Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Mój problem dotyczy właśnie współpracy, obecnie dwuletniego telewizora UE40d65000 z dyskiem twardym, obecnie WESTERN DIGITAL My Passport 1 TB. Jest to dysk bez własnego napędu, który łączy się przez USB, w wypadku tego telewizora jest wyjście USB HDD dedykowane do twardych dysków.
Telewizor ma kartę kablówki na wewnętrzny dekoder.
Mój problem polega na tym, że co pewien czas następuje coś w rodzaju awarii i nie można uruchomić dysku, wchodzę w ikonę i jest tło strony z dyskiem i niekończące się oczekiwanie (obraca się ikonka wczytywania).
Po podłączeniu do komputera i sformatowaniu można z powrotem podłączyć do telewizora i chodzi poprawnie, tj można nagrywać i odtwarzać.
Nieraz zdarza się to po miesiącu, nieraz po 4 m-cach - nie znasz dnia ani godziny. Jest to bardzo przykre, kiedy ulubiona bajka dziecka, lub film na który czekałem i nie miałem możliwości obejrzeć, a czeka na dysku na wolny wieczór nagle znika.
Lubię filmy z discovery i pokrewnych i także dużo ich nagrywam, słowem dysk jest używany dosyć często. W zasadzie tym skusił mnie ten model telewizora, tym oraz funkcjami internetowymi, 3d jeszcze na nim nie włączałem (2lata).
Mój poprzedni model to EU40B651 i byłem z niego zadowolony, kupiłem nowy dla tych 2-uch opcji.
Oczywiście cały czas zgłaszałem to na infolinię Samsunga, opiszę rady jakie dostawałem i po jakich dostosowywałem dysk.
1. Tylko jedna partycja - żadnych danych na osobnej z komputera
2. Zmienić dysk na taki bez własnego zasilania - wcześniej był Seagate 1 TB z własnym - kupiłem specjalnie drugi dysk!
3. Sformatować najpierw na komputerze potem w telewizorze.
4. Nie odłączać od tv i nie podłączać do komputera.
5. Ostatnia rada, którą opisze na końcu.
Za każdym razem dostosowywałem się do zaleceń, w 2 pkt pytałem czy jest gdzieś lista zalecacych dysków do wspołpracy, nie było.
Oprócz tego telewizor był w naprawie 3 razy z tego powodu, 2 razy zmiana płyty głównej, raz po dokładnym sprawdzeniu nie znaleziono awarii.
Jeszcze dodam, że te dwie naprawy, to dlatego, że telewizor fiksował i np sam się potrafił włączyć.
Jeszcze muszę dodać, że raz po znajomości wymieniłem dysk na nowy, taki sam, żeby wykluczyć wadę egzemplarza dysku do takich zwiech.
Ostatnia wymiana płyty to 1,5 mies temu i tydzień temu znowu awaria.
Jeszcze dodam, że kilka tych "awarii" wogóle nie zgłaszałem, bo np myślałem, że podłączenie pendriva na inny USB mogło zepsuć nagrania, za szybkie wyłączenie telewizora po ustanowieniu nagrywania, wyłączenie się telewizora (ustawione czasowo) podczas oglądania filmu z dysku itp.
Ostatni rok to cackam się jak z jajkami i nadal nic.
Tydzień temu znowu nie można wejść do nagrań, nie powiem jaka wściekłość mnie opanowała, zadzwoniłem na infolinię Samsunga a tam pan po wymienieniu co może być przyczyną i po poinformowaniu mnie, że stosuję się do tych wszystkich zaleceń, poinformował mnie, że tak po prostu jest i to się zdarza, a najlepiej kupić nowy dysk, może ten nowy będzie lepiej współpracował. !!! (dało się odczuć wredność w głosie)
Poinformowałem pana, że wcześniej przez wiele lat miałem zewnętrzny dekoder innej kablówki z wbudowanym twardym dyskiem i ani jednej awarii nie było, że w komputerze mam 7 letni dysk i też nie było awarii, że miałem inne dyski, które miały awarię, ale wysypywały się klastry, a nie nagły brak wejścia na partycję.
Odpowiedź pana to: To się zdarza i tak to jest i on mi nie zagwarantuje, że nie będzie takich awarii w przyszłości. !!!
Ja byłem zdesperowany, ponieważ został mi 1 m-c gwarancji, zapytałem, czy może telewizor jest wadliwy i trzeba go wymienić, dopóki jest gwarancja. Pan odpowiedział, ze nie wchodzi w rachubę.
No cóż piszę o pomoc do fachowców, co jest grane? Czy naprawdę ta ma wyglądać współpraca tego modelu z twardym dyskiem, że codziennie drżę, czy uda mi się obejrzeć nagrany film, czy zong?
Dysk ma 1 TB i wszystko idzie na nagrania, co za marnotrawstwo miejsca przy takich awariach nawet połowy nigdy nie zapełniłem (większość to bajki dziecka).
Nie można nawet zrobić kopii bezp. bo wszystko zakodowane.
Bardzo proszę o pomoc, za m-c kończy mi się gwarancja i wtedy to już nic nie zrobię.