Projektor a filmy DiviX?

ludwickik

Member
dread napisał:
TW2000, podobnie jak TW700 ma 1600 lumenow w trybie Dynamic (lampa na high oczywiscie). Wpusc troche swiatla do pokoju i porownaj ten tryb z najjasniejszym trybem w Z2000. Raczej bez problemu powinienes zauwazyc roznice, a juz na pewno w porownaniu do trybow typowo filmowych.
Z jasniejszych trybow korzystam tez przy calkowitym zaciemnieniu np. Living Room (oczywiscie po kalibracji, bo przy ustawieniach standardowych ten tryb jest jeszcze bardziej rozjechany niz Dynamic :) ) uzywam do ogladania pilki czy do x360. Tryb HD w tym przypadku, przynajmniej jak dla mnie, gorzej sie sprawdza.

Jesli chodzi o tryby filmowe... z jakiego trybu w Z2000 korzystales ?
Po tym co piszesz zgaduje, ze Brilliant Cinema, ktory w/g recenzji na projectorreviews i cine4home swieci troszke jasniej od trybu HD w TW2000, ale kosztem gorszej jakosci obrazu np. w porownaniu do Pure Cinema, ktoremu najblizej do D65.
Pure Cinema z kolei przy lampie na eco daje nieco ponad 200 lumenow i stad tez sie wziela opinia, ze Z2000 jest dosc ciemnym projektorem.

Ciekawy natomiast jestem jak swieci tryb Brilliant Cinema po kalibracji.

Dla mnie w Z2000 poprawiony Brilliant cinema jest zdecydowanie najlepszym trybem kinowym. Lampa w trybie A1 (bardzo zblizona moc do full). ten tryb jest najblizszy trybowi HD (Theare1) w TW2000 (jak na moje oko). Pure cinema jest dla mnie (i zawsze był w poprzednich projektorach) zbyt mało atrakcyjny. Jest to trym do profesjonalnych instalacji z kompletnym zaciemnieniem i ciemnymi ścianami, małym zoomem. Z tego co wiem to Użytkownicy Sanyo żadko korzystają z tego trybu.

Tryby dynamic też porównywałem i TW2000 jest trochę jaśniejszy od Z2000. Ale w Z2000 ten tryb jest zdecydowanie ładniejszy z w miarę Ok kolorami (w TW2000 ten tryb do TV się nie nadaje - zielonkawa skóra itp:). Ogólnie mecze wyglądają bardzo dobrze na obydwu projektorach w trybie dynamicznym przy włączonym świetle w salonie.
 

dread

New member
Bez reklam
Pure Cinema moze ci sie wydawac mniej atrakcyjny wlasnie z powodu przecietnej jasnosci w tym trybie, szczegolnie w polaczeniu z ta odlegloscia ponad 5m projektora od ekranu.
Powiem tak - jezeli Brilliant Cinema da sie skalibrowac do D65 przy zachowaniu jasnosci na poziomie trybu HD w TW2000 to nic tylko pogratulowac. Nic lepszego w tej cenie sie nie dostanie.
A jak sie ma czern w Brilliant Cinema w porownaniu do Theatre1 w TW2000 ?

Co do trybu Dynamic to tak - zielony jest przesadzony. Wielu producentow to praktykuje w najjasniejszych trybach co daje wiecej lumenow.
 

ludwickik

Member
dread napisał:
A jak sie ma czern w Brilliant Cinema w porownaniu do Theatre1 w TW2000 ?

Pewnie masz racje co do Pure cinema.

jeżeli chodzi o czerń w Brilliant cinema vs theatre1 - wiadomo że Epson ma lepszą, ale nie jest duża różnica (może o ton slali gamma lepszą). Ja mam projektor w salonie i czarnych ścian nie mam, Więc może dlatego różnica sie zamazuje. W czerni widać delikatną różnicę, w jasności nie za bardzo widać różnicy. Ogólna dynamika obrazu bardzo podobna. Widać różnice także w kolorach i ostrości. Epson ma inne kolory niż Sanyo i to pewnie kwestia przyzwyczajenia które są dla kogo bardziej przystępne. Ostrość natomiast to z pewnością lepszą ma Sanyo co szczególnie widać na materiałach typu Planet Earth albo przeglądając strony interetowe (czytelnośc czcionki).
 

Bambolo82

Banned
Fanek napisał:
No tym razem kłamliwi sprzedawcy absolutnie przesadzili z tym "obiektywnym" testem porównawczym. Jest to kompletnie prymitywna i kłamliwa manipulacja z tym porównaniem na tej stronie. Na Benq w500 ewidentnie włączono tint+1 (dlatego ten nadmiar zieleni na stopklatce z Benq w500) i obniżono jasność lub włączono IRE level na +7.5 (Tidus1024, znowu manipulujesz faktami!; domyślnym trybem w Benq w500 jest IRE level +0.0, przy którym detale cieni są dobrze widoczne!) żeby zdyskredytować ten sprzęt. Stary numer pazernych zakłamanych marketingowców! To kompletnie dyskredytuje ten serwis internetowy!!! Mój Benq w500 bez problemu wyświetliłby identyczna klatkę filmu jak ten obrazek z AX200.

W ten sposób, manipulując ustawieniami typu "Tint", cykając tylko pozornie "porównawcze" fotki, można w łatwy sposób zdyskredytować każdy projektor.

Naprawdę żenujące i żałosne jak się ludziom wciska kity w internecie i w ten sposób nakłania do tego aby przepłacili za sprzęt projekcyjny.
 
Ostatnia edycja:

lepp

New member
Bez reklam
Faktycznie te fotki jakoś nie bardzo mnie przekonują. Ten Panasonic daje nia nich obraz o niebo lepszy niż wszystko w jego przedziale cenowym. Nie wierzę w aż takie różnice. chętnie wyświetle sobie ten sam kadr u siebie.
Nawet Sanyo 2000 jest niewiele lepszy.
 

dread

New member
Bez reklam
ludwickik napisał:
jeżeli chodzi o czerń w Brilliant cinema vs theatre1 - wiadomo że Epson ma lepszą, ale nie jest duża różnica (może o ton slali gamma lepszą). Ja mam projektor w salonie i czarnych ścian nie mam, Więc może dlatego różnica sie zamazuje. W czerni widać delikatną różnicę, w jasności nie za bardzo widać różnicy.
Tez nie mam ciemnych scian i sufitu, mimo to powiedzialbym ze czern w TW2000 jest u mnie lepsza niz na plazmie 42PV70 :)
Tzn. nie liczac scen gdzie jest mix jasnych i ciemnych partii obrazu - tutaj kontrast i tym samym poziom czerni niekiedy siada, ale na te dolegliwosci moze juz pomoc chyba tylko sim2 ;)

Epson ma inne kolory niż Sanyo i to pewnie kwestia przyzwyczajenia które są dla kogo bardziej przystępne. Ostrość natomiast to z pewnością lepszą ma Sanyo co szczególnie widać na materiałach typu Planet Earth albo przeglądając strony interetowe (czytelnośc czcionki).
Bawiles sie opcja Sharpness w TW2000 ? Ale tryb advanced, bo Standard niewiele daje. Wyraznie poprawia ostrosc i czytelnosc czcionki. Uzywam ustawien bliskich maxa w przypadku blu-ray'a i nie zauwazam zadnych efektow ubocznych. hd z satki i sd jednak ogladam przy ustawieniach ostrosci bliskich zeru.
 

ludwickik

Member
dread napisał:
Bawiles sie opcja Sharpness w TW2000 ? Ale tryb advanced, bo Standard niewiele daje. Wyraznie poprawia ostrosc i czytelnosc czcionki. Uzywam ustawien bliskich maxa w przypadku blu-ray'a i nie zauwazam zadnych efektow ubocznych. hd z satki i sd jednak ogladam przy ustawieniach ostrosci bliskich zeru.

Ależ owszem że się bawiłem zaawansowaną ostrością . Niestety nie daje rady osiągnąc takiej ostrości jak Sanyo nawet gdy jest max. Ale i tak jest b dobrze:)
 

dread

New member
Bez reklam
Fanek napisał:

uuu, kolejna stronka potwierdzajaca fatalna ilosc szczegolow benq w ciemnych partiach obrazu. ale oni sie wszyscy uwzieli na w500... ;)

Jednak przy moim calym sceptycyzmie co do tego czy mozna w jakimkolwiek aspekcie jakosci obrazu stawiac w500 na rowni z ax200, tw700 czy z5 to musze powiedziec, ze nie sadze aby kolorki w rzeczywistosci byly az tak tragiczne.

Gosciu z projectorreviews pisal o zbyt duzej ilosc czerwonego, ale przy drugim egzemplarzu tych objawow juz nie zauwazyl, wiec tez moze to byc jakis wadliwy projektor. Pytanie tylko jak duzo ich jest na rynku...
 

Fanek

New member
Bez reklam
Bambolo82 napisał:
Mój Benq w500 bez problemu wyświetliłby identyczna klatkę filmu jak ten obrazek z AX200.
szczerze ? to nie zgodziłbym sie gdy widze co inni wyżej piszą.
czy masz może jakieś zdjecia swojej aranżacji pokoju i fotki z projekcji, mógłbys pokzać jak to u Ciebie wogle wygląda ? nie chodzi mi o samę projekcje, pokój itd.
 

Bambolo82

Banned
Gosciu z projectorreviews pisal o zbyt duzej ilosc czerwonego, ale przy drugim egzemplarzu tych objawow juz nie zauwazyl, wiec tez moze to byc jakis wadliwy projektor. Pytanie tylko jak duzo ich jest na rynku...
"Spec" z projectrorreviews kompletnie znowu dał ciała. Gdyby chciało mu się sprawdzić do czego służy regulacja TINT w Benq w500 to drugi egzemplarz byłby zbędny i te Jego bzdury nie krążyłyby po sieci i nie byłyby bezmyślnie cytowane... Jak wiadomo Amerykanie mają problemy z prostymi czynnościami i generalnie z logiką są na bakier.


Fanek napisał:
szczerze ? to nie zgodziłbym sie gdy widze co inni wyżej piszą.
czy masz może jakieś zdjecia swojej aranżacji pokoju i fotki z projekcji, mógłbys pokzać jak to u Ciebie wogle wygląda ? nie chodzi mi o samę projekcje, pokój itd.
Robiłem, to już 1000 razy, no ale dla Ciebie, nie wierny Tomaszu zrobię to tu już po raz 1001...Tomaszu, wsadź palec w rany moje:

1) ekran, kolumny, amplituner, regał gdzie trzymam sprzęt: http://picasaweb.google.pl/proevo82/MojSystemAV#

2) Benq w500 w akcji fotki: http://picasaweb.google.pl/proevo82/ObrazBenqW500NaEkranieWersal#

3) ekran Wersal i Benq w500 z baaardzo bliska: http://picasaweb.google.pl/proevo82/EkranWERSALMW210PIBenqW500ZdjeciaDziennne#

4) Obraz na ścianie vs. obraz na ekranie Wersal: http://picasaweb.google.pl/proevo82/ProjekcjaNaCianieVsProjekcjaNaSpecjalistycznymEkranieWersal#


Prawda i logika nie mają wzięcia na tym forum. Wszystko trzeba tu powtarzać 100 razy i zawsze znajdą się jacyś zaskoczeni i lub niedowierzający :rolleyes:.
 
Ostatnia edycja:

Fanek

New member
Bez reklam
a sory już pamietam drogi Sebastianie, ktoś pisał że masz ustawione za blisko ścian wszystko no tak, no i masz ustawione za blisko jakby nie było.

no i co do identyczności jakości obrazu wzg w500 i ax200 oczywiście sie nie zgodze ;]
 

Bambolo82

Banned
Fanek napisał:
no i co do identyczności jakości obrazu wzg w500 i ax200 oczywiście sie nie zgodze ;]
Jak by to, jak świecą projektory zależało od twojej zgody :rolleyes:.

No ale jak chcesz to się dziw, nie dowierzaj i nie zgadzaj się :rolleyes:.

PS. faktycznie mam lewy bok ekranu zbyt blisko ściany; zakresu lens shiftu już mi w poziomie zabrakło żeby go bardziej od niej oddalić i w ogóle moja sypialnia wymagała sporej gimnastyki i wyrzeczeń żeby w niej kino zaaranżować; mimo pewnych nie dociagnięć, warto było:eek:k:

PS2. wracając do foto-porównania które przytoczyłeś z tej strony, to zapewniam że gdybym miał ochotę to przy pomocy regulacji z pilota mógłbym bez problemu przygotować identyczną manipulację np. Benq w500 vs. Epson tw-2000 z korzyścią dla Benq :rolleyes:. Przekręciłbym trochę kolory w Epsonie, pstryknął 2 fotki i poszłoby to w Świat. Tyle że ja nie żyję ze sprzedaży i wciskania ludziom projektorów więc nie mam zamiaru ani interesu nikogo zwodzić takimi foto-manipulacjami.
 
Ostatnia edycja:

Fanek

New member
Bez reklam
Bambolo82 napisał:
PS2. wracając do foto-porównania które przytoczyłeś z tej strony, to zapewniam że gdybym miał ochotę to przy pomocy regulacji z pilota mógłbym bez problemu przygotować identyczną manipulację np. Benq w500 vs. Epson tw-2000 z korzyścią dla Benq :rolleyes:. Przekręciłbym trochę kolory w Epsonie, pstryknął 2 fotki i poszłoby to w Świat. Tyle że ja nie żyję ze sprzedaży i wciskania ludziom projektorów więc nie mam zamiaru ani interesu nikogo zwodzić takimi foto-manipulacjami.
lol, poprzeglądaj sobie tą strone, komu zależałoby na tym aby akurat w500 wypadł kiepsko tam. Kto by ustawiał kolory lepiej dla jednego lepiej dla drugiego.................................
ale Ty wiesz lepiej,to napewno foto-manipulacja :rolleyes:
swoją drogą z tych fotek 200 na 200 pikseli cały shit widać, poprostu skromne porównanie jak jaki projektor wyświetla obraz.

koniec dyskusji, ja już nic nie pisze w tym topicu.
 

Bambolo82

Banned
Po prostu stwierdzam w 100%, że egzemplarz Benq w500 na którym pstryknięto tą charakterystycznie "zzieleniałą" stopklatkę miał z rozmysłem przekręcony TINT na +1, co oczywiście przekłamało rezultaty i namieszało Wam w głowach.

Ktoś chciał tak bardzo zdyskredytować ten sprzęt, że zwyczajnie "przesłodził" to foto-porównanie, dzięki czemu wyszło szydło z worka.

Mam pewne domysły, kto i dlaczego to zrobił. Powodem jest wojna cenowa i problemy z opchnięciem Z5, tw700 i AX200 po tym jak na rynek uderzył Benq w500 (wątek o tym projektorze to w zasadzie polowa tego forum; grubo ponad 900 postów i 84000 odwiedzin w niecały rok!!! zainteresowanie i liczba postów o tw-700, z5 i ax200, które mają o pół roku dłuższy staż rynkowy, ma się do tego nijak!).

Podobnie na anglo-amerykańskim forum A/V - avsforum, wątek o Benq w500 kompletnie przytłoczył konkurencję (piszę o tym, żeby zaraz ktoś tu nie wyskoczył z kontr-argumentem, że tylko Polacy sa tacy biedni i głupi żeby kupować Benq w500 i liczyć pieniądze na sprzęt A/V...).

Jak to mawiają: potrzeba jest matką wynalazków. Także tych wynalazków marketingowych, które oddziaływują skutecznie na naiwnych i pozwalają więcej kasy wyciągnąć.

Żyjemy w czasach masowej informacji (Internet!). Niestety również dezinformacji (Internet!). Logika i samodzielne myślenie jest teraz przydatne jak nigdy.
 
Ostatnia edycja:

tomek67

New member
Bambolo82 napisał:
Jak to mawiają: potrzeba jest matką wynalazków. Także tych wynalazków marketingowych, które oddziaływują skutecznie na naiwnych i pozwalają więcej kasy wyciągnąć.
Żyjemy w czasach masowej informacji (Internet!). Niestety również dezinformacji (Internet!). Logika i samodzielne myślenie jest teraz przydatne jak nigdy.
Nie ma to jak teorie spiskowe ;);)
Kupiłem Epsona TW680 i nie żałuję wcale tej dopłaconej kasy.
Każdy ma ciut inny gust i tyle,
nie ma monopolu na jedynie słuszne produkty.
Rozumiem, że jesteś zadowolony z tego swojego Benqa i ekranu Wersal,
ale odpuść sobie to ciągłą namolną krytykę wszystkich innych projektorów i ekranów.
 
Ostatnia edycja:

Tidus1024

New member
Bez reklam
Porównywanie tych malutkich fotek jest bez sensu. W500 nie ma problemów z kolorami. Ma za to piekielne kłopoty z shadow detalami i tyle.
 

dread

New member
Bez reklam
Bambolo82 napisał:
"Spec" z projectrorreviews kompletnie znowu dał ciała. Gdyby chciało mu się sprawdzić do czego służy regulacja TINT w Benq w500 to drugi egzemplarz byłby zbędny i te Jego bzdury nie krążyłyby po sieci i nie byłyby bezmyślnie cytowane... Jak wiadomo Amerykanie mają problemy z prostymi czynnościami i generalnie z logiką są na bakier.
primo - ten "spec" siedzi w branzy A/V gdy ciebie jeszcze na swiecie nie bylo.

secundo - jakby chcial manipulowac faktami to nie prosilby o drugi egzemplarz w500 i mialby kolejny argument zeby dokopac benq.

tertio - rozbawiles mnie z tym tintem. Za cinematic.pl:

Dekodowanie kolorów określa zdolność wyświetlacza do prawidłowego wygenerowania koloru o odpowiednim natężeniu światła (jasności) i odcieniu. Większość współczesnych urządzeń posiada możliwość regulacji dekodera kolorów za pomocą ustawień Color i Tint.
Niestety ich efektywność jest dość ograniczona, głównie z dwóch powodów. Regulacja za pomocą ustawień „kolor” wpływa na wszystkie kolory, podczas gdy Tint wpływa na kolory uzupełniające, głównie na Cyjan.
 
Ostatnia edycja:

heli

New member
Witam,

z przyjemnością czytam wątki na tym forum i chciałbym dodać swoje 3 grosze.

Wiem, że wielu z Was ma niezły sprzęt i wyczulone oko. Jednak przypomina mi się jeden z wpisów, który mówił o tym, że jeżeli ktoś zapyta o sprzęt na forum audio (nawet z kilka tyś zł) to będzie pełno opinii typu - jak masz kupić gó.no to lepiej nic nie kupuj albo dozbieraj. Przecież od czegoś trzeba zacząć! Wiem, że powrót z jakości HD nie jest już możliwy ale jeżeli ktoś rozpoczyna przygodę to dlaczego go tłamsić.

Powiem tak, ja niemal wyłącznie oglądam divx na W500 (mam swoje perełki na DVD) - i ogromnie się cieszę, ze codziennie mogę od 8 miesięcy oglądać filmy na dużym ekranie. Dla mnie również już nie ma powrotu na mały ekran, a pewnie za jakis czas nie będę mógł patrzeć na materiał SD. Jednak na chwilę obecną mam to co mam i jestem szczęśliwy!

Dla tych co mają wątpliwości -> kupujcie projektory - nawet do divxów, ale wpierw zobaczcie je w akcji - czy was to kręci? Jeżeli tak to, gdy po jakimś czasie stwierdzicie że jakość którą oglądacie wam nie wystarcza to najwyżej podwyższycie sobie sami poprzeczkę - I DOBRZE !

Pozdrawiam wszystkich
 
Ostatnia edycja:

Tidus1024

New member
Bez reklam
Hell. Wybacz złośliwość, ale nie mogę się powstrzymać. Kupujcie projektory nawet do filmów na youtube, nie ma to jak paw na 120 calach. :x
 
Ostatnia edycja:

lepp

New member
Bez reklam
Nie przesadzajcie. Obejrzałem na projektorach kilkanaście divxów i bywało różnie raz lepiej raz gorzej.
Jesli miałbym wybierać divx na plaźmie czy projektorze to zdecydowanie wybrałbym projektor.
 
Do góry