Philips PUS8303 test . Pierwszy telewizor z Nano Cell producenta, 100Hz, z procesorem P5 zamiesza na rynku.

rzabik

New member
Witam,
Czy ten soft jest najnowszy - version:107.000.222.001, zip plik , 1.2 GB, opublikowane 4 marca 2019? Czy instalować coś innego?
Chciałbym instalować programy z zewnętrznych źródeł a w chwili obecnej ta opcja jest niedostępna. Proszę o jakieś sugestie
Pozdrawiam
 

sparks

New member
Coś nie tak jest z oprogramowaniem. Nie tylko Ty masz problem. Zgłaszałem już to do support-u. Pisałem, że w poprzednim oprogramowaniu nie było problemu, ale oni jak zawsze: bla, bla, bla... "proszę sprawdzić ustawienia dekodera, kabla, ustawienia fabryczne itd."

Pomaga wypięcie kabla HDMI źródła dzwięku i wpięcie ponowne. Po restarcie urządzenia HDMI znowu trzaski...

Coś nowego w tej sprawie?

Mi dali radę, by ponownie sparować urządzenia po HDMI. Niestety nie działa. I na domiar złego taki problem mam tylko z nboxem od nc+. Za każdym razem muszę wciskać źródło i jeszcze raz na dekoder - wtedy wszystko jest ok.
 

xernes

Member
Coś nowego w tej sprawie?

Mi dali radę, by ponownie sparować urządzenia po HDMI. Niestety nie działa. I na domiar złego taki problem mam tylko z nboxem od nc+. Za każdym razem muszę wciskać źródło i jeszcze raz na dekoder - wtedy wszystko jest ok.


Jak można było przypuszczać olali mnie :) Nie sądzę żeby ktokolwiek pochylił się nad tym tematem zwłaszcza, że u mnie też dotyczy to nboxa.



Na marginesie dodam, że chciałem zmienić dekoder na inny "lepszy". Padło na Zgemma H7S. Muszę stwierdzić, że wszystko w nim jest lepsze, nie ma problemu z cykaniem, szybkość itd, poza jednym małym szczegółem... Mianowicie chodzi o jakość obrazu. Kanały FHD są akceptowalne, ale po pewnym czasie i tak dochodzisz do wniosku, że obraz z nboxa jest lepszy. Natomiast SD to porażka na całej linii. Na nboxie spokojnie możesz oglądać, na zgemmie to tak jakbyś oglądał stary materiał VHS.

Mimo cykania pozostałem przy nboxie :) Dziad wiesza się, jest mułowaty ale to co najważniejsze czyli jakość obrazu i skalowanie z SD jest na prawdę ok.
 
Ostatnia edycja:

Hanek

New member
Hej mam pytanko jak sprawuje się oreo? Mam jeszcze aktualizacje ostatnią przed wejściem Oreo. Po kilku miesiącach użytkowania oreo może napisać ktoś czy warto instalować nowy system??
 

sparks

New member
Jak można było przypuszczać olali mnie :) Nie sądzę żeby ktokolwiek pochylił się nad tym tematem zwłaszcza, że u mnie też dotyczy to nboxa.



Na marginesie dodam, że chciałem zmienić dekoder na inny "lepszy". Padło na Zgemma H7S. Muszę stwierdzić, że wszystko w nim jest lepsze, nie ma problemu z cykaniem, szybkość itd, poza jednym małym szczegółem... Mianowicie chodzi o jakość obrazu. Kanały FHD są akceptowalne, ale po pewnym czasie i tak dochodzisz do wniosku, że obraz z nboxa jest lepszy. Natomiast SD to porażka na całej linii. Na nboxie spokojnie możesz oglądać, na zgemmie to tak jakbyś oglądał stary materiał VHS.

Mimo cykania pozostałem przy nboxie :) Dziad wiesza się, jest mułowaty ale to co najważniejsze czyli jakość obrazu i skalowanie z SD jest na prawdę ok.

Zauważyłem też, że po wejściu we wszystkie ustawienia->dźwięk -> zaawansowane -> automatyczns głośność i pomimo, że mam zaznaczone DTS TruVolume ponowne kliknięcie go powoduje znaczne podniesienie poziomu głosu.

Nboxa mam dopiero dwa miesiące (przygodę z tv-sat zakończyłem dawno temu razem z fergusonem 7318 ). Pierwsze wrażenie - straszny muł ;). Jednakże w tej cenie nie ma nic lepszego. Ciekaw jestem jak działają dekodery Vu+. Bazując na Twoim doświadczeniu nie będę rozglądał się za zgemmą ;).
 
Ostatnia edycja:

Podjadacz

New member
Hej mam pytanko jak sprawuje się oreo? Mam jeszcze aktualizacje ostatnią przed wejściem Oreo. Po kilku miesiącach użytkowania oreo może napisać ktoś czy warto instalować nowy system??

Siema. Też wahałem się od pewnego czasu czy zaktualizować pus8303 do oreo.

Czytając, między innymi, to forum zainstalowałem od razu wersję 230, bo update automatyczny, podobno miał problemy z odczytaniem dysków zewnętrznych w formacie NTFS.
System w wersji .230 (oreo) działa podobnie (może odrobinę szybciej) do Androida 7. Wygląd nieco się różni ale to kwestia przyzwyczajenia. Są pewne niedogodności jak regulacja głośności słuchawek - ale akurat to mnie nie dotyczyło.

Niestety to co dla mnie najważniejsze, czyli odtwarzanie filmów z NASa przez DLNA, totalnie siadło. Owszem, wbudowany odtwarzacz w miarę dobrze radził sobie z filmami 1080p ale już materiały 4K co kilka sekund zatrzymywały się i doczytywały. To w sumie nic nowego, bo na na androidzie 7 było tak samo, o ile nie grzej. Tyle tylko, że na Androidzie 7 nie miałem problemów z innym odtwarzaczem - Nova Player'em (sprawdzałem różne programy jak Kodi, VLC, Plexy a nawet Archos z którego Nova powstał). Ten, w połączeniu z kodekami z MX Playera był w stanie odtworzyć niemal każdy film bez najmniejszych problemów - łącznie z tymi w 4K. Tu jednak (na Oreo) sytuacja się skomplikowała, bo nie dość, że filmy zaczęły jakby zwalniać/klatkować to jeszcze totalnie zwaliły się proporcje obrazu w tym playerze (na wbudowanym w TV proporcje o ile pamiętam były OK).
Wyczytałem, że i ten problem można poprawić instalując wersję OREO .239. Tak też zrobiłem. Po zmianie okazało się, że Nova Player ma już dobrze dobrane proporcje filmów, ale te tną się dalej jak na wersji .230. Co ciekawe wbudowany odtwarzacz zaczął świrować i raz działał poprawnie by za chwilę rozciągać film do pełnego wypełnienia ekranu (przy czym opcje w TV do zmiany proporcji ekrany nie reagowały na ustawienia). Naturalnie może to wynikać z faktu, że wersja .239 kilkanaście dni temu nie była nawet w wersji public beta.

Kombinowałem tak kilka dni, przywracając ustawienia fabryczne, sprawdzając inne odtwarzacze filmów i się poddałem.

Po powrocie do Androida 7 wszystkie problemy zniknęły a ja znowu cieszę się tym kombajnem jakim jest PUS8303.
 

waltman

Klub HDTV.com.pl
VIP
A jakieś nowy funkcjonalności w stockowym odtwarzaczu się może pojawiły?
Chodzi mi głównie o materiały z USB, bo np. u mnie na 7 DTS rozjeżdża się synchronizacja fonii z wizją. Na głośnikach tv jest ok, ale na amplitunerze już nie. No i czy materiały 4K z USB też się tną na wbudowanym odtwarzaczu.

Piszesz że testowałem Nova Player z kodekami MX'a, a samego MX'a nie testowałeś?
 

Podjadacz

New member
A jakieś nowy funkcjonalności w stockowym odtwarzaczu się może pojawiły?
Chodzi mi głównie o materiały z USB, bo np. u mnie na 7 DTS rozjeżdża się synchronizacja fonii z wizją. Na głośnikach tv jest ok, ale na amplitunerze już nie. No i czy materiały 4K z USB też się tną na wbudowanym odtwarzaczu.

Piszesz że testowałem Nova Player z kodekami MX'a, a samego MX'a nie testowałeś?

Nie zauważyłem nowych funkcjonalności w stockowym odtwarzaczu. Nie oglądam filmów przez USB, nawet tego nie sprawdzałem. Mam filmy na NASie do którego podpięty jest też inny TV i przenoszenie filmów na USB nie wchodzi u mnie w grę.

Dźwięk puszczam po HDMI ARC do ampli i trzyma synchronizację.

MX Player (jak i całą resztę Playerów) testowałem po zakupie tego TV, ale z tego co pamiętam to miałem jakieś problemy z dostaniem się na serwer DLNA. Napisałem chyba nieprecyzyjnie o Nova Player. 95% filmów oglądam na kodeku wbudowanym w ten odtwarzacz, ale mam kilka tytułów które odtwarzam wybierając w Nova Playerze zewnętrzny kodek - właśnie MX Player (do tego z ustawieniem SW, które w innych odtwarzaczach powoduje że TV staje kompletnie dęba). Dodatkowo Nova w odróżnieniu od większości playerów ładnie skanuje mi filmy i sortuje po nazwie, kategorii, roku produkcji no i mam każdy film wyświetlany z okładką, opisem, trailerem, itd.
 
Ostatnia edycja:

NowyPUS8303

New member
Witam wszystkich forumowiczów
Od miesiąca jestem posiadaczem 49PUS8303 i już mam problem.
Po dłuższym wyłączeniu np. po nocy , po włączeniu jest dźwięk a obrazu brak, lub jest migający pasek na górze ekranu lub obraz pojawia się by po chwili zniknąć. Wszystkie te usterki likwiduje reset czyli odłączenie prądu na minute. Proszę o pomoc może już ktoś się z tymi objawami zetknął. Dzwoniłem do serwisu Philips ale tam na razie kazali tylko resetować. Aktualizacje mam najnowsze.
 

soviet100

New member
Witam wszystkich forumowiczów
Od miesiąca jestem posiadaczem 49PUS8303 i już mam problem.
Po dłuższym wyłączeniu np. po nocy , po włączeniu jest dźwięk a obrazu brak, lub jest migający pasek na górze ekranu lub obraz pojawia się by po chwili zniknąć. Wszystkie te usterki likwiduje reset czyli odłączenie prądu na minute. Proszę o pomoc może już ktoś się z tymi objawami zetknął. Dzwoniłem do serwisu Philips ale tam na razie kazali tylko resetować. Aktualizacje mam najnowsze.

Bierz to pod pachę i do sklepu , Pisz pismo rękojmia i czekaj .
 

NowyPUS8303

New member
A gdzie mam sprawdzić soft? Szukałem w informacjach o androidzie ale nie znalazłem.
Doszedł nowy objaw w czasie oglądania pojawiają się czarne poprzeczne paski,
obraz się zacina i znika. Wyłączenie i włączenie pilotem usuwa usterkę.
 

basket4rap

Member
Bez reklam
Dzisiaj dzwoniłem do Philipsa w związku z tym, że potężniejsze filmy 4K mniej lub bardziej, częściej lub rzadziej przycinają się na systemowym odtwarzaczu. Pani szybko wysłała mi na e-maila aktualizację "230" niedostępną z poziomu tv. Zainstalowałem i pomogło, także udostępniam dla reszty, również z opisem z wiadomości:

https://app.box.com/s/it79myjm1p9iy75xw1lmedr4j8h4vhz1

"Sytuacja
Aktualizacja oprogramowania będzie pomocna gdy:
• Kiedy występują problemy z telewizorem
• Pojawiają się nowe opcje i funkcje

Odpowiedź
Aby zaktualizować oprogramowanie TV, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

1. Podłącz pusta pamięć masową USB do komputera

• Sformatuj nośnik USB na system FAT32 (kliknij prawym klawiszem myszki>"Format")

• Pamiętaj, że aktualizacja oprogramowania na TV z systemem Android może zajmować ok 1GB. Upewnij się, że pamięć USB ma wystarczającą ilośc miejsca aby zapisać na nim oprogramowanie



2. Otwórz przeglądarkę internetową
Otwórz link: https://app.box.com/s/it79myjm1p9iy75xw1lmedr4j8h4vhz1

3. Sprawdź oprogramowanie na stronie internetowej
• Wybierz opcję "Aktualizacje oprogramowania" na stronie.


• Zostanie wyświetlone dedykowane oprogramowanie dla tego modelu telewizora, pokazujące numer wersji.



4. Sprawdź aktualną wersję oprogramowania zainstalowanego na TV
Aktualizuj oprogramowanie telewizora tylko wtedy gdy wersja kompilacji podana na stronie jest wyższa niż ta na telewizorze.. Kliknij plik, zaakceptuj warunki użytkowania i zapisz plik xx_xx.zip na komputerze.


5. Wypakuj zawartość pliku ZIP na nośnik pamięć masowej USB
Przykład: kliknij prawym przyciskiem myszy na 'xx_xx.zip' i wybierz "wypakuj do". Komputer zapyta się gdzie zapisać pliki, wybierz pamięć masową USB.

6. Podłącz pamięć masowa USB do telewizora gdy jest on włączony
Nie wyłączaj telewizora gdy trwa procedura aktualizowania!


7. Komunikat o dostępności aktualizacji wyświetli się na ekranie.

8. Wybierz 'Aktualizuj' gdy pojawi się zapytanie (na niektórych telewizorach ten krok nie występuje)

9. Poczekaj 5 - 15 minut
• Ekran zrobi się czarny na 5 do 10 sekund na czas wyłączania przez telewizor działających aplikacji.
• Aktualizacja rozpocznie się. Zostanie wyświetlony komunikat "Instalowanie aktualizacji systemu", pasek postępu będzie komunikował postęp aktualizacji.
• Aktualizacja może potrwać od 5 do 15 minut, zależnie od wielkości przesyłanego pliku.


• Gdy aktualizacja zakończy się ekran zgaśnie na 3-5 sekund.
• Pojawi się logo Philips
• Telewizor uruchomi się ponownie i wyświetli program telewizyjny

10. Gotowe!"
 

ARTURRO-BB

New member
Panowie coś się porobiło i nie mam wyszukiwania głosowego.
Wyskakuje komunikat o sparowanie pilota.Niby robię tak jak każą ale nie chce się sparować.
Jakieś sugestie ?
 
Do góry