Problem z "N"-ką po podłączeniu HDMI.

dem

New member
Piotrek_PP napisał:
Wbrew ogólnie obowiązującemu przekonaniu o jakiś "stopniach do czeluści piekielnych" ciekawość jest jednak cnotą. Dlatego służę moim wytłumaczeniem:

Opisywane powyżej zjawisko jest klasycznym w swych objawach przypadkiem tzw. problemu 7.5 IRE.
IRE jest jednostką jasności (poziomu sygnału) o rodowodzie analogowym. W sygnale kompozytowym 100 IRE odpowiada referencyjnej bieli 1.000V zaś 0 IRE referencyjnej czerni - 0.285V.
Lecz z różnych przyczyn natury technicznej i historycznej referencyjna czerń może leżeć także na innym, wyższym poziomie - 0.339V. Jest tak we większości technologii video (TV, VHS, kamery video itd.). Poziom ten odpowiada 7.5 IRE w pełnej (.285 - 1.000) skali.
I teraz, to co zapisane powyżej dla domeny analogowej słuszne jest i dla cyfrowej gdzie pełen wachlarz jasności odwzorowuje zakres 0-255 zaś poziom 7.5 IRE to 16 i alternatywny zakres to 16-235 (biel też jest obcięta u góry). To co w tym wszystkim najważniejsze:

0-255 - stosuje się w technologii komputerowej (w połączeniach z komputerowymi LCD) poprzez interfejs DVI
16-235 - stosuje się na złączach cyfrowych technologii TV zarówno w interfejsie HDMI jak i DVI.

Zastanówmy się teraz chwile czym będzie się objawiać niedopasowanie. Są dwa przypadki:

(1) - Źródło (0-255) czyli 0 IRE -> Odbiornik (16-235) czyli 7.5 IRE
Takie połączenie oznacza, że szarość (16) w źródle zostanie sprowadzona do czerni w odbiorniku. Efekt - ogólne ściemnienie obrazu ale co ważniejsze utrata szczegółów w ciemnych scenach (to co poniżej 16 w źródle). Przykład: Snazzio 1350 z wczesnymi firmware'mi.

(2) - Źródło 7.5 IRE -> Odbiornik 0 IRE
Takie połączenie oznacza, że czerń w źródle (16) zostanie sprowadzona do szarości w odbiorniku. Efekt brak dobrej czerni, wypranie z kolorów, ogólne rozjaśnienie obrazu.

"n" box jak na urządzenie video przystało używa zapewne referencyjnej czerni na poziomie 7.5 IRE. Jeżeli podłączy się go do odbiornika TV, który "spodziewa się" na swym wejściu cyfrowym sygnału z peceta to mamy przypadek (2).
Proponuję poszperać w ustawieniach odbiornika TV w okolicach sekcji wejść/wyjść oraz HDMI i sprawdzić czy przypadkiem nie jest tam ustawiony tryb PC lub coś w tym stylu.


Najprawdopodobniej powyższe będzie również lekarstwem na ów pasek. Istnieją teorie według których właśnie (2) odpowiada za to zjawisko. Wszystko bowiem zależy od tego do czego wykorzystywane są poziomy luminancji 0-15 w źródle. Są one poza obrazem lecz odbiornik 0 IRE o tym "nie wie".

Raczej nie ma to związku ze skalerem co sugeruje dem. Powiem inaczej - jeżeli by tak było to skaler ów woła o pomstę do nieba.

7.5 IRE jest piedestalem wykorzystwanym tylko w sprzecie w USA, juz Japonia np piedestalu nie wykorzystuje.
Co do reszty - grafika komputerowa korzysta z zakresu 0 - 255, w TV 16 to punkt czerni TV a 235 to punkt bieli TV - dokladnie korzystajac z jednostek IRE to 16 = 0 IRE a 235 100 IRE, wlaczenie piedestalu odbywa sie bez utraty zakresu 220 stopni kwantyzacji - tj 16 - 235 to pelny zakres zmian sygnalu posadowiony na piedestale 7.5IRE - czyli w Europie dzielimy 100 IRE na 220 stopni i to daje nam pojedynczy pozioma kwantyzacji, w USA dzielimy na 220 stopni kwantyzacji przedzial 100 - 7.5 - nie tracimy zadnego "bitu". Na wejsciu toru analogowego jest przetwornik AD dla ktorego w specjalnym ukladzie (clamp) ustawia sie poziom czerni czyli w Europie 0IRE a w USA 7.5IRE - to tyle jesli chodzi o 7.5IRE - prosze mi wierzyc - napewno to nie jest problemem n-box. Byc moze jest wlasnie tak jak sugeruejsz - ustawienia matrycy w ukaldzie konwersji przestrzeni kolorow - w czesci TV mozna wybrac - PC (0-255) i DTV (16-235) - poprawny bedzie rzecz jasna DTV.
A by sprawe jeszcze bardziej zagmatwac to powiem ze mimo ze czern i biel mieszcza sie w przedziale 16-235 (chroma - Cb i Cr oraz jej analogowa reprezntacja to przedzial 16 - 240) to dozwolone ale nie zalecane przedzialy sa wieksze i wynosza 1-254 dla lumy i chromy. W sygnale moga (ale nie powinny) wystapic wiec sygnaly "czerniejsze niz czern i bielsze niz biel, podobnie z kolorami).

Co do paska - jest to problem urzadzen studyjnych - mikserow itd. Obszar obrazu TV dzieli sie na 3 obszary:
1 - srodkowy - Title Safe - najwiekszy - w nim dzieje sie akcja, umieszcza sie logo stacji, daje napisy itd = ten obszar jest zawsze widoczny w TV,
2 - obszar Action Safe ktory moze ale nie musi byc widoczny w TV - jesto obszar przejsciowy - stacja nie umeiszcza tam niczego waznego ale jednoczesnie nie ma tam zadnych smieci z obrobki studyjnej,
3 - obszar graniczny - przeznaczony na wszelkie zakladki planow, wejscia mikserow - na tym obszarze moga i zazwyczaj wystepuja "dziwne rzeczy".
TV obcinaja ten obszar, monitory nie.

Troche na ten temat jest np tu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Overscan
http://en.wikipedia.org/wiki/Overscan_amounts
http://www.mastersofcinema.org/reviews/03lookingbeyond.htm
http://www.svt.se/content/1/c6/41/21/70/espec605c.pdf
 

mass[pl]

New member
Zdzichex napisał:
Nie miałem dzwięku przez Hdmi i zrobiłem reset tunka i znowu lipa hdmi nie działa, ale nie wielka strata ponieważ różnica jakości po komponencie a hdmi jest niezauważalna...Pozdrawiam
To tak samo jak u mnie - po wgraniu softu HDMI działało super tyle ze bez dzwieku.... po resecie wrocil dziek i klopoty :(

Moze ten przypadek naprowadzi programistow co nalezy poprawic.



32PW9551
 

dem

New member
mass[pl] napisał:
To tak samo jak u mnie - po wgraniu softu HDMI działało super tyle ze bez dzwieku.... po resecie wrocil dziek i klopoty :(

Moze ten przypadek naprowadzi programistow co nalezy poprawic.

32PW9551

Po prostu Philips pracowal przez pewien czas w trybie DVI - nie ma wtedy HDCP i audio ale jest obraz.
 

accessdenied

New member
ukryte menu STB

Witam.
Zastanawiałem się czy pisać o tym, ale po zmianach w sofcie stb, nadal lipa na 32PW9551.
Po wejściu do menu setup wciskamy żółty 419 i pojawia nam się info na jakim kluczu HDCP pracuje.
Co ciekawe jest tam jeszcze jedna bardzo ciekawa informacja tzn. unikatowy klucz Conax.
Ciekaw jestem jakie klucze HDCP należą do grupy "niedziałających"
Troszkę sie nastukałem tych kodów pod żółtym i od 000 do 999 są tylko dwa tzn. wcześniej wymieniony oraz doskonale wszystkim już znany żółty 728. Pozostały jeszcze 3 kolorki do przetestowania.
Klikaczy zachęcam do zdzierania pilotów.
Pozdrawiam
 

Piotrek_PP

New member
dem napisał:
7.5 IRE jest piedestalem wykorzystwanym tylko w sprzecie w USA, juz Japonia np piedestalu nie wykorzystuje.
Co do reszty - grafika komputerowa korzysta z zakresu 0 - 255, w TV 16 to punkt czerni TV a 235 to punkt bieli TV - dokladnie korzystajac z jednostek IRE to 16 = 0 IRE a 235 100 IRE, wlaczenie piedestalu odbywa sie bez utraty zakresu 220 stopni kwantyzacji - tj 16 - 235 to pelny zakres zmian sygnalu posadowiony na piedestale 7.5IRE - czyli w Europie dzielimy 100 IRE na 220 stopni i to daje nam pojedynczy pozioma kwantyzacji, w USA dzielimy na 220 stopni kwantyzacji przedzial 100 - 7.5 - nie tracimy zadnego "bitu". Na wejsciu toru analogowego jest przetwornik AD dla ktorego w specjalnym ukladzie (clamp) ustawia sie poziom czerni czyli w Europie 0IRE a w USA 7.5IRE - to tyle jesli chodzi o 7.5IRE - prosze mi wierzyc - napewno to nie jest problemem n-box. Byc moze jest wlasnie tak jak sugeruejsz - ustawienia matrycy w ukaldzie konwersji przestrzeni kolorow - w czesci TV mozna wybrac - PC (0-255) i DTV (16-235) - poprawny bedzie rzecz jasna DTV.
A by sprawe jeszcze bardziej zagmatwac to powiem ze mimo ze czern i biel mieszcza sie w przedziale 16-235 (chroma - Cb i Cr oraz jej analogowa reprezntacja to przedzial 16 - 240) to dozwolone ale nie zalecane przedzialy sa wieksze i wynosza 1-254 dla lumy i chromy. W sygnale moga (ale nie powinny) wystapic wiec sygnaly "czerniejsze niz czern i bielsze niz biel, podobnie z kolorami).

Co do paska - jest to problem urzadzen studyjnych - mikserow itd. Obszar obrazu TV dzieli sie na 3 obszary:
1 - srodkowy - Title Safe - najwiekszy - w nim dzieje sie akcja, umieszcza sie logo stacji, daje napisy itd = ten obszar jest zawsze widoczny w TV,
2 - obszar Action Safe ktory moze ale nie musi byc widoczny w TV - jesto obszar przejsciowy - stacja nie umeiszcza tam niczego waznego ale jednoczesnie nie ma tam zadnych smieci z obrobki studyjnej,
3 - obszar graniczny - przeznaczony na wszelkie zakladki planow, wejscia mikserow - na tym obszarze moga i zazwyczaj wystepuja "dziwne rzeczy".
TV obcinaja ten obszar, monitory nie.

Troche na ten temat jest np tu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Overscan
http://en.wikipedia.org/wiki/Overscan_amounts
http://www.mastersofcinema.org/reviews/03lookingbeyond.htm
http://www.svt.se/content/1/c6/41/21/70/espec605c.pdf

Hej! Post wydaje się być napisany w duchu polemicznym ale w zasadzie ciężko mi znaleźć między nami jakiś punkt sporny.
Obaj zgadzamy się, że 7.5 IRE odpowiada poziomowi binarnemu 16 w "komputerowym" przedziale 0-255. Zresztą nie tylko my. Co lepsze odtwarzacze DVD oraz projektory umożliwiają ustawienie/regulację poziomu czerni na wejściach/wyjściach cyfrowych i obowiązuje wtedy terminologia "0 IRE" lub "7.5 IRE".
I mniejsza o samą analogową genezę IRE, podałem ją tylko jako uzupełnienie, by wytłumaczyć skąd owe spotykane w setup'ach 7.5 się bierze. W naszym przypadku mamy do czynienia już z sygnałem cyfrowym, przetworniki ze swoimi poziomami czerni zostały z tyłu. Mamy dwie przestrzenie (0-255) i (16-235) i oczywiście obie odwzorowują pełen zakres dynamiczny (chyba tutaj zostałem źle zrozumiany).
Z niedopasowania między nimi wynikają problemy z obrazem, które opisałem i których doświadczają użytkownicy na całym świecie bez podziału na USA i całą resztę.
Komputery na całym świecie używają zakresu 0-255 zaś połączenia cyfrowe w technice telewizyjnej 16-235 również na całym świecie. Ale może się mylę, nie jestem ekspertem w tej materii?
I oczywiścię posłusznie wierzę Ci, że to nie wina "n"-box'a. Nikt przecież nie sugerował inaczej. Stąd zresztą zalecałem grzebanie w ustawieniach telewizora, a nie dekodera.
Co się zaś tyczy kwestii tego dość powszechnego dla posiadaczy komputerów osobistych i kart sat-pci artefaktu na kanałach TVN. Przedstawiłem swoje przypuszczenie co do jego genezy. Niektórzy użytkownicy tego forum zdołali usunąć go przestawiając tryb wejścia HDMI z PC na Video w swoich odbiornikach. Nie towarzyszyło temu żadne przeskalowanie obrazu. Zajmował tyle samo miejsca przed i po operacji co sugeruje, że jest to zagadnienie nie dotyczące overscanu, a zatem i obszarów transmisji. Oczywiście każde relacje świadków należy traktować z dystansem.
 
Ostatnia edycja:

mark

New member
polaczenie HDMI-DVI

markbak wlasnie kupilem taki przewod firmy MONSTER z jednej strony HDMI a z drugiej DVI cena 99$ model UV V600HDM/maximum bandwith of 5.0GB per second for a vibrant/Pozdrowienia MARK
 

RaAaF

New member
Chciałbym na wstępie bardzo podziękować Piotrkowi PP oraz Dem.
Bardzo szczegółowo opisaliście zgłoszony problem.
Ja tylko dodam że nie mam w TV jak przestawić "z biegu" ustawienia PC na DTV i musze pogrzebać w ustawieniach serwisowych. Są takie w tym modelu LG, tylko to chwilke mi zajmie.
Najprawdopodbniej jest tak jak mówicie, ponieważ w instrukcji w tematach wiązanych z DVI jest ciągle mowa o PC.
Dla zagmatwania tematu który jak mi się wydaje kolegów troszkę kręci :), dodam że mam jeszcze kamere Sony HC-3 która realizuje materiał w HD i podłączona do telewizora HDMI>DVI daje 1080i. Tu nie ma żadnego kłopotu z obrazem, odwzorowanie kolorów i jasności takie jak po komponencie (bo i takie połączenie kamera obsługuje).
Idąc dalej i wierząc niezbicie że macie Panowie rację co do, w uproszczeniu to nazwę ,złego ustawienia PC/DTV w telewizorze, to jednak w przypadku kamery powinno dziać się tak samo jak w przypadku n-boxa bo kamera to urządzenie standardu TV a nie PC jak mi się zdaje(mogę się mylic ale coś mi mówi że jest bardziej TV niż PC) .

Co do niebieskiego paska po lewej stronie pomogła regulacja ustawienia obrazu, która na szczęście jest w TV a której potrzeby zastosowania jak dotąd się nie spodziewałem w najśmielszch oczekiwaniach :)
 

mass[pl]

New member
dem napisał:
Po prostu Philips pracowal przez pewien czas w trybie DVI - nie ma wtedy HDCP i audio ale jest obraz.

jak to mozliwe ze nbox polaczyl sie poprzez HDMI bez uzycia HDCP ?

Podlaczalem wczesniej monitor kablem dvi-hdmi i nic. na ekranie po component byl komunikat ze podlaczone urzadzenie nieobsloguje hdcp..

Wiec jak to jest - nbox sobie wylacza HDCP programowo?
-jezeli to mozliwe to czemu tego nie zrobic - kupa ludzi mogla by ogladac N na swoich zwyklych monitorach LCD

1.Czy to problem niekompatybilnosci HDCP tylko z czyjej winy ? TV czy Boxa?

2.Czy to wreszcie wina software`u BOXA ?
 

Piotrek_PP

New member
RaAaF napisał:
Dla zagmatwania tematu który jak mi się wydaje kolegów troszkę kręci :), dodam że mam jeszcze kamere Sony HC-3 która realizuje materiał w HD i podłączona do telewizora HDMI>DVI daje 1080i. Tu nie ma żadnego kłopotu z obrazem, odwzorowanie kolorów i jasności takie jak po komponencie (bo i takie połączenie kamera obsługuje).
Idąc dalej i wierząc niezbicie że macie Panowie rację co do, w uproszczeniu to nazwę ,złego ustawienia PC/DTV w telewizorze, to jednak w przypadku kamery powinno dziać się tak samo jak w przypadku n-boxa bo kamera to urządzenie standardu TV a nie PC jak mi się zdaje(mogę się mylic ale coś mi mówi że jest bardziej TV niż PC) .
W rozwiązaniach wyjść DVI z jakimi stykamy się we współczesnych kartach graficznych następuje automatyczna detekcja typu odbiornika (monitor, TV). Jest to zatem technicznie wykonalne i usuwa cały ten problem. Transmitter dopasowuje odpowiednią przestrzeń kolorów do receivera i kuniec. Jeżeli Sony to potrafi to tłumaczyłoby zjawisko i oznaczało plus dla HC-3 i minus dla n-box'a (pewnie dem będzie miał inne zdanie).
Dla porządku powiem także, że standard DVI dopuszcza sytuację odwrotną, w której nadajnik wymusza na odbiorniku aby ten "nasłuchiwał w odpowiednim okienku" - 0 IRE bądź 7.5 IRE, że pociągnę dalej ten skrót myślowy. Są do tego odpowiednie pola bitowe z tym, że ich obsługi praktycznie nikt nie implementuje - głównie brak tego w odbiornikach.

Niestety połączenia mieszane HDMI -> DVI cierpią i na inne choróbska choć łagodniejsze w przebiegu. DVI to zasadniczo jedynie RGB (choć i YCbCr 4:4:4 ale znów: martwy standard). Wynikają z tego także problemy jeżeli w źródle upscalującym albo downscalującym skopana jest konwersja pomiędzy przestrzeniami kolorów: ITU 601 (czyli YCbCr - stosowana w SD), a ITU 709 (czyli YPbPr - stosowana w HD) co jak pokazuje praktyka czasami się zdarza.
 
Ostatnia edycja:

koszu

New member
Podłączenie via HDMI

Dołączę się do tematu, bo po podłączeniu nBOX via hdmi do Loeve Xelos A32 stwierdziłem, że nie jest to to czego oczekiwałem.

Po pierwsze niebieski pasek na TVN. W konfiguracji połączeń można wybrać ustawienia DTV/HDTV/RGB ale zmiana ustawień nie likwiduje problemu. Można oczywiście przesunąć obraz w lewo, ale to nie o to mi chodzi. I tutaj właśnie dochodzimy do rzeczy, której nie rozumiem. Na złączach DVI/HDMI zawsze miałem obraz idealnie dopasowany do rozmiarów ekranu. A tutaj na większości programów mam ramkę w stylu overscan. Jedne mają pasek z lewej strony a z prawej wychodzą poza ekran, inne z prawej, jeszcze inne u dołu i góry. To samo dotyczy kanału Discovery HD.
Zauważyłem, że z przeskalowaniem obrazu 4:3 do 16:9 również są problemy. Zazwyczaj reklamy wyglądają jak na TV 4:3 obraz kinowy(czarny pas od dołu i góry).
 

Stefano

New member
Witam mam podobny problem co RaAaF mam samsunga R72b i po podłączeniu n-ki kablem hdmi mam jasny obraz jakby za mgłą ,a czerń robi się szara [przez kabel scart jest normalnie]LCD ma wejście hdmi-DVI co jest grane?
 

dem

New member
Piotrek_PP napisał:
Hej! Post wydaje się być napisany w duchu polemicznym ale w zasadzie ciężko mi znaleźć między nami jakiś punkt sporny.
Obaj zgadzamy się, że 7.5 IRE odpowiada poziomowi binarnemu 16 w "komputerowym" przedziale 0-255. Zresztą nie tylko my. Co lepsze odtwarzacze DVD oraz projektory umożliwiają ustawienie/regulację poziomu czerni na wejściach/wyjściach cyfrowych i obowiązuje wtedy terminologia "0 IRE" lub "7.5 IRE".
I mniejsza o samą analogową genezę IRE, podałem ją tylko jako uzupełnienie, by wytłumaczyć skąd owe spotykane w setup'ach 7.5 się bierze. W naszym przypadku mamy do czynienia już z sygnałem cyfrowym, przetworniki ze swoimi poziomami czerni zostały z tyłu. Mamy dwie przestrzenie (0-255) i (16-235) i oczywiście obie odwzorowują pełen zakres dynamiczny (chyba tutaj zostałem źle zrozumiany).
Z niedopasowania między nimi wynikają problemy z obrazem, które opisałem i których doświadczają użytkownicy na całym świecie bez podziału na USA i całą resztę.
Komputery na całym świecie używają zakresu 0-255 zaś połączenia cyfrowe w technice telewizyjnej 16-235 również na całym świecie. Ale może się mylę, nie jestem ekspertem w tej materii?
I oczywiścię posłusznie wierzę Ci, że to nie wina "n"-box'a. Nikt przecież nie sugerował inaczej. Stąd zresztą zalecałem grzebanie w ustawieniach telewizora, a nie dekodera.
Co się zaś tyczy kwestii tego dość powszechnego dla posiadaczy komputerów osobistych i kart sat-pci artefaktu na kanałach TVN. Przedstawiłem swoje przypuszczenie co do jego genezy. Niektórzy użytkownicy tego forum zdołali usunąć go przestawiając tryb wejścia HDMI z PC na Video w swoich odbiornikach. Nie towarzyszyło temu żadne przeskalowanie obrazu. Zajmował tyle samo miejsca przed i po operacji co sugeruje, że jest to zagadnienie nie dotyczące overscanu, a zatem i obszarów transmisji. Oczywiście każde relacje świadków należy traktować z dystansem.


NIe, nie zgadzamy sie - 16 to czern video a nie szarosc, w USA jest piedestal 7.5 IRE, ten piedestal generowany jest w innym miejscu (wlacza sie go jednym bitem w rejstrze konfiguracji enkodera obrazu) i przesuwa poziom czerni o wlasnie 7.5IRE -
16 to 0mV sygnalu wizyjnego, 235 to 700mV sygnalu wizyjnego (mowimy tu o lumie czyli skladowej czarnobialej) - norma dopuszcza wartosci mniejsze niz 16 i wieksze niz 235 to znaczy ze moze pojawic sie sygnal ktory ma nizsza amplitude niz czern i wyzsza niz biel. W sprzecie europejskim nie uzywamy piedestalu 7.5 IRE.
Wiec to o czym pisza uzytkownicy czyli obraz za mgla i szara czern to wynik zlej przestrzeni kolorow - ktos kto ma taki efekt czyli zamglony obraz slaba czer ma najzwyczajniej wybrana matryce konwersji 0,255 a nie 16,235 i tu sie zgadzamy ale protestuje przeciwko mieszaniu do tej sprawy piedestalu 7.5 IRE.
I jeszcze raz - w trybach TV obraz jest obcinany i rozciagany w trybach monitorowych nie.
 

smoku666

New member
dem napisał:
ktos kto ma taki efekt czyli zamglony obraz slaba czer ma najzwyczajniej wybrana matryce konwersji 0,255 a nie 16,235 ....

a przypadkiem ktos z was sie orientuje czy w menu servisowym LG jest opcja zmiany tego ?

bo ja ewidentnie mam z tym problem.... myslalem ze to wina kabelka hdmi-hdmi , lub nboxa .... chociaz przy ogladaniu dvd jest praktycznie ten sam problem....
 

dem

New member
smoku666 napisał:
a przypadkiem ktos z was sie orientuje czy w menu servisowym LG jest opcja zmiany tego ?

bo ja ewidentnie mam z tym problem.... myslalem ze to wina kabelka hdmi-hdmi , lub nboxa .... chociaz przy ogladaniu dvd jest praktycznie ten sam problem....

Czy przy wyborze wejscia w TV nie ma Pan z boku HDMI dodatkowej informacji DTV lub PC? Powinno byc DTV - zmieniane sa wtedy wspolczynniki matrycy tak by YCbCr (w zakresie 16-235 i 16-240) dalo na wyjsciu RGB 0-255
 

marceg7

New member
armar1 napisał:
Witam mam nowy soft wersja 4.76a4 jest super są małe zmiany w epg i na pasku pojawiła się ikona dolby digital działa łącze dvi-hdmi obraz jest super tylko na wszystkich programach tvn jest zielony pasek z lewej strony reszta super nawet nie wyświetla gupi komunikat brak obrazu lub dzwięku.
Pozdrawiam.
U mnie jest to samo zielony lub niebieski pasek zobacz na innych kanalach nie tylko polskojezycznych sa tez paski
 

marceg7

New member
Jacobsen napisał:
Witam!
Jestem od wczoraj też szczęśliwym posiadaczem n-boxa. Mój problem jest podobny. Mam TV Philips 37PF9986/12 i też po podłączeniu kabla HDMI/DVI nie mam obrazu na telewizorze po łączu cyfrowym. Nawet nic się nie wyświetla na rozdzielczości 576p i 576i. Mam pytanie czy te niższe rozdzielczości też są zabezpieczone protokołem HDCP?
Posiadam PHILIPSA 26PF5320 ze zlaczem dvi po podlaczeniu kablem HDMI-DVI do n-boxa nie bylo nic.Po pobraniu aktualizacji n-boxa wersja 4.76a4 wszystko smiga ok obraz zyleta po rozdzielczosci 1080p jest tylko jeden szkopul na niektorych kanalach zwlaszcza TVN jest niebieski pasek po lewej stronie, ale czekam na nowego softa ktory ma byc ponoc w czwartek .Pozdrawiam
 

smoku666

New member
dem napisał:
Czy przy wyborze wejscia w TV nie ma Pan z boku HDMI dodatkowej informacji DTV lub PC? Powinno byc DTV - zmieniane sa wtedy wspolczynniki matrycy tak by YCbCr (w zakresie 16-235 i 16-240) dalo na wyjsciu RGB 0-255

jedyna informacja ktora sie pojawia na ekranie po wlaczeniu wejscia HDMI w tv, oraz przy właczonym Nboxie to:

HDMI/DVI
1080i 50Hz

juz sam nie wiem co robic... może cos w menu servisowym trzeba zmienic ? tylko co ...
 

Piotrek_PP

New member
dem napisał:
NIe, nie zgadzamy sie - 16 to czern video a nie szarosc, w USA jest piedestal 7.5 IRE, ten piedestal generowany jest w innym miejscu (wlacza sie go jednym bitem w rejstrze konfiguracji enkodera obrazu) i przesuwa poziom czerni o wlasnie 7.5IRE -
16 to 0mV sygnalu wizyjnego, 235 to 700mV sygnalu wizyjnego (mowimy tu o lumie czyli skladowej czarnobialej).
Masz rację. Nie pasowały mi do takiego stanowiska te nazwy w setupach urządzeń (projektorów, odtw. dvd). Mylnie utrwaliło mi się, że dotyczą interfejsów cyfrowych. Ale teraz doczytałem, że tam także chodzi o poziomy napięć, a nie cyferki. Zatem 7.5 IRE nie ma nic wspólnego z "cyfrowym" poziomem 16 jako "reference black", a cały problem to nic ponad niedopasowanie przestrzeni kolorów/luminancji. Wyprostowałeś umysł jednego ignoranta.
dem napisał:
I jeszcze raz - w trybach TV obraz jest obcinany i rozciagany w trybach monitorowych nie.
Też tak myślałem ale... "ludzie gadają".
 
Ostatnia edycja:
Do góry