Tecza lub pasek fioletu z zielenia przy szybkim ruchu kamery lub twarzy!

jacky-x

New member
Czy może ktoś coś więcej powiedziec na temat funkcji TSE w naszej plaźmie.
TSE - Technologia Silhoutte Editor redukcja fałszywych konturów, naturalny wygląd twarzy w ruchu.Zmienia ruchy i kontury obrazu, "jak się to je".Pozdr
 

klaus71

New member
Bez reklam
@gadzeciarz
ja mam dreamboxa dm800 i on ma opcję w konfiguracji która pozwala wyprowadzić sygnał 1080i60Hz lub 50Hz.
w nbox recorderze i c+pvr takiej opcji nie znalazłem ale zbyt mocno nie szukałem.
teraz podsumowanie moich wniosków po testach.
bez dwóch zdań samsung coś spieprzył w 656. to coś to false contouring.
to jest właśnie ten obszar za który odpowiada Technologia Silhoutte Editor.
na szczęście (dla mnie) spieprzył tylko tryb 50Hz. w trybie 60Hz na moje oko false contouring praktycznie nie istnieje nawet jak włączę poprawa filmów na Max. a na 50 Hz zaczyna się wtedy masakra w obrazie.
kolega wczoraj kupił sam756 i wydaje mi się że tam juz poprawiono ten false contouring - zresztą chwalą się w specyfikacji że 756 ma jeszcze lepszy "silhouette editor".

mój wniosek jest taki że w 656 jest za słaby procek by zrobić porządną obsługę false contouringu (w szczególności jak włączymy poprawiacz płynności) i prawdopodobnie ż tego względu że tryb 50Hz generuje tak naprawdę podwójne ramki.
oczywiście może poprawią soft ale raczej bym na to nie liczył - elektronika taka jak w modelu 50ps656 nie jest już oficjalnie przez samsunga sprzedawana.
moja teoria tłumaczy też czemu ten tv w stanach zbierał tak dobre oceny - tam wszystko teoretycznie idzie na 60hz.

na angielskiej stronie piszą że przy 60Hz dodatkowy bonus jaki dostajemy to lepsza czerń - ja jakoś tego za bardzo nie widzę - dla sygnału 50Hz mam aktywną opcję "czerń HDMI" i po jej włączeniu na "Niski" wg mnie czernie są porównywalne. niestety ta opcja na hdmi z dreambox'a nie jest aktywna a może wtedy by była znacząca różnica.

co do wymuszenia trybu 60Hz to w menu serwisowym nie da się tego zrobić chyba że ktoś umie wejśc w opcję "Advanced". Ja większoś opcji pozmieniałem i brak efektu. Stąd była moja prośba co macie wpisane na złączu HDMI dla opcji "READY", "PDP FILTER" i "PDP GROUP" ? ktoś pomoże?
 
Ostatnia edycja:

gadzeciaz

Member
Bez reklam
brawo

Nareszcie cos z innej beczki, bo wszystkie inne proby dawaly slaby efekt,i tu ja osobiscie zaobserwowalem ze dotyczy to GLOWNIE sygnalu po euro SD z mojego tunera Vectry,jak u mnie.
Po hdmi tak jak wspominalem ten efekt na SD znikomy a jak programy w HD i Blu reay z PS3 to tematu nie ma!
Tylko na tych cyfrowych w SD i to kurcze na niektorych kanalach. Ale widac wyraznie.
Rozumiem ze to co opisales znajduje sie w menu serwisowym. Tam trzeba zajrzec i zastosowac sie do -patrz watek wyrzej.
 

klaus71

New member
Bez reklam
w menu serwisowym nie wymusisz trybu 60Hz.
no chyba że w sekcji Advanced do której nie umiem wejść.

wymuszenie trzeba zrobić na wyjściu z tunera lub amplitunera lub procesora (jak DVDO Edge)

stąd też moja prośba o podanie co macie na złączu HDMI w menu serwisowym dla:
"READY", "PDP FILTER" i "PDP GROUP" ? ktoś pomoże?
trzeba wyłączyć tv (pilotem) będąc na wejściu HDMI, następnie wybrać na pilocie INFO + MENU + MUTE + POWER - i juz jesteśmy w menu serwisowym.
szukane przeze mnie opcje są w menu 1.
 
Ostatnia edycja:

gadzeciaz

Member
Bez reklam
jest ciekawie!

To czekamy na info jak komus sie uda i dokona tego przelomu w ustawieniach.
Ja osobiscie takiej wiedzy tez nie mam i taka interwencja w ustawienia serwisowe troche mnie STOPUJE w dzialaniu.
Lecz jestesmy o krok blizej do ,, DOSKONALOSCI,,???
Dziekuje za cenne informacje!
P.s. Wlasnie wyprobowalem takie ustawienie w dvd Panasonica po euro,jest tam cus takiego jak-wyprowadzanie plyty NTSC-PAL60 oraz wyprowadzanie obrazu wideo-NTSC/PAL60 i od razu odpowiadam
JEST SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Efekt teczy byl po Euro z dvd ZNIKL!!!!!
Teraz przegladam instrukcje pozostalych elementow mojego systemu.
 
Ostatnia edycja:

gadzeciaz

Member
Bez reklam
czern

Specjalnej różnicy w czerni nie dostrzegam,jak dla mnie jest doskonała!
Lecz na pewno ZNIKNĘŁA TĘCZA! w łączeniu sygnału po euro! Przez component tez jej nie ma!
Szkoda ze taką możliwość mam tylko w dvd:(
60hz jest O.K.
 

znn

Member
Obawiam się, że z tęczą sobie sami nie poradzimy, trzeba będzie zacząć reklamować mojego 656, najpierw jednak napiszę maila do Samsung Polska.
Innej drogi nie widzę. Ciekawe co będą wymyślali aby się z tego wyłgać. Mam jeszcze Panasa PV60, to przeżyje jakoś kilka miesięcy bez Samsunga- jak dla mnie (poza wściekłą tęczą) telewizora idealnego. Opisze w tym wątku jakie są efekty moich działań.
PS. u mnie ten problem występuje na kanałach HD z PVRa Cyfry+ przez HDMI mimo zmniejszenia tego efektu po zastosowaniu Waszych rad/ustawień.
 
Ostatnia edycja:

gadzeciaz

Member
Bez reklam
pierwszy krok...

To mądra decyzja,ja zaraz po zakupie pytałem w lokalnym serwisie i WE Warszawie o to zjawisko to mi kazali wybielanie panelu ustawić, jakiś kretyn stwierdził że to na wszystko pomaga,szkoda że nie na sraczkę z nerwów na widok tego kolorowego zjawiska!:D
Dałem se na luz...
Potem jakieś półśrodki no i to 60hz,i tak jak podkreślam w moim wypadku głównie kanały SD i to zależy od jakości nadawanego materiału!!!!
 
Już pytałem o to w wątku dotyczacym PDP 50A656, pozostało bez odzewu. Jak wynika z informacji (link jw.) pojawiły się TV z wgranym softem v. 1020. Na polskiej stronie Samsunga dalej soft v. 1019. Pytanie co wprowadza i/lub co zmienia nowy soft Samsunga jest z mojej strony aktualne. Czy ktoś spotkał się gdziekolwiek z informacją od Samsunga odnośnie zawartości nowego softu?
 

znn

Member
Dziś wykonałem telefon na infolinię Samsung Polska. Po 20 minutach miłej rozmowy i oczekiwania aż doradca skontaktuje sie w sprawie moich pytań dowiedziałem się że, być może serwis w opcjach serwisowych potrafi wyłączyć układ 100Hz i mam pytać o to serwis ale miły Pan zastrzegł że nie wie jak to sie ma do gwarancji:) - nie komentowałem tylko słuchałem z usmiechem, choć dla pewności podjadę do serwisu i zapytam. Na pytanie o soft 1020 powiedział ze nie wie kiedy będzie na stronie i że być może serwis już ma, tez zapytam. Potem zapytałem czy nie obawiają się że ludzie bedą oddawać telewizory na gwarancji i byc może ten soft rozwiaże problem tęczy na co Pan stwierdził, że faktycznie lepiej by było jak by rozwiazał i w związku z tym zaraz wyśle zapytanie wyżej i być może to przyspieszy opublikowanie go na stronie. Oczywiście nie widzą co poprawia 1020 i czy to rozwiąże nasz problem. Californication w HBO HD nie da się oglądać w 50Hz - te kolorowe buźki mnie dobijają:)
Sumując dam znac co usłyszałem w serwisie a dziś piszę maila do Samsunga, bo chcę mieć coś na pismie jak Samsung ma zamiar rozwiązać problem.
 

znn

Member
Po wizycie w serwisie upewniłem się, że 100 Hz nie wiedzą jak wyłączyć i raczej to dział techniczny Samsungo powinien poinformować serwis jak to zrobić:) , nowego softu też oczywiście nie mają. Czymkolwiek się zainteresują jak dostaną zlecenie z Samsung Polska - takie odniosłem wrażenie i nawet to rozumiem - po co mają za darmo tracić czas. Dziś wysłalem maila do Samsunga i czekam na odpowiedź. Opisałem im zjawisko i pytałem jak mają zamiar to rozwiązać.
Nie wiem jednak czy sam coś zwojuje dla wszystkich, dla nich 1 klient z problemem to nie problem niestety - w końcu wymienia mi TV a problemu nie rozwiążą. Może też napiszecie do nich o tym problemie?
 

znn

Member
Widzę odzew zerowy na moją sugestie. Może i macie racje, ze nie warto pisać bo oto odpowiedź Samsung Polska na wczorajszego emaila:

W imieniu firmy Samsung Electronics Polska Sp. z o.o. serdecznie
dziękujemy za kontakt.
W odpowiedzi na zgłoszenie pragniemy poinformować:
Niestety nie posiadamy informacji jakie konkretne poprawki zostały
wprowadzone w poszczególnych wersjach firmware do tego typu telewizora.
Jeżeli urządzenie nie działa poprawnie wówczas zapraszamy do kontaktu z
lokalnym punktem serwisowym który sprawdzi funkcjonalność odbiornika.
Z chęcią udzielimy odpowiedzina ewentualne następne pytania.

Z poważaniem

Czyli pozostaje wzywanie serwisu i wysłuchiwanie bzdur że oni nic nie widzą albo że to normalne a Samsung Polska nawet nie ma zamiaru się dowiedzieć co poprawiają w swoich oprogramowaniach. Napiszę jak to wszystko sie zakończy, czyli za kilka tygodni. Zapraszam serwis.
 

klaus71

New member
Bez reklam
wg mnie jedyną opcja jest przygotowanie płyty dvd na której ten efekt wyraźnie widać.
co więcej wypadałoby przekazać do serwisu dvd które pozwala wybrać na wyjściu NTSC (60hz) lub PAL (50hz) i potwierdzić im że na innych tv film wygląda ok (np. na 756).
wtedy jest podstawa do reklamacji.

pisze to bo mój tv po 2 tygodniach od zakupu poszedł do serwisu no i wrócił w stanie sprawnym - czyli nic nie zrobili tylko stwierdzili że jest ok.
 
Ostatnia edycja:

gadzeciaz

Member
Bez reklam
serwis

Samsung grzecznie olewa sprawę i jak to się mówi
,,rżnie głupa na całego,,
bo i po co im problemy kilku zwichniętych klientów.
Dobrze że nie kazali mi kupić Panasonica:D
 

BeyerBrown

New member
Postaram się w najbliższych dniach także skontaktować z Samsungiem 8)


@znn:
cyt. "Z chęcią udzielimy odpowiedzina ewentualne następne pytania."
Myślę, że warto nieco pociągnąć ten temat. Skoro deklarują chęć kontaktu... :)
 
Ostatnia edycja:

znn

Member
BeyerBrown.. czywiscie wczoraj napisałem kolejnego maila i pojechałem równo co myślę o takim zlewczym traktowaniu, że jak nie wiedza to mają sie dowiedzieć co do softu, nie stosować zwalania na serwis bo to oni powinni serwisy przygotować na takie reklamacje, zwłaszcza, ze wszyscy o tym problemie wiedzą poza Samsungiem i takie tam. Muszę sie dowiedzieć komu podlega Samsung Polska bo jak znowu mnie zleją to napiszę wyżej.
Ps. Na jakim forum było zdjęcie dziewczyny z efektem tęczy, jak znajdę to dam linki - tam to pięknie było widać ten efekt.
 
Do góry