Dwie osoby pytały o martwe piksele, więc wrzucam odpowiedź Philipsa na pytanie o martwe piksele:
"Dziękujemy za skontaktowanie się z nami w sprawie państwa zgłoszenia. Chcielibyśmy przekazać państwu następujące informacje.
Sytuacja
Dzieje się jedno z poniższych:
• Jeden lub więcej pikesli na ekranie nie podświetla się
• Jeden lub więcej pikseli na ekranie pozostaje podświetlone na biało lub na inny jednolity kolor
Prosimy upewnić się, że:
• Ekran jest czysty od zanieczyszczeń
• Oświetlenie pomieszczenia nie wpływa na obraz na ekranie
• Ekran telewizora nie jest wystawiony na bezpośrednie oświetlenie z zewnętrznego źródła światła
• Pomieszczenie jest podświetlone z siłą zbliżoną do około 75 lumenów. Np. w nocy przy dwóch energoosczędnych żarówkach 11W każda.
Rozwiązanie
1. Wykonaj test z użyciem demo HD
Sprawdź czy piksele wciąż pozostają ciemne lub jasne podczas oglądania sygnału zapisanego w telewizorze, np logo Philips, klipu demo HD lub menu.
2. Zresetuj telewizor do ustawień fabrycznych
• Wciśnij przycisk Home na pilocie telewizora i wybierz:
[Konfiguracja] > [Ustawienia TV] > [Ustawienia ogólne] > [Ustawienia fabryczne]
3. Czarne lub jasne piksele
W przypadku jednego lub więcej pikselów na ekranie, które wciąż pozostają ciemne lub tego samego koloru
---> przejdź do kroku 3A jeśli na ekranie widoczne są czarne piksele
---> przejdź do kroku 3B jeśli na ekranie widoczne są jasne piksele
3A: Czarne piksele widoczne na ekranie
• Jeśli więcej niż 7 pikseli jest wyświetlonych jako ciemne plamy na ekranie przejdź do kroku 5A
W innym przypadku:
• Jeśli piksele są widoczne z odległości czterokrotnej wielkości ekranu (np. 4 x 40 cali=160 cali= ~4 metry od telewizora) przejdź do kroku 5A
• Jeśli piksele nie są widoczne z odległości czterokrotnej wielkości ekranu (np. 4 x 40 cali=160 cali= ~4 metry od telewizora) przejdź do kroku 5B
3B: Jasne piksele są widoczne na ekranie
Jasne piksele powinny być widoczne na szarym tle aby mogły zostać przyjęte do naprawy gwarancyjnej. Aby to przetestować przejdź do kroku 4.
4. Test szarego ekranu
• Ściągnij następujący plik, który posiada w sobie szarą grafikę o jasności na poziomie 50%:
https://app.box.com/s/3inaacgur5ozswnb4j7r
• Zapisz plik na pamięci flash USB
• Podłącz pamięć USB do telewizora
• Zawartość USB zostanie wyświetlona automatycznie
• Otwórz plik z ekranem testowym na ekranie poprzez wybranie pliku '50% grey test pattern FHD.jpg' z pamięci USB
• Sprawdź czy jasne piksele są wciąż widoczne na szarym ekranie testowym. Stań w odległości czterech przekątnych telewizora. (np. 4 x 40 cali=160 cali= ~4 metry od telewizora). Jeżeli tak, przejdź do kroku 5A, w innym przypadku przejdź do kroku 5B
5A Kontakt z firmą Philips
Skontaktuj sie z dedykowanym wsparciem firmy Philips
5B Zgodne ze standardem rynkowym
Ten telewizor posiada matrycę o wysokiej ilości pikseli. Mimo, że trwałość pikseli w okresie użytkowania wynosi powyżej 99,99%, czarne, jasne lub kolorowe piksele mogą pokazywać się na ekranie telewizora. Jest to cecha ekranów LCD (w ramach standardów przemysłowych) i nie jest to usterka,,