Panasonic 50Vt60 - test otwarty. Jakość która otwiera inne horyzonty, zniewala ...

pantomima

Banned
Jezeli te powidoki / wypalenia bd pojawialy sie czesciej niz w przypadku plazm,po krotszym okresie katowania kanalu z jaskrawym logo to bd to niewatpliwie problem,mankament tej technologii .
 
D

Deleted member 121090

Guest
Wiadomo że w przypadku jednego OLEDA wystarczyło 2-3 godziny grania.
Źle to wygląda.
Drugi był z wystawy sklepu więc to trochę inna historia. Ale to przecież najnowszy model więc też nie ma nalatane tysięcy godzin.
 

pantomima

Banned
Witam
Po 13 dniach regeneracji w serwisie moja plazma wrocila do mnie ( w stanie sprzed awarii -czyli zadnych rysek,uszkodzen z zewnatrz czego doswiadczylem juz kiedys w przypadku innego modelu ).

Opis naprawy - wymiana SU board ,innymi slowy Zasilacz .
Na wykonana usluge i wymienione czesci serwis udzielil 3 miesiecznej gwarancji .

Reasumujac - cala akcje oceniam pozytywnie ,serwis Panasonica spisal sie na 5ke . Zadnej zwloki,opoznien ,dyskusji .Wszystko przebieglo sprawnie ,tak jak odbyc sie powinno .
10 wrzesnia konczy mi sie 2 letnia gwarancja tak ze z nadzieja patrze w przyszlosc ze byla to moja pierwsza a zarazem juz ostania awaria tego modelu ;)

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

bubafat

Active member
Bez reklam
Fajnie.oby dzialal przez kolejne 5 lat bezproblemowo.
Jedna uwaga. SU board, to raczej driver, a nie zasilacz. Tego nalezy kojarzyc z sekcja P-board (od power supply) ;)
 

RHJG

New member
Bez reklam
Witam odstaw go na bok,schowaj do piwnicy to będzie ostatnia awaria ? Żartuje,gratuluje wszystko będzie OK !
 

pantomima

Banned
Dzieki .
Jak znowu cos padnie to zaczne rozgladac sie za nowym tv(oledem) ;) , nie oledzikiem 55" ;)

Moze i masz racje ze to nie zasilacz . Nie znam sie na tym , podaje tylko to co uslyszalem od Pana z serwisu ;)
 
Ostatnia edycja:

theSpeech

New member
Odświeżam temat na wypadek, gdyby ktoś nadal wkurzał się na krzaki Cyfrowego Polsatu i ignorancji ich pracowników. Zbliża się umówiony termin naprawy problemu, więc proponuję pisać do UKE...

"Brak polskich czcionek w EPG przy odbiorze sygnału z TV kablowych w większości wynika z błędnej sygnalizacji w strumieniu EPG co do używanego kodowania polskich znaków. TV kablowe używają polskich czcionek, ale nie sygnalizują tego w strumieniu (zgodnie ze specyfikacją DVB) przez co telewizor do dekodowania EPG i napisów DVB używa standardowej tablicy zgodnie z normą EN 300 468 w wyniku czego występują w/w problemy. Odbiorniki Panasonic są zgodne z normą DVB (sierpień 2011). Problem może naprawić tylko nadawca sygnału poprzez zgodne ze specyfikacją sygnalizowanie używanego kodowania znaków. Jest to oficjalne stanowisko firmy Panasonic Polska w sprawie".


"W nawiązaniu do otrzymanego zgłoszenia uprzejmie informujemy, że problem związany z brakiem polskich znaków w EPG na module CAM Cyfrowego Polsatu współpracującym z TV Panasonic jest nam znany i prowadzimy prace mające na celu jego rozwiązanie. Jednocześnie wyjaśniamy, że na chwilę obecną Cyfrowy Polsat nie jest w stanie podać dokładnej daty ewentualnego wypuszczenia nowego oprogramowania".

Po Świętach zwrócę się pisemnie do CP (CC: UOKiK i UKE) z prośbą o ustosunkowanie się do informacji z Panasonica. Zobaczymy co dalej...:popcorn:

Jak napisałem tak też zrobiłem i zwróciłem się do UKE
Zwracam się do Państwa w imieniu wszystkich użytkowników telewizorów posiadających możliwość obsługi Państwa modułów CI.
Jestem posiadaczem telewizora marki Panasonic model vt60. Posiadający 2 sloty na karty CI, dwa tunery DVBS, tuner DVBT i tuner DVBC. Zakupiłem w waszej ofercie moduł CI, który po zamontowaniu okazał się, że nie wyświetla poprawnie polskich znaków w trybie EPG. Zwróciłem się z zapytaniem dwutorowo, czyli do was i do firmy Panasonic.
Na moje pytanie, które brzmiało tak:

Szanowni Państwo,
Ostatnio zmieniłem dekoder na ModemCI+ i okazało się, że EPG nie obsługuje polskich znaków. Jestem posiadaczem telewizora Panasonic. Zgodnie ze stanowiskiem firmy winny jest nadawca, że nie obsługuje Panasonica. Proszę o informację, czy CP zrobi coś w tym kierunku. Widziałem na stronie internetowej, że prowadzili państwo testy modułów na Samsungach i LG.
Pozdrawiam

Otrzymałem odpowiedź:
Bardzo dziękujemy za wszystkie uwagi dotyczące funkcjonowania Cyfrowego Polsatu. Wszystkie Państwa spostrzeżenia są dla nas bardzo cenne i zostaną przekazane osobom mającym bezpośredni wpływ na oprogramowanie sprzętu oferowanego przez naszą firmę.

Ponownie zwróciłem się z zapytaniem:
Dziękuję za ogólną odpowiedź, ale kiedy dostanę odpowiedź od działu technicznego??? Jestem na etapie testowania sprzętu i mam 14 dni na ewentualną wymianę modułu na dekoder prv.

Otrzymałem odpowiedź:
Uprzejmie informujemy, że Cyfrowy Polsat cały czas prowadzi działania mające na celu poprawienie funkcjonowania oprogramowania sprzętu. Jednocześnie wyjaśniamy, że data ewentualnego pojawienia się nowego oprogramowania nie jest znana

W międzyczasie otrzymałem odpowiedź z Panasonica, więc kolejny raz zwróciłem się z zapytaniem:
Poniżej wklejam informację z Panasonic Polska z prośbą o ustosunkowanie się techników.

Brak polskich czcionek w EPG przy odbiorze sygnału z TV kablowych w większości wynika z błędnej sygnalizacji w strumieniu EPG co do używanego kodowania polskich znaków. TV kablowe używają polskich czcionek, ale nie sygnalizują tego w strumieniu (zgodnie ze specyfikacją DVB) przez co telewizor do dekodowania EPG i napisów DVB używa standardowej tablicy zgodnie z normą EN 300 468 w wyniku czego występują w/w problemy. Odbiorniki Panasonic są zgodne z normą DVB (sierpień 2011). Problem może naprawić tylko nadawca sygnału poprzez zgodne ze specyfikacją sygnalizowanie używanego kodowania znaków. Jest to oficjalne stanowisko firmy Panasonic Polska w sprawie.

Otrzymałem następującą odpowiedź:
Bardzo dziękujemy za wszystkie uwagi dotyczące funkcjonowania Cyfrowego Polsatu. Wszystkie Państwa spostrzeżenia są dla nas bardzo cenne i zostaną przekazane osobom mającym bezpośredni wpływ na funkcjonowanie naszej firmy.


Jednocześnie informuję, że prześledziłem największe fora w Polsce zajmujące się tematyką odbioru telewizyjnego ( hdtv forum, hdtv forum polska , satkurier, elektroda) i od 2011 roku sygnalizowane są problemy z Cyfrowym Polsatem i jego nadawaniem. Jest mnóstwo postów przedstawiających tzw krzaki w EPG, gdzie nadawcą jest CP. Osoby wypowiadające się na forach pisały i piszą, że Polsat nie robi nic w kierunku naprawienia problemu. problemy są z Panasonikiem, Sony i Philipsem. Odpowiedzi jakie otrzymują są identyczne jakie ja otrzymałem. Państwa spostrzeżenia są dla nas bardzo cenne. Jak są cenne skoro nic nie zostało zrobione przez 4 lata, aby poprawić jakość nadawanego sygnału. Dlaczego odbiorcy NC+,(wcześniej Cyfry i N) nie mają problemów z krzakami w EPG??

Ostateczna odpowiedź Panasonic Polska dziękujemy za kontakt z Biurem Obsługi Klienta Panasonic Polska. Wynika to ze specyfikacji technicznej produktu. EPG nie jest w żaden sposób zależne od naszego telewizora i jest wyświetlane przez telewizor po odebraniu strumienia z danymi. Jeżeli te dane ulegną uszkodzeniu, może dochodzić do takich sytuacji, jak opisywane przez Pana. Sygnał z danymi EPG zależny jest od nadawcy i bardzo ważne jest żeby wysyłał zgodnie z normą o której pisaliśmy Panu w poprzedniej korespondencji. Stanowisko i wyjaśnienie Firmy Panasonic Polska w/w sprawie jest ostateczne i wyczerpujące.

Tutaj chciałbym zadać pytanie: Jeżeli w Polsce istnieją normy nadawania sygnału telewizyjnego i producenci sprzętu spełniają te normy, to dlaczego nadawca sygnału czyli Cyfrowy Polsat nie musi spełniać tych norm? Dlaczego znając problem, nic nie zostało zrobione w tej kwestii?? Kiedy nadawany przez was sygnał będzie zgodny z polską specyfikacją kodowania znaków??

Taką odpowiedź uzyskał UKE (sorki za jakość)
Polsat.jpg
 

Jacek144

New member
Cieszę się theSpeech ,że masz tyle zdrowia i wytrzymałości. Ja już wcześniej się poddałem,bo prawdę mówiąc nie ma z kim rozmawiać. Walczyłem,ale jest ściana i jak ktoś nie chce jest "przeskoczyć" to jest problem. Przecież to by EPG działało jak należy,wystarczy do strumienie dołożyć deklarację jak "plioterki" są kodowane i po kłopocie. Bajki o oprogramowaniu i tym podobne,to wykręt tylko. nc+ jakoś nie ma z tym problemu, a CP ma nas w d...ie. Kup nasz dekoder to będziesz miał dobrze. To jest ich polityka. Moduł to be.
 

andrzejkocerba

New member
Może ktoś z was koledzy mający ten telewizor ma jakieś sugestie w sprawie mojego problemu bardzo proszę o pomoc temat na forum - Panasonic tx-p50vt60e problem z pionowymi pasami na matrycy - błagam o pomoc
 

theSpeech

New member
Odświeżam temat na wypadek, gdyby ktoś nadal wkurzał się na krzaki Cyfrowego Polsatu i ignorancji ich pracowników. Zbliża się umówiony termin naprawy problemu, więc proponuję pisać do UKE...



Jak napisałem tak też zrobiłem i zwróciłem się do UKE


Taką odpowiedź uzyskał UKE (sorki za jakość)
View attachment 12447


Drodzy koledzy i koleżanki, jak to określiła p. Socha, radca prawny CP, Cyfrowy Polsat wywiązał się ze swojego zobowiązania i z dniem 3 grudnia problem został rozwiązany.
Sprawdziłem i potwierdzam na moim 65vt60 problem zniknął - krzaków brak :popcorn:
 

Jacek144

New member
Drodzy koledzy i koleżanki, jak to określiła p. Socha, radca prawny CP, Cyfrowy Polsat wywiązał się ze swojego zobowiązania i z dniem 3 grudnia problem został rozwiązany.
Sprawdziłem i potwierdzam na moim 65vt60 problem zniknął - krzaków brak :popcorn:

Dzięki za wygraną. Wreszcie jest po ludzku.
Masz niezłą siłę przekonywania.
 

jarod12

New member
Witam. przerabiałem temat TV 2 lata temu. Teraz jako że f8500 kupiony wtedy niestety padł, musze coś kupić. Chciałem zostac przy plazmach (nie mam czasu się zagłębiac w Ledy choć może przez 2 lata dużo się zmieniło w tej technologii i warto to rozwazyć??).
Krótko mówiąc, mam okazję kupić vt50 lub vt60 (po naprawie). Napiszcie proszę czy Tv po 2 latach doświadczeń nadal jest tak polecany jak na początku, czy wyszły jakieś wady, awaryjność itp. (o szumie wiatraków pamiętam). Sorry ale musze się szybko zdecydować więc czytanie 190 stron watku przy innych obowiązkach raczej nierealne, choć się staram. prosze o krótką odpowiedż czy vt60 nadal jest uważany na najlepsza plazmę i czy jest awaryjny (niestety kupno bez gwarancji). A może jednak Led? Pozdrawiam
 

astw

New member
Witam. przerabiałem temat TV 2 lata temu. Teraz jako że f8500 kupiony wtedy niestety padł, musze coś kupić. Chciałem zostac przy plazmach (nie mam czasu się zagłębiac w Ledy choć może przez 2 lata dużo się zmieniło w tej technologii i warto to rozwazyć??).
Krótko mówiąc, mam okazję kupić vt50 lub vt60 (po naprawie). Napiszcie proszę czy Tv po 2 latach doświadczeń nadal jest tak polecany jak na początku, czy wyszły jakieś wady, awaryjność itp. (o szumie wiatraków pamiętam). Sorry ale musze się szybko zdecydować więc czytanie 190 stron watku przy innych obowiązkach raczej nierealne, choć się staram. prosze o krótką odpowiedż czy vt60 nadal jest uważany na najlepsza plazmę i czy jest awaryjny (niestety kupno bez gwarancji). A może jednak Led? Pozdrawiam

Jeśli cena tych tv jest atrakcyjna, to oczywiście tylko tv plazmowy. Jeśli kupujemy - jako konsumenci -używany tv od firmy to przysługuje nam rok roszczeń z tytułu rękojmi za wady (także, gdy gwarancja wygasła). TV LCD z podświetleniem LED nadal mają - w mojej ocenie - nieporównywalnie gorszy obraz od dobrych tv plazmowych, w wielu przypadkach niedoświetlone rogi, tzw. clouding itp. Warto zauważyć, iż wielu producentów tv już na rynku elektroniki konsumenckiej nie ma, a produkty pod ich nazwami oferują licencjobiorcy. Niektórzy inni producenci sprzedali swoje fabryki i produkują u podwykonawców. Czy to dobrze? Każdy musi ocenić sam.
 
Do góry