Panasonic 60ZT60 (test otwarty)-w poszukiwaniu doskonałości.

toona

New member
Witam.

Panowie, macie te telewizory powieszone na scianie albo wolnostojace? Bo jedna z przyczyn tego wygiecia moze byc zle zawieszony telewizor (krzywa sciana). Sczerze, bardzo watpie, ze by byli wygiete juz z fabryki ...

Czytalem cos na ten temat i zawsze, jak sie pojawil problem to byl to telewizor, ktory byl zle dystrybuowany. Zostal uszkodzony przez spedytora albo byl uszkodzony w sklepie u sprzedawcy. Jak sie nie myle to tutaj w watku ST60 widzialem zdjecie telewizora, ktory lezal u sprzedawcy plasko na ziemi! Oczywiscie to sa sytuacje ktore moga byc za kilka tygodni albo miesiacy przyczyna tych problemow ...

Tez czytalem, ze niektorzy uzytkownicy slyszeli wedlug nich zbyt glosno wentylatory to dzwonili do serwisow i po "poprawieniu" tych wentylatorow sie pojawili mikropekniecia w panelu! Poprostu szklo i rama w modelach VT/ZT sa bardzo cienkie i wymagaja delikatne traktowanie.


Oczywiscie to jest tylko moja opinia. Posiadam ZT60 od 19. grudnia i wciaz istnieje mozliwosc, ze u mnie sie tez pojawi jakis problem ...

Trzymam kciuki i pozdrawiam z Czech.

Tony
Mój stoi na podstawce. Nie myślałem o wieszaniu bo podstawa jest bardzo ładna i super się komponuje z mebelkiem.
Co do głośnych wentylatorów to miły serwisman z Panasonica powiedział, aby to zgłosić i mają na to patent. Moje mi nie przeszkadzają.
 

kobito

New member
Panowie to jest ewidentnie spier...na sprawa na etapie produkcji czy to jakośći materiałów czy dbałości przy produkcji w moim odkleja sie jeden narożnik a tv ma przepracowane ze 100 godzin a sam tv jest zimny!,jak led podczas pracy, a od roku posiadam vt50 i podczas pracy jest goracy i nic się nie odkleja a jest bliżniaczo podobny do zt60 .....
 

Shadowbad.

New member
W tym modelu panel wyświetlacza i szyba są ze sobą sklejone. W innych telewizorach plazmowych zazwyczaj jest przerwa między tymi elementami. Przedstawiciel Panasonica, który dokonywał oględzin mojego telewizora stwierdził, że będzie to problem z tym związany. Dodał jeszcze, że jestem pierwszym klientem, który zgłosił podobny problem i pierwszym na Śląsku jeśli chodzi o model serii ZT. Niestety nie potrafił mi powiedzieć jak to wygląda w przypadku innych województw czy ogólnie w skali kraju, gdyż nie ma dostępu do takich informacji. Co do zagranicy, to jeszcze nie natknąłem się na żadne informacje na ten temat.
 

kobito

New member
A to co mnie zastanawia w moim zt60 to to że nie emituje ciepła jak to na plazme przystało podczas pracy!, jest cieplejszy od temp. otoczenia o 1 lub 2 stopnie.
 

toona

New member
W tym modelu panel wyświetlacza i szyba są ze sobą sklejone. W innych telewizorach plazmowych zazwyczaj jest przerwa między tymi elementami. Przedstawiciel Panasonica, który dokonywał oględzin mojego telewizora stwierdził, że będzie to problem z tym związany. Dodał jeszcze, że jestem pierwszym klientem, który zgłosił podobny problem i pierwszym na Śląsku jeśli chodzi o model serii ZT. Niestety nie potrafił mi powiedzieć jak to wygląda w przypadku innych województw czy ogólnie w skali kraju, gdyż nie ma dostępu do takich informacji. Co do zagranicy, to jeszcze nie natknąłem się na żadne informacje na ten temat.

Ja też ponoć jestem pierwszym klientem który zgłosił ten problem(warszawa). Zastanawiające.
 

Tonito

New member
Mam ZT60 zawieszona tylko trzy cm od sciany i jak ide okolo wlaczonego telewizora to czuje cieplo od szyby ...

Oto jest oficialny watek na AVS Forum, gdzie sa opisane wszystkie problemy i doswiadczenia uzytkownikow modelu ZT60 ...

http://www.avsforum.com/t/1474480/official-zt60-owners-thread

Znajdziecie tutaj problemy z zakupem przez Amazon albo inne sklepy, problemy z delaminacja i wentylatorami i inne rzeczy ...
 
Ostatnia edycja:

kobito

New member
Ja muszę przystawić dłoń na około 2-3 cm do ekranu aby poczuć cokolwiek ... i to mnie zastanawia bo vt50 to grzejnik w porównaniu z moim zt60
 

Shadowbad.

New member
Ja też ponoć jestem pierwszym klientem który zgłosił ten problem(warszawa). Zastanawiające.
Powiedział może coś więcej??? Chodzi mi człowieka z Panasonica. U mnie w ruch poszedł aparat fotograficzny i linijka. Cała sesja to jakieś kilkanaście a może nawet kilkadziesiąt zdjęć i info, że musi mieć ich jak najwięcej, ponieważ takie dostał polecenie. Zdjęcia miał wysłać do fabryki. Wczoraj telewizor po ponad trzech tygodniach od jego wizyty został wreszcie zabrany przez serwis Panasonica min w jego własnej osobie i wysłany do Radomia. Jak dobrze pójdzie, twój może trafić tam wcześniej od mojego :)
 

toona

New member
Może warto się zorganizować w grupę w sprawie tej usterki. "W kupie siła Mości Panowie". Ciekaw jestem ile jeszcze takich przypadków występuje i ile szt tego nota bene fajnego telewizora sprzedano w naszym pięknym kraju.
 

toona

New member
Powiedział może coś więcej??? Chodzi mi człowieka z Panasonica. U mnie w ruch poszedł aparat fotograficzny i linijka. Cała sesja to jakieś kilkanaście a może nawet kilkadziesiąt zdjęć i info, że musi mieć ich jak najwięcej, ponieważ takie dostał polecenie. Zdjęcia miał wysłać do fabryki. Wczoraj telewizor po ponad trzech tygodniach od jego wizyty został wreszcie zabrany przez serwis Panasonica min w jego własnej osobie i wysłany do Radomia. Jak dobrze pójdzie, twój może trafić tam wcześniej od mojego :)

Powiedział tylko,że to wada mechaniczna i miałem wrażenie, że stara mi się udowodnić, że to moja wina, oraz że jeszcze się z podobnym przypadkiem nie spotkał. Miał tylko zobaczyć, a decyzje zapadną w kwaterze głównej.
 

Shadowbad.

New member
Powiedział tylko,że to wada mechaniczna i miałem wrażenie, że stara mi się udowodnić, że to moja wina, oraz że jeszcze się z podobnym przypadkiem nie spotkał. Miał tylko zobaczyć, a decyzje zapadną w kwaterze głównej.
Jestem jak najbardziej za ewentualnym grupowym rozwiązaniem. Ale najpierw dajmy szansę serwisowi Panasonica. Przyznam, że dość dziwny i nader zastanawiający wydał mi się pomysł z wymianą ramki w przypadku gdy ewidentnie, to nie ona jest krzywa a właśnie sam panel. Ale na razie nie komentuje tego do momentu aż nie zobaczę rezultatów tej naprawy. Ów przedstawiciel Panasonica dodał jeszcze, że w gruncie rzeczy, to nie wie czy i co będzie robione przy tym telewizorze. Co do komunikatu, to usłyszałem niemal identyczny w wymowie do tego jaki ty opisujesz, choć w gwoli ścisłości i uczciwości muszę przyznać, że nie dawano czy wręcz sugerowano mi w tym mojej winy.
 

toona

New member
Jestem jak najbardziej za ewentualnym grupowym rozwiązaniem. Ale najpierw dajmy szansę serwisowi Panasonica. Przyznam, że dość dziwny i nader zastanawiający wydał mi się pomysł z wymianą ramki w przypadku gdy ewidentnie, to nie ona jest krzywa a właśnie sam panel. Ale na razie nie komentuje tego do momentu aż nie zobaczę rezultatów tej naprawy. Ów przedstawiciel Panasonica dodał jeszcze, że w gruncie rzeczy, to nie wie czy i co będzie robione przy tym telewizorze. Co do komunikatu, to usłyszałem niemal identyczny w wymowie do tego jaki ty opisujesz, choć w gwoli ścisłości i uczciwości muszę przyznać, że nie dawano czy wręcz sugerowano mi w tym mojej winy.
Również daje im szansę, ale za 18 k oczekuje się czegoś więcej. Będę zdawał relację z przebiegu procesu reklamacji.
 

Shadowbad.

New member
Również daje im szansę, ale za 18 k oczekuje się czegoś więcej. Będę zdawał relację z przebiegu procesu reklamacji.
Świetnie, że masz zamiar zdawać relację z przebiegu i realizacji tej reklamacji. Prawdę powiedziawszy chciałem cię o to prosić. W takim razie jest nas już dwóch. Sam też uważam, że za te pieniądze należy oczekiwać czegoś więcej i dlatego właśnie nie odpuszczę tej sprawy.
 

toona

New member
Świetnie, że masz zamiar zdawać relację z przebiegu i realizacji tej reklamacji. Prawdę powiedziawszy chciałem cię o to prosić. W takim razie jest nas już dwóch. Sam też uważam, że za te pieniądze należy oczekiwać czegoś więcej i dlatego właśnie nie odpuszczę tej sprawy.

Właśnie odebrałem telefon z serwisu. Jutro zabierają sprzęt do naprawy. Pan po drugiej stronie słuchawki nie był w stanie wyjaśnić na czym będzie polegała naprawa. Sprawa ma być załatwiona do piątku. Jestem mile zaskoczony szybkością działania serwisu.
 

Shadowbad.

New member
Właśnie odebrałem telefon z serwisu. Jutro zabierają sprzęt do naprawy. Pan po drugiej stronie słuchawki nie był w stanie wyjaśnić na czym będzie polegała naprawa. Sprawa ma być załatwiona do piątku. Jestem mile zaskoczony szybkością działania serwisu.
Gratuluję. U mnie trwa to już dokładnie miesiąc i dwa dni. Do tego nie mam żadnej informacji kiedy sprawa się zakończy.
 

kobito

New member
Witajcie, cieszę się niezmiernie z wieści jakie zamieściliście na forum i mam nadzieje że tv wrócą naprawione jak należy!!!
 

Shadowbad.

New member
Zgodnie z wczorajszą popołudniową informacja telefoniczną, serwis dostarczył mi mój telewizor. Już przy odpakowywaniu zauważyłem, że srebrna ramka okalająca panel wyświetlacza została wymieniona na nową. Cała była zabezpieczona ochronną folią, a do tego jej wymianę potwierdził przedstawiciel Panasonica i moje późniejsze oględziny. Po ustawieniu na podstawie i oględzinach telewizora, od razu zauważyłem, że szczelina po między ramką a wyświetlaczem zniknęła. Połączenie jest równe, a w jego miejscu nie widać prześwitów światła z wnętrza panelu. Drugi narożnik, który cechowała podobna nieco mniejsza szczelina lecz, która ujawniała się dopiero po tym gdy panel się rozgrzał, również znikła i nie pojawiła się mimo trzech godzin pracy telewizora. Górna krawędź tafli szkła o dziwo jest prosta co znaczy, że jest to w istocie jakiś rodzaj tworzywa sztucznego a nie szkło. Jedyne co zwróciło moją uwagę, a czego wcześniej nie zauważyłem, to wycięcia na rogach tylnej maskownicy na krawędzi jej styku z ramką. W wyniku wymiany ramki jedno ze wspomnianych wycięć stało się nieco bardziej widoczne. Wcześniej było po prostu nieco głębiej zagięcia ramki a zatem lepiej osłonięte przez jej krawędź. Sprawdziłem, wszystkie cztery narożniki tylnej maskownicy mają takie wycięcia. Ogólnie telewizor niemal nie nosi śladów jakiegokolwiek majstrowania przy nim. Śruby nie mają poobdzieranych wpustów na wkrętak, a tylna maskownica nie jest nigdzie zarysowana czy wgięta. Jedyne ślady, to odciski palców na tylnej maskownicy telewizora. Dosłownie raj dla policyjnego technika daktyloskopii. Wraz z telewizorem otrzymałem pismo z Panasonic Polska w którym to piśmie jest informacja dotycząca mojej reklamacji. Ogólnie ów pismo potwierdza moje podejrzenia co do przyczyn powstania prześwitów światła między panelem a ramą TV. Chodzi o różny współczynnik rozszerzalności termicznej zespolonych ze sobą materiałów składających się na ekran tego telewizora. Jest tez informacja o samej ramce, która nie jest zespolona na stałe z wyświetlaczem i nie stanowi konstrukcji nośnej panelu a jedynie jego element ozdobny. Zapewniono mnie też, że sam panel nie uległ delaminacji lecz 2 mm odkształceniu właśnie za sprawą temperatury i faktu, że matryca wyświetlacza oraz szyba stanowią w tym modelu całość. Po za tym zapewnienie, że parametry obrazu odbiornika pozostają bez zmian bez względu na fakt występowania podobnego zjawiska. W tej chwili to wszystko na temat mojego ZT. Przez następnych kilka dni dokładniej mu się przyjrzę i poinformuję o swoich spostrzeżeniach dotyczących ewentualnych problemów. Oczywiście czekam też na informacje dotyczące bliźniaczego przypadku reklamacji ZT, która ma miejsce obecnie w stolicy.
 
Do góry