krecha2 napisał:
Niech ktoś z was podepnie ps3 i sprawdzi dokładnie jak to razem żyje, zastanawiam sie nad tym modelem, tylko musze mieć pewność ze wszystko wporządku z grami i że nie ma lagów.
Napisałem wyżej, że na PS3, którego intensywnie używam tego zjawiska nie widać. Uściślę tutaj, że: sygnał=HDMI-input lag nie widoczny, obraz HDMI, dźwięk amplituner optyczny (film lub gra)-input lag również nie widoczny. Proszę mi wierzyć, że bym to zauważył i by mnie to mocno wkurzało o czym bym tutaj wtedy nie omieszkał napisać.
Jednak nie trzeba wierzyć facetowi z forum, wystarczy pójść i samemu sprawdzić
.
Dodam tutaj, że pisząc nie występują mam na myśli, że ich nie widać, ponieważ encyklopedia mówi:
W zależności od typu ekranu LCD, efekt opóźnienia wynosi od 10 do 65ms. Wartości te są praktycznie niezauważalne w czasie pracy z tekstem, przeglądaniem stron www, oglądaniem filmów czy względnie statycznymi grami video. Jednak zaawansowane programy graficzne jak i szybkie gry video (zwłaszcza FPP, tzw. "strzelanki") wymagające szybkich zmian wyświetlanego ekranu powodują znaczy dyskomfort pracy z uwagi na fakt, iż wyświetlany ekran nie odpowiada faktycznie kreowanemu przez komputer. Input lag ma istotny wpływ na wydłużenie czasu upływającego od akcji wykonanej na kontrolerach przez użytkownika (np. ruch myszą, naciśniecie klawisza), do wyświetlenia odpowiedniego stanu na ekranie. Najbardziej korzystne wartości czasu pełnego łańcucha przetwarzania informacji - od kontrolera do ekranu - w pełni akceptowane przez wymagających użytkowników komputera wynoszą poniżej 20ms.
Tak więc input lag na LCD poprostu występuje, kwestia tylko jak duży.
armanig bardzo proszę opisz dokładniej, czym i w jaki sposób u Ciebie objawia się zjawisko input lag, bo nie wydaje mi się, że zwie się nim stałe w jednostce czasu opóźnienie dźwięku, który Ty jak piszesz masz puszczony jeszcze przez amplituner. Do tej pory byłem przekonany, że zjawisko to występuje przy gwałtownie zmieniających się obrazach i nie jest stałe, najlepiej zaś widoczne jest w grach 3D, gdzie np. skręcamy głową szybko w lewo lub prawo, czy szybko zmieniamy pozycję.