi przyjazd do TV i zdiagnozowanie problemu, a że była pandemia, to serwisant nie mógł się wybrać i uznali wadę po zdjęciach i oddali kasę, ale trwało to jakiś miesiąc, zanim się na to zdecydowali ;) Ogólnie to użeranie się z reklamacjami to najgorsze co może być, mega stresujące.
 

andijaw

Member
@jojkowski Wiem, że reklamacje to nic miłego, ale mając pecha do sprzętu mam już pewne doświadczenia. Chociaż jak się uprą to łatwo nie będzie. Ale nie po to kupiłem przecież nowy TV żeby nie działał prawidłowo.
Właśnie chciałem tak zrobić, że złożę reklamację (rękojmia) i powiem, że nie mam jak dowieźć telewizora (bo nie mam, nie mieści mi się w aucie) i żeby przysłali serwis do domu, albo kuriera jak mocno chcą go zabierać. Telewizor zakupiony w MediaExpert, a oni są tylko mili jak kupujesz, a nie jak reklamujesz.
 

luck76

Well-known member
Tak, telewizor zaczął głupieć 3 tygodni po zakupie. Oczywiście minęło 14 dni na zwrot... Kable zmieniałem na inne i zawsze to samo. To na pewno wina TV. Tak jak pisałem, problem znika na kilka dni po wyjęciu TV z gniazdka. Też już doszedłem do wniosku, że rękojmia. Zażądam zwrotu pieniędzy.
W pierwszej kolejności będzie próba usunięcia usterki, chyba ze prościej dla nich będzie wymian na nowy egz.
 

jojkowski

New member
Jeżeli w formularzu napiszesz, że nie wyrażasz zgody na naprawę, bo telewizor nowy i żądasz wymiany albo zwrotu kasy, to powinni tak zrobić. Chociaż oni lubią robić tak, że najpierw wymiana, a za drugim czy trzecim razem już mają obowiązek oddać kasę. W ME nie miałem reklamacji, tam tylko raz zwrot tv w ciągu 14 dni robiłem i zero problemów.
 

andijaw

Member
Jeżeli w formularzu napiszesz, że nie wyrażasz zgody na naprawę, bo telewizor nowy i żądasz wymiany albo zwrotu kasy, to powinni tak zrobić. Chociaż oni lubią robić tak, że najpierw wymiana, a za drugim czy trzecim razem już mają obowiązek oddać kasę. W ME nie miałem reklamacji, tam tylko raz zwrot tv w ciągu 14 dni robiłem i zero problemów.
Zawsze mają prawo za pierwszym razem zrobić co chcą i powiedzieć, że zwrot pieniędzy czy wymiana na nowy wymaga poniesienia nadmiernych kosztów. Dopiero za drugim razem muszą zrobić to czego żądasz. Z 14 dniami to co innego niż reklamacja, a naczytałem się, że nie lubią rękojmi. Zresztą wejdź na stronę w zakładkę reklamacje i zobacz gdzie na liście umieścili rękojmię i jak piszą, że najlepszą dla ciebie opcją i najszybszą to serwis producenta.
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Chociażby stąd że w euro musisz kurierem oddać a w ME możesz do sklepu. W większości przypadków to dużo wygodniejsze i tańsze...
 
Do góry