Panasonic TX-P55VT50 - test otwarty. Najlepszy obecnie telewizor na świecie ?

Jazztomek

New member
Cześć forumowicze.
Czy możliwe jest kupienie przejściówki SCART - DIVI, którą Panasonic dołączył do telewizora na jakąś porządnej jakości? Ta oryginalna jest tak fatalnej jakości, że szkoda gadać. Mam DVD Onkyo i obraz z niego był b. dobry na poprzednim TV teraz ta przejściówka psuje cały obraz.
Dodam, że dvd nie ma wyjścia HDMI.
 

codaco

New member
W cenie oryginalnej przejściówki, najtańszy blu-ray z up - scalerem dla DVD po HDMI da Ci lepszy obraz, epoka analogowe złącza SCART odchodzi ;).
 

Jazztomek

New member
codaco,
mam bluray panasonica -BDT320. Mój pomysł polega na czymś innym. Chodzi o to, że DVD Onkyo ma lepszy dźwięk (choć panasonic też niezły - połączony kablem optycznym z amplitunerem) i przy oglądaniu koncertów chciałem materiał odtwarzać z DVD a nie BR. Niestety wydaje mi się, że ta przejściówka ma strasznie niszczący wpływ na obraz.
Z BR obraz jest jak na materiał DVD niesamowity. Nie spotkałem nikogo, kto by się nie zdziwił pozytywnie patrząc na stare koncerty.
Faktycznie jeśli dobra przejściówka będzie kosztowała przykładowo z 200 złotych to ja dziękuje.
 

codaco

New member
No ja posiadam również DVD Onkyo, model 757, ale jakość obrazu przez SCART skutecznie wyleczyła mnie z korzystania z tego odtwarzacza na rzecz Blu-Ray :).
 

jacazcienia

New member
witam, dziś serwis w ramach gwarancji powymieniał w moim 55VT50 głośno chodzące wentylatorki , zasłonili otwory- nie ma już prześwitów i może wgrali nowego softa więc hula bez zastrzeżeń. Tylko jedno ale: Tv połączone z internetem poprzez wifi 10 Mb/s i bardzo słabo ładują się strony na TVNPLAYER przy jakości HD często się zawiesza obraz może ktoś z kolegów tą kwestie wytłumaczy??
 

airon

New member
Witam,
przyszedł czas na opisanie tego cuda jakim jest niewątpliwie vt50 i przygody z tym sprzętem, która w dalszym ciągu się toczy. Telewizor zakupiony w lutym w Łódzkim MM. Cztery miesiące później przez czysty przypadek ( telewizor ustawiony we wnęce między dwoma częściami segmentu - tak że nie dociera do niego światło zewnętrzne ) wystawiamy stolik razem ze sprzętem na zewnątrz. Ręce opadają gdy zauważamy w świetle słonecznym po dwóch stronach tv odbite paluchy pod szybą oraz jakieś dziwne rozjaśnienie na szybie od wewnątrz po prawej stronie. W normalnych warunkach bez wyciągnięcia telewizora przed segment było to nie do zauważenia, przynajmniej aż do teraz. Rewelacja. Reklamacja do sprzedawcy jako towar niezgodny z umową. Przyjeżdża rzeczoznawca wysłany przez sklep ( serwis Panasonic ). Po kilku dniach dowiadujemy się od sprzedawcy że serwis stwierdza konieczność wymiany panela. Żądamy wymiany sprzętu na nowy, zwrotu pieniędzy, bądź wymiany na VT60 ( vt50 łódzki MM nie ma już na stanie ). Sklep twierdzi że decyzję podejmuje Panasonic i w grę wchodzi tylko wymiana matrycy. Sprawa trafia do Inspekcji Handlowej która stara się o wymianę (zgodnie z ustawą) wadliwego tv na nowy egzemplarz. Sklep odmawia i w dalszym ciągu stara się narzucić naprawę informując również, że jeżeli jest to niezgodność z umową istotna to mam prawo żądać zwrotu pieniędzy. Przepraszam bardzo, ale czy poodbijane paluchy i dziwna plama, czyli wady powodujące konieczność wymiany matrycy, a co za tym idzie rozebrania telewizora na czynniki pierwsze w serwisie to nie istotna niezgodność ?. Telewizor z takimi wadami absolutnie nie powinien trafić do klienta. Sklep odmawia również aby rozstrzygnąć sprawę w polubownym Sądzie konsumenckim. W między czasie na telewizorze pojawiają się nowe kwiatki. Pionowe linie przez cały ekran ( do połowy szerokości ekranu ) widoczne na jasnych tłach, a najbardziej podczas oglądania meczów, oraz szara plama w miejscu tego dziwnego rozjaśnienie pod szybą po prawej stronie. Rozmowa telefoniczna z Panasonic Customer Services Europe - Warszawa. Przedstawienie sprawy i wyjaśnienie że człowiek nie po to wydaje niemałe pieniądze aby otrzymać telewizor z poodbijanymi paluchami pod szybą od wewnątrz. Miła rozmowa i odpowiedź że postarają się o znalezienie najlepszego rozwiązania z którym zadzwonią dnia następnego. Następnego dnia dowiaduję się ze niestety nic nie mogą zrobić ponieważ reklamacja składana była u sprzedawcy, z zaznaczeniem że nawet gdy zareklamuję go w Panasonic to również będą chcieli tylko wymienić matrycę. Rewelacja. Ukrywanie wypuszczania na rynek bubli poprzez wymianę matrycy w serwisie. W dniu dzisiejszym telewizor ma kolejne wady. Na czarnym tle po obu stronach telewizora widoczne są jasne plamy. Wygląda to jak nierównomierne podświetlenie matrycy na najtańszych modelach lcd. Widać to na każdym ustawieniu trybu obrazu, a najbardziej jest to zauważalne na trybach prof 1 i 2 oraz Kinowym. Rozjaśnienie po prawej stronie powiększa się, a do tego pojawiło się podobne po lewej stronie. Zółta plama jest również coraz większa i coraz bardziej zauważalna na wszystkich wyświetlanych materiałach filmowych. I można by powiedzieć cóż za pech. I tak też myślałem do niedawna. Niestety wystarczy poczytać wpisy na forach niemieckich i angielskich gdzie ludzie piszą o dokładnie tych samych problemach. Pionowe linie, żółte plamy, powiększające się rozjaśnienia po obu stronach tv, oraz jasne plamy po bokach na czarnym tle. Tak jak piszą na tamtych forach nie jest to raczej przypadek, a raczej wada konstrukcyjna, gdzie w skutek złego odprowadzania ciepła z tv i nadmiernego nagrzewania się płytek z elektroniką uszkadzany jest panel telewizora. Zamieszczone są tam również zdjęcia vt50 bez tylnej pokrywy które potwierdzają że wady są dostrzegalne dokładnie w miejscach mocowania elektroniki z panelem. Może i Panasonic szczyci się innowacjami, kampaniami na rzecz dbania o środowisko, tylko szkoda ze nie dba o zwykłych użytkowników swoich produktów. Jak można kupić telewizor z poodbijanymi paluchami pod szybą i nie móc się doprosić o jego wymianę ? Dlaczego nie chcę się zgodzić na serwis ?. Sami sobie możecie odpowiedzieć. W jakim stanie ten PDP wróci po wymianie matrycy. Sprawa jest w toku i nie wiem jak się zakończy, ale jedno jest pewne. Nie jest to moja pierwsza plazma Panasonica ale raczej ostatnia. Nie zamierzam dawać zarabiać komuś kto wypuszcza takie buble i umywa ręce poprzez narzucanie naprawy własnych niekompetencji i błędów. Mam nadzieję że większość użytkowników tego tv nie będzie miała tych problemów opisanych powyżej, i będzie mogła się długo i bezproblemowo cieszyć z użytkowania modelu VT50.
 

airon

New member
Ja bym nie odpuścił i żądał wymiany na nowy bez wad lub zwrot pieniędzy.

Tylko od kogo ? Sklep umywa ręce i odpisuje że tylko wymiana matrycy. Inspekcja Handlowa również nic nie wskórała. Miejski Rzecznik Praw Konsumentów stwierdził że nic nie mogę zrobić i stanął za sprzedawcą. Panasonic z Warszawy również odpowiedział telefonicznie że wymiana matrycy. Pozostaje już chyba tylko oddanie sprawy do Sądu, chyba że ktoś ma jakieś inne pomysły ?.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
To państwowa Inspekcja Handlowa niech odda sprawę w Twoim imieniu do sądu - od tego są. I widziałem wygrane takie sprawy.
 

lajkonik122

Klub HDTV.com.pl
vip
witam, dziś serwis w ramach gwarancji powymieniał w moim 55VT50 głośno chodzące wentylatorki , zasłonili otwory- nie ma już prześwitów i może wgrali nowego softa więc hula bez zastrzeżeń. Tylko jedno ale: Tv połączone z internetem poprzez wifi 10 Mb/s i bardzo słabo ładują się strony na TVNPLAYER przy jakości HD często się zawiesza obraz może ktoś z kolegów tą kwestie wytłumaczy??

Probowales podlaczyc przez kabel i sprawdzic czy masz ten sam problem?? Moze jakies porty masz poblokowane na routerze i przez to Panasonica nie do konca moze korzystac z neta.
 

AdaMo71

New member
Tylko od kogo ? Sklep umywa ręce i odpisuje że tylko wymiana matrycy. Inspekcja Handlowa również nic nie wskórała. Miejski Rzecznik Praw Konsumentów stwierdził że nic nie mogę zrobić i stanął za sprzedawcą. Panasonic z Warszawy również odpowiedział telefonicznie że wymiana matrycy. Pozostaje już chyba tylko oddanie sprawy do Sądu, chyba że ktoś ma jakieś inne pomysły ?.

Mam podobny problem co ty airon z tą plamą (rozjaśnioną pleksą) w prawym dolnym rogu oraz odbite palce na dole i jest to widoczne w nasłonecznionym miejscu z prawej strony przy wyłączonym tv. Zgłosiłem to do serwisu panasonica, zabrali tv i stwierdzili, że panel nie ma wad i nie widzą problemu, chociaż gościu który zabierał tv widział to. Osobiście pojechałem żeby im to pokazać w serwisie ale nie mogłem im tego udowodnić ponieważ nie było odpowiedniego światła. Panel faktycznie dobrze świeci ale ta jasna plama mnie denerwuje i też nie wiem co dalej z tym robić. Od serwisu mieszkam ponad 50 km i serwisant nie przyjedzie do domu żeby mu to pokazać. Pozdrawiam.
 

airon

New member
Mam podobny problem co ty airon z tą plamą (rozjaśnioną pleksą) w prawym dolnym rogu oraz odbite palce na dole i jest to widoczne w nasłonecznionym miejscu z prawej strony przy wyłączonym tv. Zgłosiłem to do serwisu panasonica, zabrali tv i stwierdzili, że panel nie ma wad i nie widzą problemu, chociaż gościu który zabierał tv widział to. Osobiście pojechałem żeby im to pokazać w serwisie ale nie mogłem im tego udowodnić ponieważ nie było odpowiedniego światła. Panel faktycznie dobrze świeci ale ta jasna plama mnie denerwuje i też nie wiem co dalej z tym robić. Od serwisu mieszkam ponad 50 km i serwisant nie przyjedzie do domu żeby mu to pokazać. Pozdrawiam.

Samo rozjaśnienie można by było być może jeszcze przeżyć, tylko w tej chwili w tym miejscu mam już żółtą plamę która jest coraz bardziej widoczna na oglądanych materiałach. Oczywiście to rozjaśnienie się powiększa, plama również a do tego rozjaśnienie pojawiło się również z drugiej strony telewizora. Włącz tv i na jasnym tle widać będzie to rozjaśnienie doskonale z lekkiego kąta z boku. Może tak im to pokaż. Pozdrawiam.
 

AdaMo71

New member
Samo rozjaśnienie można by było być może jeszcze przeżyć, tylko w tej chwili w tym miejscu mam już żółtą plamę która jest coraz bardziej widoczna na oglądanych materiałach. Oczywiście to rozjaśnienie się powiększa, plama również a do tego rozjaśnienie pojawiło się również z drugiej strony telewizora. Włącz tv i na jasnym tle widać będzie to rozjaśnienie doskonale z lekkiego kąta z boku. Może tak im to pokaż. Pozdrawiam.

Jak pisałem u mnie jest coś z tą pleksą. Sprawdzałem matrycę na różnych materiałach i nic takiego nie zauważyłem jak opisujesz z tą żółtą plamą. Dobrze, że wykupiłem gwarancję na 5 lat, na pewno tego tak nie zostawię i będę to reklamował.
 

bokciu

Banned
Witam,
Od tygodnia użytkuję 50VT50 i zauważyłem pewien problem.
Mianowicie,przy odtwarzaniu filmów avi z pendriva występuje pewien brak płynności.Wygląda to tak ,że co jakiś czas obraz minimalnie przeskakuje ,rwie a przy plikach HD przy tych skokach pojawiają się piksele.Zjawisko jest minimalne i trwa dosłownie ułamek sekundy ale jest zauważalne i denerwujące.Co ciekawe zawsze występuje w tych samych fragmentach filmu czyli jeżeli np. jest to 12minuta i 34 sekunda to cofając film zawsze wystepuje w tym miejscu.
Odtwarzając ten sam film na blu Rayu 320 zjawisko nie występuje.Miałem wcześniej VT30 i też tego nie zauważyłem.
Czy ma ktoś ten sam problem czy może ktoś to zauważył?
 

AdaMo71

New member
Jak pisałem u mnie jest coś z tą pleksą. Sprawdzałem matrycę na różnych materiałach i nic takiego nie zauważyłem jak opisujesz z tą żółtą plamą. Dobrze, że wykupiłem gwarancję na 5 lat, na pewno tego tak nie zostawię i będę to reklamował.

Witam, Oddałem tv do serwisu ze zdjęciami które zrobiłem i wysłałem im na maila. Zobaczymy co wymyślą z tą smugą.
 

Attachments

  • DSCF9877.jpg
    DSCF9877.jpg
    483,2 KB · Wyś: 143
  • DSCF9880.jpg
    DSCF9880.jpg
    490 KB · Wyś: 165
  • DSCF9858.jpg
    DSCF9858.jpg
    295,1 KB · Wyś: 127
  • DSCF9859.jpg
    DSCF9859.jpg
    282,5 KB · Wyś: 139

AdaMo71

New member
Witam,
Plazma wróciła z serwisu naprawiona a raczej przeczyszczona. Okazało się, że ta smuga to zabrudzona szyba od wewnątrz. Rozmawiając z technikiem co mogło to spowodować, że taka smuga się zrobiła odpowiedział mi, że najprawdopodobniej w takim stanie wyszła z fabryki. Najważniejsze, że nie ma śladów ingerencji serwisu na plazmie :D
 

jacazcienia

New member
Witam, dzwoniłem do działu technicznego TVNPLAYER zapytaniem dlaczego nie zawsze mogę odtworzyć ich programów. Odpowiedzieli że to wina oprogramowania telewizora i już tą sprawę oni zgłaszali do firmy PANASONIC.
Ciekawe kiedy poprawią oprogramowanie??
Pozdrawiam właścicieli VT
 

jazzy

New member
Krytykowac prawda moze kazdy! Ja mam midel vt50 i uwazam go za rewelacyjny. Malo tego znajomy rowniez ten sam model posiada w podobnym czasie i zadnych przypadlosci opisanych nie trafil. Wiec pisza ci ktorzy maja problemy a jaki to jest procent wszystkich sprzedanych u nas tych modeli? Nie wiem. Nie ma rzeczy ktora sie nie psuje - nawet bezawaryjne Audi czy Mercedesy teraz to juz inna jakosc!
Ale nazywanie na tej podstawie czegos dziadostwem to zwykla przesada.
Zebranie kilku uwag opisanie ich jako standard w tym modelu to nazwe zwyklym dziadostwem a znajac zycie ten telewizor penie w sklepie widzieli.
Dlatego tez napisze jestem zadowolonym uzytkownikiem tego telewizora uwazam ze hest bardzo dobry jskosc obrazu rewelacyjna i z czystym sercem bede go polecal jak i kolejne plazmy Panasonica szkoda tylko ze to juz ostatnie modele.
Pozdrawiam


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
 
Do góry