Nowe kamery od Sony !!!

Shinzon

New member
Posejdon, ja właśnie sprzedałem swoją Sony CX-6, aby kupić nową SONY XR500. Jednak ten kurs walutowy wszystko mi spaprał i aby nie zostać bez kamery to kupiłem SR11. Jak masz możliwość to oczywiście poczekaj. Może kurs złotego się poprawi, a ceny Sony XR500 spadną w USD. Z pewnością różnica pomiędzy SR7 a XR500 jest znaczna jeżeli chodzi o jakość i możliwości tej nowej kamery.

Jak zakupiłem SR-11 jeszcze z jednego powodu. A mianowicie w krótce ten model nie będzie już dostępny. A więc wtedy nie będzie wyjścia i gdybym chciał kupić dobrą kamerę Sony z dyskiem twardym to zostaje już tylko XR500, bo XR200 to pomyłka. Może ktoś zapytać czemu Sony. A więc dlatego, że mam sporo dodatków, które zostały mi po CX-6, takie jak dodatkowa lampa na kamerę, dodatkowa bateria, karty pamięci Memory Stick Pro Duo (4GB i 2x 8GB). Gdybym wybrał np. Canona to na dodatki musiałbym jeszcze wykładać dodatkową kasę.

Też ostatnio testowałem filmy z Sony CX-6 i SR 11 na 40-calowym Samsungu Full HD. Nagrałem AVCHD na płytę DVD i odtwarzałem w odtwarzaczu stacjonarnym Blu-Ray. W życiu nie widziałem tak pięknego obrazu. Nawet z Sony CX-6 obraz był rewelacyjny. Coś przepięknego.

A odnośnie SONY XR500 ... he he pewnie też ją kiedyś kupię, jak ceny spadną. Może za rok. Ale wtedy pewnie będzie jeszcze coś lepszego. Na chwilę obecną cieszę się ze swojej SR-11, bo XR-500 jest moim zdaniem w najbliższej przyszłości nieosiągalna dla mnie.
 
Ostatnia edycja:

jackpe

New member
A ja sobie oglądam nagrania z sr12 z moją małą,która się zmienia z dnia na dzień i czytam forum :) A tak na poważnie to różnica pomiędzy starymi i nowymi modelami na klpie z linku jest duża. O ile pliki z sr11 nie były specjalnie spaprane a z xr520 dodatkowo odszumione. Niedługo powinny się ukazać jakieś normalne testy i wtedy zobaczymy. Panasonic przecież też pokazał fajny sprzęt.
 

Shinzon

New member
Masz racje jackpe. Aby można było sensowne wnioski wyciągnąć to trzeba poczekać na niezależne testy. Wiadomo, że jeżeli np. prezentacje nowych kamer robi Sony i porównuje SR-11 z XR520 to wiadomo, że głównym celem jest jak najlepsze pokazanie XR520 i jak najgorsze SR11. No bo jaki interes ma teraz Sony w chwaleniu SR-11, którą wycofali z rynku. Żaden. A więc żeby sprzedaż XR520 pchać do przodu mogą nawet nieco naginać te porównania. Przypuszczam, że obraz z XR-520 w dobrych warunkach oświetleniowych niczym nie będzie się różnił od SR-11.

A w kiepskim oświetleniu ... można sobie radzić na różne sposoby. Ja dla przykładu przy swojej Sony CX-6 aby poprawić jakość w kiepskim oświetleniu kupiłem sobie lampe montowaną na kamerę. Spokojnie działa mi ona na SR-11. Taka lampa oczywiście nie oświetli sali weselnej, ale w warunkach domowych i niewielkich pomieszczeniach to sprawdza się bardzo dobrze. Oczywiście czerpie ona prąd z baterii w kamerze, ale musi być coś za coś, stąd dodatkowy akumulator jest niezbędny.

lampad.jpg
 
Ostatnia edycja:

posejdon82

New member
xr 500

O ciekawa ta lampa,szczerze moja SR7 nie dawala sobie rady w slabym swietle,pewnie sony nic w tej sprawie nie poprawilo w sr 11 i sr12,stabilizacja taka sobie wiee mozna by pisac...dodatkowa bateria wskazana...ja mialem standardowa i zostala mi jeszcze np fh70 calkiem bylem zadowolony, 2 baterie wystarczaly na fajny wypad w gory itd.Shinzon co mozesz powiedziec o zdjeciach robionych twoja kamera to az 10.2 (4/3) i 7.6(16/9) zy naprawde jestes zadowolony ze zdjec?
Ja swoja SR7 mialem okazje testowac jescze na kilka innych sposobow...mianowicie sciagnalem oryginalny uchyt z tworzywa lotniczego i zamontowalem ta kamerke z dyskiem na scigaczu.Oczywiscie na wlasna odpowiedzialnosc:) przy wylaczonej funkcji ochrony dysku rozpedzilem sie do niespelna 200km na godzine i kamerka sie resetuje i wylacza.Mozna bylo sie domyslec wkoncu to twardy dysk...probowalem kilka razy i nawet zdazalo mi sie iz kamera wylaczyla sie po kilkunastu sekundach od odpalenia slinika.Dysk wchodzi w pewien rodzaj rezonansu....Takze nie polecam jej to az takich ekstremalnych wyczynow.A jeszcze wczesniej lato 2008 chcialem skoczyc z nia ze spadochronem i zapisac w swietnej jakosci film ze skydivingiem...nie czytajac oczywiscie instrukcji gdzie jest napisane jak dla analfabetow ze powyzej 4000m nie powinno sie jej wlaczac(wyjatek w samolocie)chodzi oczywiscie o cisnienie atmosferyczne...dysk na tym pulapie rozkurcza sie niczym poduszka powietrzna a ze zmiana wysokosci rozkurcza i kamera moze byc do wywalenia....oczywiscie zostawilem kamere na dole ..fil i tak jest..troche w gorszej jakosci ale to jzu chyba detal...wiem ze wiekszosc z was to wie ale moze znajdzie sie ktos komu to cos pomoze i uswiadomi:)
 

slimak

New member
Bez reklam
jackpe napisał:
różnica pomiędzy starymi i nowymi modelami na klpie z linku jest duża. O ile pliki z sr11 nie były specjalnie spaprane a z xr520 dodatkowo odszumione. Niedługo powinny się ukazać jakieś normalne testy i wtedy zobaczymy.

:)
Porównanie ciekawe, ale jakość youtube plus auto ekspozycja w kamerze, która tą prezentacje filmowała powoduje, że film jest kompletnie bezużyteczny. Co innego komentarz prezentera, ale ja w języku Koreańskim nic nie rozumiem. :-( ;-)

Przypominam porównanie XR520/CX11/HF11 w oryginalnej jakości kamer (cx11=sr11).
http://www.hdtv.com.pl/forum/showpost.php?p=324926&postcount=26
 

Shinzon

New member
@Posejdon

Nie wiem jak to wygląda w SR-7, ale SR-11 pozwala nagrywać filmy nie tylko na dysk twardy, ale również na kartę pamięci, tak jak to robi CX-6 czy też CX-11. Coś mi się jednak wydaje, że SR-7 na kartach pamięci pozwalała tylko nagrywać zdjęcia.

Nie testowałem SR-11 w ekstremalnych warunkach, ale wydaje mi się, że nagranie na karcie mogłoby zadziałać w sytuacji, gdy nie działa dysk twardy. Może właśnie SONY z myślą o miłośnikach ekstremalnych sportów wprowadziło możliwość nagrywania na kartę w SR-11 ;).

Jeżeli chodzi o wykorzystanie kart pamięci w SR-11 to bardzo mi to pasuje, jak nagrywam sobie w domu filmy. Wtedy wkładam kartę 4GB i nagrywam na full. Potem zrzuczam na kompa i robię z tego dysk DVD nagrany w AVCHD. Różnica pomiędzy 4GB na karcie i pojemności 4,7GB na dysku akurat starcza na menu i jakieś tam efekty. Mam też kartę memory 8GB i tu odpowodnikiem jest dysk DVD Double Layer 8,5 GB. Stąd mam szybką archiwizację nagrań. Dysk twardy oczywiście się przyda na wakacjach. No i moim zdaniem takie 60GB oraz możliwość nagrywania na karty jest dla mnie optymalne. Zawsze jak się skończy miejsce na dysku to można korzystać z kart, a mam karty z CX-6 (4GB oraz 2x8GB). Ceny kart spadają i zawsze można dokupić. Natomiast dysk 240GB w XR520 to moim zdaniem trochę przesada i działanie pod głośny marketing. Pewnie, że jest dużo miejsca i można nagrywać i nagrywać, ale powstaje ryzyko, że jak dysk padnie, a nie zgrało się wcześniej z niego materiału, to przepadnie niezła ilość filmów.

Jeżeli chodzi o jakość obrazu w kiepskim oświetleniu to mam porównanie CX-6 (SR7) i SR-11 i powiem, że jest poprawa. Nie jest to rewolucja ale raczej ewolucja.

Natomiast stabilizacja obrazu w moim odczuciu jest dużo lepsza niż w CX-6. Pewnie dlatego, że SR-11 jest dużo bardziej masywna niż CX-6. Nie wiem jak jest to w przypadku SR-7 bo nigdy jej nie widziałem. Jednak SR-11 jest zbudowana jak czołg i bardziej stabilnie się ją trzyma niż CX-6. Poza tym czytając opinie na camcorder.info z ich testów wynikają następujące wyniki dla stabilizacji CX-6/7 oraz SR-11/12 i różnica jest oczywista:

Stabilization (4.59)
We tested the effectiveness of the HDR-CX7’s Super SteadyShot OIS by using our custom built shake emulator, crafted exclusively for CamcorderInfo.com. The camcorder was set to full Auto mode with the LCD flipped open in order to simulate a typical recording position. The HDR-CX7 was tested at two speeds. Speed one is akin to a casual stroll down the sidewalk. Speed two is more along the lines of a hasty jog or rickety car ride. The HDR-CX7 produced a 61.2 percent shake reduction at speed one, however, failed to produce any change at speed two. Given the camcorder’s size and weight, this makes sense. These results prove it will be difficult to control fast motion, with or without Super SteadyShot.

http://www.camcorderinfo.com/content/Sony-HDR-CX7-Camcorder-Review-33297/Performance.htm

Stabilization (8.0)
The HDR-SR12 is equipped with SteadyShot Optical Image Stabilization (OIS), a process that functions by separating the lens element from the body of the camcorder to reduce shake. OIS is superior to Electronic Image Stabilization (EIS) because no pixels are sacrificed along the borders of the recorded frame.
We tested the HDR-SR12 at two speeds using our custom-built shake emulator. Speed One is the equivalent of typical stationary handheld shake, while Speed Two simulates a frequency similar to a light jog down the sidewalk or bumpy car ride. The HDR-SR12 exhibited an 80-percent shake reduction at Speed One and Two, a slight improvement from the HDR-UX7. This is most likely due to the HDR-SR12’s heavy weight and wide body.

http://www.camcorderinfo.com/content/Sony-HDR-SR12-Camcorder-Review-34809/Performance.htm

P.S.
Acha jeszcze odnośnie zdjęci jakie robi SR-11. Dużo lepsze niż CX-6. Ponadto wykorzystywane są parametry kamery jak większy zoom w SR-11 12x w porównaniu do CX-6 10x (dodam, że XR-500 też ma 12x więc nie ma tu poprawy) oraz rozpoznawanie twarzy co poprawia jakość zdjęć robionych osobom. W CX-6 tego nie było. Jakość jest już na poziomie średniego kompaktu.

Wrzucam również informacje z camcorder.info:

Still Performance (11.7)
The still performance of the Sony HDR-SR12 was tested by shooting an X-Rite Color Checker chart at an even, bright light, then running the stills through Imatest imaging software for analysis on color accuracy, noise, and saturation. At best, the SR12 was able to produce a color error of 5.13, an excellent score that well exceeded the Canon HF10, Panasonic HDC-SD9, and JVC GZ-HD6.

Podsumowując za SR-11 dałem 3.098 zł na promocji w EURO-RTV-AGD. Dziś już po tej promocji śladu nie ma, a w necie takiej ceny też już nie znalazłem. Uważam, że wybór SR-11 był na chwilę obecną dla mnie najbardziej rozsądny. Dopłacać tak dużo za XR-500 uważam za nierozsądne. Dodatkowe korzyści nie uzasadniają na razie przejścia na XR500.

A samo przejście z CX-6 na SR-11 to już duża zmiana. CX-6 nagrywa maksymalnie 1440x1080, a SR-11 pełne 1920x1080, w XR-500 jest dokładnie to samo. Jeżeli chodzi o bitrate to XR500 nie oferuje nic lepszego niż SR-11, cały czas jest to 16Mb/s (CX-6 ma 15MB/s). Dziwne, że SONY nie dało w XR-500 24MB/s jak Canon. Pewnie zostawili to sobie na następny model, aby potem w reklamach pisać. W SR-11 jest bardzo dobry wyświetlacz LCD o rozdzielczości 900 tys. punktów 3,2 cala. To samo jest w XR-500. W CX-6/SR7 był mniejszy LCD o znacznie mniejszej rozdzielczości (200 tys. punktów i 2,7 cala).

Wydaje się, że główna poprawa w XR-500 to czułość w słabym oświetleniu i stabilizacja. Ale czy warto aż tyle za to dopłacać? Wiadomo są również większe dyski, ale dla mnie to nie jest czynnik decydujący, wręcz niechciałbym dysku 240GB. A funkcja rejestrowania lokalizacji (GPS) uważam, że nie jest niezbędna. Taki gadget, który również podnosi cenę.

Odsyłam również do porównania XR500/SR-11/SR-7 na stronie SONY:
http://www.sony.pl/product/CompareP...=HDR-XR500VE&models=HDR-SR11E&models=HDR-SR7E
 
Ostatnia edycja:

Shinzon

New member
Z ciekawych dodatków do kamer SONY to polecam również konwerter szerokokątny, który znacznie poprawia pole widzenia szczególnie w pomieszczeniach. Daje to efekt oddalenia się z kamerą (mnożnik x 0,7), kiedy fizycznie oddalić się już nie da, bo się np. opiera już o ścianę. Poprawia się nie tylko pole widzenia w kręconych filmach, ale również przy robieniu zdjęć kamerą.

4150d.jpg


http://www.sony.pl/product/cac-lenses---filters/vcl-hg0737c

Efekt zastosowania znakomicie pokazuje poniższy film (który już kiedyś wrzucałem na forum, ale dam jeszcze raz):

http://www.youtube.com/watch?v=QiPmsviWeDshttp://www.youtube.com/watch?v=PxAiyweEVSY&feature=dir
 
Ostatnia edycja:

posejdon82

New member
xr 500

Ten filtr swietna sprawa ale nie potrafie na tym filmie dostrzec roznicy..chyba nie wiem o co chodzi Shinzon:( albo malosprytny jestem haha.dokladnei rozumiem o co chodzi w twoim opisie ale nie widze roznicy..filmik i tak jest krecony z oddali....moze to nie ten link?auzywal ktos obudowy podwodnej??do krecenia filmow np w Egipcie ..to musi byc fajna bajka jak z National Geografic:)
 

posejdon82

New member
xr 520

Nom teraz widze poprawe:)podoba mi sie,zawsze mnie toi denerwowalo ze musialemsie oddalac od przedmiotow kamerowanych.Wracajac do funkcji hybrid czyli zapisywanie filmu na karcie...czy w momencie kamerowania dysk wbudowany jest wylaczony??Skoro zapis jest dokonywany na PRO DuO??bo jesli tak mozan zapisywac agresywne ujecia bez opcji uszkodzenia dysku...
 

Shinzon

New member
Hmm trudno powiedzieć, bo ten dysk dość cichy jest i go nie słychać. Nie jestem pewien czy przestaje działać jak jest kamera przestawiona na nagrywanie na kartę.
 

Shinzon

New member
Podaję kolejne dwa bardzo ciekawe linki jakie znalazł Posejdon:

Porównanie stabilizacji obrazu między SR11/12 i XR500/XR520 (zaleca się uruchomienie filmu w jakości HD):

http://www.youtube.com/watch?v=Nty2K14UInU&feature=related

oraz kolejny film propagandowy ;) porównania XR500/XR520 z inną kamerą (tylko nie wiadomo jaką)

http://www.youtube.com/watch?v=26Xge-2SOy8&feature=related

W sumie trzeba przyznać, iż wygląda na to, że zarówno stabilizacja obrazu jak i jakość nagrania w kiepskim oświetleniu w nowych SONY jest znacznie ulepszona. Z drugiej strony można się zapytać czemu firma SONY wcześniej takie dziadostwo sprzedawała, mam tu na myśli np. CX-6 gdzie obraz lata jak cholera i jeszcze takie pieniądze za to brali :???: :???: :???: Czy tej stabilizacji rzeczywiście wcześniej nie można było dopracować. Bardzo jestem ciekaw niezależnych testów nowych SONY i czy przypadkiem nie używają jakiś chwytów do poprawiania stabilizacji, np. kosztem gorszej jakości nagrania. To samo dotyczy złego oświetlenia. Te klipy porównawcze nowych SONY co prawda nie mają szumu, ale wydają mi się strasznie ciemne. Czy tu też nie ma jakiegoś chwytu. Mam też nieodparte wrażenie, że takie reklamowe pokazy porównawcze SR11/12 vs XR500/XR520 mogą być nieco podrasowane na korzyść XR500/XR520, gdzie te nowe kamery są ustawione na optymalne parametry, podczas gdy stare kamery nie są skalibrowane. W sumie SONY trochę się ośmiesza pokazując te SR-11/12 jako takie dziadostwo, jak jeszcze rok temu trąbili, że to najlepsza w świecie kamery. Widocznie nie szkodzi im szydzić teraz z wycofanego modelu.

Podsumowując sytuacja finansowa na świecie i zmiany kursu walut sprawiły, że wszelkie nowości są teraz w Polsce podwójnie drogie. A zatem chęć posiadania ulepszeń wprowadzonych przez SONY jest związane ze znacznym kosztem, nawet dwukrotnie większym. Konsumenci na zachodzie nie są w takiej sytuacji i nowe kamery SONY nie stanowią dla nich takiego skoku cenowego jaki występuje w złotych. Jak już pisałem, gdyby USD był nadal po 2 zł to kamera XR500 za 1.300 USD kosztowałaby raptem 2.600 zł i nikt nie miałby wątpliwości czy brać te nowe SONY. Niestety czasy się zmieniły.
 
Ostatnia edycja:

Shinzon

New member
Widzę, że na YouTube coraz więcej filmów się pojawia, gdzie prezentują zalety SONY XR500/XR520 filmując w nocy drogę z samochodu, aby oglądający mogli wyrazić ah i oh co to ta nowa Sony nie potrafi. Jednak mi się wydaje, że klipy te są starannie dobierane, aby pokazać te nowe kamery Sony z jak najlepszej strony.

Jeszcze nie testowałem swojej SR-11 w ten sposób, ale zrobiłem przegląd swoich nagrań z kamery Sony CX-6 i znalazłem nagranie z jazdy samochodem w nocy. Akurat ujęcie dość ładnie wyszło i możnaby na jego podstawie chwalić CX-6.

Wrzucam na forum skrócony klip z tego nagrania. Klip skróciłem do 16MB, aby można było go sprawnie ściągnąć. Oczywiście jak widać z tego klipu stabilizacja słabsza w CX-6 niż w XR-500/XR520. Również widać szumy. Jednak jak się przyglądałem temu nagraniu to muszę powiedzieć, że nie jest takie tragiczne.

http://rapidshare.com/files/208521704/Noc.m2ts.html

A więc jaki z tego wniosek? Dobierając starannie nagranie można na jego podstawie robić reklamę i zachwalać dany model, mimo że może się on sprawować dużo gorzej w ogólnym użytkowaniu. Stąd ja bym raczej sceptycznie podchodził do reklam nowych kamer Sony XR-500/XR-520 szczególnie reklam przygotowanych przez producenta firmę SONY. Bardziej byłbym skłonny w swoich ocenach bazować na niezależnych testach takich jak np. prowadzone przez camcorder.info.
 
Ostatnia edycja:

slimak

New member
Bez reklam
Shinzon napisał:
oraz kolejny film propagandowy ;) porównania XR500/XR520 z inną kamerą (tylko nie wiadomo jaką)

http://www.youtube.com/watch?v=26Xge-2SOy8&feature=related
sr11

--------------------------------------------



rt08.jpg


Zielony – gdzie patrzy się obiektyw z wyłączoną stabilizacją.

Zakres stabilizacji optycznej przy zoom x1:
Czerwony 500/520
Granatowy sr11/12 cx11
Żółty sr7/8 cx6

Uwaga super stabilizacja w 500/520 działa tak przy zoom x1 przy zoom x12 skuteczność stabilizacji jest taka sama jak w sr11/12 (zoom x12).
 
Do góry