Tcl 50c735 dolby vision problem

Yeah stasiof, but it's in IMG format only, not OTA update, but its true, v560 its available now.

PL:Tak stasiof, ale to w formacie IMG tylko, nie aktualizacja OTA, ale to prawda, v560 jest już dostępna.

Wracając do tematu.
Przestestowałem wczoraj V559 OTA, przechodząc z mojego V496.
Co zrobiłem. Wykonałem procedurę jak do Dolby Vision, o której tutaj wspomniałem wcześniej, więc nie będę się powtarzał. Wgrałem soft przez USB 3.0 [ale to myślę, nie ma znaczenia po prostu przez 2.0, mając pendrive USB3.2, może dlatego nie chciało prawidłowo rozpoznać aktualizacji, nieważne). Gdy się zrobiło powtórzyłem ponownie procedurę jak dla Dolby Vision (głównie tylko po to, żeby na czysto wyłączyć TV z prądu po prostu, żeby tam się wyłączył całkowicie i ułożył na nowym uruchomieniu). Cóż po całej procedurze, chwila na to, żeby się w pełni załadował, w google play pełna aktualizacja wszystkich aplikacji, żeby wszystko było świeże. Usunięcie pełne pamięci podręcznej po wszystkim z Menu -> Pamięć. Następnie już tylko testy na Netflixie no i szczerze mówiąc, trochę wgniata w fotel, bo ten obraz w DV NIGDY NIE BYŁ TAK DOBRY. Jaśniejszy, Płynny, w końcu jest płynny, bez dziwnego spadku klatek (to też pewnie dlatego, że w końcu działa opcja "opery mydlanej" w ustawieniach), brak migania, jest przepięknie. Dopiero to teraz wygląda tak jak powinno. Heheh no tylko, że jeszcze nie próbowałem nawet wyłączać TV, nie miałem odwagi się denerwować, w razie gdyby jednak się okazało, że owszem się poprawił temat jeszcze bardziej, ale jednak nadal trzeba w razie braku prądu robić te obejście, które notabene u mnie cały czas działa, nie wiem czemu u innych to nie działa, natomiast no nawet jeżeli by się okazało, że tak jest niestety no to tak czy siak poprawa jest znaczna. Wczoraj tyko na chwilę odpaliłem 2 filmy no to różnica jest kosmiczna. Aczkolwiek zauważyłem, że nazbytnie przesadzanie z efektem opery mydlanej w opcjach przejrzystości, może spowodować ghosting i rozmazanie, ale to też pewnie chodzi o ustawienia MPEG szumy itd.. a tego nie dotykałem, natomiast to tylko w bardzo ciemnych albo dynamicznie w oświetleniu ciemno-jasnych scenach w punktach, których i tak nie widać za bardzo, to już takie czepianie się trochę. Ogólnie polecam aktualizacje, w sumie chyba to nawet i lepiej wszystko działa w systemie.


Co do kupowania TV/ multimedia Sticków owszem można tak obejść temat i tak sobie radzić, ale szczerze mówiąc to jest trochę jakby kupić samochód, zrobić prawo jazdy, a potem i tak kierującym/ wożącym miałby być sąsiad. Nie po to były pieniądze wydane, żeby tak temat załatwiać, natomiast u niektórych takie rozwiązanie jest najlepsze, mniej nerwów.
Co to za procedura Dolby Vision? Tez mam problem ze zmianami jasności i chciałbym zaktualizować oprogramowanie.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Obcujemy z modelem prawie codziennie.
Więc mamy trochę wiedzy. Ty ile razy w roku z nim obcowałeś ?
Albo łatwiejsze pytanie ile godzin spędziłeś w jego towarzystwie ?
 

crupez

New member
Wgrałem V592, menu się zmieniło, ale dolby nie mam jak wytestować. Piszę tak informacyjnie, że jest coś nowszego
 

crupez

New member
Co zauważyłem to podczas testów materiałów z YT w opisie jako Dolby Vision wykrywało jako HLG i wszystko szło pięknie, ale nie wiem na ile ten test jest wiarygodny, nie mam niestety Netflixa już żeby obadać. Na plus na pewno dużo szybsze włączanie się TV, zarówno w trybie szybkim jak i wolnym.
 

twojstary90

New member
3 tygodnie temu nabyłem 55c645 i mimo ogólnego pozytywnego efektu w niektórych sytuacjach widoczne ścięcie klatek obrazu. Wersja oprogramowania V560. Internet po kablu, UPC 1 giga. Stwierdziłem, że może oprogramowanie telewizora nie jest wystarczające i szok, Chromecast 4K, który bez problemu działał z 10 letnim samsungiem tutaj robi pokaz klatek na każdej aplikacji od YT po Prime. Ktoś miał podobnie?
 

twojstary90

New member
Zobaczymy co TCL w ogóle z tym zrobi po otrzymaniu zgłoszenia. Ich pomoc techniczna z tego co się czyta nie należy do najlepszych.
 

twojstary90

New member
Taa, na infolinii "proszę włączyć i wyłączyć telewizor" a na żywo żadnej wizyty serwisanta tylko od razu propozycja zabrania telewizora do serwisu do Radomia na nie wiadomo jak długi czas. Część rzeczy można przecież zdiagnozować na miejscu, szczególnie jak to jest kwestia software.
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Obsługa konsultantów na infolinii stoi na dramatycznie niskim poziomie. Ich "porady" to jakiś dramat i nie mówię że tylko w TCL, bo miałem kiedyś przygodę z philipsem i było podobnie. Tam co ciekawsze byli zatrudnieni ludzie nie wiem z rosyjskim albo ukraińskim akcentem co mnie dodatkowo wkur.....ło :p
 
Do góry