Samsung UE60J6240

miroh

New member
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Jestem jednym z szczęśliwych lecz lekko wkurzonym posiadaczem tego modelu. Obraz bajka. Jednak po godzinie użytkowania pojawił się na matrycy ciemny kwadrat w prawym dolnym rogu wielkości około 1cm x 1cm. Widać go tylko na jasnym tle, sprawia wrażenia jak by w tym miejscu nie działało podświetlenie. Czy ktoś się z Was spotkał się z takim objawem? I co zrobić z tym fantem, reklamować w ramach gwarancji czy zwrócić do sprzedawcy - zakup przez internet. Ile trwa procedura reklamacji i serwisu?

Zdjęcia telewizora: fotosik.pl/u/mirekhalle/album/2464189
 

kerad77

New member
A ktoś może wie jaki standard Wifi ma ten telewizor, to jest G, czy może już N?
Nigdzie nie mogłem znaleźć informacji na ten temat a zastanawiam się nad zmianą routera na nowszy i nie wiem czy ma sens przy tym TV.
 

yarpen

New member
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Jestem jednym z szczęśliwych lecz lekko wkurzonym posiadaczem tego modelu. Obraz bajka. Jednak po godzinie użytkowania pojawił się na matrycy ciemny kwadrat w prawym dolnym rogu wielkości około 1cm x 1cm. Widać go tylko na jasnym tle, sprawia wrażenia jak by w tym miejscu nie działało podświetlenie. Czy ktoś się z Was spotkał się z takim objawem? I co zrobić z tym fantem, reklamować w ramach gwarancji czy zwrócić do sprzedawcy - zakup przez internet. Ile trwa procedura reklamacji i serwisu?

Zdjęcia telewizora: fotosik.pl/u/mirekhalle/album/2464189

Miałem to samo u siebie, w lewym dolnym rogu i dokładnie w tym samym miejscu co Ty. Pojechałem z TV do sklepu i wymieniłem na nowy (nie udało się tego samego dnia). W sklepie sugerowali, żeby dzwonić po serwis, ale nie po to kupuję nowy TV, żeby pierwszego dnia korzystać z gwarancji. Ktoś tam jeszcze przyszedł i śrubokrętem luzował śrubki bo twierdził, że za mocno skręcona, ale nic to nie dało.
 

czarek46

Banned
W sklepie coś ktoś chciał odkręcać ??? trzeba go było pogonić żeby se poszedł łeb nagwintował ,,,,, jakie miał uprawnienia że chciał grzebać w tv ??? tylko serwis może odkręcać , póżniej by ci nie uznali gwarancji bo by było że to ty sam ruszałeś tv . Trzeba ostro walczyć o swoje jak po dobroci nie , to trochę z mordą .... brawo kolego , 1go dnia na serwis chcieli hehehehe
 

miroh

New member
Miałem to samo u siebie, w lewym dolnym rogu i dokładnie w tym samym miejscu co Ty. Pojechałem z TV do sklepu i wymieniłem na nowy (nie udało się tego samego dnia). W sklepie sugerowali, żeby dzwonić po serwis, ale nie po to kupuję nowy TV, żeby pierwszego dnia korzystać z gwarancji. Ktoś tam jeszcze przyszedł i śrubokrętem luzował śrubki bo twierdził, że za mocno skręcona, ale nic to nie dało.

@yarpen - a jakim sklepie robiłeś zakup?
Właśnie się trochę waham, czy odesłać zawsze to to zabawa z zwrotem i nie wiadomo co przyjdzie w zamian. Może na gwarancji udało by się to naprawić - wymiana matrycy? Generalnie się już do niego trochę przywiązałem ;-) Działał ktoś z serwisem, ile trwa taka akcja serwisowa - w sensie czy w miarę szybko naprawiają zgłoszone usterki?
 

Luk_Ass90

New member
Długo szukałem telewizora, ale trochę spontanicznie i dzięki opiniom w necie, czy tutaj na forum zdecydowałem się zakupić tego Samsunga. Udało się dorwać nówkę sztukę, więc za 3059 zł to chyba rozsądna decyzja. Docelowo i tak za jakiś czas będę zmieniał jak Oled osiągnie normalne ceny, a obraz 4k stanie się faktem w telewizji. Może do tego czasu jeszcze coś się zmieni? :) W związku z zakupem mam trzy sprawy.

Czy mógłbym prosić o jakiś link jak najlepiej ustawić te wszystkie suwaki w telewizorze żeby wykorzystać jego atuty?

Jak dostać się do trybu serwisowego żeby sprawdzić czy mam matrycę 100hz? Czy jest to bezpieczne?

Jak długo przyzwyczajaliście się do wielkości tv , czy szok minie ? :D Ja mam odległość około 3.5 metra, przesiadłem się z dużo mniejszego i jeszcze trochę oko wariuje.

Szukałem w tym temacie, ale stron jest sporo ;) Może ktoś z Was ma pod "ręką" potrzebne linki. Pozdrawiam.
 

peter1819

New member
Samsung J6200 LED TV Calibration Settings

https://m.youtube.com/watch?v=cvNybB5DBwk

MENU>INFO>MUTE>POWER na wyłączonym.
Zapisze się info w MS ile razy było wchodzone.
"Witam przecież wcześniej wrzuciłem fotkę z menu serwisowego,podaj w takiej kolejności jak jest u Ciebie ? Option:40A6AF0VK-Gdzie A po 40 to jest matryca Samsunga a 6 po A to jest 60 Hz.Nie zawsze pisze w menu słownie 60 Hz czy 120 Hz.Jak by było po A 1 to by była matryca 120 Hz "
 
Ostatnia edycja:

Waldorff

Member
Ja mam odległość około 3.5 metra, przesiadłem się z dużo mniejszego i jeszcze trochę oko wariuje.

Dokładnie taka sama odległość i też myślałem, że może być za blisko. Fakt, przesiadając się np. z 42 cali jest kawał telewizora, ale 2-3 dni i tak jakby miało tak być od zawsze. Ciężko mówić tu o ustawieniu, który podpasuje wszystkim. Ja np. ciągle się dziwie jak można oglądać na ustawieniach Kino, a jednak jest sporo użytkowników dla których te ustawienia z drobnymi zmianami są najlepsze. W tym przypadku, bo jest to tv moich rodziców ustawienia, które większości najlepiej odpowiadały to Naturalny + podbite do 45 chyba jak dobrze pamiętam nasycenie. Upłynniacz na standard i jest ok ( w zależności co jest nadawane, ale to norma). Wyłączone wszelkie polepszacze typu filtr zakłóceń cyfrowych, Redukcja zakłóceń cyfrowych, no i warto włączyć "Dopasowanie do ekranu", bo jak w większości tv włączony jest overscan co nieco "zoomuje" ekran i jest sztuczne powiększenie.
 

yarpen

New member
W sklepie coś ktoś chciał odkręcać ??? trzeba go było pogonić żeby se poszedł łeb nagwintował ,,,,, jakie miał uprawnienia że chciał grzebać w tv ??? tylko serwis może odkręcać , póżniej by ci nie uznali gwarancji bo by było że to ty sam ruszałeś tv . Trzeba ostro walczyć o swoje jak po dobroci nie , to trochę z mordą .... brawo kolego , 1go dnia na serwis chcieli hehehehe
Przyszedł jakiś koleś z napisem Android TV na plecach i zaczął odkręcać śrubkę :) Ja i tak przyjechałem wymienić ten TV, bo skoro już pierwszego dnia miałem z nim problem to się bałem, że za miesiąc znowu coś innego wyjdzie.

@miroh kupiłem w Saturnie, cena wszędzie była ta sama a w Saturnie dawali do zamówienia Soundbar HW K360. Zrobisz jak uważasz, ale nie bawiłbym się w gwarancję już pierwszego dnia, tylko wymienił na nowy, działający.
 

Luk_Ass90

New member
Dziękuję za odpowiedzi i podesłane linki. W wolnym czasie zabieram się za ustawienia :) Wczoraj odpaliłem sobie filmiki na YouTube w wysokości rozdzielczości i naprawdę telewizor daje radę. Co innego jak się włączy nc+, ale to już nie wina TV :) Jak na razie ciesze się, że nie kupiłem czegoś droższego bo już wiem, że przy satelitarnej tv byłby spory zawód. Mam nadzieję, że polscy nadawcy przyśpieszą i obraz 4k w telewizji pojawi się szybciej.

Wszedłem w menu serwisowe i w punkcie panel mam informacje : Sharp 120hz... Według oznaczenia w option też jest to matryca 120hz. Pozostała kwestia czy mam dwa suwaki w auto motion plus? Znajdę to jak wejdę w menu i obraz? Nie ma mnie w domu i nie mam jak tego sprawdzić, a wczoraj w oczy mi się to nie rzuciło...

No i tutaj pytanie czy się z tego cieszyć ? :) Szukałem telewizora do sportu właśnie z tą matrycą, ale czy Sharp daje radę? Macie inne czy jeżeli chodzi o 120hz to tylko Sharp?

Edit: Suwak mam tylko jeden, niestety. Muszę popatrzeć co i jak czy będzie robiło to różnicę. Trochę nie rozumiem tego jak jeden model może mieć inną matrycę, albo wybrakowany motion plus. Mocno to nie poważne...W menu serwisowym mam 120hz , a może to nie być jednak taka matryca? Czy jest taka, ale przez brak suwaka działająca jak 60hz?
 
Ostatnia edycja:

tedezonk

New member
Czy ktos z Was ma moze ten tv podpiety pod sygnal/dekoder z sieci Upc.Jak smiga/szczegolnie sportowe programy.Mam Eleven ,C +,Polsat Sport.Duzo sporu/pilki,zuzla ogladam z synami .Napiszcie jak obraz-plynnosc.A moze polecicie cos innego do w.wymienionych programow.
 

Luk_Ass90

New member
Słuchajcie, jak sprawdzić czy kupiony egzemplarz jest "nówka" sztuka? Kupiłem kilka dni temu, ale dopiero dzisiaj miałem więcej czasu żeby się przyjrzeć i jestem trochę rozdarty. Na matrycy widoczne są ślady jakby ktoś dotykał łapami , zauważyłem też ryskę i w jednym miejscu albo martwy piksel, lub jakiś mały robal za matrycą. Ciężko stwierdzić, ale coś tam jest. W menu serwisowym w zakładce Date of purchase jest data 9/07/2017, to też mnie zdziwiło. Czy na Waszych egzemplarzach mieliście folie na ekran czy tylko na ramki, czy na kartonie oryginalne taśmy Samsunga czy zwykła przezroczysta?

Żeby nie było, nie doszukuje się na siłę defektów, bo ogólnie jestem zadowolony. Co nie zmienia faktu, że wyżej wymienione tematy mnie zmartwiły.
 

czarek46

Banned
Czy ktos z Was ma moze ten tv podpiety pod sygnal/dekoder z sieci Upc.Jak smiga/szczegolnie sportowe programy.Mam Eleven ,C +,Polsat Sport.Duzo sporu/pilki,zuzla ogladam z synami .Napiszcie jak obraz-plynnosc.A moze polecicie cos innego do w.wymienionych programow.
Witam , ja mam od lipca model 40MU6472 , sygnał UPC przez mediamoduł CI+ , na filmach jest ok , youtub ok , natomiast na meczach raz na jakiś czas szarpie lekko obrazem . Też mam Ellleven i Canal plus wszystkie kanały sportowe . Na początku wyglądało to gorzej teraz jest prawie dobrze , aktualizowałem tv do najnowszego softu 1137.1 , ale teraz widze że znów dali starsza wersje na internet 1123.1........ Sprawa myśłe jest znana Samsungowi ale to chyba może coś poprawić tylko inne oprogramowanie ,,,,,na starym 8 letnim modelu full hd Samsunga tego problemu nie było , sygnał 100/100 . Napisałem sprawę na stronie społeczności Samsunga , gość odpisał i pytał jakie mam żródło sygnału itd. ale już dziś nic nie odpisał więcej .... bo chyba nie zna rozwiązania tego problemu
 

czarek46

Banned
Słuchajcie, jak sprawdzić czy kupiony egzemplarz jest "nówka" sztuka? Kupiłem kilka dni temu, ale dopiero dzisiaj miałem więcej czasu żeby się przyjrzeć i jestem trochę rozdarty. Na matrycy widoczne są ślady jakby ktoś dotykał łapami , zauważyłem też ryskę i w jednym miejscu albo martwy piksel, lub jakiś mały robal za matrycą. Ciężko stwierdzić, ale coś tam jest. W menu serwisowym w zakładce Date of purchase jest data 9/07/2017, to też mnie zdziwiło. Czy na Waszych egzemplarzach mieliście folie na ekran czy tylko na ramki, czy na kartonie oryginalne taśmy Samsunga czy zwykła przezroczysta?

Żeby nie było, nie doszukuje się na siłę defektów, bo ogólnie jestem zadowolony. Co nie zmienia faktu, że wyżej wymienione tematy mnie zmartwiły.
A kto ci pozwolił grzebać w menu serwisowym ???? teraz to mysie że gwarancje szlag trafił bo każde takie wejście zauważy serwis ......
oj ludzie ludzie
 

Waldorff

Member
Na matrycy folii nie było przynajmniej nie w tym, który otwierałem i mają rodzice. Tylko na ramkach. W sumie to po ustawieniu tv i podłączeniu też zauważyłem jakieś drobne ślady na matrycy, tylko nie wiem czy nie zrobiłem ich przy zdejmowaniu tej folii, która okrywała cały tv, ale nie drążyłem tematu gdy po sprawdzeniu okazało się, że tv praktycznie nie ma cloudingu, czerń jest czarna jak smoła i nie widać większych defektów, które od razu walą po oczach. Chciałem zajrzeć do menu serwisowego, ale nie było takiego życzenia rodziców, których to jest ten tv. Obraz pasuje, pilot, stojak, instrukcja i papiery nie wykazywały śladów użycia dlatego temat został zamknięty. Pewnie gdyby to był mój tv to pierwsze co bym zrobił to wpadł do menu serwisowego, ale skoro z obrazem wszystko w porządku to obeszło się bez tego. Jedyne co mnie zdziwiło to to, że przy pierwszym uruchomieniu i wyszukiwaniu WiFi pojawiła się sieć, której wcześniej nie widziałem i myślałem, że ktoś już wcześniej jednak go miał i pozostało to w ustawieniach. Już miałem wchodzić do menu serwisowego, jednak z ciekawości z tej strony domu odpaliłem komórę i włączyłem wyszukiwanie sieci i znalazło tą samą nazwę - coś z "nc+4g lte" w nazwie i dałem sobie spokój zwłaszcza, że nie było takiego życzenia. Jeśli masz datę 9/07/2017 to wtedy pierwszy raz był włączony tv. Jeśli masz brud na matrycy i możesz oddać albo wymienić tv to Ja bym tak zrobił.
 
Ostatnia edycja:

Luk_Ass90

New member
Na matrycy folii nie było przynajmniej nie w tym, który otwierałem i mają rodzice. Tylko na ramkach. W sumie to po ustawieniu tv i podłączeniu też zauważyłem jakieś drobne ślady na matrycy, tylko nie wiem czy nie zrobiłem ich przy zdejmowaniu tej folii, która okrywała cały tv, ale nie drążyłem tematu gdy po sprawdzeniu okazało się, że tv praktycznie nie ma cloudingu, czerń jest czarna jak smoła i nie widać większych defektów, które od razu walą po oczach. Chciałem zajrzeć do menu serwisowego, ale nie było takiego życzenia rodziców, których to jest ten tv. Obraz pasuje, pilot, stojak, instrukcja i papiery nie wykazywały śladów użycia dlatego temat został zamknięty. Pewnie gdyby to był mój tv to pierwsze co bym zrobił to wpadł do menu serwisowego, ale skoro z obrazem wszystko w porządku to obeszło się bez tego. Jedyne co mnie zdziwiło to to, że przy pierwszym uruchomieniu i wyszukiwaniu WiFi pojawiła się sieć, której wcześniej nie widziałem i myślałem, że ktoś już wcześniej jednak go miał i pozostało to w ustawieniach. Już miałem wchodzić do menu serwisowego, jednak z ciekawości z tej strony domu odpaliłem komórę i włączyłem wyszukiwanie sieci i znalazło tą samą nazwę - coś z "nc+4g lte" w nazwie i dałem sobie spokój zwłaszcza, że nie było takiego życzenia. Jeśli masz datę 9/07/2017 to wtedy pierwszy raz był włączony tv. Jeśli masz brud na matrycy i możesz oddać albo wymienić tv to Ja bym tak zrobił.

No i tutaj pojawia się pytanie, kto go włączył? Ja kupiłem we wrześniu. W sklepie powiedzieli , że to nówka sztuka , nigdy nie otwierana. W takim razie ktoś wprowadził w błąd. Wszystkie dodatki typu pilot, instrukcje były w stanie idealnym, zapakowany też dobrze, no ale to nie jest trudne. Tylko skąd te ślady na matrycy, muszka albo martwy piksel no i data uruchomienia...Rysek nie mogłem zrobic sam, bo wykładany do skręcania był na miękki koc...
 

Waldorff

Member
Na zalakowanego pilota, stopkę i papiery też nie zwracałem większej uwagi, bo wiadomo, że nie trzeba tego otwierać, aby sprawdzić tv. Tak samo jak taśmę na górze kartonu, bo i tak wystarczy do otwarcia zdjąć klipsy na dole i nic nie będzie widać. Myślę, że ktoś w Twoim wypadku mógł włączyć tv tylko do zbadania czy nie ma jakiś defektów, zauważył ten bad pixel czy też muszkę i po prostu go oddał, a tv poszedł dalej do pogonienia klientom. Niestety najlepiej od razu po zakupie zrobić test telewizora, bo mało jest sklepów którym można wierzyć na słowo, jak są takie w ogóle. Jak masz możliwość zwrotu to oddaj i po sprawie, w innym wypadku tylko reklamacja i pewnie wymiana matrycy.
 

Luk_Ass90

New member
Ktoś robił ustawienia pod kątem oglądania sportu w tym TV? Ja kalibrowałem zgodnie z filmikiem na YouTube, ale do ustawień film. Ciekawy jestem, czy w kontekście oglądania sportu da się coś jeszcze wyśróbować?
 
Do góry