Szanowni,
Po ostatnim poście na forum postanowiłem napisać mimo wszystko do support'u Philips o pomoc.
Opisałem sytuację i wsparcie nie tylko odpowiedziało po 2 godzinach to jeszcze podało rozwiązanie problemu. Dostałem link do ściągnięcia innego firmware - co ciekawe z numerem wyższym niż ostatni oficjalny update.
Nr firmware to: TPM171E_R.107.000.230.000
Ściągnąłem, zainstalowałem i .... działa !!! Dyski NTFS są z powrotem "widziane" przez system jak również przez Kodi i inne aplikacje. Zainstalowałem nawet MX player i też działa.
Jestem pełen uznania dla wsparcia Philipsa. Oczywiście dalej jest Android 8.0. Rozwiązanie otrzymałem bardzo szybko, więc mam wrażenie że inżynierowie Philipsa już o problemach wiedzieli i mieli przygotowany stosowny update.
Dla zainteresowanych podaję link. Może komuś się przyda.
https://app.box.com/s/it79myjm1p9iy75xw1lmedr4j8h4vhz1
Niestety nie wiem czy to link chwilowy czy stały.
Pozdrawiam,
Paweł