Menu do struktur AVCHD (BR) - jak to robić?

Szakal_wawa

New member
Wysyłam jeszcze dwie pozostałe strony ustawień w programie ... nie wiem czy wszystko jest dobrze ... wielu ustawień nie znam i nie wiem do czego służą ... zmieniałem ale nie widzę różnicy ... być może czegoś nie ustawiłem z powrotem tak jak powinno być ...
 

Attachments

  • ustawienia.jpg
    ustawienia.jpg
    247,3 KB · Wyś: 93
  • start.jpg
    start.jpg
    256,5 KB · Wyś: 87

gaspar

New member
Spróbuj jeszcze coś takiego:
1) wywal plik projektu i stwórz go od nowa, poczyść przy okazji ręcznie katalogi tymczasowe programu przed jego uruchomieniem;
2) na zakładce Settings zaznacz ptaka "Use FFms2 instead of directshow"
i sprawdź czy coś się poprawiło. Szczerze mówiąc nie widzę nic w Twoich ustawieniach, co mogłoby powodować takie zachowanie...
 

Szakal_wawa

New member
odinstalowałem program ... zainstalowałem od nowa w innym miejscu na dysku ... teraz na domyślnych ustawieniach jest ok ... wprowadzam po jednej zmianie i zobaczę w którym momencie będzie błąd ...
DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC :D
 

Szakal_wawa

New member
1) czym różni się opcja PAL od PAL 24p w menu author?
2) problem z tworzeniem menu występuje tylko wtedy gdy zaznaczę "create motion chapter" w opcjach menu
3) do czego jest opcja "Use eac3to" w menu subtitle and audio?
 

gianbuffon

New member
Witam po dłuższej nieobecności :)
Wiem, że to dotyczy kamer, ale mam nadzieję, że pomożecie :)
Chciałem sobie wrzucić 17 odcinków serialu w jakości HD na strukturę AVCHD. Wszystkie poza jednym przemuxowały się bez problemu. Próbowałem kilka razy i za każdym razem w logu jest takie coś:
[22:24:24] Important files missing (clpi/mpls/m2ts)...
[22:24:24] Possible tsMuxeR failure to process your input file (F:\Lost\Lost.S06E08.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv).
[22:24:24] M2TS (media) file count: 1
[22:24:24] CLPI (clipinfo) file count: 0
[22:24:24] MPLS (playlist) file count: 0

[22:24:24] Skipping to next...
ERROR: Compilation does not contain any HD-DVD/AVCHD/Blu-ray titles!

W mediainfo:
Kod:
Ogólne
Pełna ścieżka                   : F:\Lost\Lost.S06E08.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv
Format                          : Matroska
Rozmiar pliku                   : 1,09 GB
Czas trwania                    : 42 min.
Całkowita przepływność bitów    : 3.694 Kb/s
Zdekodowana data                : UTC 2010-03-17 02:20:05
Aplikacja zapisująca            : mkvmerge v2.4.0 ('Fumbling Towards Ecstasy') built on Nov  7 2008 17:24:23
Biblioteka zapisująca           : libebml v0.7.8 + libmatroska v0.8.1

Wideo
ID                              : 1
Format                          : AVC
Format/Informacja               : Advanced Video Codec
Profil formatu                  : High@L4.1
Ustawienia formatu, CABAC       : Tak
Ustawienia formatu, poklatkowy  : 4 klatki
Tryb multipleksowania           : Container profile=Unknown@4.1
ID kodeka                       : V_MPEG4/ISO/AVC
Czas trwania                    : 42 min.
Przepływność bitów              : 3.237 Kb/s
Nominalna przepływaność         : 3.307 Kb/s
Szerokość                       : 1.280 pikseli
Wysokość                        : 720 pikseli
Proporcje obrazu                : 16:9
Szybkość wyświetlania klatek    : 23,976 kl/s
Rozdzielczość                   : 8 bitów
Kolorymetria                    : 4:2:0
Rodzaj skanu                    : Progresywny
bity/(piksele*ramki)            : 0.146
Rozmiar strumienia              : 979 MB (88%)
Biblioteka zapisująca           : x264 core 88 r1471 1144615
Ustawienia kodowania            : cabac=1 / ref=4 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=8 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=0 / chroma_qp_offset=-2 / threads=23 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / wpredp=2 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc=2pass / mbtree=0 / bitrate=3307 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00
Język                           : Angielski

Audio
ID                              : 2
Format                          : AC-3
Format/Informacja               : Audio Coding 3
ID kodeka                       : A_AC3
Czas trwania                    : 42 min.
Rodzaj przepływności            : Stała
Przepływność bitów              : 384 Kb/s
Kanały                          : 5 kanałów
Rozmieszczenie kanałów          : Front: L C R, Surround: L R
Częstotliwość próbkowania       : 48,0 KHz
Rozmiar strumienia              : 116 MB (10%)

czy ktoś wie, czemu wyskakuje błąd?
 
Ostatnia edycja:

gianbuffon

New member
No tak, masz racje :)
wrzuciłem plik do mkc2vob i najpierw pojawia się status: repairing ac3. Więc schrzaniony dźwięk...
Mam jeszcze jedno pytanko: Jak zrobić menu, tak, abym miał samą listę filmów?
We wcześniejszych wersjach multiavchd wystarczyło, że zaznaczę: create top menu. Natomiast w najnowszej wersji już trzeba wybrać jeden z trzech typów menu.
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
Warto odnotować, że ostatnio do multiAVCHD został wprowadzony trzeci wymiar czyli technologia 3D. Wiąże się to z faktem pojawienia się na rynku modeli telewizorów 3D, które umożliwiają w warunkach domowych na oglądanie filmów trójwymiarowych na dużym ekranie. Fakt ten stymuluje pojawianie się też w sprzedaży coraz większej ilości filmów 3DHD. Filmy takie łatwo można konwertować na dowolne inne formaty zapisu 3D, które nie wymagają już drogiego specjalistycznego sprzetu, aby zobaczyć trzeci wymiar. Najbardziej popularna jest tu technika anaglifowa, która wykorzystuje bardzo tanie (różnokolorowe) okulary do oglądania obrazów trójwymiarowych na zwykłych telewizorach. I tym się zajął teraz Dean. Oczywiście jakość takich obrazów nie dorównuje jakości uzyskiwanej z materiału źródłowego BD, oglądanego na 3DTV za pomocą specjalistycznych okularów, ale tanim kosztem dostarcza zupełnie nowych wrażeń. Technika zapisu obrazów 3DHD zasadniczo nie różni się pod względem technologicznym od zapisu obrazów dwuwymiarowych HD i dlatego bardzo prosto można dokonać adaptacji urządzeń odtwarzających oraz oprogramowania, aby można było cieszyć się pełną jakością odtwarzanych obrazów 3D. Fakt ten niewątpliwie wydatnie przyczyni się do szybkiego rozpowszechniania się tej nowej jakości. Już kilka lat temu byłem przekonany, że 3DHD wkrótce zagości w naszych domach i na ten temat założyłem na tym forum stosowny wątek http://www.hdtv.com.pl/forum/3d-tv/5764-filmy-3d-hd.html?highlight=3DHD. Producenci sprzętu nie dotrzymali jednak obietnic i zapowiadane wcześniej telewizory 3D nie pojawiły się na rynku, w zatem i dystrybucja filmów 3DHD nie miała większych szans na rynku. W tej sytuacji podjąłem próby tworzenia własnych (rodzinnych) filmów 3D i założyłem kolejny wątek http://www.hdtv.com.pl/forum/kamery/12472-kamery-3dhd.html?highlight=3DHD, związany z kamerami 3D. Wspominam o tym teraz, bo aktualnie sytuacja dojrzała do rozpowszechniania się techniki 3D, a wiele zagadnień poruszanych w wymienionych wątkach nie utraciło swej aktualności. Nie ma też żadnych przeszkód, aby multiAVCHD było stosowane do tworzenia struktur AVCHD/BR z wykorzystaniem zapisów 3D dwustrumieniowych (oddzielnie zapisanych obrazów dla lewego i prawego oka), a nie tylko anaglifowych. Mogą to być struktury bazującena na filmach BD lub na własnych filmach 3DHD, bo przecież małe rozmiary współczesnych kamer HD sprzyjają ich łączeniu w synchroniczne pary.
Jak wiadomo już teraz większość wielkobudżetowych filmów fabularnych i dokumentalnych realizowanych jest w technice 3D i one już trafiają do coraz liczniejszych kin cyfrowych 3D i zapewne sukcesywnie będą się ukazywać na płytach blu-ray 3D. Cameron pokazał jak takie filmy robić, aby widza nie bolała głowa nawet przy długim ich oglądaniu. Coraz częściej też słychać o przekazie satelitarnym 3DHD.
Być może upłynie jeszcze wiele lat do pełnego upowszechnienia się 3DHD (przecież i samo HD jeszcze jest dalekie, aby powiedzieć, iż trafiło pod "strzechy"), ale od trzeciego wymiaru nie ma już odpowrotu.
 

artur111bartek

New member
Witam! Zacząłem od 7 rano, teraz padłem.Przemieliłem internet i od 1 -szej strony cały wątek i nie wiem:
Jak ustawić polska wersję multiAVCHD 4.1 , no bij zabij nie wiem. Wchodze w settings , GUI jest english , nie idzie zmienic, folder lang pusty , spolszczenia nie moge znalezc.....
pomoze ktos

pobralem niby wersje PL ze strony CDrinfo
 

gaspar

New member
no to chyba niezbyt uważnie przemieliłeś wątek :D Lokalizacje multiAVCHD są na razie wstrzymane i nie są dostępne. cdrinfo.pl wprowadza w błąd czytelników.
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
Ja jeszcze chcę powrócić do tworzenia we własnym zakresie pełnoekranowego ruchomego menu, bez uwidocznionych elementów nawigacji. Koncepcja jaką w tym zakresie oferuje nam multAVCHD ma bowiem wiele zalet. Mix kilkusekundowych fragmentów filmu wybranych z danego tytułu, wyświetlany wraz z jego nazwą na pełnym ekranie, znakomicie informują nas o treści danego tytułu. Przejmijmy zatem ideę takiego menu, a o jakość wykonania zadbajmy we własnym zakresie, a dodatkowo pozwoli nam to zdecydować dokładnie, które fragmenty filmu i w jakiej kolejności mają znaleźć się w menu. Wykorzystanie do tworzenia takiego menu jakiegoś programu NLE, pozwoli nam uzyskać w menu obraz pełnej rozdzielczości HD bez jakichkolwiek zaburzeń ruchu i bez tego fatalnego rozdwajania się obrazu. Jako kolejny przykład takiego menu mogą posłużyć początkowe 32 sek filmiku, który zamieściłem na You Tube: YouTube - Air Show HD.m2ts
Film można oglądać w wersji Full HD (jeżeli łącza sieci są mało wydajne to odczekać, aż film zostanie załadowany do pamięci buforowej). Jak każdy inny film z You Tube można go również pobrać i zapisać na dysku - jest wiele programów do tego celu np. FreeYouTubeDownload. Niestety servis YouTube poddaje filmy konwersji do .mp4, co powoduje pewne obniżenie ich jakości nawet przy zachowaniu pełnej rozdzielczości. W przypadku wspomnianego filmu konwersja spowodowała także daleko idącą asynchronizację A/V-szkoda.
Pisałem kiedyś, że jeżeli obraz menu jest ruchomy, to napisy powinny być raczej nieruchome. W tym przykładzie starałem się to zachować, a mała animacja napisów na początku i końcu nie powinna zakłócić czytelności menu. Do początkowego pojawienia się napisów i ich zaniku na końcu cyklu wyświetlania menu, można oczywiście użyć i innych efektów. Dodatkowe możliwości uatrakcyjninia menu tkwią w miksowaniu muzyki. W moim przykładzie, aby nie naruszyć praw autorskich w publicznie udostępnionym materiale, musiałem skorzystać z muzyki generowanej przez komputer. Dla użytku własnego możemy jednak zastosować dowolne inne nagrania i dodatkowo np. wyeksponować fragmenty dźwięku oryginalnego poprzez jego pogłośnienie z jednoczesnym zciszeniem tła muzycznego (w moim przykładzie ciągły głos komentatora uniemożliwiał np lokalne wzmocnienie warkotu silnika samolotu).
Wspomnę, że ukrycie elementów nawigacyjnych w menu w niczym nie zmniejsza jego funkcjonalności i menu rozdziałów czy menu Title list, również można wywołać z omawianego menu głównego oraz oczywiście uruchomić odtwarzanie tytułowego filmu (do ewentualnej zmiany ścieżki audio lub wywołania napisów, zawsze w czasie odtwarzania tytułu można wykorzystać stosowne przyciski na pilocie i wówczas oczywiście jest dostępne także w normalnym trybie POP-UP menu, z którego można prowadzić nawigację).
Namawiam również do korzystania z opisów dotyczących szybkiej rozbudowy struktury AVCHD/BR poprzez dokładanie kolejnych tytułów do już istniejących, bez potrzeby długotrwałej i kłopotliwej powtórnej kompilacji całości. To min. menu jednotytułowe umożliwia takie operacje. Warto zatem przyswoić sobie podstawową wiedzę z zakresu "inżynierii" struktur AVCHD/BR, bo to otwiera drogę do swobodnego ich kształtowania.
Na marginesie wspomnianego filmu (a także innego mojego filmu z pokazów lotniczych YouTube - Air Show.MTS), warto nadmienić o przydatności w kamerach HD odpowiednio większego zoomu. Powszechnie uważa się, że przy filmowaniu z wolnej ręki, stosowanie zoom x10 jest graniczne. Uważam, że są sytuacje gdzie stosowanie zoom x25 jest akceptowalne, a zarazem pozwala to znacznie lepiej pokazać obiekty filmowane. Filmowane samoloty wzbijały się na wysokość do 400 m (wyznaczony graniczny pułap bezpieczeństwa ruchu lotniczego), a przecież także oddalały się w poziomie i przy zoom x10 byłyby zbyt małe, aby je dobrze pokzać.
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
Na You Tube zamieściłem filmik YouTube - Air Show Jurgis Kairys HD z natępującym komentarzem:
"V Małopolski Piknik Lotniczy 28.06.2008r. Akrobacje Jurgisa Kairysa na Suchoj Su-26 komentuje Jan Hoffmann.
W sieci jest szereg filmów z tej imprezy, ale chyba nie ma zapisu w wysokiej rozdzielczości. Dlatego zdecydowałem się pokazać Kairysa i kilka innych filmów zarejstrowanych na tej imprezie kamerą Panasonic HD. Dynamika pokazu i piękno samolotów wiele na tym zyskuje. Prezentuje te filmy także dlatego, że mój mix filmowy HD z VII Małopolskiego Pikniku Lotniczego źle został przekonwertowany przez servis You Tube i video od 34 sekundy wyświetlane jest 2x wolniej - audio odtwarzane jest poprawnie i dlatego kończy się prawie w połowie filmu."
Powyższe nie dotyczy bezpośrednio menu, ale nawiązuje do poprzedniego postu.
A co do menu, to myślę, że jeżeli już teraz na You Tube można oglądać i zamieszczać filmy Full HD, więc jest tylko kwestią czasu i będzie można zamieszczać i oglądać struktury AVCHD/BR, a wówczas wątek nasz uzyska zupełnie nową możliwość ilustracji funkcjonowania różnego rodzaju menu. Przygotujcie się! A jak przygotowują się maluchy do walki w dorosłym życiu można zobaczyć już teraz tu: YouTube - Mali Rycerze HD
 

Szakal_wawa

New member
Witam

Mam taki problemik ... łączę filmiki w tsmuxer z kamery ... kamera sony ... problem jest taki że na niektórych wynikowych filmach dźwięk jest rozsynchronizowany z obrazem ... jakby przesunięty o ułamki sekund ... w czym może być problem ... dodam że nie tnę filmików ... chce je tylko scalić w całość ...
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
Niestety nie jest to tylko twój problemik i był on omawiany w wątku o łączeniu plików AVCHD. Nie ma jednej dobrej rady, a skrótowo wygląda to tak:
-unikać łączenia dużej ilości plików, zwłaszcza jeżeli film ma fragmeny brutalnie demaskujące choćby małą asynchroniczność A/V. Jeżeli to możliwe ustawiać takie fragmenty raczej bliżej początku w łączonym bloku.
Jeżeli nie można w powyższy sposób uniknąć problemiku to:
-można skorygować asynchronizację poprzez odpowiednie przesunięcie audio w samym tsMuxer przy ponownym muxowaniu - zaznaczyć strumień audio i w okienku Delay (in ms) wpisać wymaganą wartość
-można skorygować asynchronizację w jakimś programie NLE. Jeżeli występuje taka potrzeba (co jest raczej rzadkie) korzystam z tej metody, bo można nią precyzyjnie uzyskać synchronizację audio w obszarze całego pliku łączonego w drodze stosownych przesunięć. Po korektach w NLE zapisuje się tylko strumień audio i następnie łączy go z video w tsMuxer
-można sobie zafundować Cyberlink Power Director 8 i w nim łączyć pliki AVCHD. Jest to ponoć jedyny program, w którym "smart rendering" działa dobrze na tego rodzaju plikach.
 

Szakal_wawa

New member
Niestety problem występuje czasami nawet przy łączeniu tylko dwóch plików :(
Dzisiaj zobaczę czy multiAVCHD przy łączeniu też daje takie efekty ... Chciałem uniknąć zabawy z innymi programami dlatego że mam bardzo dużo materiałow do zrobienia i chciałem to jakoś szybko skleić ... a ogólnie mam mało czasu na to ... zostały mi trzy tygodnie do wyjazdu a mam prawie 750GB filmów do przerobienia i mój dysk pomału zaczyna się kończyć :( ... nie zależy mi wogóle na żadnych efektach ... chce to tylko spalić na płytki żebym mógł obejrzeć na stacjonarnym odtwarzaczu ...

Prawdę powiedziawszy bardzo się zawiodłem na sprzęcie :(
Wydałem prawie 50 tys na kamerę, telewizor, laptopa z nagrywarką blu-ray i stacjonarny odtwarzacz i szczerze wielka lipa ... ani to normalnie nagrać bez utraty jakości ani nic ... a to dzwięk nie działa jak powinien, a to pinnacle sypie jakość ... w sonym i pinnacle ciągłe zwiechy ... w multi też nie do końca dobrze ... manu się sypie przy filmach w tle i miniaturkach ... jednym słowem wielka lipa ... z DVD nie było tyle problemu ... nawet proste nero radziło sobie z nagraniem płyty nie psując przy tym jakości ... biorą ciężkie pieniądze za technologię, która tak prawdę powiedziawszy nie działa ... bo co komu po pięknych filmach jak można je zobaczyć piękne tylko z kamery ...
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
Rozumiem twoje rozgoryczenie i to co piszesz w dużej mierze jest prawdą. Niemniej jednak to co oferuje AVCHD/BR bije na głowę DVD i warto się tym zająć. Istnieje kilka problemów, ale każdy ma swoje rozwiązanie i jeżeli się je pozna i dobrze stosuje, to daje pełną satysfakcję. To co napisałeś niech będzie ostrzeżeniem dla innych, bo rzeczywiście można wydać duże pieniądze i być rozczarowanym. Ja uważam, że jeżeli ktoś nie ma czasu (i nadmiaru pieniędzy też), a jednocześnie dużo filmuje, nie powinien się angażować w nagrywanie płyt Blu-ray. Ja używam tylko dysków i PS3 oraz "pełnymi garściami" biorę to co ofruje koncepcja struktury AVCHD/BR wraz z systemem rozbudowanego menu. Kiedyś wydawałem także grubą forsę na komputery - ale już przed laty powiedziałem dość tego szaleństwa i teraz pracuję na blaszaku prawie muzealnym i to mi wystarcza i nie zamierzam go zmieniać. Dorzucanie kolejnych GB filmu bez jakiejkolwiek utraty jakości do wspaniale rozrastającej się struktury AVCHD/BR zajmuje mi naprawdę mało czasu i wszystko chodzi jak w zegarku. Ciągle nie mogę wyjść z zachwytu i niedowierzania, że coś takiego jest możliwe. Najwspanialsze jest to, że w każdej chwili mogę sobie coś w tych kilkuset GB-owych strukturach zmienić, bez naruszania całej konstrukcji i to w krótkim czasie. Przez moje ręce przeszły dziesiątki najprzeróżniejszych programów edycyjno-narzędziowych i po odfiltrowaniu zostało kilka: tsMuxer, WAV to AC3 Encoder, multiAVCHD i leciwy Pinnacle Studio 11 plus - to mi wystarczy (ten ostatni program i mój leciwy komputer nie nadają się do edycji filmów HD, ale są wystarczające, aby korygować to, co źle zrobi tsMuxer lub multiAVCHD). Moja "metodologia" pracy (w wielkim skrócie) jest taka:
-z nagranej karty pamięci w kamerze, poprzez PS3 i duży ekran, robię inwentaryzację poszczególnych ujęć filmowych (odrzuty, przycięcia i wycięcia, łączenia w rozdziały)
-realizacja w tsMuxer zapisków powstałych w czasie powyższej inwentaryzacji
-tworzenie w multAVCHD struktury AVCHD/BR dla pojedynczego tytułu (menu "byle jakie" tzn całe statyczne, bo szybko się wykona, a i tak wcześniej czy później będzie podmieniane; dla menu rozdziałów docelowe tło). Wczytanie materiału poprzez Join, bo to pozwala zdefiniować rozdziały dokładnie z tym co zaplanowano
-wmontowanie wyników dla kolejnych tytułów do istniejącej już struktuy (rozbudowywanej)
-sprawdzenie na dużym ekranie co z tego wyszło, tzn gdzie ewentualnie trzeba skorygować synchronizację A/V, gdzie wyciszyć jakieś hałasy, gdzie dodać jakiś komentarz czy muzykę
-wykonanie w Pinnacle Studio powyższych korekt i uzupełnień w ścieżce dżwiękowej oraz wykonanie docelowego menu ruchomego dla poszczególnych tytułów - te czynności mogą być robione w dowolnym czasie (nawet bardzo odległym od czasu wmontowania tytułu do tej systematycznie rozbudowywanej struktury AVCHD/BR-w miarę wolnego czasu i powstających koncepcji). Każdy tytuł może mieć kilka ścieżek dźwiękowych - ale oryginalna powinna pozostać, bo może stanowić bazę do tworzenia w przyszłości innych. Dla zmniejszenia wielkości strumienia audio, dobrze jest LPCM kodować do AC3 (WAV to AC3 Encoder).
W rezultacie na dużym ekranie można oglądać filmy o jakości dokładnie takiej jak z kamery, a jednocześnie z dowolnie ukształtowaną ścieżką dźwiękową i tą cudowną nawigacją pozwalającą się swobodnie poruszać po materiale nagranym nawet przez wiele lat, bez ruszania się z fotela.
 
Do góry