Pierwsze spojrzenie na telewizor Ultra HD Philips 65PUS8102/12 .

marvis

New member
Dostępna nowa aktualizacja 246.005 . Pierwsze wrażenia pozytywne, zdecydowanie lepiej wygląda hdr. Telewizor mam od października i nigdy nie miałem z nim najmniejszego problemu, obraz z dobrych źródeł (pc,ps4, nc+, youtube ) zawsze był super, jestem więc trochę zdziwiony negatywnymi opiniami o tym telewizorze.
 

Master-78

Member
Czołem,

Od wczorajszego wieczora stoi ten model u mnie.
Pierwotnie miał soft 176 z końca ub. roku.
Tzw. OTB (Off the box) miał obraz zbyt przejaskrawiony - zwłaszcza w porównaniu do wiekowego (10 lat już chyba) JVC LT-47DV1BU (od KiKi'ego, oczywiście po kalibracji) i nazbyt niejednorodny. Na plus rzecz jasna matryca VA (na wprost) w stosunku do S-IPS w JVC, choć ten ostatni 'na dzień dobry' miał zdecydowanie bardziej równy/równomierny obraz, kontrasty i kolory ;-) Przyzwyczajenia ;-)
Godzina korekt i testów i udało się nieco opanować kolorystykę (nieco za zimna temp. barwowa) i kontrasty, przykrócić polepszaczy agresywne nieco i jest OK.

Po 2-3h i chwili nieuwagi automatycznie zassał nowy soft. Żona kliknęła OK i poszło :-D
Różnica na minus jest taka, jak u części z Was - materiały w HDR (na pewno Netflix) są zbyt ciemne :-( Wcześniej sprawdzałem (na starszym sofcie) i były HDRy jak należy. Spróbuję dzisiaj sprawdzić, czy ten soft w wersji bodajże 240 uda się z USB wrzucić.
Na pewno Philips tutaj działał ze swoim oprogramowaniem - chyba, że zaktualizowali samą apkę Netflixa w najnowszej wersji i to nazbyt agresywnie kontrasty ciągnie/obniża gammę lub podświetlenia w ciemniejszych partiach.

Inne materiały HDR - mam tego trochę, ale via Kodi czy MxPlayer Pro - wydają się być w porządku. Stąd mój wniosek taki, że nowsze/najnowsze oprogramowanie wprowadziło te zmiany.

Z bolączek - po 1h pracy mam tą wkurzającą szachownicę, na którą część z Was się skarżyła. U mnie widoczna na jaśniejszych równych partiach obrazu (niebo, plansze w reklamach, tło w studio, etc.) od środka na prawo i nieco w górę i to samo po lewej.
Samo podświetlenie - widoczny ciapkowaty clouding, kiedy ekran jest czarny i nie działa wygaszanie a grzeje od tyłu podświetlenie.
Tyle z 'uroków' tego sprzętu :)

Rzecz jasna - poza tym w porównaniu do bardzo fajnego JVC (zostaje nadal z nami) - na NC+ w 80% materiałów obraz bdb i nie mamy powodów do narzekań :) (Zaproszę za jakiś czas KiKi'ego ekipę jak będa lecieć przez Poznań na kalibrację).
Filmy (głównie FHD, kilka 4K) - również w porządku. Większość działa jak powinna - odtwarzana via Kodi lub MxPlayer.
Nie działają u mnie niektóre materiały 2k - kodek HEVC. Nie wiem dlaczego, ale nie rusza i nie zwraca żadnego komunikatu. Będę sprawdzał innymi odtwarzaczami.
Na pewno słabiej działa LAN - co ciekawe po WiFi udaje się wyższe transfery wyciągnąć (sprawdzę dokładniej) - widać na filmach lecących z serwera (NAS i router mają karty 1GBit). Przyjrzę się jeszcze temu wątkowi.
Na dniach posprawdzam działanie TV z Zidoo X10 - via ampli kina domowego i bezpośrednio.

Audio z TV szło przez SPDIF - w Kodi niestety nie widziałem możliwości dekodowania wyższego standardu niż DD/EAC3. Tutaj w samym androidzie w TV mam ustawione przekazywanie audio (próbowałem też wersję z 'obejście'), ale różnic nie zauważyłem. Czy ktoś z Was rozgryzł może ten temat i udało mu się wyciągnąć np DTS/DTS-HD MA?
Co ciekawe - filmy z DD 5.1 np z Netflix'a poprawnie przekazują dźwięk.
Dzisiaj podepnę HDMI z ARC i sprawdzę czy tędy uda się więcej uzyskać.

Wnioski po kilku h użytkowania:
- kalibracja wskazana i mile widziana,
- obraz przyjemny (po kalibracji winno być jeszcze lepiej);
- soft ma wpływ na to jak TV radzi sobie z HDR - tak w Netflix, jak i materiałach z USB/NAS/sieci;
- przyjemny kawałek klocka, dającego niezły obraz :)

Pytanie - czy po wyłączeniu TV na dole świeci u Was czerwona kontrolka?
Można toto całkowicie wyłączyć?
 

Master-78

Member
NETFLIX vs HDR - gorąca prośba do posiadaczy PUS8102 z SOFTWARE w wersji 176 lub innym, w którym HDR nie jest tak ciemny -> sprawdźcie proszę w aplikacji NETFLIX, jaka dokładnie jest je wersja.
Sprobuję wówczas odnaleźć tą samą w sieci, zainstalować i sprawdzić, czy HDR wróci do normy, czy nie. Pozwolić to powinno odpowiedzieć na pytanie, czy Philps'a nowy soft powoduje zmiany w HDR na ciemniejsze, czy to jednak apk'a Netflixa :) (A może kwestia odpowiedniej konfiguracji samego TV).
Z góry dziękuję :)
 

ebola1972

Member
Jak masz szachownice to wymieniaj na model wolny od wad. Jakaś plaga ostatnio tych szachownic na forum. Psują się , czy te same tv krążą w obiegu?
 

Master-78

Member
Jak masz szachownice to wymieniaj na model wolny od wad. Jakaś plaga ostatnio tych szachownic na forum. Psują się , czy te same tv krążą w obiegu?


Trudno powiedzieć. TV był nówka nie rozpakowywany, acz co za problem w Magazynie TPV/Philips'a przerzucić sprzęt w nowe opakowanie i okleić etykietami? ;-)
Wg etykiety to produkcja/montaż z Maja 2018 - czyli niby nówka.
Sprawdzę wieczorem ile h ma przepracowane.

BTW - jesteś w stanie sprawdzić jaką wersję Netflix'a i wersję softu TV masz u siebie?
 

Master-78

Member
Sieciówka z trójkolorowym logo - udało się dogadać co do ceny i warunków zakupu, aby zmieściło się w moim budżecie (na PW rozmawialiśmy o tym :)).

Zalecacie atakować bezpośrednio Phil'ka, czy Sprzedawcę?
 

inuictus

Member
Jak sprawdzić ponizę informacje:

- data produkcji tv
- liczba przepracowanych godzin
- wersja zainstalowanego netflixa

Soft mam w wersji 176 (czyli dość stary)
 

mak777

New member
Dostępna nowa aktualizacja 246.005 . Pierwsze wrażenia pozytywne, zdecydowanie lepiej wygląda hdr. Telewizor mam od października i nigdy nie miałem z nim najmniejszego problemu, obraz z dobrych źródeł (pc,ps4, nc+, youtube ) zawsze był super, jestem więc trochę zdziwiony negatywnymi opiniami o tym telewizorze.

Przeca to aktualizacja z 11 czerwca :)
 

marvis

New member
Przeca to aktualizacja z 11 czerwca :)

Też jestem zdziwiony:) włączyłem ręczne wyszukiwanie aktualizacji, pojawiła się informacja że jest dostępna, zainstalowałem i byłem przekonany że to jakaś najnowsza, pierwszy test to było odpalenie filmu z hdr i o tyłe dziwna sytuacja że hdr jest teraz dużo lepszy, wcześniej było dużo ciemniej.
 

darek86

New member
Też jestem zdziwiony:) włączyłem ręczne wyszukiwanie aktualizacji, pojawiła się informacja że jest dostępna, zainstalowałem i byłem przekonany że to jakaś najnowsza, pierwszy test to było odpalenie filmu z hdr i o tyłe dziwna sytuacja że hdr jest teraz dużo lepszy, wcześniej było dużo ciemniej.


Jednym pociemniał, innym pojaśniał ten HDR... Mam wrażenie, że to efekt placebo, bo u mnie żadnych zmian z aktualizacji na aktualizację.. ;) Prędzej może coś zmienia wersja aplikacji Netflix. ;)
 

koniefka

New member
Też odnoszę wrażenie, że to jakaś zbiorowa sugestia, której sam początkowo uległem. Oczywiście jest to tylko moja subiektywna opinia. Każdy użytkownik ma własne spojrzenie na sprawę.
 
Ostatnia edycja:

pekus1982

Klub HDTV.com.pl
VIP
Gdyby ktoś mógł to prośba o info.


123654 i wyskakuje okno...
możliwość sprawdzenia danych odnośnie wersji, software jak i pozostałych pierdół


NATOMIAST


062596 i potwierdzasz OK

tutaj możliwość sprawdzenia głębszych tematów - jak na przykład przepracowanych godzin TV


PZDR
 

SEBOL74

Member
Bez reklam
123654 i wyskakuje okno...
możliwość sprawdzenia danych odnośnie wersji, software jak i pozostałych pierdół


NATOMIAST


062596 i potwierdzasz OK

tutaj możliwość sprawdzenia głębszych tematów - jak na przykład przepracowanych godzin TV


PZDR


062596- po wpisaniu tego kodu dostaje komunikat ze strace gwarancje, wiec nie sprawdzam, z reszta tv uzytkuje od pol roku. Czekam na nowa aktualizacje ktora , rzekomo wg Filipa ma byc niedlugo.
 
Do góry