Samsung PS-42C7H

mizman

New member
Też mam problem z migotaniem

Witam !

Po raz pierwszy w życiu zabieram głos na jakimś forum. Też niestety mam problem z samsungiem C7H - występuje migotanie (ja to określiłbym jako "skoki jasności" w niektórych scenach, szczególnie ciemnych, mało kontrastowych. Moja historia wyglądała tak: wkurzony po roku posiadania telewizoru Sony kinesopowego 32 cale ze zwaloną geometrią obrazu (3 razy w serwisie - i niestety bez większych zmian, w końcu stwierdzili, że to niby się mieści w normie), sprzedałem go i zainwestowałem w plazmę. Wybór padł na tego Samsunga. Dwa tygodnie temu kupiłem go w Topmarkecie. No i piękny obraz, ładny wygląd ... ale to migotanie. Rzeczywiście można dostać szału. Chodziłem po supermarketach i rzeczywiście dostrzegłem w kilku plazmach Samsunga (też model E71H) ten efekt. Więc reklamuję telewizor do Topmarketu prosząc o wymianę na nowy (mając obawy, czy aby nie będzie tego samego problemu). I tu miłe zaskoczenie - panowie z Topmarketu przysłali kuriera, zabrano telewizor, opisałem na kartce cały problem i czekałem. Od sprzedawców z tego sklepu dowiedziałem się, że sprzedali sporo tych telewizorów i nikt nie zgłaszał tego problemu. Więc miałem nadzieję, że bedzie dobrze. Po 10 dniach dostałem nowy egzemplarz. I ... niestety problem jest ten sam. Rzeczywiście są skoki jasności i to właśnie przez DNie (po włączeniu funkcji demo DNie to doskonale widać po stronie obrazu z DNie). Odechciało mi się Samsunga.

Trochę mi ulżyło, kiedy na tutejszym forum znalazłem ludzi z tymi samymi problemami. Coś więc serwis musi zrobić. Nie wiem, czy znowu reklamować do Topmarketu, czy czekać aż sewris samsunga coś wymyśli. Zobaczę co napiszą te osoby, które oddały sprzęt do serwisu z tym problemem.

Po wyłaczeniu wspomnianej wcześniej w tym wątku opcji w menu serwisowym to miganie prawie całkowicie ustało (choć miałem wrażenie, że wystąpiło ze 2 razy). Ale przecież nie o to chodzi. Faktycznie obraz z DNie jest trochę lepszy - mam wrażenie, że biały kolor jest lepiej odwzorowany, ostrość i kontrast są lepsze.

Szkoda, że firma tak skaszaniła ten model. (moze to jakaś seria?). Mam tylko nadzieję, że pomoże wymiana jakiejś elektroniki lub oprogramowania.

Około 8 lutego dodzwoniłem się do centralnego serwisu samsunga. Rozmawiałem z technikiem, nakreśliłem mu problem, ale jak twierdzi nie spotkał się z tym i nie bardzo wie, jak to ugryźć w rozmowie telefonicznej.

I faktycznie, plazma trochę buczy (zmienia się częstotliwość dźwięku w zależności od jasności sceny) ale to pikuś w porównaniu do opisywanego migotania.

Czekam na rozwój wypadków.

Pozdrawiam !
 

xanth

New member
.

No w koncu ktos tez slyszy ze troszke buczy :)
ja nazwalbym to brzeczeniem chyba :)
Z tego powodu mialem oddac ja do serwisu ale pojechalem do MM i posluchalem tamtejsze 42 oraz 50 C7H i tez brzecza :) cos jak dzwiek transformatora.
I wlasnie czasami jest glosniej czasami ciszej, zaleznie od wyswietlanej sceny.

A co do migania to moja prawie tego nie ma, powiedzmy raz na 2 godzinki sie jej zdarzy jakis przeskok, gdy mialem kontrast i jasnosc powyzej 95 ustawione to wogole nie migala, teraz z tym zjechalem ponizej 50 bo jest w trakcie "docierania"
 
Ostatnia edycja:

thomasov

New member
Q7h

Co to skoków jasności to na moim Q7H zdarz się to bardzo sporadycznie (jakies 400h). Raz dziennie przy (3-4 godziny oglądania ) a czasem wogóle. Ciekaw jestem dalszego rozwoju wypadków z tv Robin10- to znaczy co serwis zaradzi.

Nurtuje mnie inna kwestia. Mam na myśli jednobarwne plamy na jednolitych fragmentach (brak pynnego przejścia kolorów). Głównie ma to miejsce w ciemnych scenach ale niekiedy ma to miejsce równiez na błekitach lub innych jasnych kolorach w jasych scenach. Jest tego sporo jeśi chodzi o standardowe kanały czyli TVP 1 i 2 TVN. Ale ma to też przez zacze HDMI np. Discovr HD. Nie ma tego dużo jak przy zwykłych kanałach ale się zdarza. Moja platforma to N-ka. Czy wy też tak macie - poprostu przypadłosc palsm a może mój TV szfankuje a może sygnał z słąby N-ki. Choć diagostyka pokazuje 95% i 66%. Przy podłaczeniu przez EURO plamy też są.
 

airjack

New member
Zastanawia mnie to buczenie o którym piszecie. Musi być dosyć głośne, albo osoby, które to słyszą mają dobry słuch :) Jak mawiał mój profesor z elektrotechniki "transformator musi buczeć" po prostu tak działa. Dodam, że budzy głośniej jeśli musi pobrać więcej mocy. W przypadku tv zmienność buczenia zależna jest od wyświetlanych scen (jasne-ciemne). Swoją drogą można to też zaobserwować w tv crt tylko tam słychać generator wysokiego napięcia i to tylko będąc bezpośrednio przy tv.
Czy oglądając tv np. wieczorem z 3-4 metrów też to słychać, czy tylko jak się podejdzie do tv?
 

xanth

New member
...................

Ja ogladam z 3,5 metra i przy sile glosu mniej niz 16 slysze to czasami :( zalezy jaka scena jest akurat, raz ciszej a zaraz znowu glosniej.
Jak ogladam dvd i dzwiek idzie na amplituner to juz nic nie slysze :p bo lubie ogladac glosno filmy
 

okolik1

New member
Witam!
Dotarł do mnie telewizor we wtorek. Potwierdzam niestety wadę telewizora, :fool: tzw. migotanie. Ponieważ nie miałem zbyt dużo czasu na testy, to nie wiem na ile będzie to denerwujące przy dłuższym oglądaniu. Buczenia póki co nie usłyszałem. Obraz jest naprawdę super. :) Mój egzemplarz został wyprodukowany w lutym 2007. W późniejszym czasie postaram się więcej napisać.

Pozdrawiam
 

Markcox

New member
Do mnie również dotarł w dniu wczorajszym tak długo i baaardzo wyczekiwany SAMSUNG C7H :lol:
Póki co krótko, ponieważ nie miałem jeszcze zbyt wiele czasu żeby się nim nacieszyć, a tym bardziej potestować. Ale na tą chwilę mogę potwierdzić tzw. wadę migotania (z resztą nie tylko przy ciemnych scenach - przy jaśniejszych również są skoki jasności) ale generalnie jest niezauważalne... Podejrzewam że gdyby posadził kogoś kto by nie miał pojęcia o tym migoatniu, w ogóle by go nie zauważył :p
I to by było na tyle jeżeli chodzi o jego wady, bo po za tym migotaniem Tv rewelacja... Po podłączeniu C+ doznałem szoku... Przyznam się że spodziewałem się dużo gorszej jakości, a tu nawet TVP pozytywnie mnie zaskoczyła-obraz po prostu żyleta i doskonale radzi sobie nawet ze słabej jakości sygnałem:cool:
Zaznaczę że C+ podpięte zwykłym scartem a dekoder najstarszy z możliwych (PHILIPS). Z laptopa obraz też rewelka. teraz to jest dopiero granie:eek:k:
W pełnej świadomości - mimo wiedzy o tej wadzie zdecydowałem się na tą plasme i nie żałuje swojej decyzji.Niebawem będę podpinał X'a... Aż się boję co się będzie działo:grin:
 

mizman

New member
migotanie w C7H cd - kilka nowych informacji

Cześć !

Widzę, że to migotanie to standard w tym telewiozrze. Czasami przez pół godziny nic nie miga, czasami przez minutę jest kilka skoków jasności. Jak obraz jest kontrastowy i jasne są sceny to rzadko się ono zdarza. Ale jak jest film gorszej jakości to występuje to częściej. Nawet zdarza się to na Discovery HD. I to bez względu na zastosowane połączania kablowe (sprawdzałem na wszystkich trzech wejściach).

Udało mi się dodzwonić do serwisu, chyba znają problem - mówią, że trzeba wgrać nowe oprogramowanie. (u mnie w modelu jest oprogramowanie z listopada 2006 - można sprawdzić w menu serwisowym). Mam nadzieję, że to pomoże.

Poza tym potwierdzam, że obraz jest naprawdę dobry w tym przedziale cenowym. Tym bardziej irytuje fakt, że występują problemy tego typu.

Ja swój tv wysyłam do serwisu, czekam na kartę gwarancyjną. Napiszę, co załatwię.

Pozdrawiam !
 

Markcox

New member
mizman napisał:
Cześć !

Widzę, że to migotanie to standard w tym telewiozrze. Czasami przez pół godziny nic nie miga, czasami przez minutę jest kilka skoków jasności. Jak obraz jest kontrastowy i jasne są sceny to rzadko się ono zdarza. Ale jak jest film gorszej jakości to występuje to częściej.

Jak najbardziej potwierdzam... :eek:k:

mizman napisał:
Udało mi się dodzwonić do serwisu, chyba znają problem - mówią, że trzeba wgrać nowe oprogramowanie. (u mnie w modelu jest oprogramowanie z listopada 2006 - można sprawdzić w menu serwisowym). Mam nadzieję, że to pomoże.

Ja swój tv wysyłam do serwisu, czekam na kartę gwarancyjną. Napiszę, co załatwię.

Pozdrawiam !

Miło słyszeć że serwis wreszcie wziął tą sprawę na poważnie... A z którym konkretnie serwisem się kontaktowałeś??

pzdr

Markcox
 

mizman

New member
kontakt z serwisem

Cześć !

Dodzwoniłem się do Serwisu Centralnego Samsunga w Warszawie. (chyba pół dnia próbowałem) Niestety nie udało mi się rozmawiać z technikiem, ale człowiek z obsługi klienta, jak mu nakreśliłem o co chodzi i powiedziałem, że dużo użytkowników ma z tym problem i musieli już mieć tego typu zgłosznia, to chwilę rozmawiał z innym pracownikiem i potem mówi do mnie, że będzie trzeba zainstalować nowe oprogramowanie.

Szkoda, że użytkownicy, którzy wcześniej to zgłaszali i wysyłali sprzęt do serwisu nie napisali, czy to pomogło i co z tym zrobiono.

Egzemplarz, który ja zwróciłem do sklepu i został przez nich wysłany do serwisu nie wrócił jeszcze i nie powiedziano mi, jak go naprawiono.

Mam nadzieję, że to rzeczywiscie kwestia tylko oprogramowamia.

Gdyby wymiary tego telewizora były inne, to sam bym zawiózł do serwisu, a tak to trzeba kuriera i w ogóle cała zabawa.

Ale za kilka tysięcy złotych to nie można tego tak zostawić.

POZDRAWIAM !!!

Próbujcie dzwonić do Warszawy, może się jeszcze czegoś dowiecie.
 

robin10

New member
W mojej plaźmie ma być wymieniona "płyta" cokolwiek to znaczy. Serwis zamówił i czekam ( już dwa tygodnie). A może rzeczywiście wystarczy wymiana oprogramowania. W każdym razie zobaczymy co będzie dalej. A tak na marginesie czy czsem wymiana oprogramowania nie będzie polegać na wyłączeniu w menu serwisowym funkcji Dnie, która jak powszechnie wiadomo jest odpowiedzialna za migotanie
 

norge73

New member
wrażenia po zakupie

Witam wszystkich,
Dzięki m.in. temu forum dwa dni temu zakupiłem C7H. Podobnie jak niejedna osoba brałem też pod uwagę Panasonica ale jednak wygląd telewizora przeważył szalę na korzyść Samsunga.
Dyskretne skoki jasności co jakiś czas u mnie też są, ale może coś w tym jest, że widać je najczęściej gdy się o nich wie. Moja żona i kolega ( też go zamówił) nie wiedząc wcześniej o nim nie zarejestrowali tego efektu a mnie on akurat nie przeszkadza w oglądaniu. Ale zgadzam się, że trzeba zgłaszać to do serwisu, w końcu lepiej mieć telewizor nawet bez drobnej wady. Sygnał z kablówki (Vectra Radom) jest jak najbardziej akceptowalny albo nawet lepszy w porównaniu z CRT 29 cali, divx też, a DVD to już wyrażnie lepszy odbiór jak dla mnie. Większa przekątna robi swoje i mogę z czystym sumieniem go polecić. Menu jak dla mnie poręczne i intuicyjne, pilot całkiem ładny a największy minus jak na razie dla mnie to tylko nazwa producenta, bo jakoś samsung nie kojarzy mi się tak dobrze jak panasonic czy pioneer i w komputerze raczej unikam jego części. Ale taki design za 3780zł i 42 cale mnie odpowiada.
Na początku też zastanawiałem się jeszcze nad lcd ale mam taki monitor 22 cale panoramiczny i zarówno SD, divx jak i DVD wygląda lepiej na plaźmie. Nie mam jeszcze tylko porównania w HD ale jak podłączę TV z kompem to się okaże.
No i teraz pozostaje mi poczekać jeszcze trochę na HD w kablówce (podobno jeszcze w tym roku)
Pozdrawiam
 

olaf

New member
Cześć.
Jak pisałem wcześniej też mam migotania. Komputer przez d-sub nie migocze wogóle ale cyfra + to bywa tak że np. prezenterka wiadomości jest jakby na konferencji prasowej i robią jej zdjęcia :))) Na pewno oddam do serwisu ale się jeszcze nacieszę (szczególnie 720 z kompa) i poczekam jak tam innym naprawią.
Pozdrawiam społeczność migotających Szajsungów:)
 

Markcox

New member
Skieruje swój problem bezpośrednio do posiadaczy tej fantastycznej plasmy, gdyż może ktoś też miał podobny problem. Mianowicie...
Podłączyłem laptopa (asus a6jc z grafiką GF 7300) pod plazmę SAMSUNGA C7H kablem D-Sub i wszystko git - obraz piękny, ostry, żadnych "fal", zniekształceń itp.
Mój problem polega na tym, że pod czas grania np. w PES6, przy szybkich akcjach (szybkie podanie, strzał z daleka) występuje dziwne zjawisko, jak by obraz nie nadążał za akcją. Od razu zaznacze że nie jest to smużenie, tylko obraz momentami nie przechodzi płynnnie tylko skokowo - coś na zasadzie dławienia się... nie mam pojęcia co to może być.
Zauważyłem również że występuje to nie tylko w grach ale np. również pod czas oglądania filmów. W SubEditPlayerze kiedy szybko przesuwam napisy góra-dół również występuje takie zjawisko.
Rozdzielczość, odświerzanie (oddzielnie pionowe jak i poziome) ustawiłem według instrukcji i nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. Czy ktoś spotkał się wcześniej z czymś takim??

Pzdr

Markcox
 

paul400

Member
oczywiście , też mam tą plazmę i " też mi miga " ale prawdę powiedziawszy mogę z tym żyć , aczkolwiek nie powinno tak być . Pytanie jest tylko czy jak się wejdzie do menu serwisowego , to co z gwarancją . Czy przypadkiem nie przepada .?
Po drugie , mam takie spostrzeżenie .
Mam instalację antenową na multischwitzu , do którego jest też podpięta antena naziemna no i wzm. antenowy. Tak się tym błyskom przyglądałem i odniosłem wrażenie że coś tam zauważyłem , napis czy coś ..? Nie wiem czy to nie są przypadkiem przebicia sygnału z programów TV naziemnej , bo jak wczoraj coś tam leciało na Polsacie i było kodowane , na naziemnej był czarny obraz , przestawiłem program na ten właśnie polsat a z ferdka oglądałem sobie premierę no i nie migało ..
 

hdcp

New member
Ja także stałem się posiadaczem 42C7H :D
No i oczywiście zauważyłem "migotanie" :niewiem:
Ale już na drugi dzień się tego pozbyłem, wyłączając DNie w menu serwisowym. :eek:k:
A więc z tego co widziałem, migotanie wynika z automatycznego włączania/wyłączania się DNie. Kiedy na ekranie pojawi się stosunkowo dużo ciemnego obrazu, funkcja się jakby wyłącza, gdy ilość ciemnego obrazu się zmniejszy - funkcja się włącza. Ale działanie tej funkcji (gdy jest włączona) wg mnie nie daje wcale ciekawych efektów, gdyż powoduje zmniejszenie jaskrawości ciemnych kolorów, przez co obraz staje się mniej czytelny, szczególnie, gdy jest ciemny (stąd funkcja się wyłącza, gdy jest przewaga ciemnego obrazu). Przyznam, że działanie tej funkcji jest dziwne... a sam obraz, czy to z włączoną funkcją DNie, czy z wyłączoną, jest po prostu taki sobie (korzytam z N-ki, przez HDMI), choć z obawy przed wypalaniem jeszcze dobrze nie pobawiłem się ustawieniami.
 

hdcp

New member
paul400 napisał:
no ale pytanie jest , czy po wejściu w tryb serwisowy , nie traci się gwarancji..?

Nie powiem Ci na 100%, że nie, ale na chłopski rozum to NIE... no bo chyba nie ma licznika wejść w tryb serwisowy, a jeżeli nic nie poprzestawiasz na oślep, to będziesz mógł powrócić do poprzednich ustawień. Zresztą wejście w tryb serwisowy jest możliwe z pilota, bez żadnej dodatkowej ingerencji.:eek:k:
 

Mistic

New member
Z tego co ja wiem to raczej utracisz grwarancje, może przed wezwaniem serwisu wróć do ustawień fabrycznych to nie zauważą że coś szperałeś :).
Pozdrawiam.
 
Do góry