Samsung Seria D6 - NIE FULL HD 3D !! (sprawa w toku)

szczepbydg

New member
Witajcie!
Nie zakupilem jeszcze telewizora samsung ue40d6500 ale mysle nad tym mimo tego ze nie wyciaga 3D FULL HD jeśli chodzi o rekompensate to odnalazlem podobny watek moze lepiej znacie niemiecki niz ja

www,hifi-forum,de/viewthread-151-19938.html

Zastanawiam sie również czy plazma Samusng PS51D6900 wyciaga 3D FULL HD? Nie moge znalesc jednoznaczej odpowiedzi.

Czy ktos moze polecić jakiś inny TV z 3d FULL HD poza PANASONICAMI z serii neoplasma ? Slyszalem ze szybko wypalaja się lapmy nawet w wersji GT30 i pochodne poza tym brak im funkcji rozbudowanych fukcji ktore maja samsungi
 

don111

Banned
Witajcie!
Czy ktos moze polecić jakiś inny TV z 3d FULL HD poza PANASONICAMI z serii neoplasma ? Slyszalem ze szybko wypalaja się lapmy nawet w wersji GT30 i pochodne poza tym brak im funkcji rozbudowanych fukcji ktore maja samsungi
Lampy w Panasonicach wytrzymują dokładnie tyle samo ile w Samsungach, prawdopodobnie dlatego że takiego czegoś jeszcze nie wymyślili w plazmach. To o czym słyszałeś to musiał być prototyp plazmoleda, fosfor dodatkowo doświetlany lampą jak w LCD.
 

arkadi-sea

New member
Czy są jakieś nowe informacje, jak SAMSUNG aktualnie podchodzi do tego problemu?
Kupiłem UE46D6500 w ME jakieś ponad 3 miesiące temu, okulary zakupiłem osobno, teraz kiedy podłączam sygnał testowy 3D FullHD okazuje się że obcina on rozdzielczość poziomą o połowę w trybie 3D. Na kartonie opis 3D FULL HD, dokupiłem okulary, przymierzam się do Blueray 3D i czytając ten topic wczoraj, czuję się :shock: lekko wkurzony, że dałem się nieświadomie wkręcić w ten wałek :evil:
Jeśli to jest niezgodność towaru z opisem to chciałbym go w sklepie za niewielką dopłatą wymienić na UE46D7000.
Czy koś już zwracał tą serię do sklepu?

BTW porobiłem parę fotek, niedługo je tu wrzucę.
 

janpat_1970

Member
Bez reklam
Temat jest ogólnie znany. Samsung się wykręca i tłumaczy ze wszystko jest ok.
Więcej informacji w wątku:
http://www.hdtv.com.pl/forum/samsung/67434-samsung-tv-model-d6500.html
na facebooku:
https://www.facebook.com/TelewizorySamsung
i na zagranicznych stronach które znajdziesz w linkach powyżej.
Co do wymiany na D7000 to trudno powiedzieć czy komuś się to udało. Podobno tak ale osoby które to uczyniły jakoś zamilkły.
Bluraya 3D nie kupuj nie opłaca się chyba że kupisz taniego LG 3D za około 350zł. Lepiej poczekać na spadek cen odtwarzaczy HDD na realteku 1186 z obsługą 3D.
 

Primer

New member
Tak zwróciłem D6500 do sklepu a za niewielką dopłatą dostałem D7000 właśnie z tytułu niezgodności towaru z umową.Warto próbować


Czy są jakieś nowe informacje, jak SAMSUNG aktualnie podchodzi do tego problemu?
Kupiłem UE46D6500 w ME jakieś ponad 3 miesiące temu, okulary zakupiłem osobno, teraz kiedy podłączam sygnał testowy 3D FullHD okazuje się że obcina on rozdzielczość poziomą o połowę w trybie 3D. Na kartonie opis 3D FULL HD, dokupiłem okulary, przymierzam się do Blueray 3D i czytając ten topic wczoraj, czuję się :shock: lekko wkurzony, że dałem się nieświadomie wkręcić w ten wałek :evil:
Jeśli to jest niezgodność towaru z opisem to chciałbym go w sklepie za niewielką dopłatą wymienić na UE46D7000.
Czy koś już zwracał tą serię do sklepu?

BTW porobiłem parę fotek, niedługo je tu wrzucę.
 

janpat_1970

Member
Bez reklam
To zależy kiedy kupowany i w jakim sklepie. Ceny D6500 i D7000 spadły od pół roku sprzedaży. Teraz D6500 od 3000zł a D7000 od 3800 zł. Ja dałem 3600zł na początku września.
 
Ostatnia edycja:

arkadi-sea

New member
teraz D7000 stoi ponad 5 tyś zł więc różnica będzie spora.

Mam prośbę, czy mógłbym te osoby które wymieniały Samsung LED TV 3D seria 6 na inny o podesłanie mi wzorca waszego pisma reklamacyjnego, który złożyliście, a który został rozpatrzony pozytywnie.

Tv kupowałem w media-ekspercik i zapewne będę musiał złożyć im takie pismo.

Mój adres email arkadi.sea (@) gmail.com

Z góry dziękuje
 
Ostatnia edycja:

arkadi-sea

New member
Dziś odwiedziłem sklep w którym dokonałem zakupu tv Samsung seria 6xxx, przedstawiłem swoje roszczenia co do niezgodności towaru z umową. Na początku wielkie zdziwienie sprzedającego, a tu nagle z pod lady wyciągnął mi pismo od Samsung z ich stanowiskiem. cyt.

"...Technologia 3D jest jeszcze nowym, wręcz nowatorskim sposobem
wyświetlania obrazu na produktach wykorzystywanych do domowej rozrywki.
Trudno też jednoznacznie stwierdzić, czy na rynku obowiązuje jednolity
standard opisujący parametry FullHD 3D. Definicje wykorzystywane na
świecie przez producentów sprzętu, ... bla bla bla"

Niemniej jednak prosili złożyć reklamację, będą się konsultować z Samsung i dadzą odpowiedź.

Prośba jak najlepiej się przygotować aby skutecznie domagać się swoich praw, domniemam że będą grać na zwłokę lub wytoczą ciężkie działa.

Z drugiej strony czuje się bardzo oszukany: piękny film pokazowy w sklepie o zaletach i rewelacjach technologicznych m.in. FullHD 3D, to samo na kartonie, słodka reklama w ustach sprzedającego, a tu taki bubel. za ponad 4,5 tyś zł i to bez okularów 3D o które musiałem się prosić ze zniżką. Do tego mało co nie kupiłem blueray 3D samsung za pół ceny bo tak zachwalali żeby kupić.

Za wszelką pomoc w doradzeniu jak se z nimi poradzić z góry dziękuje.
 

trup

New member
Dziś odwiedziłem sklep w którym dokonałem zakupu tv Samsung seria 6xxx, przedstawiłem swoje roszczenia co do niezgodności towaru z umową. Na początku wielkie zdziwienie sprzedającego, a tu nagle z pod lady wyciągnął mi pismo od Samsung z ich stanowiskiem. cyt.

"...Technologia 3D jest jeszcze nowym, wręcz nowatorskim sposobem
wyświetlania obrazu na produktach wykorzystywanych do domowej rozrywki.
Trudno też jednoznacznie stwierdzić, czy na rynku obowiązuje jednolity
standard opisujący parametry FullHD 3D. Definicje wykorzystywane na
świecie przez producentów sprzętu, ... bla bla bla"

Niemniej jednak prosili złożyć reklamację, będą się konsultować z Samsung i dadzą odpowiedź.

Prośba jak najlepiej się przygotować aby skutecznie domagać się swoich praw, domniemam że będą grać na zwłokę lub wytoczą ciężkie działa.

Z drugiej strony czuje się bardzo oszukany: piękny film pokazowy w sklepie o zaletach i rewelacjach technologicznych m.in. FullHD 3D, to samo na kartonie, słodka reklama w ustach sprzedającego, a tu taki bubel. za ponad 4,5 tyś zł i to bez okularów 3D o które musiałem się prosić ze zniżką. Do tego mało co nie kupiłem blueray 3D samsung za pół ceny bo tak zachwalali żeby kupić.

Za wszelką pomoc w doradzeniu jak se z nimi poradzić z góry dziękuje.
Jeżeli to 40 cali za taką cenę bez zastanowienia oddałbym go jako niezgodny z umową. Dostaniesz kasę i masz drogę wolną. Argumentów jest mnóstwo, tak jak piszesz karton z oznaczeniem, informacja sprzedawcy, strona SAMSUNGa nawet do dziś, testy w internecie. To, że infolinia wykręca się iż TV wyświetla 1920x1080 w 3D nie jest żadnym argumentem bo spada rozdzielczość i można to porównać do stwierdzenia że jak TV Full HD wyświetla obraz SD to nie tworzy z niego Full HD!!! Albo śmieszniej: czy jak dodamy dodatkowe koła do malucha to będzie z niego mercedes? Jeżeli D6500 ma Full HD 3D to co ma D7000? (nowatorską technologię HIPER HD 3D?) Dodam, towar niezgodny z umową nie ma nic wspólnego z gwarancją. W każdym mieście powinien być w UM rzecznik praw konsumenta, na pewno Ci pomoże nieodpłatnie.
 

arkadi-sea

New member
Złożyłem reklamację pisemnie w sklepie z materiałami reklamowanymi FullHD 3D dla serii 6xxx, zdjęciami opakowania jaki i zdjęciami i filmem przedstawiającym wadę w porównaniu seria 6xxx z 7xxx.

Czekam 14 dni.

Napisałem mail do Samsung Polska z prośbą o wyjaśnienia i dostałem szablonową odpowiedź, która wrzucają do sklepów, na maile i na czacie.

Na mój email cyt:
"Z wracam się z prośba do firmy Samsung, o udzielenie odpowiedzi na pytanie:
Jaka jest przyczyna usunięcia z materiałów informacyjnych na stronie firmowej Samsung.com.pl oraz opakowań kartonowych dla telewizorów Samsung seria 6xxx loga FullHD-3D, a także zaprzestania przez większość dystrybutorów sprzedaży produktów Samsung wyświetlania filmu pokazowego na telewizorach Seria 6xxx, która zawierała logo FullHD-3D w materiale pokazowym."


otrzymałem standardowy szablon:

Dziękujemy za kontakt z Centrum Obsługi Klienta Samsung.
Uprzejmie prosimy o nie odpowiadanie na ten email, gdyż bezpośrednia
odpowiedź zwrotna nie dotrze do naszych konsultantów.
W przypadku dalszej korespondencji prosimy o ponowne użycie formularza
kontaktowego znajdującego się na stronie internetowej: www.samsung.pl, w
zakładce ‘kontakt z nami’.

Szanowny Kliencie
W imieniu firmy Samsung, serdecznie dziękujemy za kontakt.
W odpowiedzi na zgłoszenie pragniemy poinformować:

Technologia 3D jest jeszcze nowym, wręcz nowatorskim sposobem wyświetlania
obrazuna produktach wykorzystywanych do domowej rozrywki. Trudno też jednoznacznie
stwierdzić, czy na rynku obowiązuje jednolity standardopisujący parametry FullHD 3D.
Definicje wykorzystywane na świecie przez producentów sprzętu, magazyny branżowe
czy instytuty technologiczne testujące sprzęt często różnią się od siebie.
Bazując jednak na najbardziej podstawowym wymaganiu dotyczącym FullHD, jakim jest
możliwość jednoczesnego wyświetlenia 1080 linii poziomych i 1920 linii pionowych,
telewizory LED z serii D6xxx - tak w trybiepracy 2D jak też w trybie pracy 3D – spełniają
to wymaganie. Z perspektywy tego wymogu telewizory z serii LED D6xxx są poprawnie
oznaczone jako FullHD 3D.
Obraz 2D oraz 3D generowany jest przez połączenie wielu elementów konstrukcyjnych
produktu, z których kluczowym jest wykorzystywany panel. W zależności od jego rodzaju,
jakość obrazu 3D może różnić się pomiędzy produktami. Te różnice orazbrak formalnych
standardów FullHD 3D przejawiają się też w rozbieżnych interpretacjach technologii FullHD 3D,
pojawiających się w prasie branżowej czy też w Internecie i dotyczą różnych producentów
telewizorów. .... i tak dalej

....Z chęcią udzielimy odpowiedzi na ewentualne następne pytania.

Z poważaniem
B.S.


No to ja:

"Dziękuję za szybką, lecz nie rzeczową i nie na temat odpowiedź.

Zauważyłem, iż moje pytanie nie zostało zostało potraktowanie tendencyjne poprzez szablonową odpowiedź.

Toteż proszę o ponowne przeczytanie mojego pytania i udzieleniu odpowiedzi za zadane pytanie, które dot. określenia przyczyny dlaczego telewizory LED TV Samsung seria 6xxx były sprzedawane na przełomie lipca i sierpnia w opakowaniach oraz promowane z logiem FullHD 3D, zaś od października tego roku te same telewizory LED-TV Samsung seria 6xxx są sprzedawane w innych , nowych opakowaniach z logiem przedstawiającym tylko "3D", usunięte zostało z loga znak FullHD.

Co do interpretacji cyt. fragment szablonowej odpowiedzi : "Definicje wykorzystywane na świecie przez producentów sprzętu, magazyny branżowe czy instytuty technologiczne testujące sprzęt często różnią się od siebie.
Bazując jednak na najbardziej podstawowym wymaganiu dotyczącym FullHD, jakim jest możliwość jednoczesnego wyświetlenia 1080 linii poziomych i 1920 linii pionowych, telewizory LED z serii D6xxx - tak w trybiepracy 2D jak też w trybie pracy 3D – spełniają to wymaganie." koniec cytatu

Zaprasza najpierw do lektury prawidłowej interpretacji wyświetlania obrazu w 3D w pełnej rozdzielczości FullHD

Learn how FULL HD 3D works | FULL HD 3D Global | Panasonic
Telewizory 3D | TV 3D | Gama Telewizorów BRAVIA 3D : Sony
D6x00 TVs FULL HD 3D Defect - SamyGO

Do drugie to że Telewizory Samsung LED TV z serii 6xxx posiadają matrycę wyświetlającą obrazy 1080p x 1920i w trybie 2D nie oznacza, że zastosowana technologia w nich wspiera wyświetlanie na tej matrycy filmów w pełnej rozdzielczości 1920x1080 FullHD w trybie 3D, ponieważ z przeprowadzonych testów w trybie 3D "góra i dół" ("Top-and-Bottom" mode) dla jednego oka seria telewizorów Samsung LED 6xxx wyświetla go poprawnie, zaś dla drugiego oka wyświetla go w rozdzielczości 960x540, co nie jest nawet jakością HD High Definision tylko SD . Także używanie oznakowania FullHD 3D na telewizorach serii 6xxx jest wprowadzaniem w błąd klientów, wystarczy porównać telewizory Samsung LED-TV z serii 6xxx z serią 7xxx lub 8xxx by bez okularów 3D już zauważyć różnicę. Będąc tak samo oznakowane tym samym logiem seria 6xxx, 7xxx, 8xxx powinny tak samo obsługiwać tryb FullHD 3D, a tak nie jest.

Odział Samsung w Niemczech zaakceptował występowanie wady w telewizorach LED serii 6xxx, toteż niezrozumiałe jest dla mnie stanowisko oddziału Samsung w Polsce używając szablonowej odpowiedzi, które nie wyjaśnia zaistniałego problemu wady tych telewizorów jak i całego zamieszania. Zaś wycofywanie materiałów informacyjnych w sklepach jak i na stronie dot.technologii wyświetlania FullHD 3D w serii 6xxx, a także przepakowywanie tych telewizorów w nowe opakowania z nowym logiem 3D usuwając samego oznaczenia FullHD bez istotnych wyjaśnień dla opinii publicznej jest wręcz działaniem marketingowym wysoko nie etycznym w stosunku do Konsumentów.

W związku z powyższym zwracam się z uprzejmą prośbą o wyjaśnienia dot. zmiany oznaczeń na opakowaniach opakowaniach telewizorów seria 6xxx oraz wycofania materiałów zawierających informacje FullHD 3D w tych telewizorach.

Pozdrawiam,"


Czekam na kolejna odp.

Pozdrawiam,
 
Ostatnia edycja:

pieqt

New member
I jak arkadi-sea otrzymałeś odpowiedź na swojego meila??

Wiadomo coś nowego, bo sam jestem posiadaczem 46d6500 i jestem ciekaw co z tego wszystkiego wyniknie, a tu sprawa trochę ucichła :???:
 

arkadi-sea

New member
W poniedziałek dzwoniłem do sklepu, ale kierownika nie zastałem.
Ogólnie to czekam na odpowiedź, pismo złożyłem 19 listopada, mają więc 14 dni na odp., tak więc do 3 grudnia. Jak nie będzie odp. to z godnie z prawem z automatu albo wymiana na D700 albo biorę kasę z powrotem i przy najbliższej promocji kupię se nowy TV pod choinkę. xD
 
Ostatnia edycja:

sisimon

New member
Witam, ja też otrzymałem jak wszyscy inny szablonową odpowiedź. Skopiowałem list od arkadi-sea i wysłałem go ponownie. Jeżeli znowu się wypną to pojadę do sklepu gdzie go zakupiłem i tam będę reklamował go jako towar niezgodny z opisem, pozdrawiam Andrzej
 

Bender88

New member
Witam, próbowałem dzisiaj zareklamować telewizor właśnie z powodu braku Full HD 3D, mimo informacji o obecności tej technologii przy zakupie (m.in. logo na pudełku). Otrzymałem odpowiedź, że mogę zareklamować telewizor, ale będzie się to wiązało z oddaniem telewizora, który pojedzie na ekspertyzę do ... o zgrozo ... punktu serwisowego Samsunga - więc jaki ma to sens, skoro Samsung idzie w zaparte, że wszystko jest ok, a zostanę pozbawiony telewizora pewnie na minimum miesiąc i dodatkowo narażę sprzęt na uszkodzenia, ponieważ często rzeczy z serwisu wracają nie do końca w stanie, w którym były wysłane. Po drugie, skąd mam pewność, że nie podmienią mi pudełka na takie bez znaku "full hd 3D" i zostanę pozbawiony jedynego dowodu w tej sprawie, a znając ostatnie ruchy Samsunga (usuwanie znaków z pudełek, zaklejanie ich oraz usuwanie informacji ze stron internetowych) jest to całkiem możliwe.

Co Wy o tym sądzicie? Co mogę w tej sytuacji zrobić? Czy zostałem spławiony, czy faktycznie oddanie TV do ekspertyzy jest konieczne (tylko dlaczego ma to oceniać Samsung, który do błędu się nie przyznał i pewnie tak pozostanie). Czytam, że Wy z kolei składaliście pisemną reklamację i czekaliście na odpowiedź do 14 dni... nie kazali Wam oddawać TV do serwisu do oceny prawdziwości zarzutu o braku full hd 3D? Jeżeli mógłbym prosić o wzór reklamacji, którą złożyliście w sklepie, to byłbym bardzo wdzięczny za przesłanie go na maila: prof.bender@gmail.com . Proszę o pomoc, bo nie mam pojęcia, co mam dalej robić... Pozdrawiam, Bender.
 

selenim

New member
Ja złożyłem reklamację w sklepie internetowym i zaproponowali rabat od ceny zakupu - problem, że trzeba podać satysfakcjonującą kwotę.

Prosiłbym Was o opinię, jaka jest sensowna kwota roszczenia? 500 zł?

Dodam, że "z poziomu kanapy" nie widzę problemów z 3D, ale sama świadomość tego faktu obniża mi komfort użytkowania :)
 

pieqt

New member
Powaga sklep zaproponował Ci jakiś zwrot (rabat, jak zwał tak zwał)?? No to jestem w szoku....
Ciekawe czy mówiąc rabat mają na myśli kwotę 500-700zł tak jak u germańców czy raczej 20-30zł
Gzie kupiłeś TV??
Koniecznie napisz jak to się skończy :D
 
Do góry