Sprzedawca sprzętu RTV, tak jak każdy inny przedsiębiorca w Polsce, musi znać krajowe ustawodawstwo. Musi wiedzieć jaki towar sprzedaje i jakiego rodzaju usterki go dyskwalifikują.
Nie muszą to nawet być usterki, ale jak jest napisane w linku który poprzednio zapodałem, nawet dezinformacje w reklamie, zmuszą go do zwrotu kasy za sprzedany towar.
Jeśli ma wątpliwości to może zasięgnąć opinii niezależnego eksperta, serwisu czy nawet producenta.
Tak samo jak my mamy prawo swoje odczucia podeprzeć opiniami specjalistów.
I to sąd w przypadku, jak nasze zdania będą rozbieżne oceni, kto ma rację. A będzie to oceniał nie wedle swojego widzimisię, tylko wedle Ustawy. A tam jest napisane, że TV nawet nie musi być zepsuty, żebyśmy mogli skutecznie domagać się odstąpienia od umowy.
Więc pytam Cię po raz kolejny, czy sprzedawca poinformował kupujących o możliwości powstania plam na ekranie spowodowanych kurzem, które dostają się do nieszczelnych, niezabezpieczonych przed kurzem matrycy tych TV. W jaki sposób udowodni, że poinformował ich że te TV mają taką cechę?
Wszyscy kupujący zgodnie twierdzą, że nikt im o tym nie powiedział.
I tylko to będzie oceniał sąd. Czy TV który mają po paru miesiącach użytkowania ma te cechy o których byli informowani przy zakupie. Taki jest sens ustawy. Taki mamy stan prawny w kraju.
Moim zdaniem nie będzie nawet potrzeby zamawiania opinii rzeczoznawcy, no chyba że sąd sobie weźmie swojego. Wystarczy to pismo z serwisu, mówiące że TV ma defekt spowodowany kurzem dostającym się do nieszczelnej matrycy.
Jakim cudem sprzedający przekona sąd, że poinformował o takiej możliwości klienta przed zakupem?
Czekam na Twoje sugestie.
Cieszy mnie że wreszcie zaczynamy rozmawiać merytorycznie i zadawać sobie pytania i na nie odpowiadać. Plusem też jest to, że już prawie dziesięć tysięcy razy ktoś zaglądnął do tego tematu.
Niech informacja o podejściu do klienta przez firmę Samsung idzie w świat. To może być pomocne przy podejmowaniu decyzji o zakupie sprzętu.
Tu też są pomocne informacje o Federacji Konsumentów która to chętnie zajmie się taką sprawą:
http://sprzedaz.konsumencka.edu.pl/federacja.html