Philips 42PFL 6007 test owarty - Maestro Philips czyli nowa jakość w klasie premium

jerzyna9

New member
nie włącza się

Witam, jest problem, a że obsługa klienta dopiero w poniedziałek to może ktoś z Was pomoże:
podczas oglądania filmu z pendrive (42PFL6007) w pewnym momencie obraz się zaciął, z głośników pierdło i tv się wyłączył. Teraz gdy przycisnę obojętnie jaki przycisk na pilocie dioda stand by miga szybko a tv nie reaguje. Po jakimś czasie dioda sama w kółko wysyła dwa krótkie sygnały. Przyciski na tv też nie reagują, wyłączenie na jakiś czas z sieci też nie pomogło. Nie mam serwis manuala ale może są jakieś uzdrawiające kombinacje przycisków czy już tylko serwis?
 

matixxxx

New member
Witam
Ja panowie mam taki problemik mały i nie wiem jak wybrnąć.
Mam poukładane programy według własnych potrzeb i podam po kolei 6 swoich programów i ich dokładny opis
1 TVP1 HD
2 TVP2 HD
2 TVP Kraków
2 TVN
3 POLSAT
4 TV4

Tak mi się wyświetlaja, moge zmienić nazwe ale pierwszych przypisanych cyfr już nie. A co za tym idzie jak przyciskam 4 na pilocie to nie wyskoczy mi TVN tylko TV4. Czy da się coś z tym zrobić czy restart TV ???

A na wcześniejszy post i trzaski i zawieszenie si e obrazu nei pomaga wyłaczenie całkowite TV z prądu. Ja miałem przypadek zawieszenia sie TV i bardzo-bardzo powolne reagowanie własnie przez wysypanie się pendriva, po wypieciu go Tv wrócił do normy.
 

dzb

New member
Panowie, dwa głupie pytania...

Ostatnio przeprowadziłem się do nowego mieszkania i zastanawiam się, jak dobrze podłączyć TV.
Dotychczas korzystałem z anteny DVB-T podłączonej do złącza antenowego.
W nowym mieszkaniu mam kablówkę DVB-C.
Do którego złącza powinienem podłączyć kabel z kablówki? Czy dobrze myślę, że do antenowego (tego samego co miałem podłączone DVB-T)?
Pytanie wynika z tego, że w mieszkaniu mam kable z "nakręcaną wtyczką", która pasuje do złącza "SAT", a nie "Antena". Jak rozumiem, powinienem zmienić wtyczkę na "nasadzaną"?

Drugie pytanie:
Na próbę włączyłem wyszukanie kanałów DVB-C (bez podłączonych kabli).
Wyskoczył komunikat, żeby wpisać częstotliwość xxx.xx. Co to za częstotliwość? Czy jej podanie jest konieczne? Generalnie nie dostałem żadnej informacji o żadnej częstotliwości w mojej kablówce. Czy mam o to ścigać poprzedniego właściciela/operatora?
 

SDman

Banned
Witam,
tak podłączasz do tego samego co miałeś gniazda.
Oczywiście rozumiem, że kartę CI i kartę od kablówki masz
czy Twoja kablówka tego nie wymaga ?

Pozdr.
 

dzb

New member
Witam,
tak podłączasz do tego samego co miałeś gniazda.
Oczywiście rozumiem, że kartę CI i kartę od kablówki masz
czy Twoja kablówka tego nie wymaga ?
Pozdr.
Hmm... nie mam pojęcia.
Tzn. na pewno żadnej karty ani nic takiego nie mam (nie dostałem od poprzedniego właściciela mieszkania). Jest tylko gniazdko w ścianie :) Ma dwa wyjścia.
Do jednego wyjścia mam podłączony modem internetowy. Internet działa.
Do drugiego wyjścia mam zamiar podpiąć TV.

Kablówka jest taka lokalna, małomiasteczkowa, nie żadne UPC itp.
Czy jak już skołuje odpowiedni kabel to będę musiał wpisywać tą częstotliwość?
 

SDman

Banned
Hmm... nie mam pojęcia.
Tzn. na pewno żadnej karty ani nic takiego nie mam (nie dostałem od poprzedniego właściciela mieszkania). Jest tylko gniazdko w ścianie :) Ma dwa wyjścia.
Do jednego wyjścia mam podłączony modem internetowy. Internet działa.
Do drugiego wyjścia mam zamiar podpiąć TV.

Kablówka jest taka lokalna, małomiasteczkowa, nie żadne UPC itp.
Czy jak już skołuje odpowiedni kabel to będę musiał wpisywać tą częstotliwość?

Zadajesz pytania nie tutaj, najpierw powinieneś w swojej lokalnej kablówce co jak -
może mają stronkę ? Dopiero zapraszam wyedukowanego tutaj :D .

Pozdr.
 

dzb

New member
Zadajesz pytania nie tutaj, najpierw powinieneś w swojej lokalnej kablówce co jak -
może mają stronkę ? Dopiero zapraszam wyedukowanego tutaj :D .

Pozdr.

Na stronie nic nie ma o żadnej częstotliwości ani kartach. Jest tylko spis programów - i tyle :)
Dzwonić nawet za bardzo nie ma gdzie.
Wiem, że powinienem najpierw odezwać się tam, (i pewnie się odezwę jeśli po podłączeniu nie będzie chciało działać) ale chciałem wiedzieć wcześniej o co chodzi z tą częstotliwością.
Czy ktoś używa tu DVB-C i ją wpisywał?
A może TV sam sobie ją wykryje?
 
Ostatnia edycja:

SDman

Banned
Na stronie nic nie ma o żadnej częstotliwości ani kartach. Jest tylko spis programów - i tyle :)
Dzwonić nawet za bardzo nie ma gdzie.
Wiem, że powinienem najpierw odezwać się tam, (i pewnie się odezwę jeśli po podłączeniu nie będzie chciało działać) ale chciałem wiedzieć wcześniej o co chodzi z tą częstotliwością.
Czy ktoś używa tu DVB-C i ją wpisywał?
A może TV sam sobie ją wykryje?

Jak będzie CI i w nim karta to wykryje ustawiony na "auto"

Taki przykład z mojej lokalnej
http://www.retsat1.com.pl/?d=37&s=38

Pozdr.
 
Ostatnia edycja:

wojtekf93

New member
Witam,

ma ktoś jakieś fajne ustawienia obrazu do tego modelu?

Mam jeszcze pytanie - ktoś wie czy to możliwe , aby efekt teatru znikł wraz z aktualizacją oprogramowania ? {efekt teatru mi się podobał}
 

dzb

New member
Panowie, dwa głupie pytania...

Ostatnio przeprowadziłem się do nowego mieszkania i zastanawiam się, jak dobrze podłączyć TV.
Dotychczas korzystałem z anteny DVB-T podłączonej do złącza antenowego.
W nowym mieszkaniu mam kablówkę DVB-C.
Do którego złącza powinienem podłączyć kabel z kablówki? Czy dobrze myślę, że do antenowego (tego samego co miałem podłączone DVB-T)?
Pytanie wynika z tego, że w mieszkaniu mam kable z "nakręcaną wtyczką", która pasuje do złącza "SAT", a nie "Antena". Jak rozumiem, powinienem zmienić wtyczkę na "nasadzaną"?

Drugie pytanie:
Na próbę włączyłem wyszukanie kanałów DVB-C (bez podłączonych kabli).
Wyskoczył komunikat, żeby wpisać częstotliwość xxx.xx. Co to za częstotliwość? Czy jej podanie jest konieczne? Generalnie nie dostałem żadnej informacji o żadnej częstotliwości w mojej kablówce. Czy mam o to ścigać poprzedniego właściciela/operatora?
Wracam z moim przypadkiem.
Tzn. trochę się już wyjaśniło. Faktycznie potrzebowałem częstotliwości do ustawienia w TV. Podał mi ją facet od kablówki i bez problemu wyszukałem kanały DVB-C.

Teraz problem wygląda następująco.
Wśród tych kanałów DVB-C z kablówki jest tylko jeden kanał HD - TVP2. Niestety - nie działa. Nie mam pojęcia dlaczego, mam dostęp do informacji o aktualnym programie (INFO), ale obrazu ani dźwięku nie ma.

W mojej kablówce są też transmitowane kanały DVB-T (ok. 20) i tam jest właśnie TVP2 i (chyba) parę innych w HD.
I tu powstaje pytanie - czy można naszego Philipsa ustawić tak, żeby razem miał zaprogramowane kanały w paśmie DVB-T i DVB-C?
Poustawiałbym je sobie na liście tak, żeby te, które są w HD w DVB-T brać z DVB-T, a resztę z DVB-C.
 

zygfryd

New member
W mojej kablówce są też transmitowane kanały DVB-T (ok. 20) i tam jest właśnie TVP2 i (chyba) parę innych w HD.
I tu powstaje pytanie - czy można naszego Philipsa ustawić tak, żeby razem miał zaprogramowane kanały w paśmie DVB-T i DVB-C?
Poustawiałbym je sobie na liście tak, żeby te, które są w HD w DVB-T brać z DVB-T, a resztę z DVB-C.[/QUOTE]


Zgodnie z instrukcją obsługi możesz mieć zaprogramowane programy na DVB-T i DVB-C (ale nie jest to pewne z tym co otrzymałem pisemnie od producenta na piśmie). Niestety programy zapisane (zakodowane w TV) na DVB-T nie możesz ustawić łącznie z tymi na DVB-C. To są dwa odrębne systemy.
DVB-T i analog - TAK; DVB-C i analog - TAK; DVB-T i DVB-C - NIE
 

DaRcO

Banned
Ktoś pomoże?

Tak ja pomogę.
Do północy powinien ukazać się mój bardzo obszerny post, ze szczegółowymi objaśnieniami ustawień tego modelu na matrycy IPS, po ponad rocznym użytkowaniu. Na ostatnim oprogramowaniu wiele się poprawiło, ale szczegóły później. Tymczasem kto jeszcze nie ma niech instaluje najnowszy soft. Nareszcie niemal całkowicie zniknęły artefakty - normalnie jestem w szoku, że w końcu się uporali. Jedno tylko na razie powiem, że na moich ustawieniach (mocno odmiennych od tutaj proponowanych) jakość obrazu teraz ścina z nóg.

Już pisze posta z ustawieniami.
Mnie też podoba się płynność, bo nazywanie tego teatrem to kompletna bzdura.
Będę o tym pisał w przyszłym poście.
Niektóre tv miały problem - upłynniacz mimo że wyłączony, załączał się sam z każdym nowym startem odbiornika,.. może tak miałeś i dlatego po naprawieniu buga teraz jest jak powinno. Wystarczy włączyć na profilu z którego oglądasz HDNM - max i zawsze będzie się załączał jeśli tv był na tym profilu wyłączony.
 
Ostatnia edycja:

DaRcO

Banned
Ustawinia funkcji jakości obrazu pod Tv HD, plus opis.

Oprogramowanie FW 150.92 - wcześniej miałem .88

Należy wspomnieć, że wszystkie predefiniowane ustawienia fabryczne 8 style obrazu, nie nadają się do niczego, chyba że do wypalania oczu nędzą na ekranie. Dlatego wszystkie style należy ustawić od nowa pod konkretne potrzeby. Dzień, noc, 3D, komputer, konsole, film, sport, foto, low energia i tak powinny się nazywać fabrycznie, albo dać edycje nazw użytkownikowi.

Moje ustawienia będą bazowe, uniwersalne, raczej na wieczór i noc, od których każdy będzie mógł wyprowadzać drobne korekty na inny profil użytkowy. Wyjaśnię co ruszać a co powinno być nietknięte i obecne w każdym profilu.

Najważniejsza opcja, od której zależy wszystko inne, to kontrast funkcji backlight.
Powyżej 50%, im wyższy, tym bardziej degraduje i zniekształca obraz w mojej propozycji.
Czym się charakteryzują moje ustawienia?
Maksymalną ostrością, czyli tym czym powinien błyszczeć telewizor FullHD.
Nie po to kupowałem Tv, żeby nie mieć na nim detaliczności szczegółów - pod tą właściwość testowałem, ustawiałem odbiornik. Chodzi o to żeby wysoka ostrość była akceptowalna i nie burzyła innych walorów obrazu. Wszystkie ustawienia strojone tak, aby wszystkie przejścia tonalne odcieni szarości było widać w jak największym zakresie.
Dlatego kontrast backlight - 32

Dlaczego taki niski backlight? Za wysoki powoduje, że ostre biele świecą i się zlewają. Nie może tak być. Musi być widać bardzo jasne refleksy, blaski a nie rozpaćkaną świecącą breje. Braki jaskrawości nadrobimy wyższą jasnością i kontrastem wideo, dynamicznym podświetleniem a także czasem gammą. Niska wartości tylnego podświetlenia jest najlepszym posunięciem, w celu zminimalizowania negatywnych efektów takich jak clouding, banding, latarki.
Wysoki backlight powoduje też prze ostrzenie obrazu, które męczy wzrok nienaturalnością
Powoduje też migotliwość szumów na ciemnych, lub pstrokatych partiach obrazu.
To wszystko tyczy się ostrości która ma być ustawiona uwaga! Na...
Ostrość - 10

Ktoś pomyśli ten człowiek upadł na głowę - zobaczycie że nie. :)
Co jest warunkiem ABSOLUTNIE KONIECZNYM, aby mieć ustawienia na takiej ostrości?
Musi być włączona: Redukcja szumów na MAX
Tylko wtedy będzie czysty, ostry niemęczący obraz, który można podziwiać bez końca.

Te 3 powyższe funkcje tak ustawione są kluczowe dla całego efektu, ale inne też muszą być, aby zrównoważyć te powyższe, czyli dalej:

Kolor - 60 i profil Własny - tu co kto preferuje - ja mam RGB ustawione po 100.

ZAAWANSOWANE
Czujnik światła - przy tym profilu obojętnie, ale włączony nie szaleje tak jak przy wypalających oczy profilach i ja mam włączony.
Gamma - Od 0 do -4 / Jeżeli komuś za ciemny obraz to można śmiało dać na -4 i ja tak przeważnie mam, bo widać więcej w czarnych partiach. Fabrycznie stopień regulacji jest niewielki, więc tutaj niczego się nie zepsuje.
Temperatura kolorów - Własne
Osobista temperatura kolorów - RGB 100
Do filmów można zastosować nastawy zaproponowane przez kolegę Szybala, które są gdzieś w tym wątku. Bardzo przyjemnie stonowane i wyważone (spora korekta), są odmianą od codzienności.
Kontrast video - 75
W profilu na słoneczny dzień możemy dać na 100 - nie powoduje degradacji tej kompozycji.
Jasność - 60
Mus aby podbić wrażenie zbyt ciemnego obrazu i zarazem wyciągnąć najlepsze przejścia tonalne szarości.

PIXEL PRECISE HD
HD Natural Motion - Maksimum
Najbardziej kontrowersyjna funkcja, więc muszę się tu rozpisać.
Gdy była niedopracowana, artefakty bardzo drażniły, ale teraz są już tylko minimalne i rzadko widoczne. Najbardziej dokuczały wokół loga, niektórych napisów i szybko zmieniających się w różnych kierunkach elementów w obrazie. Na tym sofcie i przy moich ustawieniach niemal zniknęły z loga i naprawdę ciężko ich się tam dopatrzeć. Są jeszcze czasem na niektórych materiałach w elementach, ale nieposzatkowane i pojawiające się na milisekundy, więc całkowicie do zaakceptowania.

Po co jest HDNM?
Tu upłynniacz obrazu niesłusznie zwany "teatrem"
Ludzie od zawsze przyzwyczajeni do obrazu kinowego i 24/25 k/s niechętnie, lub wcale nie mogą się przestawić na realizm. Nasze dzieci, wnuki będą się kiedyś z nas śmiać, że oglądaliśmy stroboskop.
W kinie tego nie widać bo analogowa kamera filmowa niedostatek klatek kompensuje rozmyciem obrazu a nie tak jak na cyfrowym komputerze obraz zaczyna drobniej lub mocno skakać.
W dawnych, małych ekranikach crt, nie było to wcale odczuwalne, ale w dobie cyfrowego nagrywania, transmisji i odbioru efekt jest odczuwalny w postaci stroboskopu - tym bardziej widoczny im większy jest ekran.
Nasz tv ma elektroniczne 400hz, czyli interpoluje 3 dodatkowe klatki z klatki podstawowej, co daje razem 4. Zależnie od źródła daje to 25/30 klatek razy 4, czyli 100/120 k/s.
Niech ktoś zagra w FPS przy 25 i 100 i powie kiedy lepiej się gra? To jest to samo.
Dlatego gdyby mnie było stać kupiłbym tv z 1200hz, które są na rynku.
Już to tu pisałem, że jeśli ktoś chcę zostać w przeszłości to może, ale ja wybieram rzeczywistą płynność, której rzekomy nie naturalizm roi się w głowach skostniałych mózgów.
HDNM ma jeszcze nie najlepsza markę, bo pomysły inżynierskie na jego perfekcyjna realizacje jeszcze są doszlifowywane. Kto się zmusi z miesiąc dużo oglądać z max HDNM, to potem nie wróci do stroboskopu - od razu go wtedy zobaczy.

Clear LCD - włącz - to jest funkcja którą najmniej rozumiem i nie widzę jej efektów.
Ostrość zaawansowana - Włącz
Tu pewnie kolejny szok, ale daje maksymalne szczegóły kosztem gorszej gładkości obrazu, więc nie wszystkim ją polecam. Najlepiej wytestować ją na końcu i zdecydować czy zostawić.
Kontrast dynamiczny - wyłącz w profilu nocnym - włącz w profilu dziennym.
Dynamiczne podświetlenie - Odpowiada za microdiming, czyli strefowe wygaszanie. Tu według uznania, wyłączone nie będzie przyciemniać i tak już nie najjaśniejszego obrazu a włączone poprawia głębokość czerni, kosztem gorszej tonacji w ciemnych partiach.

Wzmocnienie kolorów - wyłącz - podbija nasycenie na max, czyli 130, więc nienaturalnie.
Redukcja usterek MPEG - tu nieistotne, ja mam włącz.

To by było na tyle ustawień do oglądania telewizji. Profil ustawiony na noc ciągnie średnio 45 wat.
Czyli zgodnie z zaleceniami producenta, średnia roczna, przy prawidłowo ustawionym obrazie 55 wat, za co te odbiorniki dostały nagrodę EISA za energooszczędność.
W profilu 3D trzeba tylko podbić backlighte pod swoje oczy, bo jest zawsze przyciemnione i wszystko.
Ustawiać na dobrym kanale HD, patrząc jak zmienia się obraz w trakcie procedury i cieszyć się super obrazem za rozsądną kasę.
 
Ostatnia edycja:
J

Judash

Guest
Witam.Panowie, tak się składa, że jedyne miejsce w którym mogę zawiesić TV, to narożnik i do tego znajduje się tam rura z ciepłą i zimą wodą CO. Tak się zastanawiam, czy nie będzie w okresie jesienno-zimowym za gorąco na TV? Ściana jest od strony zachodniej i wnęki balkonowej, więc być może temp. będzie nie za wysoka? I jeszcze nie mam pomysłu na czym zamocować TV w narożniku. Czy na uchwycie zamontowanym do sufitu, czy może kupić uchwyt narożnikowy? W tym linku jest zdjęcie jak to wygląda.
UCHWYT MONITORA LCD/PLAZMA DP-6239 NAROŻNY cena 287.00 PLN
 

zgrzyt

New member
Woda go raczej nie dosięgnie chyba, że coś poważnego się wydarzy aczkolwiek nie montowałbym go w narożniku pod sufitem, rura pewnie idzie pod sufitem, jak wiadomo ciepło uchodzi górą więc montaż pod sufitem, wykluczyłbym, chociaż posiadam go w rozmiarze 55" i ten TV nie grzeje się tak mocno, ale stoi na komodzie.

. Czy zawsze wam włącza Ambilight w formie lampki nocnej, w trakcie czuwania TV? u mnie to strasznie topornie działa.
 
Ostatnia edycja:
Do góry